Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

  1. #21

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Nee 12v klopt niet, moet echt 42v zijn. Dat bol.com met dat ding op de proppen komt als je op bovenstaand nummer zoekt ligt aan bol.com zelf, geen idee of het de juiste is. Misschien klopt de beschrijving niet. De nummers die ik noemde kloppen 100%. Sowieso dus goedkoper op Amazon.de.. zonde van je bol.com bonnen.
    Ik heb ze via Amazon besteld zoals jij hebt aangegeven. Dan heb ik in iedergeval de goede.
    Ik had zegge 100 euro kunnen besparen bij bol, maar met het risico dat het mogelijk de verkeerde waren! Bedankt daar voor!!
    Inmiddels is de huidige lamp weer aan gegaan (was uit gevallen) maar is nu een disco lamp geworden...

  2. #22

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Vandaag bezig geweest met het vervangen van de lampen. Jeetje wat een werk om een lampje te vervangen! Ik weet nog goed dat je in de motorruimte kon slapen, maar dat is tegenwoordig niet meer haha!
    Het is uit eindelijk gelukt!

    Lampen doen het weer!

    Wel was mijn dashboard een kerst boom aan verlichting haha heelveel storingsmeldingen. Dit kwam omdat ik mijn accu pol los gehaald had.
    Alles is nu weer normaal op de veiligheidsstoring na, heb de auto stoel los gehad ivm onderzoek naar de lekkage maar helaas na het teug plaatsen is de storing gekomen. Waar mogelijk even resetten en klaar. Toch maar even sparen voor een goed uitlees apparaat. Iemand daarin nog tips welke te nemen? Ik had dit vroeger altijd voor mijn Fords.

    Vandaag ook langs Audi schadeherstel geweest, de lekkage van het dak is inderdaad gevolg van het scheurtje.. koste bij Audi garage €2500 ex btw pff
    Elders heb ik gelukkig al prijzen gehoord van net geen €2000 incl btw.
    Ben ondertussen bezig met de verkoper maar het is een lastig traject! Even afwachten wat ze zeggen.

    Morgen om 08:00 naar de Audi garage om weer opnieuw naar het turbo verhaal te kijken. De problemen blijven en nu ook zelfs spontaan bij het rijden. We gaan eens zien en horen wat zij gaan doen dit keer...

  3. #23

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Vraag even na welke fout je hebt met die turbo. Hebben mensen hier misschien nog wat aan. Wat betreft uitlezen voldoet obd11 misschien al voor je. Is niet zo duur. Verkoper zal je niet graag helpen met je dak, maar heeft wat mij betreft toch wel een verantwoordelijkheid, zie ook mijn linkjes daarover.

  4. #24

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    @Raz0r
    Ja, vind ik ook wbt de verkoper we gaan zien waar die mee komt.

    Ja stom, ben laatst bij een forum lid geweest die had de foutcode voor me uit gelezen maar vergeten foto van te maken!

    In ieder geval was het de stelmotor voor de turbo die problemen gaf. Deze hebben ze vervangen en toen hadden ze problemen met inleren in de auto. Daarna was het gelukt maar kwam het probleem weer terug. Nogmaals opnieuw ongeleerd maar kort daarna weer het probleem.
    Morgen ochtend gaat de auto er naar toe.

    Wat betreft uitlees apparatuur.
    Ik heb obd11 ook gezien, maar daar heb je verschillende varianten van, ook een bepaald abonnement moet/kun je afsluiten.

    Ik gebruikte zelf altijd een laptop met een vaste obd stekker en dan software speciaal voor het merk Ford.
    De auto heeft eigenlijk alle opties al, dat constateerde het forumlid ook al volle auto en alle opties aan. Maar voor het achterhalen van fouten en het wissen daarvan zou het toch prettig zijn om eigen uitlees spullen te hebben. Ben handig zat.

    Zal nog eens kijken naar die obd11

  5. #25

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiArticwhite Bekijk Berichten
    @Raz0r
    Ja stom, ben laatst bij een forum lid geweest die had de foutcode voor me uit gelezen maar vergeten foto van te maken!
    Als hij het heeft opgeslagen, staat jou faultscan nog op zijn laptop

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #26
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiArticwhite Bekijk Berichten
    ... In ieder geval was het de stelmotor voor de turbo die problemen gaf. Deze hebben ze vervangen en toen hadden ze problemen met inleren in de auto. Daarna was het gelukt maar kwam het probleem weer terug. Nogmaals opnieuw ongeleerd maar kort daarna weer het probleem.
    Morgen ochtend gaat de auto er naar toe. ...
    In reactie op je eerdere vraag of het wel vaker voorkomt. Ja, helaas wel. Ik heb hetzelfde euvel rond de 150.000 km bij mijn 2012 A5 TFSI gehad. Heb toen zeer uitgebreid gezocht naar een vervangend exemplaar. Een reparatie set zoals aangehaald was er niet en los waren ze niet (meer) te bestellen. Met gewaarde hulp van een forum lid een 2e hands exemplaar gevonden in t buitenland. Gelet op de schaarste kostte deze bijna net zoveel als een nieuw exemplaar; ik meen E 70-80. Maar ja, het alternatief was een compleet nieuwe turbo met stelmoter kopen.
    Helaas bleek t gescoorde exemplaar niet goed te passen. En dit terwijl merk/type etc 100% correct was. Niet alleen raar, maar ook financieel heel zuur. k Heb uiteindelijk een compleet nieuwe turbo set moeten kopen voor eigenlijk een defet onderdeel van minder dsn 100 euro. Die gebruikte, maar 100% goed werkende turbo ligt nu nutteloos in de schuur ( spreekwoordelijk weg te roesten, daar er niemand was/is die er belangstelling voor heeft).
    Dus ... houd de druk erop bij jouw verkoper.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •