Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: A3-etron; bereik batterij wordt snel minder

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard A3-etron; bereik batterij wordt snel minder

    Ruim twee weken geleden heb ik bij u een A3 e-tron gekocht. Bij 100% lading van de batterij gaf de auto in eerste instantie nog een afstand aan van maximaal 47 km. Nu is de maximale afstand bij volgeladen batterij gedaald tot maximaal 39 km. Eigenlijk zou dit 50 km moeten zijn. Ik kan in het instructieboekje geen verklaring voor dit fenomeen vinden.

    Doe ik iets fout met laden, is er een systeemfout, wat is hier normaal ?


  2. #2
    bensen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    115
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A3-etron; bereik batterij wordt snel minder

    Auto gekocht bij Audiforum??? TS denkt dat dit een dealerforum is....

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A3-etron; bereik batterij wordt snel minder

    Verplaatst naar het 8V-subforum.
    Zoals gezegd: Dit forum heeft niets te maken met Audi Nederland of de dealers. Neem contact op met de leverende dealer voor een oplossing.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3-etron; bereik batterij wordt snel minder

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rewinkel Bekijk Berichten
    Ruim twee weken geleden heb ik bij u een A3 e-tron gekocht. Bij 100% lading van de batterij gaf de auto in eerste instantie nog een afstand aan van maximaal 47 km. Nu is de maximale afstand bij volgeladen batterij gedaald tot maximaal 39 km. Eigenlijk zou dit 50 km moeten zijn. Ik kan in het instructieboekje geen verklaring voor dit fenomeen vinden.



    Doe ik iets fout met laden, is er een systeemfout, wat is hier normaal ?

    @rewinkel Dan toch nog even het antwoord: 50km ga je nooit never meer halen. Dit is een puur theoretische afstand, net als alle andere verbruikscijfers...

    De range hangt heel sterk van jouw rijgedrag af. Als je elektrisch rijdt met een 'fluwelen voet' kun je tot ca. 40 komen. Als je iets teveel accelereert of 'sportief' gaat rijden zakt de range enorm.

    Het is nu buiten warm, in de winter komt de range nog eens 7/8km lager uit door de lagere buitentemperatuur.

    Met jouw e-tron is dus niets aan de hand :-)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    113
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A3-etron; bereik batterij wordt snel minder

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    Doe ik iets fout met laden, is er een systeemfout, wat is hier normaal ?

    @rewinkel Dan toch nog even het antwoord: 50km ga je nooit never meer halen. Dit is een puur theoretische afstand, net als alle andere verbruikscijfers...

    De range hangt heel sterk van jouw rijgedrag af. Als je elektrisch rijdt met een 'fluwelen voet' kun je tot ca. 40 komen. Als je iets teveel accelereert of 'sportief' gaat rijden zakt de range enorm.

    Het is nu buiten warm, in de winter komt de range nog eens 7/8km lager uit door de lagere buitentemperatuur.

    Met jouw e-tron is dus niets aan de hand :-)
    Na veel lezen en onderzoeken is mij overigens opgevallen dat het verschil in range meer te maken heeft met rijgedrag dan dat hij minder oplaad. Dit zou je kunnen testen. Rij is enkele dagen heel zuinig en rustig. Dan zou een volle charge een stuk langer moeten aangeven.
    Audi A6 (C7) S Line Edition Wit (2018)
    Audi A3 E-Tron Ambition Pro Line + S-line Wit (2015)


  6. #6
    eirikur's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    90
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3-etron; bereik batterij wordt snel minder

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr3000 Bekijk Berichten
    Na veel lezen en onderzoeken is mij overigens opgevallen dat het verschil in range meer te maken heeft met rijgedrag dan dat hij minder oplaad. Dit zou je kunnen testen. Rij is enkele dagen heel zuinig en rustig. Dan zou een volle charge een stuk langer moeten aangeven.
    Dat klopt inderdaad maar daar hoef je niet heel veel onderzoek voor te doen of heel veel over te lezen, de range indicator wordt gevoed door je historische rijgedrag, dat kan ook niet anders want meer gegevens zijn niet voor handen, op basis daarvan wordt na oplading of na bijvullen van de benzine tank aangegeven hoever je naar verwachting nu kunt gaan rijden met de auto, btw 40 km afleggen per elektrische oplading lukt alleen bij 23 graden, 90 km/u constant in de slibstream van hele grote vrachtwagen liefst ook nog van de bergafwaards, wijk je af van deze criteria is 35 of 30 km al snel een hele reële afstand om de batterij te legen. Wens je wel heel veel rijplezier met je E-tron
    A4 Avant pro-line S gletsjerwit
    BMW 320d high executive
    A3 E-Tron 2015 S-line gletsjerwit

  7. #7
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: A3-etron; bereik batterij wordt snel minder

    Volgens mij laadt zo'n beetje iedere etron op tot 36-38 km 90% van de keren. Als je een keer veel oo benzine hebt gereden is het 40 of iets meer.
    '01 rs4 641 ps

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3-etron; bereik batterij wordt snel minder

    Dank voor de reacties. Het is me duidelijk. Laden doet hij tot 100%. Range is een schatting nav verleden.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A3-etron; bereik batterij wordt snel minder

    Is er ook een manier om het historische rijgedrag te wissen? Ik heb de boordcomputer al gewist maar helaas heeft dat niet geholpen.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3-etron; bereik batterij wordt snel minder

    Waarom zou je het willen wissen?
    Als je wilt weten hoe de status van je batterij is, vermoed ik dat je dat wel ergens in de boordcomputer kunt terugvinden.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •