Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Onderwerp: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

  1. #1

    Standaard ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Ik ben bezig met een Hill Hold Retrofit voor mijn audi a3 8V uit 2016.
    Knopje ingebouwd , in zekering kast ingebouwd maar nu dien ik nog twee kabels in de ESP /ABS stekker in te bouwen.
    Volgens de handleiding dien ik de paarse clips te bewegen in 1 kant, zodat ik een nieuwe kabel erin kan klikken met bijpassende clips.
    Helaas krijg ik met geen mogelijkheid de paars clips bewogen. Ik heb ook geen enkel idee welke kant het op moet.

    Weet iemand dit?
    Heb het bedrijf waar ik het gekocht heb, ook gebeld maar zij kunnen mij ook niet meer info. geven....
    IMG_20200314_141503.jpgIMG_20200314_145255.jpgIMG_20200314_145251.jpg

    Ik had overigens wel van de audi a4 B8 de volgende instructie gevonden, maar weet dus niet of de instructie precies hetzelfde is?


    portfolio-susan-logo-1.jpg

    Jammer, want het was de laatste stap in mijn Retrofit. (daarna nog coding).

    Heb gekozen om het zelf te doen aangezien in Z-limburg nagenoeg geen retrofitters zitten.

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door boyaudi; 20-03-20 om 17:28.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boyaudi Bekijk Berichten
    Ik ben bezig met een Hill Hold Retrofit voor mijn audi a3 8V uit 2016.
    Knopje ingebouwd , in zekering kast ingebouwd maar nu dien ik nog twee kabels in de ESP /ABS stekker in te bouwen.
    Volgens de handleiding dien ik de paarse clips te bewegen in 1 kant, zodat ik een nieuwe kabel erin kan klikken met bijpassende clips.
    Helaas krijg ik met geen mogelijkheid de paars clips bewogen. Ik heb ook geen enkel idee welke kant het op moet.

    Weet iemand dit?
    Heb het bedrijf waar ik het gekocht heb, ook gebeld maar zij kunnen mij ook niet meer info. geven....
    IMG_20200314_141503.jpgIMG_20200314_145255.jpgIMG_20200314_145251.jpg

    Ik had overigens wel van de audi a4 B8 de volgende instructie gevonden, maar weet dus niet of de instructie precies hetzelfde is?


    portfolio-susan-logo-1.jpg

    Jammer, want het was de laatste stap in mijn Retrofit. (daarna nog coding).

    Heb gekozen om het zelf te doen aangezien in Z-limburg nagenoeg geen retrofitters zitten.

    Alvast bedankt!
    Heb deze zelf nog niet uit elkaar gehaald, maar als ik zo op je foto (3) kijk lijkt het alsof de middelste zwarte "stekker" nog los uit de behuizing kan welke je in je hand hebt. Als je die er los uitkrijgt kan je wel die paarse clipjes bewegen.

    Maar dat is even puur wat ik op de foto zie.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #3

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    @boyaudi Had je mijn DIY gevonden ? -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1632838

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #4
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.609
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Aan de binnenkant van de stekker kun je de paarse vergrendeling voorzichtig schuiven. Je kunt merken of die ontgrendeld is als de harde seals (op de plaatsen waar de hold assist pinnen zitten) eruit kunnen. Sluiten doe je vervolgens met een kleine schroevendraaier op de kop van de stekker, daar zit een kleine opening om de vergrendeling weer te activeren.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  5. #5
    AudiA38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    48
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Dat wil Ik ook nog steeds gaan doen. Ik heb de kabel en knop klaar liggen. Heb je het dashboardkastje eruit moeten halen?


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiA38V Bekijk Berichten
    Dat wil Ik ook nog steeds gaan doen. Ik heb de kabel en knop klaar liggen. Heb je het dashboardkastje eruit moeten halen?
    Nee, alleen het paneel onder het stuur. Je legt eigenlijk de kabel vanuit handremknop naar zekeringkast(onder stuur) en dan naar motorruinmte-> abs module.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Bedankt Peeet. Deze had ik gezien maar weet niet hoeveel verschil er is met de b8, het solderen van draden aan de remknop schakelaar is in ieder geval al anders.
    Meeste zaken heb ik wel iets uitgehaald. Jouw DIY'S blijven altijd uitmuntend!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carpediem Bekijk Berichten
    Aan de binnenkant van de stekker kun je de paarse vergrendeling voorzichtig schuiven. Je kunt merken of die ontgrendeld is als de harde seals (op de plaatsen waar de hold assist pinnen zitten) eruit kunnen. Sluiten doe je vervolgens met een kleine schroevendraaier op de kop van de stekker, daar zit een kleine opening om de vergrendeling weer te activeren.
    Super Carpediem! Je bedoelt vanuit de kant waar de kabels erin geklikt worden, zie je dit als binnen kant? Hoe schuif ik dit? Is dit makkelijk te doen of een risico van overbreken?
    Vallen alle kabels dan eruit als ik de vergrendeling eruit klik en is de vergrendeling per kant of voor beide kanten?
    Laatst gewijzigd door tom; 01-04-20 om 12:35.
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  7. #7
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Peeet schrijft het volgende.

    De pinnen zijn geborgd met een 2 traps vergrendeling.
    Die vergrendeling, magenta van kleur, open wippen, naar de buiten zijde (boven/onder) met kleine schroevendraaier.
    Eerst 1 zijde, beiden te gelijk open zetten gaat niet was de ervaring bij de A5C.

    Dus eerst de 1e vergrendeling open zetten dan je PIN erin.
    Let erop dat je PIN er op de juiste mannier ingaat, de PIN is vierkant.
    Maar het sleufje v/d fe-male inside de PIN is rechthoekig, dan de 2e vergrendeling open zetten en door duwen.

    Controleer aan de achterzijde of je PINNEN even ver er inzitten als de bestaande pinnen in de connector.
    Vergrendeling weer sluiten, zodat alle PINNEN vast zitten.

    Seals aanbrengen, voor de waterdichte afdichting, schuif ze op je 2 PIN draaden.


    Om makkelijk ze erin te laten glijden, heb ik ze ingesmeerd met vaseline.
    Dan de seals er stapje voor stapje in drukken.
    Ik heb het met een afgezaagd cocktail prikkertje gedaan (dus zonder scherpe punt, maar een recht vlak.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Peeet schrijft het volgende.

    De pinnen zijn geborgd met een 2 traps vergrendeling.
    Die vergrendeling, magenta van kleur, open wippen, naar de buiten zijde (boven/onder) met kleine schroevendraaier.
    Eerst 1 zijde, beiden te gelijk open zetten gaat niet was de ervaring bij de A5C.

    Dus eerst de 1e vergrendeling open zetten dan je PIN erin.
    Let erop dat je PIN er op de juiste mannier ingaat, de PIN is vierkant.
    Maar het sleufje v/d fe-male inside de PIN is rechthoekig, dan de 2e vergrendeling open zetten en door duwen.

    Controleer aan de achterzijde of je PINNEN even ver er inzitten als de bestaande pinnen in de connector.
    Vergrendeling weer sluiten, zodat alle PINNEN vast zitten.

    Seals aanbrengen, voor de waterdichte afdichting, schuif ze op je 2 PIN draaden.


    Om makkelijk ze erin te laten glijden, heb ik ze ingesmeerd met vaseline.
    Dan de seals er stapje voor stapje in drukken.
    Ik heb het met een afgezaagd cocktail prikkertje gedaan (dus zonder scherpe punt, maar een recht vlak.
    Bedankt voor je reactie! Ik heb het gelezen, alleen:
    De stekker van Peet ziet anders eruit en hij ontgrendeld het aan kopzijde van de stekker en niet zoals @Carpediem mij laat weten, aan binnenzijde bovenkant stekker dus niet kopzijde.
    Laatst gewijzigd door boyaudi; 23-03-20 om 11:06.
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  10. #9
    AudiA38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    48
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Oké onder de parafaan naar het abs module?

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiA38V Bekijk Berichten
    Oké onder de parafaan naar het abs module?
    Nee vanuit de rempedaal, zie je een rubber zitten, daar voorzichtig klein gaatje door prikken en dan doorvoeren en dan komt je uit bij de accu.(accu even loshalen en dan zie je de kabel verschijnen. De doorvoer is eigenlijk het makkelijkste van het geheel. Vanuit de accu naar de abs module(zit aan passagiers kant).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carpediem Bekijk Berichten
    Aan de binnenkant van de stekker kun je de paarse vergrendeling voorzichtig schuiven. Je kunt merken of die ontgrendeld is als de harde seals (op de plaatsen waar de hold assist pinnen zitten) eruit kunnen. Sluiten doe je vervolgens met een kleine schroevendraaier op de kop van de stekker, daar zit een kleine opening om de vergrendeling weer te activeren.
    @Carpediem , bedoel je doormiddel van het ONTgrendelen van de stekker bij het gearceerde en het vergrendelen via de andere kant? en kun je het ontgrendelen het beste doen met een platte schroevendraaier? en ontgrendelen naar links of rechts (als je naar de foto kijkt)?

    Alvast erg bedankt!

    IMG_20200314_145251 aangepast.jpgAlvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door tom; 01-04-20 om 12:35.
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  12. #11
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.609
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Ik bedoel aan de zijde waar de stekker normaal gesproken op de abs pomp komt. Je kunt deze vergrendeling (1 geheel) met een schroevendraaier voorzichtig vrijzetten. Je kunt het goed testen met de dummy seals die eruit moeten voor het inpinnen, als deze eruit te halen zijn (tamgetje) dan staat ie goed en kun je inpinnen. Je hoeft niet bang te zijn dat de pinnen eruit vallen, zitten vergrendeld met extra nokjes (de dummy seals niet). Succes!!
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  13. #12

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carpediem Bekijk Berichten
    Ik bedoel aan de zijde waar de stekker normaal gesproken op de abs pomp komt. Je kunt deze vergrendeling (1 geheel) met een schroevendraaier voorzichtig vrijzetten. Je kunt het goed testen met de dummy seals die eruit moeten voor het inpinnen, als deze eruit te halen zijn (tamgetje) dan staat ie goed en kun je inpinnen. Je hoeft niet bang te zijn dat de pinnen eruit vallen, zitten vergrendeld met extra nokjes (de dummy seals niet). Succes!!
    Bedankt! Wordt gewaardeerd. Ik zal het gaan proberen. Schuiven dus opzij en niet naar buiten zoals de B8.Sluiten dus op de kop van de stekker? Jammer dat je er zo weinig DIY van vindt.
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  14. #13
    AudiA38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    48
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Heb je ook een schema / tekening/foto van de abs stekker van de pin posities?

  15. #14

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carpediem Bekijk Berichten
    Aan de binnenkant van de stekker kun je de paarse vergrendeling voorzichtig schuiven. Je kunt merken of die ontgrendeld is als de harde seals (op de plaatsen waar de hold assist pinnen zitten) eruit kunnen. Sluiten doe je vervolgens met een kleine schroevendraaier op de kop van de stekker, daar zit een kleine opening om de vergrendeling weer te activeren.
    Kan iemand mij svp helpen? Waar ik moet beginnen met de fout op te sporen? Ik kan moeilijk alles weer uit elkaar gaan halen.
    Alles is me gelukt tot de stekker. Heb het uiteindelijk door de audi dealer laten doen. Het risico vond ik te groot. Heb er zojuist een 5 ampere zekering in gezet en nu wil ik het proberen. Hij doet het niet..... Onbegrijpelijk.
    Hoe ga ik dit nu oplossen?



    Codering veranderd:
    Für A3 + S3 VOR-FACELIFT Modelle
    bis einschließlich Modelljahr 2016 gilt:

    Steuergeräteadresse 03- ABS anwählen
    Zugriffsberechtigung / Logincode eingeben (20103)
    Anpassung anwählen
    ➔ Auto Hold Funktionsstatus bzw. Auto Hold functional status
    auf „aktiv“ setzen
    Speichern – Steuergerät verlassen.
    Codierung anwählen
    folgende HEX-Werte ändern:
    Byte 08 auf 03 ändern
    Byte 19 auf C0 ändern
    Byte 23 auf F7 ändern
    Byte 25 je nach verbautem Getriebe ändern:
    auf 41 für Automatikgetriebe
    auf 43 für manuelles Getriebe (= Schaltgetriebe)
    Speichern – Steuergerät verlassen.

    Ook op de knop drukken krijg je geen rood lampje of reactie oid.

    functietest knop geprobeerd; de knop hill hold doet een rood lampje branden.
    Als ik functietest uitvoer: knop bij de KM-teller, dan gaat alles knipperen (abs etc knop) maar zie ik geen groen lampje, weet niet of dit noodzakelijk is.
    Waar is het nu verkeerd gegaan?
    -De aansluiting op de parkeerrem (solderen etc),
    -de + toevoer in de zekeringskast( als ik de zekering eruit haal dan krijg ik een foutcode dus het lijkt mij dat dit goed werkt?) ,
    - de codering (twee keer nagecheckt, heb het wel in verschillende volgordes gedaan maar dit lijkt mij ook geen probleem?
    - de audi dealer heeft de draden aan de voorkant bij de esp stekker niet goed aangesloten?

    Ben er nu al een paar maanden mee bezig, snap niet hoe dit zo ingewikkeld kan zijn?
    Laatst gewijzigd door boyaudi; 20-05-20 om 21:35.

  16. #15

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Screenshot_20200520-221722.jpg
    Bij het omcirkelde heb ik de plus kabel ingestoken met 5 ampere zekering.
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  17. #16

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Stomme vraag misschien, maar meet je spanning over de zekering ?

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  18. #17

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Stomme vraag misschien, maar meet je spanning over de zekering ?

    Peeet
    Dank Peet! Helaas heb ik geen spanningszoeker.. het leek mij omdat ik foutmelding krijg bij eruit halen zekering en de functietest werkt, de spanning goed zit? Komt het door start stop wellicht?
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  19. #18

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boyaudi Bekijk Berichten
    Dank Peet! Helaas heb ik geen spanningszoeker.. het leek mij omdat ik foutmelding krijg bij eruit halen zekering en de functietest werkt, de spanning goed zit? Komt het door start stop wellicht?
    Meten is weten
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  20. #19

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Meten is weten
    Oke jammer , had gehoopt dat het makkelijker was. Dan zal ik even een multimeter moeten kopen..
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  21. #20

    Standaard Re: ABS-module stekker demonteren voor Hill Hold inbouw

    Alles doet het, na enkele keren rijden deed de knop het opeens en alles werkt perfect! Dank aan iedereen zijn hulp.
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •