Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Subwoofer control mist in MMI

  1. #1

    Standaard Subwoofer control mist in MMI

    Hallo!

    Via de zoekfunctie heb ik geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden, maar hopelijk zijn er meer mensen die dit herkennen.

    Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een A3 Sportback uit augustus 2017 - na de facelift, alles erop en eraan. Deze auto is standaard voorzien van een subwoofer (geen B&O), geplaatst op de plek waar normaal een reservewiel past.

    Tot mijn verbazing mist echter de tone control voor de subwoofer, maar kunnen alleen bass en treble worden geregeld. Het resultaat is dat het geluidssysteem beduidend slechter klinkt dan andere A3's die ik heb gehoord.

    Op Engelstalige fora is hier vrij veel over geschreven en blijkbaar verschilt dit per firmwareversie van het MMI systeem. Auto's die later zijn geleverd beschikken bijvoorbeeld wel weer over deze instelling, sommige weer niet.

    Is er iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden?

    Bij voorbaat dank voor je reactie.

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    Nee wat ze zeggen op de engelse fora klopt niet helemaal.

    Facelift systemen (MIB2) in de A3/4/5/Q met Audi Sound System hebben geen subwoofer control meer, ongeacht software versie. Enkel de wagens met B&O hebben subwoofer control vanaf een bepaalde softwareversie.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    Erg verwarrend allemaal. Zeker omdat er op die fora ook mensen beweren dat een software update (mogelijk downgrade) het probleem voor hun Audi Sound System verholpen heeft. Bovendien staat het ook gewoon in de handleiding vermeld.

    Benieuwd of jij (of iemand anders) dit aangekaart heeft bij Audi en hier reactie op heeft gehad...

  4. #4
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirckbosman Bekijk Berichten
    Erg verwarrend allemaal. Zeker omdat er op die fora ook mensen beweren dat een software update (mogelijk downgrade) het probleem voor hun Audi Sound System verholpen heeft. Bovendien staat het ook gewoon in de handleiding vermeld.

    Benieuwd of jij (of iemand anders) dit aangekaart heeft bij Audi en hier reactie op heeft gehad...
    Handleiding is algemeen. Staat ook erin dat het afhankelijk van uitrusting is.

    Als het daadwerkelijk verholpen was dan had ik het zeker geweten. Geen van ze heeft een foto geplaatst met daarin subwoofer control icm Audi Sound System

    De software update is namelijk ook voor het oplossen van favorieten toets op je stuur

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #5

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    Dat is in ieder geval een duidelijk antwoord. Bijzonder jammer, want het scheelt enorm qua geluidskwaliteit. Helaas.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    Zijn de hoge tonen in dit Audi Sound Systeem te upgraden? Vind het een beetje te min, te veel mid en te weing hoog, laag heb ik al aangepast.

  7. #7
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kdw1963 Bekijk Berichten
    Zijn de hoge tonen in dit Audi Sound Systeem te upgraden? Vind het een beetje te min, te veel mid en te weing hoog, laag heb ik al aangepast.
    Tweeters vervangen door die bijv van B&O

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    Kun je mij ook zeggen welke??
    Zijn dat deze?
    B&O luidspreker LV of RV Audi A3 8V FL
    Onderdeelnummer: 8V0035399C
    Laatst gewijzigd door kdw1963; 21-01-20 om 18:32.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Handleiding is algemeen. Staat ook erin dat het afhankelijk van uitrusting is.

    Als het daadwerkelijk verholpen was dan had ik het zeker geweten. Geen van ze heeft een foto geplaatst met daarin subwoofer control icm Audi Sound System

    De software update is namelijk ook voor het oplossen van favorieten toets op je stuur

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    @Rainesh Ik heb soms dat de favorieten toets niet werkt. Is dit op te lossen met de update?

  11. #10
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim055 Bekijk Berichten
    @Rainesh Ik heb soms dat de favorieten toets niet werkt. Is dit op te lossen met de update?
    Jazeker. Had hetzelfde probleem. Toen geupdate en geen problemen meer. Bij mij staat mijn toets als standkachel geprogrammeerd namelijk

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    @Rainesh. Dat zou ideaal zijn ik gebruik Audi drive select bij de favorieten toets. Is zo update zelf te doen? Heb een A3 uit 2017 + mmi plus.
    Laatst gewijzigd door Tim055; 22-01-20 om 11:01.

  13. #12
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim055 Bekijk Berichten
    @Rainesh. Dat zou ideaal zijn ik gebruik Audi drive select bij de favorieten toets. Is zo update zelf te doen? Heb een A3 uit 2017 + mmi plus.
    Ik kan het doen voor je en meld het ook gelijk aan.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    Bedankt voor je informatie. Je zit voor mij iets te ver helaas.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Subwoofer control mist in MMI

    B&O tweeters gemonteerd, klinkt super, bedankt voor de info Rainesh!!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •