Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 43

Onderwerp: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset gezocht voor mijn A3 E-Tron. Wat maken de maximale aslasten uit?

    Hij is uit 6-2017 en uit de garantie...

    Ik snap jouw gedachten, alleen ik wil er toch érg graag mee verder omdat de rijbeleving zó veel beter is geworden na de Eibach veren.
    Dus ik wil ergens niet meer terug naar de originele veren (ook zonde van het montage-geld).
    Dus ik wil best-of-both-worlds zoeken, en dat lijkt me een passende schroefset.

  2. #22
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset gezocht voor mijn A3 E-Tron. Wat maken de maximale aslasten uit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Hij is uit 6-2017 en uit de garantie...

    Ik snap jouw gedachten, alleen ik wil er toch érg graag mee verder omdat de rijbeleving zó veel beter is geworden na de Eibach veren.
    Dus ik wil ergens niet meer terug naar de originele veren (ook zonde van het montage-geld).
    Dus ik wil best-of-both-worlds zoeken, en dat lijkt me een passende schroefset.
    Dat begrijp ik wel. Maar ik zou niet zomaar eentje die voor een VW bestemd is eronder doen. Contacteer op zijn minst even de fabrikant erover.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset gezocht voor mijn A3 E-Tron. Wat maken de maximale aslasten uit?

    Zou je niet voor elke vraag over hetzelfde onderwerp een nieuw topic willen openen? Samengevoegd.

  4. #24
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset gezocht voor mijn A3 E-Tron. Wat maken de maximale aslasten uit?

    Zou de raad van SQ5R8 volgen en eerst de fabrikant raadplegen.

    Ik denk namelijk dat de E-tron af fabriek zo hoog op zijn poten staat omdat de HS accubak ( onder de achterbank gemonteerd ) deel uitmaakt van de onderkant. Als je de onderkant begint te raken en deze HS accubak direct of indirect kunt gaan beschadigen ben je verder van huis.

    NB: Had eerder gelezen dat je de tweede bezitter van de auto bent. Staat in jouw myAudi app onder Assistentie systemen niet toevallig ook een extra contract van Audi plus 2 Assurance benoemd. Bij mijn auto van 2015 was door de eerste eigenaar 3 jaar extra garantie bijgekocht, in totaal dus 5 jaar garantie, goed dat Audi dat op VIN nummer registreert, want anders zou je het als opvolgende eigenaar niet weten.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset gezocht voor mijn A3 E-Tron. Wat maken de maximale aslasten uit?

    @ moderator:
    Ik snap het deels, maar ergens vind ik het toch vervelend dat u mijn topics steeds samen voegt naar één topic die begon met een vraag over mijn Eibach veren (nu al 2x samen gevoegd) ..
    Want dit gaat niet over hetzelfde.
    Ik zoek nu een schroefset en vraag naar mensen die verstand hebben van aslasten.

    Alleen als ze nu dit samengevoegde topic openen, krijgen ze zo'n lang stuk met reacties te lezen die totaal niet op mijn laatste vraag slaan, dat veel forum leden mogelijk niet door lezen en niet tot de hamvraag komen.
    Dus ook niet reageren...
    Jammer.
    Waarom mag ik geen los nieuw topic aan maken met mijn aangemaakte vraag over een schroefset (zie hier boven).
    Dat is nou niet echt bepaald vervuiling van dit subdeel van het forum...
    Laatst gewijzigd door allewijn; 03-04-20 om 18:22.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset gezocht voor mijn A3 E-Tron. Wat maken de maximale aslasten uit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pon3 Bekijk Berichten
    ...

    NB: Had eerder gelezen dat je de tweede bezitter van de auto bent. Staat in jouw myAudi app onder Assistentie systemen niet toevallig ook een extra contract van Audi plus 2 Assurance benoemd. Bij mijn auto van 2015 was door de eerste eigenaar 3 jaar extra garantie bijgekocht, in totaal dus 5 jaar garantie, goed dat Audi dat op VIN nummer registreert, want anders zou je het als opvolgende eigenaar niet weten.
    Dankjewel dat je me hier op attendeert.
    Helaas niet. De eerste eigenaar was nml Audi Feser Group in Duitsland. Was hij full options demo auto.
    Ik heb hem zelf geïmporteerd.
    Wel heb ik er toen bij de onderhandeling een Duitse Audi Gebrauchtwagen Garantie bij geregeld van 1 jaartje extra. Die verloopt 28 juli dit jaar.

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset gezocht voor mijn A3 E-Tron. Wat maken de maximale aslasten uit?

    Alles gaat over verlagen. Iedereen die er iets vanaf weet kan hier reageren en iedereen die er iets over wil weten hoeft maar een topic door te lezen in plaats van tig, als we het aan jou overlaten. Want of je wilt of niet, je vraag gaat nog steeds over verlagen. Dus graag al je vragen over dit onderwerp hier stellen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Verlagen van A3 Sportback 8v gtron

    Hallo

    Iemand ervaring of advies met verlagen van een A3 Gtron Sportback 8v

    Gr Michael

  10. #29

    Standaard Re: Verlagen van A3 Sportback 8v gtron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mikkus85 Bekijk Berichten
    Hallo

    Iemand ervaring of advies met verlagen van een A3 Gtron Sportback 8v

    Gr Michael
    Nee, je bent de eerste ter wereld die dit overweegt.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #30

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Hallo,
    Ik wil mijn a3 limousine van 2015 1.4 tfsi verlagen met eibach veren 30mm. En ik heb een onafhankelijke achteras. Heb op internet bij meerdere aanbieders gekeken maar ik kom telkens op een andere set uit. Volgens aanbieders op ebay zijn de veren van een sportback en limo niet hetzelfde. Heb uiteindelijk op site van eibach zelf gekeken eibach.de. Wat ik op hun site tegenkom is een set van 30mm voor een starre achteras, en een set van 20mm voor en 15mm achter voor onafhankelijke achteras. Nu vind ik 20/15 weinig.
    Zijn er hier mensen die hun a3 limo 1.4 tfsi verlaagd hebben met eibach veren 30mm? Zoja weten hun nog welke set het was?
    Alvast bedankt.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Is die 20/15 misschien tov een S-line onderstel? Want dat is standaard al lager dan het basis onderstel...

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2020
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ufkuipek Bekijk Berichten
    Hallo,
    Ik wil mijn a3 limousine van 2015 1.4 tfsi verlagen met eibach veren 30mm. En ik heb een onafhankelijke achteras. Heb op internet bij meerdere aanbieders gekeken maar ik kom telkens op een andere set uit. Volgens aanbieders op ebay zijn de veren van een sportback en limo niet hetzelfde. Heb uiteindelijk op site van eibach zelf gekeken eibach.de. Wat ik op hun site tegenkom is een set van 30mm voor een starre achteras, en een set van 20mm voor en 15mm achter voor onafhankelijke achteras. Nu vind ik 20/15 weinig.
    Zijn er hier mensen die hun a3 limo 1.4 tfsi verlaagd hebben met eibach veren 30mm? Zoja weten hun nog welke set het was?
    Alvast bedankt.
    Ik heb precies hetzelfde probleem maar dan voor een sportback S-line met onafhankelijke achterwielophanging.
    Elke website waar ik zoek voor mijn auto met kenteken krijg ik een ander type Eibach code en het is ook onduidelijk of de verlaging dan is vanaf de hoogte dat de auto nu is of vanaf standaard wat dan betekend dat ik de verlaging die ik al heb er van af moet trekken.

    Verder kan ik ook niet vinden wat de verlaging is die ik nu al heb tov standaard.
    Weet iemand een website waar ik dat kan vinden?
    Alvast bedankt..
    Laatst gewijzigd door Joerytech; 17-10-20 om 11:27.

  14. #33

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Ik heb iov met een leverancier wel op de gok een set besteld van eibach. Verlaagd 30mm voor en 30mm achter voor de type met onafhankelijke achteras.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2020
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Ik denk dat het voor mijn auto deze moet zijn na een tijdje zoeken: E10-15-021-05-22 en die kun je vinden voor euro 150 per set dus dat ga ik binnenkort proberen.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset gezocht voor mijn A3 E-Tron. Wat maken de maximale aslasten uit?

    Hallo

    ik had een tijdje geleden mijn Audi A3 1.4 tfsi verlaagd op h&r veren. NIET DOEN !!!!!! De wagen reed echt niet fijn, stuiderde langs alle kanten, ...

    ik heb nu al een tijdje een schroefset van KW (variant 2) eronder. Deze rijd zalig !

    De keuze is uiteindelijk aan jou

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset gezocht voor mijn A3 E-Tron. Wat maken de maximale aslasten uit?

    Ik kan beamen wat @RacingBlueMica zegt:
    Had Eibach Pro veren op de originele dempers van mijn A3 E-Tron...
    Beviel ook absoluut niet, op vlakke polder en snelwegen reed het erg strak, maar heuvels en kuilen in woonwijken waren drama. Originele dempers konden de samenwerking met de lagere veren niet aan.
    Dus na 2 maanden er weer onder uit.

    Nu dus nog steeds zoekende naar een kwalitatief goede schroefset voor mijn E-Tron.
    Laatst gewijzigd door allewijn; 19-10-20 om 10:42.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2020
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Schroefset gezocht voor mijn A3 E-Tron. Wat maken de maximale aslasten uit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Ik kan beamen wat @RacingBlueMica zegt:
    Had Eibach Pro veren op de originele dempers van mijn A3 E-Tron...
    Beviel ook absoluut niet, op vlakke polder en snelwegen reed het erg strak, maar heuvels en kuilen in woonwijken waren drama. Originele dempers konden de samenwerking met de lagere veren niet aan.
    Dus na 2 maanden er weer onder uit.

    Nu dus nog steeds zoekende naar een kwalitatief goede schroefset voor mijn E-Tron.
    Is het niet zo dat orginele dempers van een E-tron anders zijn dan S-line dempers?

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Ook ik twijfel om mijn audi a3 1.4 150pk automaat s-line te verlagen. Op mijn autokaart staat de code pda(=deselecteren s-line sportonderstel) en de code 1JC(=demping achter, sportuitvoering). Het lijkt er op dat ik dus geen s-line verlaagt onderstel onder de auto heb maar wat betekent die code 1JC dan? Ik heb een set originele Audi r8 wielen onder de auto(19 inch 8,5j et 42, banden 235/35/19) en vind de auto achter wel netjes staan maar zou voor nog wel iets willen zakken 1,5-2cm. Als ik eibach veren koop ben ik bang dat hij te laag wordt en mogelijk aan gaat lopen.
    Ik twijfel dus om een set s-line veren te kopen zodat hij 1,5 tot 2cm zakt. Ik wil alleen zeker weten dat ik toch niet al wel s-line veren onder de auto heb( of mogelijk alleen achter), dit zou zonde van al het werk zijn en dan is een eibach set misschien weer wel een optie omdat hij dan maar 1,5cm zakt t.o.v. een s-line onderstel . Is er iemand met een a3 sportback 1.4 s-line die de s-line veren onder de auto heeft en even wil opmeten wat de afstand van de spatbordrand tot midden wielnaaf bedraagt bij de voor- en achterkant? Dan kan ik dat vergelijken met mijn auto. ( of iemand die in de buurt van arnhem woont zodat we de auto's eens naast elkaar kunnen zetten)?
    Alvast bedankt voor jullie hulp.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2020
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joerytech Bekijk Berichten
    Ik denk dat het voor mijn auto deze moet zijn na een tijdje zoeken: E10-15-021-05-22 en die kun je vinden voor euro 150 per set dus dat ga ik binnenkort proberen.
    Ik heb dit ondertussen gedaan en het rijd echt heerlijk, hij staat een fractie lager dan het standaard S-line onderstel maar wat een comfort vergeleken met de standaard veren zeg. ik ben helemaal blij, eindelijk rust tijdens het rijden.

  21. #40
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Welke set heb je eronder ?
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •