Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: [OPGELOST] Camera parkeerhulp werkt niet meer

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    30
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard [OPGELOST] Camera parkeerhulp werkt niet meer

    Hey all ik weet niet of dit de juiste sub is voor problemen met parkeerhulp.

    Sinds vorige week werkt de achteruitrijcamera niet. De sensoren werken wel dus het piept, maar de camera zelf is niet zichtbaar in MMI. Het heeft eerder wel gewoon gewerkt.

    Tijdens het uitlezen krijgen we foutcode 10487040 - invalid data record
    B2005 00 [009]

    Het gaat om een Audi A3 8V 2013 bouwjaar. Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe het opgelost kan worden?

    EDIT: de opties in deze auto zijn van fabriek af OEM. Geen aftermarket camera of iets dergelijks.
    Laatst gewijzigd door s13ymn; 14-07-21 om 15:33. Reden: probleem opgelost.
    A1 1.4 TFSI Ambition

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Camera parkeerhulp werkt niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door s13ymn Bekijk Berichten
    Hey all ik weet niet of dit de juiste sub is voor problemen met parkeerhulp.

    Sinds vorige week werkt de achteruitrijcamera niet. De sensoren werken wel dus het piept, maar de camera zelf is niet zichtbaar in MMI. Het heeft eerder wel gewoon gewerkt.

    Tijdens het uitlezen krijgen we foutcode 10487040 - invalid data record
    B2005 00 [009]

    Het gaat om een Audi A3 8V 2013 bouwjaar. Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe het opgelost kan worden?
    Gaat het hier om een originele OEM camera of een aftermarket camera die middels OEM en LVDS kabels is aangesloten?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    30
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Camera parkeerhulp werkt niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Gaat het hier om een originele OEM camera of een aftermarket camera die middels OEM en LVDS kabels is aangesloten?
    Dit is een originele, van fabriek af.

    Sent from my J9110 using Tapatalk
    A1 1.4 TFSI Ambition

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Camera parkeerhulp werkt niet meer

    Heb even gekeken en gezien het hier om een originele camera gaat kan ik niet heel veel nuttigs zeggen.
    Heb de foutcode even gegoogled en zie dat het over een firmware issue van je controller zou gaan, of dit echt zo is durf ik niet te zeggen.

    1. Heb je de accu al eens los gehad? Haal de + pool van de accu en laat hem even 5minuten staan. Na 5minuten de + pool weer monteren en even een stukje rijden en testen.

    2. Als je VCDS hebt zou je in de CAN-GW eens de cameramodule kunnen afvinken, dan contact uit, contact erop en weer aanvinken, contact eraf, erop en testen.

    Lees bij het Googlen dat deze foutmelding bij anderen op andere onderdelen zoals radar en ACC onderdelen terecht komt en dat alleen de dealer met een VAS verbinding dit kan inleren/wijzigen. Nogmaals, geen idee of dit nou echt zo is.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    30
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Camera parkeerhulp werkt niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Heb even gekeken en gezien het hier om een originele camera gaat kan ik niet heel veel nuttigs zeggen.
    Heb de foutcode even gegoogled en zie dat het over een firmware issue van je controller zou gaan, of dit echt zo is durf ik niet te zeggen.

    1. Heb je de accu al eens los gehad? Haal de + pool van de accu en laat hem even 5minuten staan. Na 5minuten de + pool weer monteren en even een stukje rijden en testen.

    2. Als je VCDS hebt zou je in de CAN-GW eens de cameramodule kunnen afvinken, dan contact uit, contact erop en weer aanvinken, contact eraf, erop en testen.

    Lees bij het Googlen dat deze foutmelding bij anderen op andere onderdelen zoals radar en ACC onderdelen terecht komt en dat alleen de dealer met een VAS verbinding dit kan inleren/wijzigen. Nogmaals, geen idee of dit nou echt zo is.
    Bedankt! Ik had al wel gegoogled maar werd er niet veel wijzer van omdat er werd aangegeven dat het gaat om een firmware probleem. Inmiddels langs een expert gebracht en die heeft het opgelost middels een software update. Durf niet te zeggen of dit echt zo is, een SW update voor een 8 jaar oude auto waarvan parkeerhulp altijd naar behoren gefunctioneerd heeft?
    Anyways, het werkt inmiddels wel weer.
    A1 1.4 TFSI Ambition


  6. #6

    Standaard Re: [OPGELOST] Camera parkeerhulp werkt niet meer

    Hoeveel heeft dat update voor je gekost in totaal??

  7. #7

    Standaard Re: Camera parkeerhulp werkt niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door s13ymn Bekijk Berichten
    Bedankt! Ik had al wel gegoogled maar werd er niet veel wijzer van omdat er werd aangegeven dat het gaat om een firmware probleem. Inmiddels langs een expert gebracht en die heeft het opgelost middels een software update. Durf niet te zeggen of dit echt zo is, een SW update voor een 8 jaar oude auto waarvan parkeerhulp altijd naar behoren gefunctioneerd heeft?
    Anyways, het werkt inmiddels wel weer.

    Hoeveel heeft dat update voor je gekost in totaal??

  8. Ad
  9. #8
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Camera parkeerhulp werkt niet meer

    Wat kan jou dat schelen? Vind het nogal brutaal…..
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •