Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 73

Onderwerp: MMI Connect app verbindt niet met auto

  1. #1

    Standaard MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ik heb een audi a3 etron uit 2015 en wil graag mijn auto voorverwarmen via mijn mobiel, alleen krijg ik dit niet voor elkaar. Mijn auto is verbonden met mijn mobiel via audi connect en de my audi app, alleen kan ik in de app niet bij mijn voertuig om het voor te verwarmen of om te kijken of mijn ramen wel dicht zitten bijvoorbeeld.

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Heb je wel een contract daarvoor? Kijk eens op de website https://my.audi.com onder functieoverzicht
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    @MichaelRa38p Ook ik heb een A3 e-tron van 2015 ( 2e eigenaar ).

    De actuele functie mogelijkheden van de auto zijn op de site bijlagen weergegeven ( dit zijn de functies zoals die nu benoemd staan op mijn myAudi site account )

    Het heeft ruim 4 maanden telefonisch contact- mails met Audi.nl gekost om tot de kern van de problemen te komen.

    Audi-connect " het myRoute deel " was na het aanmaken van de myAudi site, het afsluiten van een Audi-connect abonnement, via het site account verkrijgen van een inlogcode voor het invoeren in het MMI van de auto ( met uiteraard een extern geplaatste telefoon data-simkaart) snel gerealiseerd.
    Ook op de myAudi app, werden de juiste VIN code auto, handleiding en uitrusting weergegeven, administratief opvraagbaar, zover dus ok.

    Maar, het " myCarmanager" deel in de myAudi app functioneerde niet, enkel rode error meldingen vielen mij ten deel. De dealer deed van alles in de MMI begreep er ook niets van en verwees mij naar Audi.nl. Met hun, je gelooft het niet, werkelijk ruim 4 maanden lang diverse malen instructies van Audi Duitsland ontvangen en uitgevoerd, wachten, afmelden alles verwijderen en weer opnieuw aanmelden, alles echter zonder resultaat, men begreep het niet.
    Zelf constant Audi.nl moeten pushen, want omdat zij het ook niet gerealiseerd kregen belden zij niet meer uit zichzelf terug.
    Men kreeg het uiteindelijk dus niet werkend, hun diagnose, het zou aan de auto liggen, die was hier niet voor uitgerust ( 1e generatie ) onzin natuurlijk want bij andere A3 e-trons van 2015 functioneerde het myCarmanager deel wel. M.a.w. bekijk het maar. Feitelijk had ik de hoop op de functionaliteit van het myCarmanager gedeelte al opgegeven.

    Toch zelf weer met een chef werkplaats van een andere lokale Audi dealer contact gezocht- en het probleem wederom voorgelegd.
    Hij stelde voor mijn auto te testen op functionaliteit, zodat ik de techniek in de auto uit kon sluiten als oorzaak.
    De Audi A3 e-tron heeft namelijk twee Simkaarten, een externe, van je eigen telefoon provider voor het Audi-connect myRoute deel en een ingebouwde Sim kaart af fabriek voor het Audi myCarmanager deel en dus ook twee te testen communicatiekanalen met de Audi.AG servers
    Dus de beide systemen EN de ontvangst bij de Audi.AG server getest en wat bleek, de ingebouwde vaste Simkaart af fabriek voor de myCarmanager was in de Audi.AG servers niet ( meer ) geactiveerd. Of nooit geactiveerd geweest en/of door de eerste eigenaar nooit gebruikt en daardoor off-line gezet, wie zal het zeggen.
    Deze interne Simkaart dus door Audi.AG in hun serversoftware geactiveerd en direct een geheel functionerend myCArmanager deel op de myAudi site maar ook op de myAudi app. Wat hebben Audi.nl - Audi.AG al die maanden eerder zitten doen, zij begrijpen- kennen hun eigen systemen c.q. Audi keten blijkbaar niet of er heerst onwetendheid-onwil ?

    Eindelijk kan ik na maanden de myCarmanager functionaliteiten volledig op de myAudi app gebruiken, zie bijlage als voorbeeld.
    En dat is, moet ik toch wel zeggen een bijzondere toevoeging, zeker m.b.t. de laad en klimaat timers ( ook direct inschakelen) GPS lokatie en status van de auto opvragen met verdere interessante data van de auto.

    Met voornoemde inhoudelijke werking- beschrijving, kun je samen met een Audi dealer je probleem gaan oplossen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ik heb ook zo'n soortgelijk probleem bij mijn a3 etron uit 2015. Bij mij werken de standkachel en de timers wel en ook de plaatsbepaling, verbruik en of alles op slot zit.
    Alleen kan ik de pin van de app nergens invullen(misschien een connected abo nodig) en heb ik geen werkende simkaart, geen adres versturen naar de auto. Prepaid kaartje van Vodafone ziet de auto niet en Rsap lijkt er niet op te zitten. Maar bij jouw heeft audi.ag dat geactiveerd?

  5. #5
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    @apollo68 Dan werkt het myCarmanager deel met de interne simkaart af fabriek dus prima.( geluksvogel, want bij mij was dat het probleem wat Audi.AG heeft moeten activeren. )

    Het andere deel myRoute, heeft een externe telefoon data-simkaart (*) in de middelste sleuf van de unit in het handschoenkastje in de auto nodig en een te betalen Audi abonnement van circa € 82,- p/j af te sluiten via de Audi webshop, zie ook de handleiding van de Auto

    (*) Je hebt wel een data-simkaart nodig geen gewone prepaid telefoon simkaart. Mijn data-Sim heb ik aanvullend op mijn eigen vaste GSM abbo bijbesteld bij Vodafone voor €5,- maand

    Als beiden actief zijn, kun je aansluitend op de myAudi app onder rubriek " uw uitrusting " het vermelde Audi connect paswoord van 8 cijfers lezen en invullen op het eerste inlog scherm van de MMI menu keuze Audi connect in de auto.

    Succes


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ik ben sinds een paar weken ook in het bezit van een nederlandse A3 Etron uit 2015 en ik heb jullie reacties met belangstelling gelezen. Ik zou ook graag gebruik willen maken van de diensten laadplanning en standverwarming via mijn Iphone, maar ik begrijp het nog steeds niet goed hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. De MyAudi registratie is al wel gelukt.
    In de gedownloade MyAudi app staat vermeld “verifieer uzelf als hoofdgebruiker op de MyAudi website om Audi connect Services te kunnen gebruiken”. Op welke wijze moet ik mijn mobiele nummer ter verificatie invoeren? Eerst 0031 en vervolgens het mobiele nummer zonder 06?
    Ook begrijp dat je de voertuigcode moet invoeren. Deze code heb ik niet bij de auto gekregen. Kan ik deze bij de dealer opvragen?
    In de MyAudi app staat voorts een 8 cijferige pincode vermeld die ik in de MMI dien in te voeren. Indien ik dit probeer krijg ik de melding dat “datadienst niet mogelijk. Plaats een simkaart aub”.
    Ik heb begrepen dat een externe data simkaart niet nodig is om gebruik te maken van de diensten laadplanning en standverwarming, omdat dit via een intern geplaatste simkaart wordt geregeld. Klopt dit?
    Voorts is mij ook niet duidelijk of er aan de Audi connect services kosten zijn verbonden. Ik lees nl dat je een Audi connect infotainment pakket kan kopen voor 89,95 per jaar, maar heb ik dit pakket ook nodig voor de diensten laadplanning en standverwarming waarvoor ik alleen belangstelling heb? Dit is mij niet duidelijk.
    Kan ik ook gewoon aan de plaatselijke dealer vragen om dit te realiseren?

  7. #7
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    @Barkie De eerste stap is de aanmelding op de myAudi site van je voertuig met de VIN code van de auto en de actuele KM stand. De Audi server neemt contact ( met de ingebouwde sim kaart af fabriek op basis an de VIN code van de auto) met je auto op en verifieert deze opgegeven KM stand.
    Als die stappen geaccepteerd zijn krijg je de vraag naar je op te geven GSM 06- nummer om met een te ontvangen Mtan code, akkoord te gaan met de privacy regelgeving en een gebruikerscontract voor de uit te wisselen data met Audi af te sluiten. Ter bevestiging ontvang je hiervoor een myAudi connect code van 8 cijfers.
    Daarna maak je de myAudi app aan en heb je de beschikking over de voertuig uitrusting gegevens van jouw VIN code af fabriek en de gegevens van het Mycarmanager deel.

    Is dit niet zo dan is er iets fout gegaan in de registratie en is het zaak een bezoekje aan de dealer te brengen en hem in de Audi server systemen te laten controleren waar het fout gaat c.q. waar iets niet op groen staat. Ondanks dat alles bij hun op groen staat kan het toch zijn dat jouw ingebouwde Sim af fabriek niet in de Audi server geactiveerd is, zie daarvoor mijn eerdere reactie in dit topic.
    NB: Ter verduidelijking, de Audi server communiceert met de auto en voorziet de myAudi site en de myAudi app van informatie en visa versa.
    Als je scherm de teksten geeft zoals in de bijlage is er iets fout gegaan en heeft de server geen contact kunnen maken met de auto ter verificatie dat jij de eigenaar bent..

    Het Myroute deel is inderdaad apart en vereist een data-SIM en een abonnement ( voor de pre facelift 8V0054816 16D prijs € 84,95 p/j) dan heb je ook Google Maps (best wel aardig, zie je ook real time de terreinen en de gebouwen langs de weg waar je op rijd) Om deze Myroute dienst te activeren heb je de eerder genoemde myAudi connect code van 8 cijfers nodig welke je hebt ontvangen bij stap 1 en die voer je in je MMI in.

    De diverse malen in de berichten benoemde 10 cijferige auto label ode ( bij aflevering sleutels) is niet nodig bij de A3 e-tron en deze code is ook niet achteraf verkrijgbaar.
    Dit soort meldingen komen uit de diverse varianten en FL updates, waardoor ze onterecht genoemd worden voor deze auto.

    En als eventuele reset voor een hernieuwde aanmelding op de myAudi site de voertuigen wissen en ook de myAudi app geheel wissen, zodat eerst de site alle data op de server goed zet voordat je de myAudi app ( opnieuw) installeert.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Dank je wel voor je uitvoerige reactie. Ik heb de gegevens in de my audi app inmiddels gewist en de app verwijderd. Ik zal nog even onderzoeken hoe ik de gegevens uit de my audi site moet verwijderen. Ik weet al wel dat mij niet eerder is gevraagd om de km. stand in te voeren.
    Weet jij misschien ook op welke wijze het 06 nummer ingevoerd moet worden?

  10. #9
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Meen me te herinneren dat het gewoon op de nationale manier moest dus 06........

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ik mij inmiddels weer aangemeld en geregistreerd op de my audi site. Het lukt mij echter niet om het voertuig aan te maken.
    Na invoering van de VIN krijg ik telkens de melding “bij het versturen van de gegevens is een fout opgetreden. Controleer uw ingevoerde gegevens en probeer het opnieuw”. Erg frustrerend allemaal. Wat doe ik nu fout?

  12. #11
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ja ja die systemen van Audi

    Heb ik ook eens gehad, moest ik een ander nog niet toegepast e-mail adres gebruiken, toen werkte het wel

    Betekend dus dat de geregistreerde gegevens op het eerdere mailadres beetje voor verwarring in het systeem zorgen omdat er blijkbaar ergens eerdere oude data blijft staan
    Voorsprong door techniek 😑
    En anders samen met een dealer de stappen doorlopen, die kan in de Audi systemen mee kijken wat er fout gaat

    Succes

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ok ik ga dat laatste maar even proberen en zal de dealer even een bezoekje brengen morgen. In ieder geval hartelijk dank voor je inspanningen en ik zal je op de hoogte houden.

  14. #13
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Het kan ook nog zijn dat de eerste eigenaar de VIN van de auto nog op zijn myAudi site heeft staan. Dan kun jij hem ook niet nog eens aanmelden
    De eerste eigenaar moet dan de auto uit zijn myAudi verwijderen zodat de VIN code vrij komt De Audi dealer kan dat ook verzorgen, maar ja, dan moet je toch naar de dealer.
    Laatst gewijzigd door pon3; 23-03-20 om 11:16.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ik ben net terug van de dealer. Ze zijn er een uur mee bezig geweest om de registratie te voltooien en de carmanager functies zoals standkachel voorprogrammeren werkend te krijgen. Ik heb hun ook jouw instructie voorgehouden, maar zij beweerden dat de 8 cijferige code in de mmi ingevoerd moest worden en dat er een externe data sim geplaatst moest worden omdat er in deze eerste serie etron geen interne sim zou zitten maae alleen een SIM voor noodoproepen. Mij werd geadviseerd om bij mijn provider een data simkaart te bestellen.
    Terug in de auto heb ik nog eenmaal geprobeerd om mij op de my audi site als eigenaar vast te leggen. Na invoer van de kilometerstand (wat nog niet eerder gevraagd werd) kreeg ik een bevestigingsmail dat ik als eigenaar was vastgelegd. Na het openen van de my audi app kreeg ik nu opeens wel alle carmanager functies beschikbaar!!! Eindelijk maar toch. Ik ben er superblij mee en vind deze functies echt een meerwaarde voor de etron.
    Nogmaals mijn dank voor al je inspanningen!

  16. #15
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Fijn om te horen.
    Ik denk dat vele A3 e-tron 2015 rijders gestaakt zijn in hun poging het werkend te krijgen door dit soort uitspraken van de Audi dealers.

    Dan hebben ze in dat " uurtje " wetend of onwetend, gelukkig ook de VIN code van de auto, losgekoppeld van de vorige eigenaar, waardoor de auto opnieuw aan te melden is, getuige de vraag naar de KM stand en de nieuwe eigenaar toekenning.

    Jammer toch dat de Audi dealers ( door onwetendheid , interesse ) vrijwel allemaal een andere uitleg aan het werkingsprincipe Vande A3 e-tron 2015 geven, van kan niet, te oud, tot noodoproep varianten (welke deze 2015 versie nu net niet heeft ).

    Veel plezier met de myAudi app en de auto.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Ik ben net terug van de dealer. Ze zijn er een uur mee bezig geweest om de registratie te voltooien en de carmanager functies zoals standkachel voorprogrammeren werkend te krijgen. Ik heb hun ook jouw instructie voorgehouden, maar zij beweerden dat de 8 cijferige code in de mmi ingevoerd moest worden en dat er een externe data sim geplaatst moest worden omdat er in deze eerste serie etron geen interne sim zou zitten maae alleen een SIM voor noodoproepen. Mij werd geadviseerd om bij mijn provider een data simkaart te bestellen.
    Terug in de auto heb ik nog eenmaal geprobeerd om mij op de my audi site als eigenaar vast te leggen. Na invoer van de kilometerstand (wat nog niet eerder gevraagd werd) kreeg ik een bevestigingsmail dat ik als eigenaar was vastgelegd. Na het openen van de my audi app kreeg ik nu opeens wel alle carmanager functies beschikbaar!!! Eindelijk maar toch. Ik ben er superblij mee en vind deze functies echt een meerwaarde voor de etron.
    Nogmaals mijn dank voor al je inspanningen!
    Maar heb je nu ook de functies googlemaps en adres verzenden naar de auto?
    Zaten er ook kosten aan verbonden bij de Audi dealer?

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Nee voor de functies googlemaps en adres verzenden moet je een abonnement afsluiten bij Audi en heb je een ook een externe data simkaart nodig zoals Pom3 hiervoor heeft uitgelegd. Ik had zelf echter geen belang bij die functies en zo’n abonnement, omdat ik binnenkort een nieuwe navigatie update krijg. De dealer heeft er feitelijk alleen voor gezorgd dat ik uiteindelijk in MyAudi via een koppeling met de VIN code werd geregistreerd als eigenaar en hoofdgebruiker van de auto, zodat ik via de Myaudi app toegang kreeg tot ondermeer de functies laadtimer auto en standkachel voorprogrammering. Ook de onderhoudshistorie is benaderbaar in de app. De dealer heeft mij daarvoor geen kosten in rekening gebracht. Als je de stappen van Pon3 in zijn bericht van 22 maart goed volgt heb je mogelijk niet eens een bezoek aan de dealer nodig om je te registreren als eigenaar en hoofdgebruiker.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    In de topic starter van dit forum met de titel “MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet“ is dit onderwerp ook aan de orde gesteld.

  20. #19
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    @ MichaelRa38p
    En .... topic starter is je probleem al opgelost, je vraagt informatie voor een probleem, maar er is geen enkele respons van jouw zijde meer.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Hallo Michael,

    Ik heb ook problemen met myaudi app en kan ik geen verbinding krijgen met mijn iphone en de functies van mmi in en uit te schakelen ?

    zou ik de bijlage per mail kunnen krijgen?

    Mvg Dani

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •