Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 73

Onderwerp: MMI Connect app verbindt niet met auto

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Na de vervanging bij de dealer van de accubak is de MyAudi app wel onstabiel en krijg ik voortdurend de melding dat er geen dataverbinding mogelijk is. Als ik vervolgens audi connect in de auto via de MMI oproep moet ik eerst wachten totdat de Audi connect volledig is geinitialiseerd en dan doet de app het weer, maar dit is slechts eenmalig dan.
    Waaraan zou dit kunnen liggen?

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ik zie in mijn MyAudi app bij instellingen dat er een voertuignaam is ingevuld. Dit veld is leeg. Hoort dat zo? Of moet daar het VIN nummer worden ingevuld?

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Herstel. Er is GEEN voertuignaam ingevuld in de MyAudi app.

  4. #24
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Na de vervanging bij de dealer van de accubak is de MyAudi app wel onstabiel en krijg ik voortdurend de melding dat er geen dataverbinding mogelijk is. Als ik vervolgens audi connect in de auto via de MMI oproep moet ik eerst wachten totdat de Audi connect volledig is geinitialiseerd en dan doet de app het weer, maar dit is slechts eenmalig dan.
    Waaraan zou dit kunnen liggen?
    Dat is toeval, heb ik op een willekeurige dag ook vaker, meestal in de vooravond en bij onlogisch gebruik van de myAudi app, zoals vaker oproepen zonder fysieke gebruikerscyclus.
    Het Audi server systeem is daar blijkbaar gevoelig voor.
    Het hersteld zich meestal ook als ik de auto aan de lader koppel, dan gaat de auto communiceren en vult de hij de AUDI.AG server weer met data.
    Ook wil het wel eens helpen om de myAudi site tussentijds op te starten, ook dan hergroepeert het Audi server systeem weer de data.
    Let wel, ook de gebruikers cyclus rijden en parkeren en laden heeft logische invloeden op de juiste gegevens stromen en bij 15 oproepen tussen parkeren en rijden blokkeert de auto de data om accu energie te sparen ( onlogische handelingen in het data verkeer proces )

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Ik zie in mijn MyAudi app bij instellingen dat er een voertuignaam is ingevuld. Dit veld is leeg. Hoort dat zo? Of moet daar het VIN nummer worden ingevuld?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Herstel. Er is GEEN voertuignaam ingevuld in de MyAudi app.
    Dit is een vrij in te vullen veld door de gebruiker en heeft geen relatie met data stromen ( je kunt hier zelfs de naam van je schoonmoeder invullen )
    Dit veld wordt dan aansluitend ook op je myAudi site weergegeven als je die opstart ( eigenlijk een controle veld dat de Server - site en app 1:1 communiceren )

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Dank voor je bericht. Ik zal eens even een stukje rijden. Het zou natuurlijk wel kunnen dat de boel geblokkeerd is door het aantal oproepen. Ook zal ik even weer inloggen op de MyAudi site. Ik ben benieuwd. Anders dinsdag maar weer even terug naar de dealer. Jij denkt dus niet dat er een verband kan zijn met de uitgevoerde herstelwerkzaamheden?


  6. #26
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Zij updaten het Audi systeem enkel historisch met de uitgevoerde werkzaamheden en dat heeft geen invloed op de communicatie.

    NB: Ook wordt de Audi.AG server wel eens geüpdatet i.v.m. nieuwe ontwikkelingen, dan is de communicatie van de myAudi app ook wel eens een tot twee dagen wat minder.
    Het is niet echt een app " met voorsprong door techniek", maar het werkt meestal wel ...

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Na het ritje van gisteren gevolgd door een nieuwe laadsessie is de MyAudi app gelukkig weer verbonden met de auto. Bedankt voor de tips!

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Sinds 1 week geeft de MyAudi app vreemde waarden aan omtrent het bereik en laadniveau van de accu. Zo geeft de app aan dat het laadniveau van de accu 255% bedraagt en het elektrisch bereik 550 km. Het lijkt wel of de waarden van de beide motoren zijn omgedraaid. Zijn er meer Audi A3 E-tron eigenaren die hier misschien last van hebben en weten hoe dit weer hersteld kan worden? Ook na een nieuwe laadsessie of opnieuw inloggen op de MyAudi website lost het probleem in ieder geval niet op.

  10. #29
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Je kunt de myAudi app van je telefoon wissen en hem dan weer opnieuw installeren; de data presentatie hersteld zich dan waarschijnlijk wel weer.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    De MyAudi app geeft sinds gisteren opeens weer de normale waarden aan van het bereik. Nu maar hopen dat dit ook zo blijft.
    Indien het probleem zich weer voordoet zal ik de App eens van mijn telefoon wissen en vervolgens opnieuw installeren. In ieder geval weer mijn hartelijke dank voor je advies.

  12. #31
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Vreemde data, slecht communiceren is op het moment meer standaard dan uitzondering bij deze app.
    De oorzaak ligt voor 99% aan doorgevoerde Audi updates op Server niveau en het algoritme, waardoor het systeem eerst weer enkele communicatie sessies met de auto moet doorlopen om weer synchroon te lopen.
    Een geforceerde synchroon actie zoals een rijden - laad cyclus doorvoeren, of in het extreme, het opnieuw installeren van de app, wil dan wel helpen,.
    Maar in principe herstellen alle afwijkingen zich in de tijd dus weer vanzelf

  13. #32
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pon3 Bekijk Berichten
    Dat is toeval, heb ik op een willekeurige dag ook vaker, meestal in de vooravond en bij onlogisch gebruik van de myAudi app, zoals vaker oproepen zonder fysieke gebruikerscyclus.
    Het Audi server systeem is daar blijkbaar gevoelig voor.
    Het hersteld zich meestal ook als ik de auto aan de lader koppel, dan gaat de auto communiceren en vult de hij de AUDI.AG server weer met data.
    Ook wil het wel eens helpen om de myAudi site tussentijds op te starten, ook dan hergroepeert het Audi server systeem weer de data.
    Let wel, ook de gebruikers cyclus rijden en parkeren en laden heeft logische invloeden op de juiste gegevens stromen en bij 15 oproepen tussen parkeren en rijden blokkeert de auto de data om accu energie te sparen ( onlogische handelingen in het data verkeer proces )





    Dit is een vrij in te vullen veld door de gebruiker en heeft geen relatie met data stromen ( je kunt hier zelfs de naam van je schoonmoeder invullen )
    Dit veld wordt dan aansluitend ook op je myAudi site weergegeven als je die opstart ( eigenlijk een controle veld dat de Server - site en app 1:1 communiceren )
    Hoi pon, dank voor je vele info, ik krijg mijn auto ook niet geregistreerd omdat de kmstand niet overeenkomt volgens de website, kan ik dit dus het beste weer proberen wanneer de auto aan de laadpaal hangt? Word dan de knstand misschien geupdate met de servers?

    Want heb de auto pas sinds vrijdag en heb nog geen laadpas om de auto te laden, wellicht dat daarom de kmstand nog niet is geupdate?

    Of kan in beter naar de dealer gaan, kunnen zij het meteen koppelen?

  14. #33
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    De eerste actie zal moeten zijn, de VIN code door de dealer op jouw naam en mailadres laten zetten.
    Dan de auto VIN code opvoeren in je aan te maken of bestaande myAudi website ( als alles door de dealer goed is ingevuld krijg je ook de KM vraag voor die VIN code, welke dan wel geaccepteerd wordt)
    En als alles geslaagd is pas de de myAudi app installeren.

    Alle andere acties ( rijden- laden cyclus , myAudi app opnieuw installeren ) zijn voor geforceerde synchronisatie in tweede instantie, na de voornoemde installatie.

  15. #34
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Aha begrepen, maar ik heb de vin dus al ingevoerd in mijn account en daarna vroeg het om de kmstand, dus ik moet de vin weer verwijderen van mijn account en eerst naar de dealer gaan. Zal het proberen bedankt voor je info.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Goedemorgen,

    Ik heb ook kortgeleden een A3 E-Tron tweedehands aangeschaft en ik zit ook al een tijdje te klooien met de app die aangeeft dat de kilometerstand niet geverifieerd kan worden omdat er geen verbinding met de auto kan worden gemaakt. Ik ben inmiddels dus "Hoofdgebruiker" en de auto is dus al wel in mijn Audi app toegevoegd. De auto is voorzien van een MMI Plus, maar heeft in het dashboardvakje geen SIM slotje. Enkel 2 SD card slotjes! Ik ga er desondanks vanuit dat de auto wel een ingebouwde SIM heeft en dat ik wel gebruik zou moeten kunnen maken van de basis zaken zoals laadstatus, laadtimer en klimaatregeling? Audi Connect wordt niet getoond in het MMI Car menu. (Wellicht dat die pas zichtbaar wordt als er verbinding met de Audi server is?)

    Ik begrijp nu uit deze topic dat het dus heel goed kan zijn dat de vorige eigenaar verzuimd heeft de boel de activeren en dat de ingebouwde SIM nu bij Audi inactief staat. En dat ik bij de Audi dealer langs moet dat de auto even aan de computer moet om de communicatiekanalen te testen.
    @pon3 Weet jij wat de monteur precies gedaan heeft om de SIM weer te activeren? Gewoon een kwestie van een reset button (in VAG-COM?) op de laptop, of was daar meer voor nodig? En heb je de naam en woonplaats van jouw dealer voor mij (en weet je wellicht de naam van de monteur?)? Dan zou ik mijn dealer met hen contact kunnen laten zoeken als zij er niet uit komen.

    Mvg,
    Raymond

  17. #36
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Raymond,

    Vooraleerst zeer merkwaardig dat een A3 E-tron uit 2015 geen SIM slotje heeft. ( Audi connect met een externe SIM was in 2015 standaard af fabriek, misschien heeft de vorige eigenaar de hele unit vervangen door een beperktere versie ivm een defect van de originele, of komt de auto uit een land waar dat niet standaard was ).

    De externe SIM welke icm een abonnement nodig is voor Audi connect heeft inderdaad niets van doen met de interne e-SIM welke enkel zorg draagt voor de overdracht van data voor de myAudi app ( via de server van Audi ) .

    Omdat je dus geen extern SIM slot ( meer ) hebt zul je dus ook geen keuze menu's hebben in het MMI.


    Ik ga er van uit dat je de installatie procedure van de e-SIM voor aanmelding juist uitgevoerd hebt.

    Op de myAudi website auto afmelden ( als je hem al aangemeld had ) en de myAudi app van je telefoon verwijderen.
    Dan naar de dealer om de VIN code van vorige eigenaren los te koppelen en die aan jouw mailadres c.q. site te koppelen. Dan staat bij hun alles groen ( zoals ze dat zeggen )
    Daarna de VIN code in de myAudi site opvoeren waarna je de KM stand vraag krijgt, welke door de site dan als juist geaccepteerd zal worden.
    Na dat succes pas de myAudi app op je smartphone installeren.

    Indien er in de app of via de site dan toch geen data contact met de auto is, kan het zijn dat de e-SIM bij Audi AG in Duitsland op de server gedeactiveerd is of dat de auto module zelf niet goed werkt ( zie ook mijn vorige opmerking dat bij het eventueel vervangen van de module er ook een andere e-sim in kan zitten die geen relatie meer heeft met de VIN van de auto )
    De-activatie kan enkel via de dealer opgelost worden. Zij moeten hiertoe in communicatie met Pon en Audi Duitsland om de e-SIM weer te activeren. ( mits het nog de originele is , zie mijn eerdere opmerking)

    Bij mijn auto is destijds eerst hardwarematig enkel de massa aansluiting van de auto los gehaald zodat alle modules zich zelf resetten, maar in de modules zat in mijn geval niet de oorzaak, want die was gelegen in het niet geactiveerd zijn van de e-SIM op de server van Audi AG, omdat de data meer dan 6 maanden niet opgevraagd was door de myAudi app.
    Schijnt dat die non actieve e-SIM dan automatisch gedeactiveerd wordt, enkel via de dealer weer te activeren.

    Mijn dealer is Wealer Heerlen contactpersoon chef Werkplaats Steven Rodeleers.

    Succes

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ok, bedankt!
    Ik zal mijn dealer eens benaderen of ik hier zo voor langs kan komen of dat een afspraak gewenst is.

    Mijn auto betreft overigens een Belgische import auto (in 2016 door Leaseplan geïmporteerd).

  19. #38

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Je kan data voor audi connect ook via je telefoon laten lopen toch? Dus je telefoon is verbonden met het internet via vodafone. Dit deel je via wifi met de auto. Waarom zou je een aparte data sim in de auto stoppen? Bij mij werkt dit perfect of zie ik nu iets over het hoofd?

  20. #39
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    @Sandera4, ik denk dat je twee zaken door elkaar haalt.
    De voorgaande discussie ging over de af fabriek ingebouwde E-sim voor communicatie met de auto en de servers van Audi AG i.c.m. de myAudi app.

    Jij spreekt nu over de Audi connect Sim kaart, deze externe data kaart is nodig om contact met de Audi servers te leggen via het snelle LTE protocol.

    Daarnaast krijg je, mits je een abonnement afsluit, ook toegang tot diverse Audi connect extra`s, life google maps, vrije parkeerplekken in parkeergarages, benzineprijzen, etc.

    Ook kun je dan een hotspot WLAN voor max 8 wifi gebruikers activeren, welke na ingelogd te zijn op jouw Audi WLAN, met LTE speed kunnen internetten, i.p.v. een trage GSM verbinding.

    Voor de verschillen tussen de GSM snelheid en het LTE protocol, zie de 3 bijlagen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    @pon3 Dit weekend een a3 etron 2015 gekocht. Ik heb mij geregistreerd via my audi. gegevens ingevuld. De volgende stap is in de auto de 8 cijferige pincode invoeren
    Maar waar? Ik zou niet weten waar ik dit moet doen. Dit moet toch kunnen zonder een simkaart. Ook lukt het mij niet om een hotspot te maken via mijn telefoon. Ik kan in netwerkverbinden nergens een optie client, hotspot en client vinden. wat bijvoorbeeld in mijn a4 b9 wel kan.

    Wat doe ik fout?

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •