Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Waaruit bestaat het sportonderstel?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Wat is nu eigenlijk een sportonderstel? Wil dat zeggen rondom 4 S-line veren ? Indien ik nu 4 S-line veren steek op mijn A3 sportback (standaard afgeveerd ) , heb ik dan een sportonderstel ? Kan ik dit zo maar doen ?Of zijn er nog andere dingen die moeten vervangen worden? Mijn vorige A3 was een attraction waar ik 4 ambition veren had opgestoken zodat hij ook iets lager kwam te liggen.

  2. #2
    Willi@m's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    249
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Een S-line onderstel is inclusief dempers. Of de s-line veren passen op de standaard dempers weet ik niet. Je kunt ook altijd gaan voor bv een Eibach verenset of een compleet Eibach onderstel. Kwalitatief zeer goed en vergelijkbaar met een S-line.
    "In Benzin Veritas"

    Audi A4 B8 1.8T Eissilber

  3. #3
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Volgens mij passen de sline veren niet op de standaard schokbrekers aan de voorkant.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Volgens mij verschillen de veren niet zozeer van vorm , wel van lengte . Ik heb destijds op mijn 8PA attraction, zowel ambition veren als KW veren gestoken om te verlagen . Die verschilden idd in lengte maar niet in vorm ! De veren pasten elke keer , als de bovenkant en onderkant dezelfde is , moet het toch passen ? Maar deze keer zou ik gewoon 4 S line veren willen steken ...

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Weet iemand dus of je gewoon 4 s line veren kan steken ? Het is niet de bedoeling om KW , Eibach , etc ...te steken, wil gewoon originele S line veren plaatsen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    174
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Hmz je hebt in ieder geval 3 afstellingen fabrieks.
    S Line onderstel, sport en normaal. Wat precies wel en niet past durf ik niet te zeggen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Ik ben me momenteel aan het oriënteren en in de markt voor een A3 Limousine (Advance sport 35 TFSI S tronic). Wanneer ik kies voor de 19" rotor velgen, is er geen sprake meer van het S line sportonderstel. Hoe zit dat precies? Ik kan achteraf geen verlaging toepassen (lease) dus moet het wel meteen zo goed mogelijk doen

  8. Ad
  9. #8
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Zoekfunctie levert je het antwoord op de verschillende onderstellen op.
    A4 B9 Avant '19 S-line, A3 8V Sportback '19 S-Line, A4 B8 Avant '10 Pro Line S en A3 8P Sportback '09 Attraction

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Maar nergens een exact antwoord op mijn vraag...

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Uit eigen ervaring weet ik dat vaak de veren, schokdempers en vaak ook de draagarmrubbers (steviger) anders zijn. Ik vind zelf de S-Line onderstellen veels te hard en oncomfortabel. Daarom ook bewust liever geen auto met S-Line onderstel. Standaard onderstel icm Eibach veren is mijn favo. Genoeg verlaging, goede wegligging en ook nog eens genoeg comfort
    Laatst gewijzigd door HakanC; 17-09-19 om 16:36.
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Sorry hoor mensen dat ik hier blijf over doorzeuren , ik kan momenteel een setje originele S line veren kopen van 10 maanden oud . Ze hebben onder een A3 1.6 tdi gezeten en ik had graag met zekerheid geweten of ik deze op mijn A3 ,1.6 tdi automaat ,kan overplaatsen?

  13. #12
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HakanC Bekijk Berichten
    Uit eigen ervaring weet ik dat vaak de veren, schokdempers en vaak ook de draagarmrubbers (steviger) anders zijn. Ik vind zelf de S-Line onderstellen veels te hard en oncomfortabel. Daarom ook bewust liever geen auto met S-Line onderstel. Standaard onderstel icm Eibach veren is mijn favo. Genoeg verlaging, goede wegligging en ook nog eens genoeg comfort
    S-line rijdt heerlijk, niets oncomfortabel. Bochtenwerk is fijn, omdat de koets recht blijft. Just my 50 cents. Sport is 1,5cm verlaagd, S-line 2,5cm.
    A4 B9 Avant '19 S-line, A3 8V Sportback '19 S-Line, A4 B8 Avant '10 Pro Line S en A3 8P Sportback '09 Attraction

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morris1973 Bekijk Berichten
    S-line rijdt heerlijk, niets oncomfortabel. Bochtenwerk is fijn, omdat de koets recht blijft. Just my 50 cents. Sport is 1,5cm verlaagd, S-line 2,5cm.
    Gelukkig is alles relatief, en ik vertrouw toch op mijn eigen ervaringen met zoveel (lease)auto's zowel met en zonder S-Line Onderstel. Daarnaast heb ik zoveel referentie van andere merken dat ik echt wel weet wat 'comfortabel' en 'oncomfortabel' is. Maar als jij blij bent met je S-Line onderstel, ben ik echt blij voor je
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Tja , het was uiteraard niet mijn bedoeling om een pro en contra forum op te starten ivm S line onderstel. Blijkbaar kan niemand mij een correct antwoord op mijn vraag geven ?

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waaruit bestaat het sportonderstel?

    Klopt het dat gewone veren niet kunnen vervangen worden door S line veren omdat de schokdempers van een gewoon onderstel dan te lang zouden zijn ? Of zijn de schokdempers van zowel gewoon als S line even lang ?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •