Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

  1. #21
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?




    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Dat heb ik ook (weliswaar in een andere layout) maar werkt niet.

    Ik betaal wel credits voor de flappen te activeren of deactiveren, maar geen enkel verschil op de uitlaat zelf.

    Ik heb het wel effectief over de OBDeleven "app". Wat jij me toont heb ik niet of kan ik niet gebruiken.
    Laatst gewijzigd door Pikey; 28-03-20 om 10:44.

  3. #23
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Dit is ook de OBDeleven app (apple)



    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Aah ok, bij mij is het Android, wegens aankoop verkeerde dongle :-)

    Maar zoals eerder vermeld, ik kan de kleppen programmeren maar maakt geen enkel verschil uit in realiteit...

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Toch nog even een klein vraagje:

    het kan toch niet zijn, door de aansluitingen van de kleppen te ontkoppelen, dat deze hierdoor niet meer werken en opnieuw geprogrammeerd moeten worden?

    Volgens mij werkten de kleppen perfect tot voor de resonator delete. Om deze te vervangen heb ik het ganse stuk uitlaat van onder de S3 gehaald en heb ik dus de twee elektrische fiches die de kleppen bedienen moeten ontkoppelen.

    Sedert dan werken de kleppen plots niet meer...?


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Toch nog even een klein vraagje:

    het kan toch niet zijn, door de aansluitingen van de kleppen te ontkoppelen, dat deze hierdoor niet meer werken en opnieuw geprogrammeerd moeten worden?

    Volgens mij werkten de kleppen perfect tot voor de resonator delete. Om deze te vervangen heb ik het ganse stuk uitlaat van onder de S3 gehaald en heb ik dus de twee elektrische fiches die de kleppen bedienen moeten ontkoppelen.

    Sedert dan werken de kleppen plots niet meer...?
    Lees hem eens een keer helemaal (goed) uit op foutmeldingen.
    Wellicht dat er dan iets van een storing naar boven komt?
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Lees hem eens een keer helemaal (goed) uit op foutmeldingen.
    Wellicht dat er dan iets van een storing naar boven komt?
    Dat ga ik sowieso doen!

    Eens de coronacrisis gepasseerd is en we weer naar buiten mogen, spring ik binnen bij een lokale garagist die er op de hoogte is van Vagcom (want ikzelf ken er niets van). Ik heb foutcodes uitgelezen met de OBDeleven, maar daar kwan niets uit (6 foutcodes die ik gewist heb, maar geen verandering).

    Gisteren op het werk niet de tijd gehad om eens te kijken naar de aansluitingen van de kleppenuitlaat. Vanavond heb ik de nachtshift, nieuwe poging...

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Ok,

    daarnet eens de fiche van de klepsturing uitgemeten maar geen signaal op gekregen. Die fiche heeft 3 contacten. Ik veronderstel een min, een plus en een signaalkabel of iets dergelijks. Aangezien ik niet weet welke de min en de plus is en ook niet met zekerheid weet als deze op 12 volt werkt, heb ik ook het risico niet genomen om rechtstreeks 12 volt op de klep zelf te steken (om niets te beschadigen).

    Een keer of 3 mat ik toevallig een voltage, maar nadien niet meer teruggekregen.

    Ik herinner me nu wel nog dat ik de S3 eens had laten draaien, met de achterste pot eraf en dus ook de klepsturing ontkoppeld. Wil ze daarom nu niet meer werken omdat ze op die moment in foutmodus gegaan is...?

    Maar het zal dus een vagcom klusje worden voor na de coronatijden (gelukkig is er sedert vandaag verbetering in zicht)...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •