Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 42

Onderwerp: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

  1. #1

    Standaard Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Beste leden,

    Ik zit met een vraag, zodra het weer kan en mag natuurlijk wil ik misschien wat doen aan mijn veren.
    Ik rijd een 1.4 tfsi 8v 2013 met een S-line onderstel. Heb 18inch 8.5j velgen er onder met 225 banden.

    Nu vind ik hem iets wat hoog op de weg staan en zou daar wat aan willen doen, maar ik moet ook rekening houden dat ik met mijn gezin er mee rijd.
    Het moet dus uit eindelijk geen stuiterbal worden of een drempelvreter!
    Op dit moment vind ik persoonlijk dat de achterkant behoorlijk klote is qua vering bij een drempel word je als een soort van slingshot afgeschoten en weer terug getrokken niet altijd even prettig.

    Mij is door iemand verteld dat ik moet gaan voor een Eibach pro kit. Is dit een goede keuze (iemand ervaring?) en hoe moet ik de verdeling doen qua verlaging want er zijn super veel keuzes.
    Mijn voorkant ligt ongeveer op: 4/4.5cm
    IMG_3315.jpg

    Achterkant ongeveer op: 3/3.5cm
    IMG_3314.jpg


    Meeste Pro kits gaan 30mm zowel voor als achter naar beneden. Dit zou achter dus behoorlijk krap worden, vooral als ik op vakantie ga.
    Dan ligt de kofferbak vol, dak koffer erop 2 kinderen achterin en 2 volwassenen voor in.

    Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

    Gr Bas!


  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Ik zou dan liever voor een schroefset gaan.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Posts
    219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Als je een pro kit neemt en plaatst op een sline onderstel zul je het resultaat bijna niet zien, komt doordat sline standaard lager is dan het normale onderstel. Ik heb de sportline veren gekozen en ben qua comfort en uiterlijk zeer tevreden.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Ik zou dan liever voor een schroefset gaan.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    Een schroefset? Ik heb altijd het idee dat dit juist prettig is als je goed laag wil en daarbij de stugheid ook wil aanpasssen.
    Dit zal voor een gezinsauto toch niet echt te goede komen denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcA3 Bekijk Berichten
    Als je een pro kit neemt en plaatst op een sline onderstel zul je het resultaat bijna niet zien, komt doordat sline standaard lager is dan het normale onderstel. Ik heb de sportline veren gekozen en ben qua comfort en uiterlijk zeer tevreden.
    Welke versie van de Eibach sportline veren heb jij genomen en welke auto rij je?
    Hoe laag ben je gegaan met die veren? Is het comfort drastisch achteruit gegaan ten opzichte van de standaard veren of valt dat wel mee?
    Laatst gewijzigd door tom; 24-03-20 om 12:14.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Posts
    219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiArticwhite Bekijk Berichten
    Welke versie van de Eibach sportline veren heb jij genomen en welke auto rij je?
    Hoe laag ben je gegaan met die veren? Is het comfort drastisch achteruit gegaan ten opzichte van de standaard veren of valt dat wel mee?
    Ik rij zelf met een Audi S3. Daar het S3 onderstel al standaard iets lager is ben ik aan de voorkant 2,5 cm lager gegaan en achter ongeveer 2 cm.
    Volgens mij heb je maar 1 type Sportline veren, wel zijn er varianten qua as last dus dat moet je wel goed nakijken.
    Qua comfort: Ik wil voorop stellen dat dit voor een ieder anders ervaren word.
    Wat ik van de importeur heb gehoord was dat mensen met een standaard Sline onderstel meteen wisselen naar Einbach veren omdat zij deze comfortabeler vinden.
    Ik persoonlijk deel deze mening ook. In comfortmode ( Ik heb magnetic ride ) vind ik de auto absoluut niet stugger, soms wel comfortabeler rijden als orgineel.
    Nogmaals: Dit is een persoonlijke mening, maar ik heb de gok zelf genomen met veren omdat deze kosten technisch vele malen goedkoper zijn dan een compleet schroefset en omdat ik de Magnetic ride niet wilde missen.


  6. #6
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    @MarcA3, heb je verder niks hoeven aanpassen ivm MR, ook geen software ?
    Ik zit er ook over na te denken om mijn S3 te verlagen.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #7

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiArticwhite Bekijk Berichten
    Een schroefset? Ik heb altijd het idee dat dit juist prettig is als je goed laag wil en daarbij de stugheid ook wil aanpasssen.
    Dit zal voor een gezinsauto toch niet echt te goede komen denk ik.
    Schroefsets zijn gewoon "sportieve" dempers met "sportieve veren" op een verstelbare schotel. De luxe sets kunnen ook de hardheid (in- en/of uitgaand), pre-load etc. aanpassen, maar een doorsnee setje zal dat niet bieden.

    Ook is het vooroordeel dat een schroefset per definitie stug etc is, niet per se waar. De meeste goedkope sets zijn niet heel gebalanceerd, maar op mijn A4 B6 Avant is de Eibach ProStreet S bijvoorbeeld minder hard dan de af fabriek S-Line dempers en veren die er onder zaten. Ik kan daarmee dus 60mm lager staan dan een standaard A4, en toch comfortabeler, rustiger en minder stuiterig rondrijden dan de af fabriek sport onderstellen.

    Het grootste voordeel van de schroefset is dat je de hoogte geheel naar wens kan regelen. Te laag? Hup, 5mm omhoog zonder demontage. Te hoog? 5mm zakken!

    Altijd schroefsets nemen, losse veren en/of dempers geven je nooit 100% wat je wil.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Posts
    219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    @MarcA3, heb je verder niks hoeven aanpassen ivm MR, ook geen software ?
    Ik zit er ook over na te denken om mijn S3 te verlagen.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    @Reggy: ik heb na het plaatsen van de veren de basis afstelling van de MR opnieuw laten uitvoeren. Makkelijke klus waarbij je de hoogte tussen midden velg en onderkant wielkuip opnieuw dient in te geven. Wel moet ik erbij zeggen dat voor afstellen en na afstellen geen merkbaar verschil maakte voor mij. Maar het word aanbevolen dus heb ik het maar gedaan.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    @AudiArticwhite:
    ik heb recent mijn A3 E-Tron verlaagd met Eibach Pro veren.
    De rij eigenschappen zijn eeeeeenorm verbeterd. Rijdt fantastisch (de E-Tron staat standaard ernstig hoog op zijn poten).
    De looks (rijhoogte) zijn ook fantastisch.

    Echter heb ik ook wel wat mindere kanten ontdekt en achteraf had ik denk ik toch erg graag voor een goede schroefset willen gaan óf voor de Bilsstein B12 set. Dat zijn de verlagingsveren van Eibach die ik nu al heb icm Bilstein B8 dempers...
    Kan natuurlijk altijd nog, maar wel zonde van de eerste keus/de kosten voor extra montage.
    Nu ben ik dus info aan het vergaren mbt B8 dempers of een schroefset/welke schroefset/prijzen.

    Lees mijn topic (zijn twee topics samengevoegd, dus stukje naar onderen):
    https://www.audiforum.nl/forum/model...aringen-2.html

  11. #10

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcA3 Bekijk Berichten
    Ik rij zelf met een Audi S3. Daar het S3 onderstel al standaard iets lager is ben ik aan de voorkant 2,5 cm lager gegaan en achter ongeveer 2 cm.
    Volgens mij heb je maar 1 type Sportline veren, wel zijn er varianten qua as last dus dat moet je wel goed nakijken.
    Qua comfort: Ik wil voorop stellen dat dit voor een ieder anders ervaren word.
    Wat ik van de importeur heb gehoord was dat mensen met een standaard Sline onderstel meteen wisselen naar Einbach veren omdat zij deze comfortabeler vinden.
    Ik persoonlijk deel deze mening ook. In comfortmode ( Ik heb magnetic ride ) vind ik de auto absoluut niet stugger, soms wel comfortabeler rijden als orgineel.
    Nogmaals: Dit is een persoonlijke mening, maar ik heb de gok zelf genomen met veren omdat deze kosten technisch vele malen goedkoper zijn dan een compleet schroefset en omdat ik de Magnetic ride niet wilde missen.
    Dat het comfort persoonlijk is dat begrijp ik! Heeft een S3 nog een ander soort onderstel dan mijn 8v met S-line onderstel? Of zijn die het zelfde? Wat bedoel je met as last? Ik zag wel bepaalde gewichten staan bij de veren wat wordt daar precies mee bedoelt?
    Ik heb ook gelezen dat meerdere mensen overgaan naar andere veren. Dus ik ga eens kijken naar die sport versie. Wat is trouwens Magnetic ride?
    Laatst gewijzigd door AudiArticwhite; 25-03-20 om 21:03.

  12. #11

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Schroefsets zijn gewoon "sportieve" dempers met "sportieve veren" op een verstelbare schotel. De luxe sets kunnen ook de hardheid (in- en/of uitgaand), pre-load etc. aanpassen, maar een doorsnee setje zal dat niet bieden.

    Ook is het vooroordeel dat een schroefset per definitie stug etc is, niet per se waar. De meeste goedkope sets zijn niet heel gebalanceerd, maar op mijn A4 B6 Avant is de Eibach ProStreet S bijvoorbeeld minder hard dan de af fabriek S-Line dempers en veren die er onder zaten. Ik kan daarmee dus 60mm lager staan dan een standaard A4, en toch comfortabeler, rustiger en minder stuiterig rondrijden dan de af fabriek sport onderstellen.

    Het grootste voordeel van de schroefset is dat je de hoogte geheel naar wens kan regelen. Te laag? Hup, 5mm omhoog zonder demontage. Te hoog? 5mm zakken!

    Altijd schroefsets nemen, losse veren en/of dempers geven je nooit 100% wat je wil.
    Ik snap je reactie. Maar wat je zegt je moet wel een goede set nemen. Ik begrijp ook je mening dat je met alleen veren nooit het 100% effect hebt want de veren zijn niet afgesteld op de dempers.
    Maar als ik de verhalen zo lees gaat een goede kwalitatieve set veren me wel helpen in 1 verlagen en 2 een betere rij comfort dan ik op dit moment ervaar.
    Daarbij is een goede schroefset toch wel prijzig, tussen de €700/€1000 dat is nog al wat.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    @AudiArticwhite:
    ik heb recent mijn A3 E-Tron verlaagd met Eibach Pro veren.
    De rij eigenschappen zijn eeeeeenorm verbeterd. Rijdt fantastisch (de E-Tron staat standaard ernstig hoog op zijn poten).
    De looks (rijhoogte) zijn ook fantastisch.

    Echter heb ik ook wel wat mindere kanten ontdekt en achteraf had ik denk ik toch erg graag voor een goede schroefset willen gaan óf voor de Bilsstein B12 set. Dat zijn de verlagingsveren van Eibach die ik nu al heb icm Bilstein B8 dempers...
    Kan natuurlijk altijd nog, maar wel zonde van de eerste keus/de kosten voor extra montage.
    Nu ben ik dus info aan het vergaren mbt B8 dempers of een schroefset/welke schroefset/prijzen.

    Lees mijn topic (zijn twee topics samengevoegd, dus stukje naar onderen):
    https://www.audiforum.nl/forum/model...aringen-2.html
    Duidelijk, dus jij bent over gegaan op een pro set en bent er tevreden over maar hebt ook problemen, welke probleem zijn dat dan?
    Toch wel serieus om er over na te denken dat je er andere veren bij wilt.
    Gekke vraag, maar kan ik mijn 8v met S-line onderstel vergelijken met jouw eTron?

  13. #12

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiArticwhite Bekijk Berichten
    Ik snap je reactie. Maar wat je zegt je moet wel een goede set nemen. Ik begrijp ook je mening dat je met alleen veren nooit het 100% effect hebt want de veren zijn niet afgesteld op de dempers.
    Maar als ik de verhalen zo lees gaat een goede kwalitatieve set veren me wel helpen in 1 verlagen en 2 een betere rij comfort dan ik op dit moment ervaar.
    Daarbij is een goede schroefset toch wel prijzig, tussen de €700/€1000 dat is nog al wat.
    Klopt - je hebt gelijk dat een schroefset duurder is. Persoonlijk is dat voor mij een andere afweging: montage van een schroefset is niet of nauwelijks meer werk dan alleen veren vervangen (alles moet toch los in beide gevallen), met als verschil dat een schroefset wél de juiste ervaring (hoogte) kan bieden, waar veren dat 9 van de 10 keer toch nét niet zijn.

    400 incl. montage voor veren die steeds het net-niet of net-aan-goed-genoeg gevoel geven, of 1000 voor iets waar je wél tevreden over bent (en naar gelang je wensen veranderen met je mee kan veranderen!)… ik vind 400 euro dan zonde geld.

    Een goede schroefset levert later ook weer z'n geld op. Vooral als je zelf kan klussen (dus geen arbeid betalen) is dat gunstig: je koopt er nu een voor 800 euro, en over 2 a 3 jaar raak je 'm weer kwijt voor 400.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #13

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Los van wat je uiteindelijk kiest: dubbelcheck even de partnummers in de catalogus van het merk. Per PR-code/gewichtsklasse (sticker serviceboekje of elders in de auto), model, motor etc. zijn er verschillen. Hier rechtsboven op de website https://www.eibach.de/ 'online-katalog' en hier voor Bilstein https://www.bilstein.com/int/en/ ook rechtsboven 'browse online catalog'. Op autodoc.nl kun je dit soort spullen ook nog wel eens voordelig bestellen, soms nog iets voordeliger in hun app.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 26-03-20 om 13:20.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Posts
    219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    @AudiArticwhite: Het S3 onderstel is standaard iets minder laag volgens mij dan een onderstel met SLine ( Correct me if im wrong.)
    De aslast is zoals de naam al zegt de totale last die je per as mag dragen. Vandaar ook de verschillende types veren. Jouw as last kun je via de Online voertuig info van de RDW na kijken.
    Magnetic Ride is een optie welke ervoor zorgt dat je in verschillende rij modus verschillende soorten hardheid vanuit jouw onderstel ervaart, vooral deze optie i.c.m. Eibach is in mijn ogen een aanrader. Ik zelf vind de auto nog goed rijden in Dynamic modus. En ja, ook ik heb op vorige auto`s de schroef sets gehad. Een beetje schroefset ( Ik denk dan aan een KW Variant 3 ) kost toch ook al snel 1600,- met plaatsen en uitlijnen. Hierna dien je deze ook nog af te stellen naar jouw eigen smaak. Vooral dat laatste kost wat tijd, maar vond ik wel leuk om te doen. Nogmaals: Je hebt ook andere oplossingen welke ik ook al heb mogen ervaren. Ik praat dan over Vmaxx schroef set en dat soort zaken. Maar dat deze maar 300 euro kosten was zeker te merken als ik het marktplein opreed met allemaal kinderkopjes. Ik hing constant te stuiteren tegen het dak van de auto aan. ( Was toch wel een mooie tijd achter af.) Wat ik wil zeggen is dat een onderstel afstemmen een kwestie van eigen smaak is. Wat voor de een super te rijden is, is voor de ander absoluut te hard.

  16. #15

    Standaard S-line welke verlagingsveren?

    Hey even een vraagje,

    Ik wil graag andere velgen onder mijn a3 (18" naar 19") maar wil hem ook nog ietsjes verlagen omdat ik vind dat hij nog redelijk hoog op zijn wielen staat. Nou wil ik geen schroefset ivm comfort maar ben op zoek naar verlagingsveren. Nou is het s-line sport onderstel standaard al verlaagd (30mm dacht ik). Welke veren zijn nou geschikt (ik wil uiteraard wel verschil zien).


    In de bijlage hoe hij er nu bij staat.


    Sybren
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  17. #16

    Standaard Re: S-line welke verlagingsveren?

    Hillbilly, lees even hierboven. S-Line is standaard al vrijwel bikkelhard. Een gerenommeerde schroefset zal comfortabeler zijn. Waar komt dat fabeltje toch vandaan dat schroefsets per definitie oncomfortabel/hard/lomp zouden zijn...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #17
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiArticwhite Bekijk Berichten
    Ik snap je reactie. Maar wat je zegt je moet wel een goede set nemen. Ik begrijp ook je mening dat je met alleen veren nooit het 100% effect hebt want de veren zijn niet afgesteld op de dempers.
    Maar als ik de verhalen zo lees gaat een goede kwalitatieve set veren me wel helpen in 1 verlagen en 2 een betere rij comfort dan ik op dit moment ervaar.
    Daarbij is een goede schroefset toch wel prijzig, tussen de €700/€1000 dat is nog al wat.
    Het is niet zozeer dat ‘de veren niet zijn afgesteld op de dempers’, maar je weet gewoon niet hoe het resultaat (hoogte) na montage exact zal zijn. En dan kun je niks wijzigen of bijstellen.

    Wat nog niet gemeld is; neem ook in acht wat de staat van je huidige dempers is. 7 jaar oud, hoeveel km’s? Je meldt al dat het gedrag maar zozo is. Zonde als je nu alleen veren vervangt en over een paar duizend km’s kan alles weer los omdat de dempers op zijn.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  19. #18

    Standaard Re: Verlagen ja/nee, hoeveel mm, alleen veren of niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Wat nog niet gemeld is; neem ook in acht wat de staat van je huidige dempers is. 7 jaar oud, hoeveel km’s? Je meldt al dat het gedrag maar zozo is. Zonde als je nu alleen veren vervangt en over een paar duizend km’s kan alles weer los omdat de dempers op zijn.
    Dit is waardevol.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Schroefset gezocht voor mijn A3 E-Tron. Wat maken de maximale aslasten uit?

    Forumleden,

    Recent heb ik onder mijn A3 E-Tron een Eibach Pro set (verlagingsveren) laten zetten.
    Ben ontzettend blij met de nieuwe looks (want E-Tron staat, ondanks S-Line, standaard belachelijk hoog op zijn poten) en de rijbeleving (gevoel van feedback/sportiviteit/direct insturen/etc is mijlenver verbeterd.

    Enige is dat ik helaas een 'kraakje' hoor bij langzaam rijden/sturen tijdens stilstand, zoals in dit topic al naar oplossingen gevraagd:
    https://www.audiforum.nl/forum/model...ijgevoegd.html

    Los van dat kraakje, waar ik erg graag van af wil, is hij ook net ietsjes 'te laag' geworden.
    Ik heb de onderkant al een aantal keer geraakt bij drempels in woonwijken.
    Ik vind dat ik toch wel met 'normale snelheden', zoals ~30km/u over een normale drempel moet kunnen en niet super langzaam en/of schuin moet gaan sturen om dit soort obstakels te tackelen.
    Wie mooi is, moet pijn lijden, zeg maar....

    Zou dus nét een centimetertje hoger mogen óf beter afgestemde/stuggere dempers, maar dan schraap je denk ik nog steeds een onderkantje...

    Kortom:

    Ik zoek een schroefset.
    Had ik meteen moeten kopen.
    Goedkoop is duurkoop.

    (alhoewel, als dat kraakje er niet was, was ik denk ik gewoon 90% tevreden met de nieuwe Eibach veren en had ik niet verder gezocht).

    Maar nu:

    Ik zoek een kwaliteit schroefset, maar niet de 'top'.
    Dus denk ik aan KW V1 of V2 / ST X of XA (is KW, maar dan geen inox) / Eibach Pro Street S of Pro Street Multi / Billstein B14

    Helaas blijkt niemand een passende/op maat afgestemde schroefset te leveren. Ik heb ze allemaal aangeschreven....
    Enige set die ik kan vinden (via KW productvinder) lijkt een KW V3, artikelnr 35282016
    Maar die is echt te prijzig voor mij.

    Als ik echter ga zoeken op de VW Golf VII GTE, wat gewoon precies dezelfde auto volgens mij is als mijn A3 E-Tron, dan komen er al meer geschikte kandidaten.
    Dan zie ik bijv ook de KW V1 beschikbaar, artikelnr 102800AY

    Nu komt mijn vraag aan kenners:

    Ik denk dat dit komt door de MAXIMALE ASLASTEN.
    Mijn A3 E-Tron:
    Voor: 1070kg
    Achter: 1050kg
    diameter schokdemper: 55mm
    achteras: multilink

    De Golf GTE:
    Voor: 1060kg
    Achter: 1010kg
    diameter schokdemper: 55mm
    achteras: multilink

    Nu zie je bij bijv. de specs van zo'n KW V1 voor de GTE dat die aan kan: voor: 1080kg en achter 1010kg

    Zou dit dus echt niet geschikt zijn voor mijn A3 E-Tron???

    Ik baal er van, want volgens mij passen 'fysiek' ontzettend veel schroefsets (want volgens mij gewoon identiek aan een mk7 GTI, etc, waar genoeg nieuw en tweedehands voor te vinden is), alleen heeft geen producent een goedkeuring voor de A3 E-Tron.
    Mogelijk omdat er weinig 'markt voor is' en de grote jongens dus nooit en test hebben gedaan (en dus geen in Duitsland nodige teilegutachten voor zijn).

    Wie kan mij helpen / heeft hier verstand van?

  21. #20
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset gezocht voor mijn A3 E-Tron. Wat maken de maximale aslasten uit?

    De aslasten worden niet voor niet vermeldt. ik zou het niet doen. Ik ben zelf ook in de running geweest om mijn auto te verlagen en ook ik heb op een gegeven moment gezegd "laat maar, want het is me allemaal te onduidelijk". Ik weet niet hoe oud jouw e-tron is, maar ik heb me voorgenomen dat zolang mijn auto in de garantie zit ik er maar niks aan ga doen.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •