Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Upgrade MMI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Upgrade MMI

    In mijn S3 heb ik de MMI met dubbele SD kaart en harde schijf van 12GB.

    Hetgene ik niet heb is het simkaartslot voor de Audi Connect diensten, en die wil ik wel.

    Kan ik mijn MMI wisselen voor ééntje waar de simkaartslot wel op zit?

    Ik heb toevallig een MMI zien voorbijkomen met stocknummer 81A035192. Deze komt uit een A3 van bouwjaar 2016 maar zou deze dan passen in mijn S3 van bouwjaar 2015? En is dit dan een eenvoudige plug&play of zie ik dit helemaal verkeerd?



  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Ik denk dat ik het ga laten voor wat het is en misschien beter een aftermarket carplay inbouwen. Geeft me eigenlijk meer mogelijkheden, is makkelijker en "zekerder" dat het zal werken.

  3. #3
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Een mib moet geprogrammeerd worden, er zijn bedrijven die het kunnen. Maar of een dealer een gebruikte mib wil inleren weet ik niet. Dus plug and play gaat niet.

    Ik zie wel eens modules (Aliexpress 230Euro) die je er tussen kan pluggen zodat je android enz enz hebt, maar ken niemand die het al heeft.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Top!!

    Weer bijgeleerd! Wist niet dat een andere MMI ingeleerd moest worden, dus daar beginnen we niet aan.

    Het zal dan sowieso een Aliexpress Carplay worden...

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Weer geen goed nieuws:

    blijkbaar heb je voor de CarPlay interface een AUX ingang nodig.

    Deze heb ik dus niet!

    Wel heb ik een AMI ingang (Audi Music Interface).

    Is dit hetzelfde qua bekabeling? En is er anders iemand op het forum die een Aliexpress CarPlay reeds geïnstalleerd heeft?


  6. #6

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Weer geen goed nieuws:

    blijkbaar heb je voor de CarPlay interface een AUX ingang nodig.

    Deze heb ik dus niet!

    Wel heb ik een AMI ingang (Audi Music Interface).

    Is dit hetzelfde qua bekabeling? En is er anders iemand op het forum die een Aliexpress CarPlay reeds geïnstalleerd heeft?
    Yes, ik heb zojuist een Andream geinstalleerd. systeem werkt prima.
    je kunt via hun een AMI to aux kabel kopen. Je ami werkt dan via aux. Je moet deze aanvinken bij media knop en dan bron en dan ipv bluetooth; Ami aanvinken.

    Systeem werkt prima, ik zou wel andream systeem kiezen en geen ander systeem. Software van hun is gewoon perfect met goede klantenservice. je moet wel niet denken dat het systeem even goed werkt als een officieel carplay systeem.
    carplay is overigens wireless en bedraad en android auto is bedraad.

    Succes!
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Aha,

    leuk om te zien dat er iemand dit systeem geïnstalleerd en in gebruik heeft!

    Het was inderdaad een Andream die ik wil kopen, gezien ze deze in EU stock hebben en dus vrij snel geleverd kan worden. Ik heb ondertussen al met hun contact gehad en hun ook de vraag gesteld (en foto gestuurd) omtrent de AMI.

    Alleszins bedankt voor de info! Hopelijk lukt bij mij de installatie ervan even vlot als bij u!

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boyaudi Bekijk Berichten
    Yes, ik heb zojuist een Andream geinstalleerd. systeem werkt prima.
    je kunt via hun een AMI to aux kabel kopen. Je ami werkt dan via aux. Je moet deze aanvinken bij media knop en dan bron en dan ipv bluetooth; Ami aanvinken.

    Systeem werkt prima, ik zou wel andream systeem kiezen en geen ander systeem. Software van hun is gewoon perfect met goede klantenservice. je moet wel niet denken dat het systeem even goed werkt als een officieel carplay systeem.
    carplay is overigens wireless en bedraad en android auto is bedraad.

    Succes!
    Toch nog even twee kleine vraagjes:

    heb ik die AMI to AUX kabel nodig voor de installatie van de Andream, of werkt de Andream perfect zonder die kabel ook?

    En zitten die "sleuteltjes" erbij om de huidige MMI uit de handschoenkast te demonteren voor de installatie van de Andream?

  10. #9

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Gaaf hoor!
    Voor de A1 ondersteunen ze touch op de niet Sim variant... ik heb alleen de Sim....
    https://unique-ad.co.uk/product/audi...ion-available/

  11. #10

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Toch nog even twee kleine vraagjes:

    heb ik die AMI to AUX kabel nodig voor de installatie van de Andream, of werkt de Andream perfect zonder die kabel ook?

    En zitten die "sleuteltjes" erbij om de huidige MMI uit de handschoenkast te demonteren voor de installatie van de Andream?
    Nee kabeltje kost 14,99 . Heb deze in nederland gekocht. Zoek op ami to aux kabel.

    En nee, mmi radiokeys moet je zelf kopen.

    Succes!
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boyaudi Bekijk Berichten
    Nee kabeltje kost 14,99 . Heb deze in nederland gekocht. Zoek op ami to aux kabel.

    En nee, mmi radiokeys moet je zelf kopen.

    Succes!
    Ok,

    Als je die AMI to AUX kabel niet echt nodig hebt, dan koop ik die er niet bij, ik kan zo’n 3,5mm jack toch niet gebruiken en een extra USB poort heb ik ook niet meer nodig aangezien de Andream deze ook al bijleverd.

    En zal dan eerst nog enkele weken wachten op mijn radiokeys. Ze zijn ook besteld maar komen uit China...

    Bedankt voor de info alleszins!!!

  13. #12

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Ok,

    Als je die AMI to AUX kabel niet echt nodig hebt, dan koop ik die er niet bij, ik kan zo’n 3,5mm jack toch niet gebruiken en een extra USB poort heb ik ook niet meer nodig aangezien de Andream deze ook al bijleverd.

    En zal dan eerst nog enkele weken wachten op mijn radiokeys. Ze zijn ook besteld maar komen uit China...

    Bedankt voor de info alleszins!!!

    je hebt de ami to Aux kabel wel nodig. Zou niet besparen als je een systeem van meer dan 200 euro besteld, op een kabeltje van €14,99
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boyaudi Bekijk Berichten
    je hebt de ami to Aux kabel wel nodig. Zou niet besparen als je een systeem van meer dan 200 euro besteld, op een kabeltje van €14,99
    Aah ok!

    Was niet de bedoeling om te besparen hoor, ik had enkel begrepen uit uw vorig antwoord dat het kabeltje geen noodzaak was.

    Geen probleem, dan bestel ik em erbij, ineens met een back-up camera ook...

    Nogmaals, bedankt voor alle info!

  15. #14

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Aah ok!

    Was niet de bedoeling om te besparen hoor, ik had enkel begrepen uit uw vorig antwoord dat het kabeltje geen noodzaak was.

    Geen probleem, dan bestel ik em erbij, ineens met een back-up camera ook...

    Nogmaals, bedankt voor alle info!
    Graag gedaan! succes.
    Je gaat die kabel ook niet gebruiken. Je hoeft er geen telefoon op aan te sluiten. de kabel blijft gewoon in je midden armsteun zitten. Het is echt alleen maar om je aux poort te openen. Al het geluid via deze carplay aftermarket systemen gaat namelijk via aux.

    Ik zou overigens ook een usb verlengkabel erbij kopen, om de usb in de armsteun in te bouwen. Usb die erbij zit is erg kort en moet je verlengen.

    Ook hier vind je op aliexpress of google, usb inbouw verlengkabel. even op aliexpress op het volgende zoeken: Kleine USB 3.0 Man-vrouw AUX Flush Panel Mount Verlengkabel voor Auto Truck Boot Motorfiets Dashboard 3ft
    Laatst gewijzigd door boyaudi; 31-03-20 om 10:16.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Ok, nu begrijp ik waarom die kabel dus dient...

    Het is gewoon zodat de MMI de aansluiting herkend als AUX en niet meer als AMI.

    Ik heb hem trouwens vanmiddag besteld, hopelijk geleverd tegen dit weekend!

    Nu nog wachten op de unlock keys voor de huidige MMI. Dat zou nog wel wat langer kunnen duren.

    We zien wel...

    En bedankt voor de tip van de USB kabel, ik zal kijken voor een verlenging zodat deze ook in het opbergvak onder de armsteun past!

  17. #16

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boyaudi Bekijk Berichten
    Graag gedaan! succes.
    Je gaat die kabel ook niet gebruiken. Je hoeft er geen telefoon op aan te sluiten. de kabel blijft gewoon in je midden armsteun zitten. Het is echt alleen maar om je aux poort te openen. Al het geluid via deze carplay aftermarket systemen gaat namelijk via aux.

    Ik zou overigens ook een usb verlengkabel erbij kopen, om de usb in de armsteun in te bouwen. Usb die erbij zit is erg kort en moet je verlengen.

    Ook hier vind je op aliexpress of google, usb inbouw verlengkabel. even op aliexpress op het volgende zoeken: Kleine USB 3.0 Man-vrouw AUX Flush Panel Mount Verlengkabel voor Auto Truck Boot Motorfiets Dashboard 3ft
    Ik heb geen ami aansluiting maar wel een aux in de middenarmsteun, heb je dan ook een ami return aux kabel nodig?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Nieuw op deze forum. Nederlandse is niet mijn moeder taal zo excuses als het lezen vreemd.

    Audi A3 Sportback e-tron van 05-2015. MMI Radio. MMI versie MSTD_EU_AU_P3151 met bluetooth 4160. CD speler heeft een SD kaart port. Ook AUX ingang in armsteun koffer.

    Welke MMI heeft ik? MIB 1 of een andere?

    Navigatie? Via SD kaart?

    Wat zijn het mogelijkheden voor upgrade?

    bedankt

  19. #18
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Upgrade MMI

    ik denk dat je mib1 hebt. Update kan via de dealer rond de 200 of soms bij service beurt 100 dacht ik.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daniela4 Bekijk Berichten
    ik denk dat je mib1 hebt. Update kan via de dealer rond de 200 of soms bij service beurt 100 dacht ik.
    Bedankt daniela4.

    Iemand weet of ik vervangen mijn MIB1 unit met een SD kaart voor een tweedhands Panasonic MIB1 Std-Nav - MOST-DAB unit met twee SD kaart ports van 2014 is mijn navigatie probleem opgelost?
    Laatst gewijzigd door oranjebhoy; 17-09-20 om 16:51. Reden: meer info

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Upgrade MMI

    Ik heb net een Andream box geinstalleerd, maar ik merk dat de AUX in mijn Audi alleen te selecteren is als er daadwerkelijk een telefoon aan mijn AMI to Lightning adapter zit. Is het softwarematig ook mogelijk om de AUX altijd aan te hebben? Of is de enige oplossing om een AMI to 3.5mm adapter te kopen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •