Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Na enige tijd te hebben rondgereden met enkele andere merken na mijn A5, ben ik toch teruggekeerd naar Audi met een S3, en tevreden van!

    Wat ik wel een beetje een minpunt vond, is dat een S3 toch een vrij sportieve wagen is, maar zo niet echt "klink". Hierbij heb ik dan de resonator vervangen door een rechte buis en (mijn mening) klinkt hij een stuk beter.

    Maar nu lijkt het erop alsof de kleppen in dynamic mode niet meer open gaan?

    Als ik het goed voor heb zouden deze open gaan in dynamic mode vanaf 3000tpm ongeveer. Echter, wanneer ik autostrade rij boven de 3000tpm, ongeacht de stand in de drive select, hoor ik blijkbaar geen verschil. Ook bij het snel accelereren hoor ik geen enkel verschil, ongeacht de drive select stand.

    Nu begin ik me dus vragen te stellen als het "kleppensysteem" nog wel zijn werk doet en twijfel ik er zelfs aan als het ooit gewerkt heeft. Of komt het door de resonator delete, dat het extra geluid van de geopende kleppen zodanig onderdrukt wordt dat je het bijna niet meer zou horen?

    Iemand enig idee hoe ik kan testen als die kleppen effectief nog werken of vast zitten?
    Of zijn hier leden met een resonator delete me dezelfde ervaring?
    Laatst gewijzigd door Pikey; 23-03-20 om 08:23.

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Kijk eens in de topic van Reggy van zijn S3 limousine.

    https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app



    vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Ik heb idd ook de resonator delete uitgevoerd, bij mij is het duidelijk merkbaar dat de kleppen hun werk doen, in comfort mode heerlijk rustig en brult met pops & bangs in dynamic..

    Ik heb een model 11-2018, er zit wel verschil in het kleppensysteem van de pre facelift, welk bouwjaar heeft jou S3 ?



    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Vreemd...

    heb net even Reggy zijn dagboek doornomen (tot pagina 8) en daar beweert hij dat er "nagenoeg geen verschil is in comfort mode met voorheen". Mijn ervaring is echter volledig anders! Ik hoor toch een heel duidelijk verschil met voorheen.

    Dat zou me doen vermoeden dat mijn kleppen continu open staan, wat me onmogelijk lijkt want ik heb net de resonator delete uitgevoerd omdat hij net totaal niet sportief klinkt bij normaal rijden of stationair draaien.

  5. #5
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Misschien staan de kleppen continu open door softwarematige of hardwarematige aanpassing.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Misschien staan de kleppen continu open door softwarematige of hardwarematige aanpassing.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    Wel,

    het is net daarom dat ik u die vraag gesteld heb in uw dagboek Reggy.

    Als ik mijn hand voor de uitlaten hou, bij het starten van de motor, dan voel ik duidelijk uitlaatgassen uit de 4 uitlaten komen. Zowel bij koude start, als wanneer de motor op lagere toerend draait na een minuut.

    Eerst ging ik ervan uit dat het niet het geval was dat de kleppen op mijn S3 continu zouden open staan. Nu begin ik serieus te twijfelen (vandaar de vraag ter bevestiging in uw dagboek).

  7. #7
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Ik zal het vanavond eens voelen bij de uitlaat.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Ik zal het vanavond eens voelen bij de uitlaat.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    Top!

    Bedankt alvast Reggy!

  10. #9
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Net getest,

    1- Koude start in comfort mode, alle vier de pijpen open
    2- Na +/- 15 sec sluiten de buitenste kleppen
    3- Dynamic mode geactiveerd en alle pijpen weer open
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Ok,

    bedankt voor de bevestiging Reggy!

    Ik zal straks een "kotteren" (op zijn vlaams gezegd) met een stukje metaaldraad in de buitenste uitlaten, om zo misschien te kunnen voelen als de kleppen effectief open blijven staan of niet.

    Vind het wel vreemd dat bij u in dynamic mode de kleppen open staan want ik had gelezen dat deze pas zouden open gaan vanaf ongeveer 3000tpm. Of is dit anders bij de facelift?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Ok,

    bedankt voor de bevestiging Reggy!

    Ik zal straks een "kotteren" (op zijn vlaams gezegd) met een stukje metaaldraad in de buitenste uitlaten, om zo misschien te kunnen voelen als de kleppen effectief open blijven staan of niet.

    Vind het wel vreemd dat bij u in dynamic mode de kleppen open staan want ik had gelezen dat deze pas zouden open gaan vanaf ongeveer 3000tpm. Of is dit anders bij de facelift?
    In dynamic mode staan de kleppen altijd open, zodra je hem stationair in dynamic zit hoor je het verschil gelijk.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    In dynamic mode staan de kleppen altijd open, zodra je hem stationair in dynamic zit hoor je het verschil gelijk.
    Nee , in dynamic mode zijn de kleppen normaal gesproken bij stationair open... bij 1200 toeren tot +- 3000 toeren zijn ze dicht.

    Met obdeleven heb je bij de engine controle unit een output test voor de 'exhaust flaps'. Met deze test laat je de kleppen voor een bepaalde tijd open en dicht schakelen.

    Maar omdat de kleppen bij jou altijd open staan (omdat de buitenste ook blazen , zelfs in comfort) is waarschijnlijk de mod uitgevoerd waarbij de kleppen uitgeschakeld zijn. Als dit het geval is kan de output test ook niet uitgevoerd worden omdat de kleppen dan niet herkent worden.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Inderdaad Dennis,

    nu ben ik het toch wel zeker dat mijn kleppen simpelweg altijd openstaan (bedankt voor uw info trouwens!).

    Vanmiddag met een stuk ijzerdraad er eens in gepord en zonder druk te geven, eens gemeten tot waar ik raak in de uitlaat. Op beide uitlaten zit ik voorbij de kleppen en kom ik (ongeveer) tot tegen, of in de einddemper zelf.

    Wel vreemd want ik heb contact opgenomen met de vorige eigenaar vanmiddag, die trouwens bij Audi werkt, en die beweert dat er niets aan gecodeerd geweest is in het verleden. Ook niet van de vorige (en eerste) eigenaar.

    Nu had ik toch de indruk, wanneer ik met de vorige eigenaar een testrit gedaan heb de eerste maal dat ik naar de S3 ben gaan kijken, dat die kleppen effectief werkten (dat zei hij me ook vanmiddag aan de telefoon), dus vraag ik me nu af hoe dat mogelijk kan zijn dat die kleppen nu continu open staan??? Maar nogmaals, ik durf er geen geld op zetten dat het effectief zo is...

    Ik heb me trouwens ook zo'n OBDeleven aangeschaft (eigenlijk weggesmeten geld blijkbaar) en in de "exhaust app" krijg ik de melding dat deze app niet ondersteund wordt voor mijn S3 (zoals zovele andere apps).

    Ik zal er dan toch maar vanuit gaan dat de kleppen gecodeerd geweest zijn en dat ze dus continu open staan zeker...?
    Laatst gewijzigd door Pikey; 24-03-20 om 19:43.

  15. #14
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Kijk ook even of de stekkers er nog in zitten, het kan ook op deze manier hardwarematig open gezet worden.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Die zitten er nog in.

    Ik heb ze zelf ontkoppeld en opnieuw aangesloten bij de vervanging van de resonator.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennisvaassen Bekijk Berichten
    Nee , in dynamic mode zijn de kleppen normaal gesproken bij stationair open... bij 1200 toeren tot +- 3000 toeren zijn ze dicht.
    Helder, weer wat geleerd
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Ik ga me er morgen toch nog eens een beetje meer in verdiepen:

    Nu weet ik niet als de kleppen, wanneer deze niet onder spanning staan, standaard open of dicht staan, maar misschien staan deze met het contact uit, altijd open, en zit ik ergens met een kortsluiting of onderbreking (of codering) waardoor er geen stroom meer op de aansluitingen zit en dat ze misschien daardoor altijd open blijven staan.

    Morgen dus eens een stekker van de kleppen ontkoppelen en zien als er stroom op zit of niet, zowel in dynamic mode als in comfort mode.

    Als er geen stroom op zit, kan ik misschien eens proberen om 12 volt te steken, rechtstreeks op de klep zelf om zo te zien als deze in beweging komt. Aangezien ze nu altijd open staan, zou het dan willen zeggen dat de klep in principe dicht moeten gaan wanneer ik er 12 volt op steek. Maar dan zou ik wel moeten weten welke kant de plus en welke kant de min is zodat er niets van elektronica stuk gaat indien ik de polen omwissel.
    Laatst gewijzigd door Pikey; 25-03-20 om 21:13.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Nu je Obdeleven hebt kan je gewoon de kleppen continu laten schakelen via een output test

    Ga naar de controle unit 'engine' , vervolgens naar output test. Hier ga je naar 'exhaust flaps' vervolgens op het groene vinkje klikken. Nu flippen ze voor een minuut ongeveer. Dit is zelfs hoorbaar in de auto. Zegt hij dat dit niet mogelijk is? Zo'n melding kreeg ik nadat ik de flaps uitgeschakeld had. Wat dus logisch is. Succes!

    P.s. ik heb obdeleven in het Engels gelaten zodat ik makkelijker kan zoeken op google naar mods , tips
    Laatst gewijzigd door dennisvaassen; 26-03-20 om 16:56.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennisvaassen Bekijk Berichten
    Nu je Obdeleven hebt kan je gewoon de kleppen continu laten schakelen via een output test

    Ga naar de controle unit 'engine' , vervolgens naar output test. Hier ga je naar 'exhaust flaps' vervolgens op het groene vinkje klikken. Nu flippen ze voor een minuut ongeveer. Dit is zelfs hoorbaar in de auto. Zegt hij dat dit niet mogelijk is? Zo'n melding kreeg ik nadat ik de flaps uitgeschakeld had. Wat dus logisch is. Succes!

    P.s. ik heb obdeleven in het Engels gelaten zodat ik makkelijker kan zoeken op google naar mods , tips
    Dat klinkt interessant!

    Ik ben er vandaag trouwens niet aan toe geraakt om de contacten te testen.

    Morgen ga ik dit zeker eens testen! Alvast bedankt voor de hulp Dennis!!!

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 resonator verwijderen, ervaringen?

    Pfff...

    Niet gelukt!

    Geen “exhaust flaps” module gevonden in de OBDeleven...

    Morgen op het werk dan toch maar eens kijken als er stroom op de bekabeling van de klepbediening zit.

    Zou jet kunnen dat er een zekering gesprongen is op dit circuit? En iemand enig idee waar deze dan zit?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •