Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: iPhone draadloos opladen & Apple CarPlay & DAB+ & MMi kaart updates

  1. #1

    Standaard iPhone draadloos opladen & Apple CarPlay & DAB+ & MMi kaart updates

    Beste leden,

    ik zit even met een paar vraagjes omtrent het onderwerp.
    ik heb even zitten neuzen, maar (zie foto) welk onderdeel en welke andere attributen heb ik nodig om mijn telefoon draadloos te kunnen opladen?

    987D4571-47C6-430F-9A68-65FBBB011B73.jpeg

    Apple Carplay
    Is dat iets wat alleen de nieuwe generatie Audi’s kunnen of kan dat onze A3 8v 2013 dat ook?
    ik vraag dit omdat ik niet (of ik snap het niet) helemaal te spreken ben over de Bluetooth muziek combinatie. Je kan niks vanaf de IPhone zien op je display waardoor het selecteren van mappen niet mogelijk is en dus ook nummers zoeken behoorlijk lang duurt of je moet het nog steeds via de telefoon doen.
    of is dit probleem ook te verhelpen met de aansluiting onder de armsteun?

    DAB+
    Wij hadden de stille hoop dat er al een DAB+ radio in de Audi zou zitten maar dat is helaas niet het geval. Is dit achteraf in te bouwen zo ja, weet iemand of dit zelf te doen is en welke items ik daarvoor nodig heb.

    MMi kaart updates,
    kan ik ergens zien welke versie van de navigatie kaarten ik heb?
    kan ik deze daarnaast zelf updaten naar de laatste en mogelijk ook Europa versie?


    sorry een boel vragen maar hopelijk hebben er mensen ervaring en kunnen jullie mij veder opweg helpen.

    groetjes Bas!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: iPhone draadloos opladen & Apple CarPlay & DAB+ & MMi kaart updates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiArticwhite Bekijk Berichten
    Beste leden,

    ik zit even met een paar vraagjes omtrent het onderwerp.
    ik heb even zitten neuzen, maar (zie foto) welk onderdeel en welke andere attributen heb ik nodig om mijn telefoon draadloos te kunnen opladen?

    987D4571-47C6-430F-9A68-65FBBB011B73.jpeg

    Apple Carplay
    Is dat iets wat alleen de nieuwe generatie Audi’s kunnen of kan dat onze A3 8v 2013 dat ook?
    ik vraag dit omdat ik niet (of ik snap het niet) helemaal te spreken ben over de Bluetooth muziek combinatie. Je kan niks vanaf de IPhone zien op je display waardoor het selecteren van mappen niet mogelijk is en dus ook nummers zoeken behoorlijk lang duurt of je moet het nog steeds via de telefoon doen.
    of is dit probleem ook te verhelpen met de aansluiting onder de armsteun?

    DAB+
    Wij hadden de stille hoop dat er al een DAB+ radio in de Audi zou zitten maar dat is helaas niet het geval. Is dit achteraf in te bouwen zo ja, weet iemand of dit zelf te doen is en welke items ik daarvoor nodig heb.

    MMi kaart updates,
    kan ik ergens zien welke versie van de navigatie kaarten ik heb?
    kan ik deze daarnaast zelf updaten naar de laatste en mogelijk ook Europa versie?


    sorry een boel vragen maar hopelijk hebben er mensen ervaring en kunnen jullie mij veder opweg helpen.

    groetjes Bas!
    Voor wat betreft het draadlos opladen, dit heb ik zelf ook achteraf ingebouwd. Let wel op. Deze functie bevat ook een koppelantenne waar je een losse antenne en bekabeling voor moet aansluiten. Deze heb ik weggelaten. Verder is deze (uit m'n hoofd) alleen leverbaar geweest op een FL model. Aangezien het alleen om stroom gaat wat je wilt bereiken is het wel werkend te krijgen, maar wellicht dat je er een nieuwe middentunnel voor nodig hebt
    Onderdeel: https://www.bm-parts.nl/onderdeel/13...csInMiOiIifQ==

    Apple Carplay heft als basis MIBII nodig, iets wat alleen in de facelift zit. Als je dit op de audi manier aan de praat wilt krijgen zal je dus je MIB om moeten bouwen naar MIBII

    DAB+ is te retrofitten, zijn zat bedrijven die dat voor je kunnen doen @Carpediem of @Leon

    MMI Kaart updates, als je MMI+ (High) hebt is er standard recht op (5) updates voor een periode van 3 jaar. Als je auto dus uit 2013 komt kan je uiterlijk de 2016 kaarten downloaden bij my audi. De huidige versie is via de MMI settings op te vragen.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #3

    Standaard re: iPhone draadloos opladen & Apple CarPlay & DAB+ & MMi kaart updates

    @base86

    Als eerst bedankt voor je reactie, heb je mogelijk wat meer info over dat draadloos opladen?

    Wat bedoel je met MIB en MIBII? Het is dus ok te bouwen, maar dat zal kennelijk niet zo makkelijk zijn.
    Nu hoef ik niet perse Apple CarPlay, als ik een betere interface kan krijgen voor mijn IPhone naar mijn MMi zou dat fijn zijn.ik hebbzo’n extra aansluiting in mijn armsteun is dat een optie?

    Ik zal eens wat informatie in winnen bij de genoemde personen. De FM stoort vaak en heb wel YouTube filmpjes gezien over bepaalde kastjes enz maar bedankt voor je info!

    Wat betreft de kaart updates. Ik heb myaudi ik moet alleen nog langs de Audi dealer om mij zelf te koppelen.
    Helaas heeft mijn Audi althans lukt niet geen WiFi verbinding want ik kan de app niet koppelen met mijn MMi.
    De versie van mijn MMi staat hieronder mogelijk dat je mij ene beetje op weg kan helpen welk type ik heb?
    De kaarten zijn van 2013 dat heb ik wel gezien.

    B62EBDED-F1A3-45BF-8630-FC7B999F0839.jpg
    235AB1DF-682C-433C-86A6-C842F74C3B0C.jpg
    64F44D8C-7FA1-4F6F-8EE7-D0F3F842EEED.jpg

    Hoor het graag.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: iPhone draadloos opladen & Apple CarPlay & DAB+ & MMi kaart updates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiArticwhite Bekijk Berichten
    @base86

    Als eerst bedankt voor je reactie, heb je mogelijk wat meer info over dat draadloos opladen?

    Wat bedoel je met MIB en MIBII? Het is dus ok te bouwen, maar dat zal kennelijk niet zo makkelijk zijn.
    Nu hoef ik niet perse Apple CarPlay, als ik een betere interface kan krijgen voor mijn IPhone naar mijn MMi zou dat fijn zijn.ik hebbzo’n extra aansluiting in mijn armsteun is dat een optie?

    Ik zal eens wat informatie in winnen bij de genoemde personen. De FM stoort vaak en heb wel YouTube filmpjes gezien over bepaalde kastjes enz maar bedankt voor je info!

    Wat betreft de kaart updates. Ik heb myaudi ik moet alleen nog langs de Audi dealer om mij zelf te koppelen.
    Helaas heeft mijn Audi althans lukt niet geen WiFi verbinding want ik kan de app niet koppelen met mijn MMi.
    De versie van mijn MMi staat hieronder mogelijk dat je mij ene beetje op weg kan helpen welk type ik heb?
    De kaarten zijn van 2013 dat heb ik wel gezien.

    B62EBDED-F1A3-45BF-8630-FC7B999F0839.jpg
    235AB1DF-682C-433C-86A6-C842F74C3B0C.jpg
    64F44D8C-7FA1-4F6F-8EE7-D0F3F842EEED.jpg

    Hoor het graag.
    De prefacelift 8V heeft een MIB systeem, de facelift heeft een MIBII systeem (Dit is het systeem voor je navi etc.)
    Het is zeker om te bouwen, echter is dit wel een duur grapje, want je hebt een nieuwe MMI unit nodig, bedieningspaneel etc...

    Wat ik zelf in m'n PFL heb ingebouwd is op de AMI aansluiting (met nog wat converters) welke jij nu in je armsteun hebt een AppleTV zodat je alle apps via je iPhone kon gebruiken. Uiteraard zal dit voor Chromecast hetzelfde gaan. Dat is een optie. Ook heb je verschillende aftermarket kastjes welke wellicht welke aan jouw eisen voldoen.

    Je hebt geen internet/wifi nodig in de auto (zeg ik uit mn hoofd) om de koppeling te maken tussen je "myaudi" website en de auto. Maar even langs de dealer kan altijd.
    En inderdaad je hebt de 2013 kaarten, dus die zijn wel erg verouderd. Vaak zijn tegen aanbiedingsprijzen voor + - 199,- de nieuwste kaarten bij de dealer te krijgen.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •