Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: A3 e-tron 2020

  1. #1
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard A3 e-tron 2020

    Nu de Golf 8 is gepresenteerd word ik steeds meer benieuwd naar de nieuwe A3 e-tron. Misschien dat Audi op korte termijn een Audi-koets op het platform van de ID.3 kan schroeven maar ik denk dat in deze klasse Audi zich in 2020 zal beperken tot de A3 e-tron.

    Zijn er e-tron rijders die de overstap zouden maken naar de nieuwe A3 e-tron?

    Deze zal waarschijnlijk ook in twee smaken komen met 204pk of 245pk en een 13,1 kWh groot accupakket. Gebaseerd op de cijfers van de huidige A3 e-tron zal de actieradius van de nieuwe e-tron dan rond de 50-55 echte kilometers komen te liggen.

    In juli moet ik in principe iets nieuws voor de huidige e-tron hebben maar de twijfel is erg groot. Volledig elektrisch heeft Audi geen realistische opties en ik vrees dat de nieuwe A3 e-tron te laat beschikbaar zal zijn.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron 2020

    Tegen die tijd zijn alle A3 e-trons die destijds massaal met 7% zijn gereden al lang ingewisseld voor Tesla's Model 3. Audi is veel te laat. VW eigenlijk ook al met de ID.3 gezien de verkoopcijfers van de Model 3. Nog 2 weken en dan gaat ook mijn 2015 A3 e-tron na 275.000 km ingewisseld worden voor de Model 3.

  3. #3
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbr610 Bekijk Berichten
    Tegen die tijd zijn alle A3 e-trons die destijds massaal met 7% zijn gereden al lang ingewisseld voor Tesla's Model 3. Audi is veel te laat. VW eigenlijk ook al met de ID.3 gezien de verkoopcijfers van de Model 3. Nog 2 weken en dan gaat ook mijn 2015 A3 e-tron na 275.000 km ingewisseld worden voor de Model 3.
    Begrijp ik helemaal. Heel raar dat Audi en VW zo lang hebben gewacht met doorpakken op de GTE en e-tron. Geeft een beetje aan dat ze zelf geen idee hadden van een richting waarin dit zou gaan ontwikkelen.

  4. #4
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron 2020

    Audi is laat in dit segment...

    Ik ga na mijn e-tron voor de Polestar 2 in juni 2020 (nu 175.000km gereden, lease).

  5. #5

    Standaard Re: A3 e-tron 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Begrijp ik helemaal. Heel raar dat Audi en VW zo lang hebben gewacht met doorpakken op de GTE en e-tron. Geeft een beetje aan dat ze zelf geen idee hadden van een richting waarin dit zou gaan ontwikkelen.
    Als je de verkoopcijfers bekijkt van de eerste 9 maanden dit jaar valt de 'schade' wel mee. Tesla is van 5291 (1,46%) naar 14023 (4,19%) gegaan. Die 9000 auto's waren anders echt niet allemaal VW's of Audi's geworden. In Nederland is het natuurlijk erg gunstig om dit jaar nog even een 4% regeling mee te pikken. Audi verkocht er tm september 10350 (3%), Volkswagen 37099 (11%). Seat en Skoda samen 23000 (7%). Als je naar de verkoopcijfers in Duitsland kijkt zie je Audi 214039 (7,8%), VW 498481 (18,2%) en Tesla 9008 (0,3%). Seat en Skoda samen 270000 (10%. En in Duitsland heb je ook Umweltpremies, maar zijn de overige auto's ook goedkoper. Nederland is maar een klein landje waar het dit jaar nog gewoon extra gunstig is om elektrisch te kiezen..


  6. #6
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron 2020

    Maar ongeacht welk land zou je voor de zakelijke markt na 5 jaar een model moeten hebben ter vervanging van je oude PHEV modellen. Audi heeft ook niet 'tijdig' een A4 e-tron op de markt gebracht itt BMW en Mercedes die wel een 330e en C350e respectievelijk 530e en E350e in het gamma hebben opgenomen.

  7. #7
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron 2020

    @A3165 Per november 2019 is de A3 e-tron versie weer hernieuwd configureerbaar ( na een pauze van 1 jaar ), men ziet zelf blijkbaar ook het tijdgat en het daarmede verliezen van potentiële klanten
    Dus als je A3 E-tron wil blijven rijden kan dat gewoon, zij het dan voor jouw tijdlijn met het huidige update 8V model.

  8. Ad
  9. #8
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron 2020

    De Model 3 is inmiddels besteld. Komt die nog dit jaar binnen dan wordt dat de zakelijke auto de komende vijf jaar.
    Het is niet de auto gekozen met het hart maar met het hoofd.

    Ik heb 11 maanden moeten wachten op onze huidige A3 e-tron en heb daarom de afgelopen 4 jaar meer dan regelmatig geïnformeerd naar 'betaalbare' komende EV's in het Audi gamma die nog op tijd zouden zijn voor medio 2020. Aangezien er niets op de rol staat ga ik die 4% nog proberen te benutten.

  10. #9
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: A3 e-tron 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    De Model 3 is inmiddels besteld. Komt die nog dit jaar binnen dan wordt dat de zakelijke auto de komende vijf jaar.
    Het is niet de auto gekozen met het hart maar met het hoofd.

    Ik heb 11 maanden moeten wachten op onze huidige A3 e-tron en heb daarom de afgelopen 4 jaar meer dan regelmatig geïnformeerd naar 'betaalbare' komende EV's in het Audi gamma die nog op tijd zouden zijn voor medio 2020. Aangezien er niets op de rol staat ga ik die 4% nog proberen te benutten.
    ik heb al sinds februari zo'n model 3. tov van een a3 etron soms welbehelpen met dat laden en phantom drain, waardeloze service bij tesla en de erg matige afwerking/kwalitiet.
    Enge grote voordeel is dat je haast voor niks rijdt.
    '01 rs4 641 ps

  11. #10
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron 2020

    Nog geen nieuws over de e-tron helaas. Nog 3 weken met de huidge tegen het lagere bijtellingstarief en dan waarschijnlijk naar privé brengen. Had toch echt wel de hoop dat de nieuwe e-tron bestelbaar zou zijn maar voor het einde van het jaar verwacht ik het niet wat zou betekenen dat er per juni volgend jaar misschien in te rijden is.
    Over prijzen ook nog niets bekend. Voorkeur zou gaan naar de 245pk versie maar niet tegen iedere prijs.
    Hopelijk komt Audi snel met nieuws.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •