Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Inhouden 1.4 TFSI motor met CoD

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Inhouden 1.4 TFSI motor met CoD

    Goedendag,
    Ik ben in het bezit van een audi a3 sportback met de 150pk 1.4 tfsi motor met cilinderuitschakeling en
    S-tronic automaat uit 2014.
    Het volgende probleem heb ik:
    Als de auto in de 7e versnelling (en in mindere mate ook in de 5e versnelling) op 2 cilinders gaat lopen (de overgang voel je dan heel zachtjes even) dan gaat hij na korte tijd even iets inhouden en dan weer op 4 cilinders lopen.
    De auto is al herhaaldelijk uitgelezen bij de dealer maar geeft geen foutcode.
    De dealer erkende het probleem en heeft de automaatsoftware bekeken en de timing van de motor iets veranderd.Helaas heeft dit niet geholpen. De dealer geeft nu aan dat er niets aan te doen is omdat dit bij deze motor hoort.
    Ik kan dit echter niet geloven en denk eerder dat het bij de versnellingsbak gezocht moet worden (in bijvoorbeeld de 6e versnelling loopt hij prima op 2 cilinders, hoe kan het dan aan de motor liggen?).
    Omdat de auto binnenkort uit de verlengde fabrieksgarantie loopt en de dealer niets meer doet hoop ik dat een van jullie mogelijk hetzelfde probleem heeft gehad en mij kan helpen aan de oplossing.
    Mvgr.
    Robin

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhouden 1.4 TFSI motor met CoD

    Tegen welke snelheid rijd je in 7de?
    Als ik sneller rijd dan 110 km/u gaat hij zo goed als nooit op 2 cilinders (eventueel bergaf).
    Meestal gaat hij op 2 cilinders als ik ergens tussen de 81 en 95 rijd.

    Rij je op cruise control en efficiency? Misschien helpt dat.

  3. #3

    Standaard Re: Inhouden 1.4 TFSI motor met CoD

    Misschien toch eens naar versienummers van je ecu en tcu kijken. Welke regio woon je?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhouden 1.4 TFSI motor met CoD

    In de omgeving van arnhem

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhouden 1.4 TFSI motor met CoD

    Mijn auto gaat ook boven de 100km/h nog in de 2 cilinder modus( zeker tot 120km/h) ik gebruik wel de cruise control veel maar ook zonder cruise control voel je het bij constante snelheid.( dit zeker ook in 5e versnelling)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •