Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 39

Onderwerp: Upgrade van MMI basis naar MIB2

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Ben bezig uit te zoeken wat er nodig is om de standaard navi (met het antieke lage resolutiescherm) te updaten naar MIB2 maar zit met wat vragen waar hopelijk mensen mee kunnen helpen.

    - als vervanging heb ik de MIB2 High unit op het oog (8V1035035). Is deze geschikt ervan uitgaande dat er geen component bescherming opzit?
    - is alle huidige bekabeling geschikt (voor bijv. GPS, aansturing scherm etc.)?
    - ik begrijp dat het niet uitmaakt welk scherm je neemt, mag dus wel een pre-FL MMI+ scherm zijn als een FL-scherm?
    - moet het bedieningselement omgewisseld worden voor een MIB2-variant of kan ik mijn huidige blijven gebruiken maar dan zonder MMI touch?
    - is de huidige AMI/aux kabel naar de middenconsole geschikt voor de nieuwe variant met USB of moet deze kabel vervangen worden?
    - als ik een unit met DAB koop heb ik dan nog een speciale DAB-antenne nodig of kan deze gebruik maken van de bestaande antenne en bekabeling?
    - is Audi connect werkend te krijgen (dus met live verkeersinfo e.d.) want ik begrijp dat het hier voor nodig is dat mijn VIN aangemeld wordt bij Audi?

    Een hoop vragen, heb al een eind lopen zoeken op o.a. Duitstalige fora maar veel informatie is tegenstrijdig dus hopelijk kan ik hier wat antwoorden vinden. En wellicht anderen helpen met hetzelfde plan.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterNL84 Bekijk Berichten
    Ben bezig uit te zoeken wat er nodig is om de standaard navi (met het antieke lage resolutiescherm) te updaten naar MIB2 maar zit met wat vragen waar hopelijk mensen mee kunnen helpen.

    - als vervanging heb ik de MIB2 High unit op het oog (8V1035035). Is deze geschikt ervan uitgaande dat er geen component bescherming opzit?
    - is alle huidige bekabeling geschikt (voor bijv. GPS, aansturing scherm etc.)?
    - ik begrijp dat het niet uitmaakt welk scherm je neemt, mag dus wel een pre-FL MMI+ scherm zijn als een FL-scherm?
    - moet het bedieningselement omgewisseld worden voor een MIB2-variant of kan ik mijn huidige blijven gebruiken maar dan zonder MMI touch?
    - is de huidige AMI/aux kabel naar de middenconsole geschikt voor de nieuwe variant met USB of moet deze kabel vervangen worden?
    - als ik een unit met DAB koop heb ik dan nog een speciale DAB-antenne nodig of kan deze gebruik maken van de bestaande antenne en bekabeling?
    - is Audi connect werkend te krijgen (dus met live verkeersinfo e.d.) want ik begrijp dat het hier voor nodig is dat mijn VIN aangemeld wordt bij Audi?

    Een hoop vragen, heb al een eind lopen zoeken op o.a. Duitstalige fora maar veel informatie is tegenstrijdig dus hopelijk kan ik hier wat antwoorden vinden. En wellicht anderen helpen met hetzelfde plan.
    Een hoop kan ik alleen als aanname beantwoorden dus laat ik voor wat het is.
    Kan je met zekerheid zeggen dat de kabel die nu van je MMI naar Aux loopt niet hetzelfde is als voor de 2 x USB aanslutingen van de MiB2 Carplay feature.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #3
    draak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Hallo

    Ik wil deze update ook gaan doen.
    Als iemand info heeft is het welkom

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Ik heb inmiddels alle onderdelen in huis en iemand gevonden die de boel kan installeren. Zal binnenkort de gebruikte onderdeelnummers posten. Hou er wel rekening mee dat het niet heel goedkoop is, bij mij staat de teller inmiddels op 1500 euro aan onderdelen (MIB2-unit, MMI touch unit, DAB-antennekabel, smartphone interface met kabel).

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Heb de volgende onderdelen besteld:
    81A035736 = Smartphone Interface
    8V1035035C = MIB2 met SIM en DAB
    8V0857273P = MMI scherm
    8V0919614BJ = MMI touch/bedieningspaneel facelift (let goed op welke je besteld, vaak is niet te zien of de unit MMI touch heeft, er worden er ook veel aangeboden zonder navigatieknop (dan staat er linksboven CAR). Ook heb ik begrepen dat je bij MIB2 ook echt de facelift-versie moet hebben en dat de MMI touch van de pre-facelift niet werkt.

    8V4035225D = antenneversterker voor DAB (uiteraard alleen nodig als je DAB wil)

    Verder nog de benodigde kabel voor de smartphone interface en de antenne maar daar heb ik geen typenummer van.

    Disclaimer: de boel is nog niet geinstalleerd dus geen garantie dat dit werkt.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterNL84 Bekijk Berichten
    Heb de volgende onderdelen besteld:
    81A035736 = Smartphone Interface
    8V1035035C = MIB2 met SIM en DAB
    8V0857273P = MMI scherm
    8V0919614BJ = MMI touch/bedieningspaneel facelift (let goed op welke je besteld, vaak is niet te zien of de unit MMI touch heeft, er worden er ook veel aangeboden zonder navigatieknop (dan staat er linksboven CAR). Ook heb ik begrepen dat je bij MIB2 ook echt de facelift-versie moet hebben en dat de MMI touch van de pre-facelift niet werkt.

    8V4035225D = antenneversterker voor DAB (uiteraard alleen nodig als je DAB wil)

    Verder nog de benodigde kabel voor de smartphone interface en de antenne maar daar heb ik geen typenummer van.

    Disclaimer: de boel is nog niet geinstalleerd dus geen garantie dat dit werkt.
    Als ik zo de onderdelen zie vind ik 1500,- een koopje. Dan heb je aardig je best gedaan met zoeken denk ik.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  7. #7
    draak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterNL84 Bekijk Berichten
    Heb de volgende onderdelen besteld:
    81A035736 = Smartphone Interface
    8V1035035C = MIB2 met SIM en DAB
    8V0857273P = MMI scherm
    8V0919614BJ = MMI touch/bedieningspaneel facelift (let goed op welke je besteld, vaak is niet te zien of de unit MMI touch heeft, er worden er ook veel aangeboden zonder navigatieknop (dan staat er linksboven CAR). Ook heb ik begrepen dat je bij MIB2 ook echt de facelift-versie moet hebben en dat de MMI touch van de pre-facelift niet werkt.

    8V4035225D = antenneversterker voor DAB (uiteraard alleen nodig als je DAB wil)

    Verder nog de benodigde kabel voor de smartphone interface en de antenne maar daar heb ik geen typenummer van.

    Disclaimer: de boel is nog niet geinstalleerd dus geen garantie dat dit werkt.
    Hoi Peter,

    Ik heb ondertussen ook al wat verzameld 🤣
    Ik heb de unit 8v1035035
    En het scherm gekocht

    Ik kan vanuit Engeland een virtual scherm kopen met 0 km en een mmi facelift touch en nog een 8v1035035 voor net geen 1200 euro.
    Waar ik tegen aan hik is dat er in het dashboard gezaagd moet worden.
    Ik wil als ik de auto weer verkoop alles weer origineel maken, want anders zie je die kosten nooit meer terug.
    Optie 1 is een facelift dashboard plaatsen maar daar heb ik niet zo'n trek in.
    Maar ik bedacht me om een facelift analoge teller te kopen en die te programmeren met de oude mmi maar weet niet of dat past en kan....
    Heb je misschien gegevens waar je de unit laat coderen? Mag in pb

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    De verkoper heeft 'm voor mij gecodeerd (als het goed is...).

  10. #9
    draak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterNL84 Bekijk Berichten
    De verkoper heeft 'm voor mij gecodeerd (als het goed is...).
    Ooh daar wordt het makkelijker van, ik laat het doen in Duitsland, heb ik die DAB antenne ook nodig? ik heb nu al DAB
    En heb jij de kabel van de smart interface al?

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Zit volgens mij geen verschil in tussen de DAB-kabel en antenneversterker tussen pre-FL en FL.

    Smartphone kabel heb ik ook, helaas geen typenummer van.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Linkje van de kabel die ik gekocht heb. Zijn wel 2 versies van begrijp ik dus even opletten.

  13. #12
    draak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterNL84 Bekijk Berichten
    Linkje van de kabel die ik gekocht heb. Zijn wel 2 versies van begrijp ik dus even opletten.
    Bedankt Peter.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    MIB2 systeem is inmiddels geinstalleerd en functioneert naar behoren. Voor de smartphone interface heb je ook nog een ander bakje voor de middenconsole nodig, anders past ie niet (als je zoals ik alleen de Audi specifieke interface hebt).

    De data-verbinding heb ik werkend gekregen, althans, de auto fungeert als hotspot maar het bereik is zeer slecht. Logisch, want zal waarschijnlijk iets van een externe antenne nodig hebben. Heeft iemand hier de onderdeelnummers van?

  15. #14
    draak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterNL84 Bekijk Berichten
    MIB2 systeem is inmiddels geinstalleerd en functioneert naar behoren. Voor de smartphone interface heb je ook nog een ander bakje voor de middenconsole nodig, anders past ie niet (als je zoals ik alleen de Audi specifieke interface hebt).

    De data-verbinding heb ik werkend gekregen, althans, de auto fungeert als hotspot maar het bereik is zeer slecht. Logisch, want zal waarschijnlijk iets van een externe antenne nodig hebben. Heeft iemand hier de onderdeelnummers van?
    Ik heb alle onderdelen ook besteld, sommige zijn nog onderweg, en bakje heb ik er ook al bij besteld ik had gezien dat ik die nodig had...
    Data verbinding antenne ben ik benieuwd naar als je wat weet hou me op de hoogte,zal zelf ook vast zoeken

  16. #15
    draak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterNL84 Bekijk Berichten
    De verkoper heeft 'm voor mij gecodeerd (als het goed is...).
    Peter ik laat mijn module vrij schakelen dat betekent dat de opties zoals carplay vrijkomen.
    Zijn er nog dingen die ik hier in mis? Audi connect zal niet gaan werken
    Wat is er mogelijk met de data verbinding? en moet dit ook vrijgeschakeld worden?

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Volgens mij niet. Je hebt dan alleen een Wifi-hotspot, niet heel nuttig.

    Op dit filmpje zie ik trouwens een retrofit die wel Google Earth en Online traffic info heeft. Hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen is me vooralsnog een raadsel...

  18. #17
    draak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterNL84 Bekijk Berichten
    Volgens mij niet. Je hebt dan alleen een Wifi-hotspot, niet heel nuttig.

    Op dit filmpje zie ik trouwens een retrofit die wel Google Earth en Online traffic info heeft. Hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen is me vooralsnog een raadsel...
    Mijn unit is dus nu die kant op, even afwachten.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Waar heb je m precies heen gestuurd en hebben ze iets toegezegd mbt Audi Connect?

  20. #19
    draak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Hij schreef dit over Audi connect

    Not all Audi connect features work as your vin number needs to be on Audi’s whitelist which cannot be added once the car is built.

    https://youtu.be/1uyvB4nCav8

    Audi Retrofits

    Dit is in Engeland

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Upgrade van MMI basis naar MIB2

    Ben benieuwd, ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in online verkeersinformatie. De rest vind ik niet zo interessant.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •