Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: MMI Navigatie plus data verbinding

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard MMI Navigatie plus data verbinding

    Beste lezer,

    Ik probeer een data verbinding tot stand te brengen met een DUO SIM van T-Mobile. Een simkaart met dataoptie.

    Bij het plaatsen van een SIM kaart volgens de MMI instructies - Audi Connect (blz 54) - loopt het al snel mis. Het MMI reageert totaal niet op de SIM kaart. De SIM kaart met bedrukte zijde boven zit in de middelste sleuf (SIM).

    Iconen onderaan het scherm veranderen niet en bij het openen van het Audi Connect menu wordt de melding getoond dat er geen data verbinding is.

    De SIM is met en zonder ingestelde PIN beveiliging getest, beide met hetzelfde resultaat.

    Ik heb dit specifieke probleem nog niet kunnen vinden op dit forum. Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie plus data verbinding

    Klinkt alsof je simkaart lezer defect is in de MMI unit, is niet uitzonderlijk dat dit gebeurd.
    Heb je het al getest met een andere sim?
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie plus data verbinding

    Daar was ik al bang voor. Valt zoiets te repareren? Ik heb alleen beide SIMs van T-Mobile geprobeerd. Ik zal het ook eens proberen met een SIM van een andere provider.

    Edit: SIM van een andere provider heeft dezelfde resultaten.
    Laatst gewijzigd door Dreamfish; 18-02-20 om 20:16. Reden: Update

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie plus data verbinding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreamfish Bekijk Berichten
    Daar was ik al bang voor. Valt zoiets te repareren? Ik heb alleen beide SIMs van T-Mobile geprobeerd. Ik zal het ook eens proberen met een SIM van een andere provider.

    Edit: SIM van een andere provider heeft dezelfde resultaten.
    Ik heb een keer de MMI unit van een A6 laten repareren ergens richting Eindhoven. Goede/snelle service. Uit m'n hoofd zeg ik Car Car Woensel? Zou ik na moeten kijken voor je.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  5. #5
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    861
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie plus data verbinding

    welk jaar is je auto?
    evt garantie gevalletje . just asking
    ik heb zelf 4 jaar garantie op mn bolide…

    succes,
    Maurice

    kunt eventueel vragen bij VeroTronics hier bij ons in Eindhoven die heeft het display van onze TT ook gefikst. (FIS)
    http://verotronics.nl/

    en nee ik heb geen aandelen
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.



  6. #6
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie plus data verbinding

    Dreamfisch: Misschien een overbodige vraag maar je hebt dus wel een Audi connect abonnement afgesloten en je hebt een myAudi site aangemaakt, waardoor je een myAudi ID code ontvangen hebt voor invoering in je MMI. Zo niet, dan gaat de data verbinding dus ook niet actief worden. De Audi connect verbinding is niet gratis.

    Voorgaand staat los van eventuele hardware problemen met je Simkaart houder.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie plus data verbinding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Ik heb een keer de MMI unit van een A6 laten repareren ergens richting Eindhoven. Goede/snelle service. Uit m'n hoofd zeg ik Car Car Woensel? Zou ik na moeten kijken voor je.
    Bedankt base, alleen ligt Eindhoven niet in de buurt. Ik ga eerst een bezoekje brengen bij mijn Audi dealer in de buurt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Applejuice Bekijk Berichten
    welk jaar is je auto?
    evt garantie gevalletje . just asking
    ik heb zelf 4 jaar garantie op mn bolide…

    succes,
    Maurice

    kunt eventueel vragen bij VeroTronics hier bij ons in Eindhoven die heeft het display van onze TT ook gefikst. (FIS)
    http://verotronics.nl/

    en nee ik heb geen aandelen
    De gerantie is helaas al verlopen. Bedankt voor de tip.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pon3 Bekijk Berichten
    Dreamfisch: Misschien een overbodige vraag maar je hebt dus wel een Audi connect abonnement afgesloten en je hebt een myAudi site aangemaakt, waardoor je een myAudi ID code ontvangen hebt voor invoering in je MMI. Zo niet, dan gaat de data verbinding dus ook niet actief worden. De Audi connect verbinding is niet gratis.

    Voorgaand staat los van eventuele hardware problemen met je Simkaart houder.
    Hallo pon, jawel ik ben op de hoogte van alle handelingen, maar zover komt het er niet eens van. Ook zonder Audi connect zou het op zijn minst signaal moeten detecteren en/of om pin code vragen.

    Het viel mij overigens in de avond op dat beide SD en CD sleuven een rood led lichtje hebben. De enige uitzondering was bij mij de SIM sleuf. Weet iemand of dat standaard is? Wellicht wijst dat ook op een defecte SIM sleuf?

  8. Ad
  9. #8
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie plus data verbinding

    Dreamfisch, Even gecontroleerd bij mijn wel werkende SIM.
    Inderdaad CD en beide SD sleuven hebben een rode verlichting en de SIM sleuf niet.
    Waarschijnlijk omdat het voor deze SIM een eenmalige handeling betreft en men dit gleufje niet hoeft op te zoeken in het donker.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •