Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

  1. #1

    Standaard 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Sinds Aug 2018 bezit ik een mooie A3 8v 2013 1.4 tfsi.

    1. De auto heeft nu net 102k op de teller staan en de eerste problemen zijn een feit.
    EPC melding, blijkt de stelmotor voor de turbo kapot te zijn. (Vervangen bij Audi dealer a €700 euro)

    2.Linker koplamp defect, lamp doet het niet meer. (Echter doet deze het nu spontaan weer, maar is nu paars)
    Welke kleur/kelvin is het beste om te nemen en is het veel werk om te vervangen?

    3.Lekkage aan de passagierszeide (moet nog op onderzoek) hele vloerplaat is doorweekt.
    Heb al met een keukenrol gedept en het ruikt niet zoet en heeft geen kleur.
    Bekleding beetje los gehaald en de isolatie laag er onder is gewoon doorweekt!
    De windvanger van het open dak is ook doorweekt.


    4. EPC melding is weer terug dit keer gepaard met motorstoring lampje (dinsdag eerst uitlezen bij een forum lid) mogelijk weer naar de dealer.
    Ik heb weer druk verlies, dus de turbo lijkt weer geen juiste druk te geven.
    2x herstarten zorgt er soms voor om het EPC lampje uit te krijgen en dan ook weer druk terug te krijgen.


    Nu is mijn vraag is dit normaal? Bij 100k dat dit soort dingen allemaal gebeuren ligt dit aan de auto qua type en zijn dit veelvoorkomende klachten?
    Ik reed hiervoor altijd ford en had daar nooit problemen mee, nu ik Audi rijd krijg ik echt zo’n vieze smaak omtrent het merk gezien al de problemen en kosten!
    Ik dacht dat ik ook well de juiste motor had gekozen 1.4 hand geschakeld enz


    Zie de reacties graag tegemoet!
    Gr bas
    Laatst gewijzigd door AudiArticwhite; 13-01-20 om 09:15.

  2. #2

    Standaard Lekkage passagierszijde

    Beste Forum leden,

    Sinds kort heb ik last van een lekkage aan de passagiers zijde. De vloermat is nat de bekleding daaronder nog natter en de isolatie doorweekt!
    Wat kan het zijn?!

    Wat heb ik al gedaan:
    Afvoer gaatjes onder de parafaan gecontroleerd, deze lopen goed door en het water stroomt gelijk onder de auto vandaan.

    Astijl los gehaald ( kon hem alleen niet helemaal weg halen zit bij het dashboard nog ergens vast ofzo) maar daar zou een afvoerleiding moeten lopen van het schuifdak. Die slang kan ik alleen niet vinden.

    Voor een deel de hemel los gehaald om te kijken of ik daar een slang zag maar ook niks. Alleen maar de airbag.
    Wel zag ik een plek wat redelijk vochtig is geweest en er zat ook nog wel wat vocht druppeltjes aan het rubber dat onder de hemel zat.
    Ook is de windvanger helemaal doorweekt.
    4D54AEA4-10F9-4C0A-8430-8458506BC014.jpg

    Keuken papier op de vochtige plek gedrukt maar de afzetting is kleurloos en ruikt niet zoet.

    Vervolgens heb ik de gieter gepakt alles dicht gedaan en 10L leeg gegooid op het dak, voornamelijk aan de voorzijde. Over het raam enz.
    Ondertussen mijn telefoon de vloer laten filmen aan de binnenkant maar er komt nergens een stroompje water. Wat erg vreemd is want het is zo vochtig dat moest haast wel veel water zijn.
    CC62A4C2-17F7-443A-9811-40016F0133E6.jpg89A49FF4-0AE1-41C7-AAFE-726524E3872E.jpgCC62A4C2-17F7-443A-9811-40016F0133E6.jpg


    Ik ben een beetje ten einde raad. Waar komt het toch vandaan wie kan mee denken of heeft hier ook problemen mee of gehad?

    Betreft een A3 8v 1.4 tfsi 2013

    Gr bas
    Laatst gewijzigd door AudiArticwhite; 13-01-20 om 12:05.

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.369
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage passagierszijde

    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage passagierszijde

    Jammer dat die persoon niet meer reageert.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Nietszeggende topictitel 'Problemen met de A3 8v 2013' aangepast. Twee topics met deels hetzelfde onderwerp is overbodig, samengevoegd.
    Laatst gewijzigd door tom; 13-01-20 om 16:12.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Jammer dat die persoon niet meer reageert.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro met Tapatalk
    Wat bedoel je precies?!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Nietszeggende topictitel 'Problemen met de A3 8v 2013' aangepast. Twee topics met deels hetzelfde onderwerp is overbodig, samengevoegd.
    Bedankt, ik zat al te twijfelen. Ik hoop dat ik zo wel de juiste aandacht krijgt voor mijn problemen, anders ga ik ze splitsen. Nogmaals bedankt voor het verplaatsen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Ja, dat had ik gezien, maar je komt er pas achter als je het frame er vanaf gehaald hebt (slijpen) en dat kan ik nu niet aan beginnen.
    Het gekke is dat ik nergens water zie lopen.
    Het is alleen bij de passagierzijde.
    Hemel is los gehaald aan boven zeide van de passagiersstoel maar daar zie ik geen water..
    Laatst gewijzigd door tom; 13-01-20 om 16:47.

  7. #7

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Balen dat dit je eerste ervaringen zijn met Audi, Bas. Het is natuurlijk niet 'normaal' dat je deze problemen hebt met 100kkm. Het is wel een auto uit het eerste jaar van productie, vaak zie je dan toch nog wel vaker problemen opduiken dan bij latere modeljaren. 2e hands is natuurlijk ook altijd een risico, helemaal zonder garantie. De reden van verkoop kan dan soms zijn dat de verkoper problemen voorziet of ervaart. Als eerst zou ik je willen meegeven dat Audi dealers erg €€€€ zijn. Als er een goede VAG expert in jouw buurt zit zou het niet onverstandig zijn daar eens aan te kloppen. Standaard antwoord hier i.g.v. storingslampjes is: 'uitlezen'. Er zijn tegenwoordig te veel redenen om een storingslampje te laten branden dus zonder uitlezen wordt het hier gissen naar de oorzaak. Voor de stelmotor van jouw turbo is er bijvoorbeeld een reparatieset van Audi te koop voor ~160€. Je factuur van €700 voor reparatie stelmotor lijkt dan ook €€€€. Wat betreft die koplamp, er gaat een D3S-42V35W in, kun je prima zelf vervangen. Zal ongetwijfeld een filmpje van op youtube staan als je twijfels hebt. Origineel waarschijnlijk een Xenstart van Philips. Een normale vervangingslamp bijvoorbeeld van Osram of Philips is zo'n €60 per stuk online, pas op voor namaak. Kans op kleurverschil als je er slechts één vervangt. De lampen met verbeterd zicht, zoals de Osram Night Breaker Laser serie, kunnen richting de €80 per stuk gaan. De afwatering van het dak zit bij jouw auto aan de achterzijde links en rechts en komt uit achter je achterwielen, vandaar dat je geen slang ziet in de A-stijl. Het klinkt alsof het bij het frame langs lekt. Dat is helaas aardig wat werk om te controleren en te repareren... Succes anyway.

  8. Ad
  9. #8
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Zit misschien de afwatering van de airco verstopt?
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door al_bundy; 13-01-20 om 20:14.

  10. #9
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage passagierszijde

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Jammer dat die persoon niet meer reageert.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro met Tapatalk
    Er was een vraag gesteld in zijn topic.
    Kosten/garantie?

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  11. #10

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Zit misschien de afwatering van de airco verstopt?
    Bedoel je dan nummer 4?

  12. #11

    Standaard Re: Lekkage passagierszijde

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Er was een vraag gesteld in zijn topic.
    Kosten/garantie?

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    Euh, ik snap hem nog steeds niet HAha help me even..
    Welke kosten en welke garantie die van de eerdere reparatie van de auto omtrent de EPC melding?
    Koste €700 en ja er zit garantie op mocht het weer het zelfde probleem zijn.

  13. #12

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Wat een gedoe
    Laatst gewijzigd door AudiArticwhite; 13-01-20 om 23:38.

  14. #13

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    @Raz0r

    Bedankt voor je reactie, ja het is nog al wat. Vooral als je altijd een bepaald merk heb gereden waar je praktisch nooit problemen mee hebt gehad.
    Ben zelf erg handig in het repareren van auto’s maar een Audi plus turbo ondersteunt is wel even wat nieuws
    Ik hoop dat na het uitlezen ik de problemen zelf kan fixen qua storingen.
    Wat betreft de prijzen ja dat is wel zo, ik zal je tip omtrent de VAG eens opvolgen. Wat betreft de 2e hands verkoop, is een Duitse (import) alles keurig en netjes via de NL verkoper geregeld. Had netjes 3maand Bovag garantie maar de problemen kwamen er na pas. Auto reed en functioneerde prima. Daar lag het niet aan.
    1e heb, ja ik twijfelde wel bij aankoop of ik toch niet beter een 2014 model moest nemen.
    Nieuw is niet te betalen als particulier met een gezin...
    De lampen ga ik zelf doen, en doe ze allebei. Had wel wat lampjes gezien van Osram ja, best prijzig maar ten opzichte van originele weer goedkoop. bedankt voor de info ik ga ze eens bekijken.

    Wat betreft de lekkage, mooi dat ik weet dat het geen verstopte slangen zijn. Wel vervelend dat het ergens anders weg kan.
    Deze week ga ik de stoel er uit halen en de bekleding en Bstijl los halen.
    Ik hoop gewoon niet dat het me Panorama dak is want dan gaat de auto de verkoop in!
    Gr bas
    Laatst gewijzigd door AudiArticwhite; 13-01-20 om 23:41.

  15. #14

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Uit welke regio kom je? Misschien kunnen mensen hier je een goede expert in de buurt aanraden mocht die nodig zijn. Kijk voor de standaard Osram lamp bijv. even op well-done-xenon.nl . Wat al_bundy je stuurt is info over de airco afwatering, als die verstopt is of niet goed is aangesloten kan het ook vochtig worden bij de voeten. Maar aangezien jij het vocht ook bij de dakrand achter je dakhemel ziet vermoed ik dat dat hier de oorzaak niet is. Wat remi bedoelde is dat in dat topic uit dat linkje er niet meer wordt gereageerd op de laatste vraag die daar gesteld wordt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiArticwhite Bekijk Berichten
    Wat betreft de 2e hands verkoop, is een Duitse (import) alles keurig en netjes via de NL verkoper geregeld. Had netjes 3maand Bovag garantie maar de problemen kwamen er na pas. Auto reed en functioneerde prima. Daar lag het niet aan.
    Ah dus je hebt 'm niet zelf geimporteerd maar gewoon gekocht bij een Nederlands bovag bedrijf dat deze auto aanbood? Dan heb je vermoedelijk ook niet zelf het prijsvoordeel gehad In dat geval zou ik omtrent de lekkage toch even vriendelijk bij ze aankloppen hoor. Binnen 5 maanden zo'n vermoedelijk kostbaar defect, wat er vermoedelijk bij aankoop al zat, is niet normaal. Zie ook https://www.anwb.nl/juridisch-advies...ten-na-aankoop & https://www.mijnautocoach.nl/wetteli...-conformiteit/ & https://www.recht-raad.nl/verborgen-gebrek-auto

  16. #15

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Uit welke regio kom je? Misschien kunnen mensen hier je een goede expert in de buurt aanraden mocht die nodig zijn. Kijk voor de standaard Osram lamp bijv. even op well-done-xenon.nl . Wat al_bundy je stuurt is info over de airco afwatering, als die verstopt is of niet goed is aangesloten kan het ook vochtig worden bij de voeten. Maar aangezien jij het vocht ook bij de dakrand achter je dakhemel ziet vermoed ik dat dat hier de oorzaak niet is. Wat remi bedoelde is dat in dat topic uit dat linkje er niet meer wordt gereageerd op de laatste vraag die daar gesteld wordt.


    Ah dus je hebt 'm niet zelf geimporteerd maar gewoon gekocht bij een Nederlands bovag bedrijf dat deze auto aanbood? Dan heb je vermoedelijk ook niet zelf het prijsvoordeel gehad In dat geval zou ik omtrent de lekkage toch even vriendelijk bij ze aankloppen hoor. Binnen 5 maanden zo'n vermoedelijk kostbaar defect, wat er vermoedelijk bij aankoop al zat, is niet normaal. Zie ook https://www.anwb.nl/juridisch-advies...ten-na-aankoop & https://www.mijnautocoach.nl/wetteli...-conformiteit/ & https://www.recht-raad.nl/verborgen-gebrek-auto
    Dat klopt, gewoon bij een auto bedrijf gekocht niet zelf geïmporteerd.
    Ik heb gelijk contact opgenomen met de verkoper wat betreft het panorama dak. De oorzaak is zover ik kan constateren een scheur in het kunststof omlijsting van het panoramadak.
    Bedankt voor de tip, ik ga hier zeker werk van maken, de auto is net 5 maanden in mijn bezit dus dit probleem heeft er al moeten zitten maar was natuurlijk niet merkbaar in de zomer periode en komt nu naar voren.

  17. #16

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Gisteren terug geweest bij de Audi dealer Muntstad De Meern.
    Daar hebben zij de fout verwijdert, de stelmotor opnieuw ingeleerd daarna was het verzoek om weer door te rijden.
    Zo gezegd zo gedaan. Helaas deze ochtend starte ik al met de EPC melding, een keer opnieuw starten en de melding was weg en bleef weg.

    Na het dat ik klaar was met werken auto gestart en een kort stukje gereden zonder problemen. Helaas na opnieuw weer weg rijden kreeg ik weer een EPC melding dit keer ook met het motorstoringslampje.
    Herstart en alles was weg.

    Echter op de snelweg sprong de EPC melding spontaan aan (was de eerste keer tijdens rijden) en verloor ik gelijk druk en vermogen. Was geen prettige ervaring.

    Alles is gemeld en volgende week dinsdag kan ik de auto langs brengen. Ik ben benieuwd!

    Het dak probleem is nog niet opgelost.
    Ik heb de verkoper benaderd en hun te kennis gegeven van het probleem, zij gaan kijken wat ze kunnen doen.
    De windvanger is helemaal doorweekt en er zit een scheurtje in het kunststof frame.
    5302E4C4-4306-498E-B9F2-9A6DA4A5091C.jpg

    Morgen langs Audi herstel om te kijken wat hun zeggen.

  18. #17

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Qua verlichting zit ik nu te kijken naar de Osram Xenarc Cool Blue Intense Xenon lamp D3S 12v/35w nu heb ik gekeken naar de D3S42v35w maar die bestaan niet moet het echt 42v zijn of is dat een typ fout?
    Hoor graag of de gene waar ik naar kijk prima zijn?
    Gr bas

  19. #18

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    @AudiArticwhite
    42v inderdaad, geen typefout. En die bestaan wel. Weet niet of je een Amazon prime abonnementje hebt (evt. proefabonnement): https://www.amazon.de/Osram-Xenon-Br.../dp/B00O7PZK9U

    Normale Osram is artikelcode 66340
    Ultra life 66340ULT (10 jaar garantie)
    Cool blue 66340CBI
    Night breaker 66340XNL

  20. #19

    Standaard

    Maar klopt die ik heb gezien dus niet?
    Staat 12v/35w en niet 42v Amazon account nee heb ik niet

    Als ik Osram plus de code die jij opgeeft invult bij bol.com dan vind ik deze:
    Bekijk Osram Xenarc Cool Blue Intense Xenon lamp - D3S - 12V/35W - per stuk (max. 5500K) op: https://www.bol.com/nl/p/osram-xenar..._pdp_iphoneapp

    Ik heb nog wat kortingsbonnen liggen voor de bol.com vandaar de vraag dat scheelde een mooi bedrag. Maar als dit ze niet zijn tja dan heb ik er niks aan. Maar Osram maakt toch maar 1 cool blue D3S lamp of heb je er meerdere?
    Heb even gekeken, had wel een account bij Amazone, kosten daar 107,21 voor 2 stuks.
    Laatst gewijzigd door tom; 16-01-20 om 18:07.

  21. #20

    Standaard Re: 1.4 TFSI EPC-melding, koplamp paars licht, lekkage passagierskant

    Nee 12v klopt niet, moet echt 42v zijn. Dat bol.com met dat ding op de proppen komt als je op bovenstaand nummer zoekt ligt aan bol.com zelf, geen idee of het de juiste is. Misschien klopt de beschrijving niet. De nummers die ik noemde kloppen 100%. Sowieso dus goedkoper op Amazon.de.. zonde van je bol.com bonnen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •