Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 98

Onderwerp: MMI systeem uitbreiden met Carplay

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Ik Google al een paar dagen... op zoek naar een antwoord op m'n vraag, maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden.

    In m'n Audi A3 sedan s-line uit 2015 wil ik graag Carplay functionaliteit op m'n MMI. 100% zeker weet ik het niet maar volgens mij heb ik een basis MMI (software versie is MSTD_EU_AU_P3151). Er zit wel een SD kaartje met Navigatie in die ook files etc doorgeeft.

    Ik zie het niet direct zitten op m'n hele MMI te vervangen. Gelukkig kom ik bij RSNAV en op EBAY hoopgevende oplossingen tegen die voor een paar honderd euro Carplay uitbreiding lijken te bieden. Er staat alleen vaak bij dat ik daar een MMI 2G of 3G voor moet hebben. Klopt dat? En zo ja, betekent dat mijn MMI daar dus niet geschikt voor is? En kan iemand me uitleggen waarom ik 2G of 3G zou moeten hebben? De data verbinding loopt bij Carplay toch via je telefoon? Niet via een simkaart in m'n MMI?

    Met andere woorden: vragen genoeg. Hopelijk is er iemand die hier ervaring mee heeft!

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Bij de a3 8v is het mmi of mmi+.
    Geen 2g of 3g, die zitten in de andere audi (oude modellen).

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Thanks! En welke versie heb ik dan? Is dat uit de software versie op te maken? Ik heb dus een interface met twee SD kaarten, nav (met sat?) op de eerste SD kaart, geen harde schijf, geen sim kaart, geen audi connect.

    En dus nog belangrijker. Werkt bijvoorbeeld zo’n RSNAV uitbreiding daar op? Ik kijk momenteel naar de ‘Wireless CarPlay Interface for Audi cars with 3G/3G+/MIB MMI‘. (sorry, ik kan volgens mij geen link plaatsen)

    Ben benieuwd naar de ervaringen van zo’n aftermarket oplossing (mag ook ander merk zijn).

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Dan heb je mmi, deze is met sd kaart.
    Mmi+ is met hd en touch knop om op te schrijven.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Hallo allemaal, heb eig dezelfde vraag. Heb sinds twee weken een Audi A3 Sline Sportback uit 2015 en wil heel graag Apple CarPlay.
    Ik heb blijkbaar een mmi+ want heb ook zo een draaiknop waarop ik kan schrijven. Zoek al een tijdje naar het juiste apparaat maar zie er zoveel op internet @_@

    Kan iemand mij adviseren welke ik het beste kan kopen? En is er iemand handig met inbouwen? Ik heb twee linker handen en heb weinig geduld


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeyyS91 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal, heb eig dezelfde vraag. Heb sinds twee weken een Audi A3 Sline Sportback uit 2015 en wil heel graag Apple CarPlay.
    Ik heb blijkbaar een mmi+ want heb ook zo een draaiknop waarop ik kan schrijven. Zoek al een tijdje naar het juiste apparaat maar zie er zoveel op internet @_@

    Kan iemand mij adviseren welke ik het beste kan kopen? En is er iemand handig met inbouwen? Ik heb twee linker handen en heb weinig geduld

    Hi,

    Hangt er beetje vanaf wat je wilt, origineel of aftermarket?
    Het is namelijk pas leverbaar op een FL model dus daar zal je ook wat hardware op moeten aanpassen als je het origineel wilt.

    Inbouwen zijn genoeg mensen hier op het forum die dat of professioneel of hobbymatig voor je willen doen.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Ik heb recent een aftermarket Andream geïnstalleerd.

    Werkt perfect!

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Hi,

    ik ben op zoek naar een aftermarket, origineel is een beetje heel erg duur en blijkbaar werkt een aftermarket prima!
    nog nog even uitzoeken welke

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Ik heb recent een aftermarket Andream geïnstalleerd.

    Werkt perfect!
    Bij ali besteld?
    Laatst gewijzigd door tom; 29-04-20 om 11:22.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Neen, rechtstreeks bij Andream zelf, was nog iets goedkoper.

    En verzending vanuit Duitsland.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Neen, rechtstreeks bij Andream zelf, was nog iets goedkoper.

    En verzending vanuit Duitsland.
    Heb m toevallig ook net binnen maar zit er mee te kloten. Heb geen handleiding erbij gehad. Heeft iemand toevallig een handleiding ?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeyyS91 Bekijk Berichten
    Heb m toevallig ook net binnen maar zit er mee te kloten. Heb geen handleiding erbij gehad. Heeft iemand toevallig een handleiding ?
    Ik heb de handleiding rechtstreeks van hun doorgestuurd gekregen in mijn Messenger. Heb je de Andream rechtstreeks via hun site gekocht? Zoja, dan kan je op de site een online vraag stellen, waarbij het bericht rechtstreeks in uw Facebook Messenger terecht komt. Zo heb ik de installatie handleiding van hen ontvangen.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Ik heb de handleiding rechtstreeks van hun doorgestuurd gekregen in mijn Messenger. Heb je de Andream rechtstreeks via hun site gekocht? Zoja, dan kan je op de site een online vraag stellen, waarbij het bericht rechtstreeks in uw Facebook Messenger terecht komt. Zo heb ik de installatie handleiding van hen ontvangen.
    Hi, thanks! Heb de handleiding gekregen via messenger. Kom nu alleen bij het volgende probleem. Ik heb geen aux kabel... en die heb ik blijkbaar nodig in mijn armsteun. Snap alleen niet waarom. Hebben jullie dit wel?

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Aux is om het geluid af te spelen, je zult dus van je externe carplay apparaat een aux kabel naar de aux in onder je armsteun moeten leggen.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Aux is om het geluid af te spelen, je zult dus van je externe carplay apparaat een aux kabel naar de aux in onder je armsteun moeten leggen.
    Klopt niet helemaal.

    Als je onder je armsteun geen aux aansluiting hebt en enkel maar een ami aansluiting zit, heb je enkel maar een adapter kabel nodig van ami naar aux. Die aux uitgang moet je nergens op aansluiten, die laat je daar gewoon liggen.
    Door die ami naar aux kabel, herkent uw mmi het aux signaal waarop de andream zal werken.
    Je moet dan wel de mmi telkens op aux zetten om de carplay functies te kunnen gebruiken.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Klopt niet helemaal.

    Als je onder je armsteun geen aux aansluiting hebt en enkel maar een ami aansluiting zit, heb je enkel maar een adapter kabel nodig van ami naar aux. Die aux uitgang moet je nergens op aansluiten, die laat je daar gewoon liggen.
    Door die ami naar aux kabel, herkent uw mmi het aux signaal waarop de andream zal werken.
    Je moet dan wel de mmi telkens op aux zetten om de carplay functies te kunnen gebruiken.
    Hi, inmiddels heb ik de aux kabel. Mmi geeft nu ook aan dat ik een aux aansluiting heb. Tot zover doet de Andream box nog niks. Ik moet een HAV of MEDIO knopje drie seconden ingedrukt houden en dan zou die op mn scherm moeten komen. Volgens mij zijn dat mn nav of media knopjes. Maar helaas doet dat ding nog steeds niks

    Iemand in regio zuid-Holland die handje kan helpen vandaag?
    Laatst gewijzigd door tom; 09-05-20 om 15:55.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Klopt niet helemaal.

    Als je onder je armsteun geen aux aansluiting hebt en enkel maar een ami aansluiting zit, heb je enkel maar een adapter kabel nodig van ami naar aux. Die aux uitgang moet je nergens op aansluiten, die laat je daar gewoon liggen.
    Door die ami naar aux kabel, herkent uw mmi het aux signaal waarop de andream zal werken.
    Je moet dan wel de mmi telkens op aux zetten om de carplay functies te kunnen gebruiken.
    Ik ken deze box niet, maar als je een AMI aansluiting hebt onder je armsteun (pre facelift model dus) dan zou ik alles op de AMI aansluiten doormiddel van een AMI - TULP connector, dus zowel je video als audio.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  18. #17
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Dat Andream systeem kende ik nog niet, ziet er goed uit zeg!! Ik zou hem graag in mijn audi A6 C7 BJ 2015 willen laten inbouwen. Iemand een idee voor een goede plek om het in te laten bouwen omgeving Zuid-Holland (wil anders ook wel een stuk rijden als er iets verder een goede is)??
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  19. #18
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Vandaag op bezoek geweest bij @Carpediem en hij heeft weer getoverd hoor! Ik heb nu op originele manier Apple CarPlay op mijn auto A6 C7 bj 2015, waarvan de dealer zij dat het niet kon...Thanks mate!
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcimen Bekijk Berichten
    Vandaag op bezoek geweest bij @Carpediem en hij heeft weer getoverd hoor! Ik heb nu op originele manier Apple CarPlay op mijn auto A6 C7 bj 2015, waarvan de dealer zij dat het niet kon...Thanks mate!
    Ik heb een Audi A3 8V Sedan uit 2015, waarvan ze ook zeiden dat er geen originele CarPlay in kon. Heb MMI+.
    Eigenlijk wil ik ook wel CarPlay in de auto, wat is daarvoor de beste manier? Weet namelijk niet of ik het zelf kan.
    Laatst gewijzigd door Marcellos; 25-06-20 om 15:40.

  21. #20

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Hallo allen

    ik heb nu pas een audi a3 etron van 11-2015.

    nou is mijn vraag of er een orginele manier is voor apple carplay in de auto te bouwen is? Ik kom er niet helemaal uit in de berichten wat hier staan.

    Alvast bedankt.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •