Resultaten 1 tot 5 van de 5

Standaard Storing op keuzehendel S-tronic

Hallo,

Ik heb een Audi A3 8V limousine bouwjaar 2014 met Stronic. Al enige tijd gaat er af en toe het waarschuwingslampje branden voor een paar seconden met de waarschuwing ''zet in P en zoek werkplaats op!'', vervolgens gaat deze weer uit. Kort hierna is mijn xenon lamp kapot gegaan, waardoor datzelfde meldingslampje constant aanbleef. Na het vervangen van de xenon lamp is deze melding verdwenen. Vervolgens een paar maanden niet meer aan geweest. Sinds 2 weken begint dit lampje weer vaker te branden met dezelfde melding dat ik de werkplaats moet zoeken. Meestal gaat dit lampje aan bij het wegrijden. Nou heb ik de auto laten uitlezen bij de Audi dealer. 45 min (voor €101,30 incl. BTW) uitlezen. Conclusie: Nu blijkt er dus ''een storing te zitten op de keuze hendel'' (van de Stronic). De dealer denkt nog minimaal 2x 45 min nodig te hebben om te achterhalen wat precies het probleem is. Indien zij dit dan nog niet weten dan zullen ze verder moeten zoeken (obv datzelfde tarief). Vanwege de drukte was er op dat moment geen mogelijkheid om verder te zoeken. Ik moest maar weer een afspraak maken voor over 4 weekjes (begrijpelijk vanwege de drukte).

Zie bijlagen: Foto 1 van de omschrijving op de factuur van de dealer en foto 2 van de storing in het display

Heeft iemand dezelfde ervaring (gehad) zoals ik hierboven beschreven heb? Of heeft iemand advies om dit op korte termijn te kunnen verhelpen?

Alvast bedankt!
      Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Standaard re: Storing op keuzehendel S-tronic

Hebben ze je voor dat geld geen storingscode gegeven?

Standaard re: Storing op keuzehendel S-tronic

Nee ze geven aan dat ze niet weten wat het is en dat het van alles kan zijn.

Rainesh's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Kudos
      3
      Auto
      Audi A3

Standaard Re: Storing op keuzehendel S-tronic

Waar kom je vandaan? Vast wel iemand in je buurt met vcds die je auto uit kan lezen en de storingscode tevoorschijn kan toveren.
      A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
      VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Standaard Re: Storing op keuzehendel S-tronic

Ik kom uit Utrecht. Indien iemand dit voor mij kan doen, dan hoor ik dat graag!

Forum Rechten