Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: LED-indicator laadsysteem e-tron werkt niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard LED-indicator laadsysteem e-tron werkt niet

    Goedemorgen allen,

    Ik ben nieuw op dit forum dus zal me even voorstellen.
    Mijn naam is Ricky Dekker.
    Rij nu sinds een jaar of 8 de Audi A3.
    Na 2 diesel modellen te hebben gereden heb ik er nu voor gekozen om een E-tron te gaan rijden.

    Heb de auto sinds een week nu en ze hadden me belooft de accu op de laden bij aflevering maar hebben daar helaas niet aan voldaan ivm "drukke" dagen.
    Toen ik hem thuis ging opladen kwam ik erachter dat het LED display in de grill het niet doet dus werden die "drukke" dagen me ook meteen duidelijk.

    Na wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat ik via de app de laadsessie kan starten en zo de accu heb kunnen opladen.
    Nu is mijn vraag: klopt het dat je via het bedieningspaneel of via de app de auto toestemming moet geven om te laden? Wat mij namelijk opviel, als ik dat niet deed, dat de omvormer van je laadstation van "plugged and charching" na een bepaalde tijd terug gaat naar "plugged".!!

    Aangezien er niets werkt op de LED indicator in de grill vermoed ik dat het misschien om een zekering gaat maar deze heb ik niet terug kunnen vinden in het boekje.
    Iemand die daar toevallig meer informatie over kan geven?

    Met vriendelijke groet,

    Ricky

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard re: LED-indicator laadsysteem e-tron werkt niet

    Normaal gaat een A3 E-tron direct laden na inpluggen. Geen knop of app voor nodig. Behalve als er een timer geprogrammeerd is. Dan start de auto niet met laden maar wacht op die timer. Controleer dus even in de MMI of er een laad timer of climate timer geprogrammeerd is. Zo ja, vink deze dan allemaal uit. Met alle timers uit zou de auto direct na inpluggen moeten starten met laden. Op dit forum heb ik diverse keren gelezen over (vocht) problemen met die 2 knoppen in de neus. Het is mij altijd bespaard gebleven.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: LED-indicator laadsysteem e-tron werkt niet

    Hoort meteen te gaan laden en als er timers aan staan laadt hij, ook al is het bijv. nog geen tijd om te laden volgens je ingestelde timer, toch tot 30 procent vol. Waarom die dat doet weet ik niet, maar gebeurd bij mijn E-tron uit 2017 altijd.

    In de neus bij het lampje, war groen hoort te gaan knipperen, zitten ook nog twee knoppen. Eentje voor direct laden en eentje om de timer te kiezen (wat ook kan via bijv de app naderhand).

    Als het bij jou niet zo werkt, retour dealer....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: LED-indicator laadsysteem e-tron werkt niet

    Bedankt voor de reactie. Heb hem vandaag aan de lader gelegd en begon idd na het inpluggen meteen met laden en was verder geen handeling bij nodig.! Alleen de ledjes in de grill die aan moeten geven hoe ver de accu geladen is of welk programma gekozen is gekozen doen het niet dus mogelijk een vochtprobleem of zekering die kapot is. Heb alleen de zekering nog niet kunnen vinden.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: LED-indicator laadsysteem e-tron werkt niet

    Je hebt een tweedehands E-tron bij een dealer gekocht? Dan is het garantie en dus laten maken.

    Ik had een vochtprobleem bij het lampje. Lampje en knopjes werkten bij mij nog wel, maar ik zag achter het 'glaasje' vocht zitten en wilde dat niet erger laten worden l.
    Aanspraak op garantie gedaan. Hele unit is direct keurig volledig vervangen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: LED-indicator laadsysteem e-tron werkt niet

    Heb een tweedehands gekocht idd. Bij de Mega Occassion van Van Mossel. Heb er 6 maanden bovag garantie op en wil hem daarom ook binnenkort langs de dealer brengen zodat alles nagekeken en uitgelezen kan worden. Zal hier ook meteen naar laten kijken.

    Het laden gaat nu gewoon goed hoor. Doe het rechtstreeks vanuit de meterkast en dan heb ik totaal geen problemen. Hij begint meteen met laden. Had op het forum ook al gelezen dat dat het beste was.!

  7. #7
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: LED-indicator laadsysteem e-tron werkt niet

    Vocht bij het lampje komt vaker voor (bij mij ook). Laten maken onder garantie!, want is erg duur om te laten maken (er moet flink wat gedemonteerd worden om dat onderdeel eruit te halen).

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •