Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    Bij het afsluiten van een verzekering word er gevraagd naar een SCM certificaat welke bij het alarm hoort. Nu zie ik op de optielijst van de Audi dat het standaard alarm (klasse 3 , met hellingshoeksensor) niet SCM goedgekeurd is. Betekend dit dat ik een aftermarket alarm moet laten installeren?

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard s3 alarm niet scm goedgekeurd

    Nee, je kan ook langs een alarminstallatie bedrijf gaan om je alarm te laten certificeren.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    Of een verzekeringsmaatschappij kiezen welke deze eis niet stelt

    Zelf heb ik ook alarm af fabriek zonder SCM, dealer kon het ook SCM certificeren, Voor de eisen van sommige nederlandse verzekeraars prijs maar niet gevraagd
    Laatst gewijzigd door pon3; 02-03-20 om 13:12.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Standaard s3 alarm niet scm goedgekeurd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5R8 Bekijk Berichten
    Nee, je kan ook langs een alarminstallatie bedrijf gaan om je alarm te laten certificeren.
    dat dacht ik ook, maar omdat dit een origineel alarm is moet dit bij de dealer gedaan worden ( volgens 2 aftermarket alarminstallateurs )

    Ik heb toch maar even contact gezocht met de Audi dealer en zij kunnen na installatie van een paar breekmoeren het alarm keuren en smc certificeren ik wacht op de offerte
    Laatst gewijzigd door dennisvaassen; 02-03-20 om 13:25.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    Bij mijn Audi dealer was het iets van €60,- om het standaard alarm te voorzien van SCM certificaat


  6. #6
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo73 Bekijk Berichten
    Bij mijn Audi dealer was het iets van €60,- om het standaard alarm te voorzien van SCM certificaat
    Bij Anca iets van 30 euro

    Edit: net navraag gedaan...ze certificeren wel degelijk Audi fabrieksaf alarm, maar het is 69 euro. De 30 euro hierboven is als je door hun alarm laat inbouwen.
    Laatst gewijzigd door SQ5R8; 02-03-20 om 15:18.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  7. #7
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard s3 alarm niet scm goedgekeurd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennisvaassen Bekijk Berichten
    dat dacht ik ook, maar omdat dit een origineel alarm is moet dit bij de dealer gedaan worden ( volgens 2 aftermarket alarminstallateurs )

    Ik heb toch maar even contact gezocht met de Audi dealer en zij kunnen na installatie van een paar breekmoeren het alarm keuren en smc certificeren ik wacht op de offerte
    nee hoor, Anca certificeert ook Audi alarm. Sterker nog, hun krijgen alle klanten van dealers doorverwezen. De dealer plaatst zelf de alarmen niet, dat doen bedrijven als Anca.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Standaard s3 alarm niet scm goedgekeurd

    zojuist offerte binnengekregen. keuren , certificeren en het plaatsen van breekbouten?? kost 100 euro... misschien overwegen om toch over te stappen van verzekering.

  10. #9
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard s3 alarm niet scm goedgekeurd

    https://intranet.kiwa.info/Certifica...ateSearch.aspx

    Check hier of je niet toevallig al een SCM cert op je auto hebt zitten
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  11. #10

    Standaard Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    90€ bij de stealer, 35€ bij een plaatselijk keurings station

    zie topic -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1764609


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  12. #11
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    @dennisvaassen En dat is eenmalig voor het certificaat in het eerste jaar. Dan is er 3 jaar rust en aansluitend dien je het alarm elk jaar te laten keuren en dat kost dan ook gemiddeld € 30,-
    Dat was tenminste bij mijn vorige SCM auto zo.
    Laatst gewijzigd door pon3; 02-03-20 om 16:57.

  13. #12

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pon3 Bekijk Berichten
    @dennisvaassen En dat is eenmalig voor het certificaat in het eerste jaar. Daarna dient je het alarm elk jaar te laten keuren en dat kost ook gemiddeld € 30,-
    Dat was tenminste bij mijn vorige SCM auto zo.
    Certificaat wordt afgeven voor 3 jaar, daarna elk jaar herkeuring, zie link hierboven door mij gegeven.

    Peeet



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #13
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    Ik had mijn foutje net al geredigeerd

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    Net info ingewonnen van een alarminstallateur.... Het blijkt dat de SCM eisen van een alarm aangescherpt zijn sinds januari 2016. Je hebt naast het standaard alarm(startonderbreker met de sleutel) nog een andere ''stand-alone'' startonderbreker nodig om aan de eisen te voldoen voor SCM certificatie. Er zijn maar 5 of 6 auto's welke van fabriek af aan deze eisen voldoen volgens meneer. Hij kan dus ook geen goedkeuring geven voor mijn standaard s3 alarm omdat deze volledig te ontgrendelen is met de sleutel (zwakste plek van elk alarm)

    Het plaatsen van breekmoeren op het alarm (wat de audi-dealer doet om hem verzekeringstechnisch smc waardig te maken) heeft dus helemaal geen nut. De dealer mag wel terugkeuren naar een eerder jaartal wat dus helemaal niet klopt. Tegenwoordig worden auto's niet meer open gebroken en het alarmkastje onklaar gemaakt. Er word gewoon een lege sleutel gebruikt waarin de juiste code word ingeleerd en ze nemen je auto mee.

    Volgens anwb moet je elk jaar het alarm laten keuren . Wel zou ik met de audi-dealer af kunnen spreken om elk jaar een stempel te komen halen als zij garant staan voor 3 jaar

  16. #15
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    Bovenstaand in beeld met deze link https://youtu.be/48BYh7KL3Mo

    De breekmoeren VWX80063 worden door Audi aanvullend op de sirene van het alarm geplaatst waardoor het alarm dan aan de toenmalige SCM norm voor 2016 voldoet.
    Audi kan dan op basis van die aanvullende hardware de auto SCM certificeren op het goedkeur certificaat van PON nummer AA041301.

    De ANWB verzekering stelt dan wel erg hoge eisen, welke nog uitgaan boven de kiwa-SCM norm. ( hoop dat het dan ook flink premie scheelt )
    Mijn eigen huidige verzekering stelt überhaupt geen eisen m.b.t. het aanwezig zijn van een alarm ( en ligt m.b.t. premie gelijk aan de verzekeraars welke wel alarm eisen bij een wagen waarde > € 50.000,- ) De diefstal rate voor een A3 ligt volgens de SCM site momenteel op 1 van de 1000.

  17. #16

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    @dennisvaassen lees even de scm regels. Affabriek is afwijkend van aftermarket alarm mbt die secundaire startonderbreker.

  18. #17
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennisvaassen Bekijk Berichten
    Net info ingewonnen van een alarminstallateur.... Het blijkt dat de SCM eisen van een alarm aangescherpt zijn sinds januari 2016. Je hebt naast het standaard alarm(startonderbreker met de sleutel) nog een andere ''stand-alone'' startonderbreker nodig om aan de eisen te voldoen voor SCM certificatie. Er zijn maar 5 of 6 auto's welke van fabriek af aan deze eisen voldoen volgens meneer. Hij kan dus ook geen goedkeuring geven voor mijn standaard s3 alarm omdat deze volledig te ontgrendelen is met de sleutel (zwakste plek van elk alarm)

    Het plaatsen van breekmoeren op het alarm (wat de audi-dealer doet om hem verzekeringstechnisch smc waardig te maken) heeft dus helemaal geen nut. De dealer mag wel terugkeuren naar een eerder jaartal wat dus helemaal niet klopt. Tegenwoordig worden auto's niet meer open gebroken en het alarmkastje onklaar gemaakt. Er word gewoon een lege sleutel gebruikt waarin de juiste code word ingeleerd en ze nemen je auto mee.

    Volgens anwb moet je elk jaar het alarm laten keuren . Wel zou ik met de audi-dealer af kunnen spreken om elk jaar een stempel te komen halen als zij garant staan voor 3 jaar
    Ik heb ervaren dat de extra eisen (apart zendertje voor uitschakelen alarm en bewegings/hellingshoekdetectie) al golden in augustus 2015. Zonder dat kon ik nergens een verzekering afsluiten voor een auto met nieuwwaarde boven € 50.000.

  19. #18
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    Bij mijn Sq5 uit Okt-2018 zat af-fabriek geen origineel Alarm. Dit is door Coen Donkers "geactiveerd" en is er vervolgens ook gewoon een SCM goedkeuring op gezet. Dit samen met een peilzender is afdoende voor alrisk verzekering (cat waarde 130k). Ik hoef dus GEEN extern irritant 2e authenticatie kastje te gebruiken, maar gewoon enkel en alleen de sleutel ....

    Kan bij Audi vanaf bepaalde chassisreeksen.

  20. #19

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    Dan heb je het over originele alarm geretrofit neem ik aan. Dan kan dat.. Hoewel de scm eisen echt spreken van affabriek vs aftermarket, retrofit van originele alarm lijkt een grijs gebied. Toch is een onafhankelijke 2e startonderbreker ongetwijfeld veiliger. Of je hebt niet het voormalige klasse 3 certificaat maar het voertuigvolgcertificaat o.i.d., dan voldoet peilzender en helling OF goedgekeurde startonderbreker
    Laatst gewijzigd door Nenna; 04-03-20 om 13:37.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Standaard alarm niet SCM-goedgekeurd

    Ik heb zojuist mijn 2014 s3 fabrieks alarm laten keuren bij de dealer. Heb een SCM certificaat gekregen waarop ook hellingshoekdetectie (dus klasse 3 ) op vermeld staat. Wel zijn er speciale bouten gemonteerd om zo volgens de eisen te voldoen. Kosten zijn 100 euro in totaal

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •