Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 1.6 TDI verbruikt koelvloeistof, na bijvullen verandert de kleur

  1. #1
    Trucker030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.6 TDI verbruikt koelvloeistof, na bijvullen verandert de kleur

    Hallo allemaal

    Ik heb de volgende probleem gekregen
    Ik heb een audi a3 1.6tdi van 2015 met 82000 km
    Ik reed laatst op de snelweg en ruikte opeens koelvloeistof dus ik zette hem aan de kant om te kijken
    En zag in de buurt van het thermostaathuis en slangen een beetje lekkage
    Ik keek naar het koelvloeistof niveau en die zat nog boven het minimum dus ik dacht dat ik wel door kon rijden tot huis maar toen ik weer de snelweg wou oprijden kreeg ik een melding van koelvloeistof bijvullen
    Dus ik zette hem weer aan de kant en zag dat alles eruit was
    Omdat ik geen koelvloeistof bij me had heb ik hem met water bijgevuld
    Na 50 km rijden gaf die weer de melding bijvullen en ik keek weer was die onder het minimum maar de kleur van de vloeistof was veranderd in lichtbruin en het rook egt vies
    Dus heb ik hem uiteindelijk laten wegslepen om een afspraak te maken bij een garage
    Nu staat de auto voor de deur ik heb wat koelvloeistof gekocht en erin gedaan
    Maar de koelvloeistof ruikt vies en is eenbeetje helderbruin
    Ik heb er ff meegereden om te kijken of ik kon zien waar die lekte maar na best wel lang gereden te hebben wou die niet meer lekken maar als ik de verwarming op warm zet blaast die bijna geen warmelucht
    En de olietempratuur die bijna altijd rond de 93graden zat zit nu steeds rond de 103 graden bij normaal rijden
    Ik heb de audi dealer al gebeld voor een afspraak maar moet nog tot volgende week maandag wachten
    Maar tot die tijd zou ik wel graag jullie meningen willen horen van wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn

    Mvg kamil

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.6 TDI verbruikt koelvloeistof, na bijvullen verandert de kleur

    Nietszeggende topictitel 'Koelvloeistof probleem ??' aangepast.

    Stinkende, lichtgekleurde koelvloeistof betekent dat deze is vermengd met olie. Niet meer met de auto rijden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Trucker030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.6 TDI verbruikt koelvloeistof, na bijvullen verandert de kleur

    Ok dankjewel ik heb hem aan de kant gezet en ga er niet meer mee rijden ik wacht wel totdat ik aan de beurt ben bij de garage

  4. #4
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.6 TDI verbruikt koelvloeistof, na bijvullen verandert de kleur

    Verwacht dat de koppakking kapot is, vaak werkt de kachel dan ook niet meer omdat die radiateur voor lucht zit.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #5
    Trucker030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.6 TDI verbruikt koelvloeistof, na bijvullen verandert de kleur

    Ik hoop het niet maar we zullen het zien auto staat pas op 80.000 km
    Ik heb ook de foutcode p16c7
    Laatst gewijzigd door Trucker030; 28-08-19 om 19:04. Reden: Te weinig info doorgegeven


  6. #6
    Trucker030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.6 TDI verbruikt koelvloeistof, na bijvullen verandert de kleur


  7. #7
    Trucker030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.6 TDI verbruikt koelvloeistof, na bijvullen verandert de kleur


  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.6 TDI verbruikt koelvloeistof, na bijvullen verandert de kleur

    volgens mij zit er motorolie in de koelvloeistof..

  10. #9
    Trucker030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.6 TDI verbruikt koelvloeistof, na bijvullen verandert de kleur

    Wat mogelijk gebeurd is na het vervangen van de radiator hebben ze hem niet goed ontlucht waardoor de motor overhit is geraakt en dit is denk ik het gevolg ze verdenken nu dat de koppaking kapot is of de egr koeler
    Laatst gewijzigd door Trucker030; 01-09-19 om 21:40. Reden: Extra informatie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •