Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Motorstoring CNG A3 G-tron

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Motorstoring CNG A3 G-tron

    Dag allen,
    Allereerst: ik ben nieuw op dit forum dus als ik domme dingen zeg: sorry .

    Sinds eind 2018 ben ik in het bezit van een Audi A3 G-tron uit 2014. Ik heb bewust voor CNG gekozen vanwege de schone verbranding en de lage brandstofkosten.

    Bij het rijden op CNG gaat na enige tijd het motorstoringslampje branden. Bij het uitlezen worden dan telkens diverse storingen gemeld, meestal over een te rijk systeem.

    De dealer heeft verschillende dingen geprobeerd om het probleem op te lossen maar dit heeft niet geholpen:
    - Bougies vervangen;
    - Bobines vervangen;
    - Uitlaatspruitstuk gereinigd;
    - Gasinjectoren ultrasoon gereinigd.

    Ik rijd overigens nog regelmatig op CNG en meestal gaat dat goed. Tot nu toe is het één keer voorgekomen dat de auto op CNG in noodloop schoot, toen werd vrijwel direct automatisch overgeschakeld op benzine. Stationair is wel te merken dat de motor op CNG niet mooi loopt.

    Ik ben benieuwd of dit probleem bekend is en wat er evt aan gedaan kan worden!
    Groet Klaas de Jong

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Motorstoring CNG A3 G-tron

    Heb je een foutcode? Is je lambda sensor vervangen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Motorstoring CNG A3 G-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srengelink Bekijk Berichten
    Heb je een foutcode? Is je lambda sensor vervangen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    In de loop van de tijd zijn de volgende foutcodes gelezen:

    P3361
    P3362
    P3363
    P3364
    P3365
    P2196

    De lambdasensors zijn niet vervangen.

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.312
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Motorstoring CNG A3 G-tron

    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18628.html

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kolaaz Bekijk Berichten
    In de loop van de tijd zijn de volgende foutcodes gelezen:

    P3361
    P3362
    P3363
    P3364
    P3365
    P2196

    De lambdasensors zijn niet vervangen.
    Ik heb exact dezelfde storingen. Ben je inmiddels al wat verder qua diagnose? Ik nog niet helaas.

    Vandaag contact gehad met Weijgertze Autotechniek over de Audi. Audiparts Veghel had me naar hen verwezen. Zij hebben momenteel meerdere A3 G-trons in onderhoud, die (ik meen) allemaal met dezelfde klachten kampen als die wij hier beschrijven. Ze zijn al een poosje met één ervan bezig en hebben al erg veel gedaan (reinigen, vervangen), zonder dat het de storing en het probleem heeft opgelost. Het advies was dus ook om dit vooral niet zelf ook allemaal te gaan proberen. In plaats daarvan hebben we afgesproken dat ik hem volgende week weer bel, in de hoop dat ze het probleem dan duurzaam hebben kunnen oplossen. Ik was zeer dankbaar over zijn opstelling in deze; klasse!

    Zodra ik meer weet zal ik het hier (en in een ander draadje wat over hetzelfde lijkt te gaan) plaatsen.
    Laatst gewijzigd door tom; 25-09-20 om 23:23.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.844
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Motorstoring CNG A3 G-tron

    Houd het maar centraal en plaats maar een link in het andere topic. Crossposten is erg onprettig.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Motorstoring CNG A3 G-tron

    Beste Sjoerd,
    De storing is inmiddels verholpen (was vergeten een update te plaatsen... sorry!).
    Na een uitgebreide "trial and error" diagnose bij Autoland Van den Brug in Heerenveen bleek uiteindelijk een defect motorregelapparaat en een defecte 2e lambdasonde. E.e.a. is vervangen, waarbij zeer coulant is omgegaan met het uurtarief en kosten van het materieel. Sinds de reparatie heb ik er alweer aardig wat kilometers opzitten. Ik durf inmiddels wel te zeggen dat het probleem is opgelost.

    Hopelijk kun je hier wat mee!
    Groet Klaas

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Motorstoring CNG A3 G-tron

    Dank voor je bericht, Klaas! Fijn dat jouw storing is verholpen en je weer probleemloos hebt kunnen rijden. Opmerkelijk dat de 2e sensor defect bleek te zijn (je kreeg een foutmelding op je 1e?). Ik ga jouw bevindingen in ieder geval doorgeven aan die andere garage. Wellicht dat hen dit ook verder helpt. De kosten van de sensor zullen wel mee hebben gevallen, maar het motorregelapparaat klinkt een stuk prijziger...

    Veel plezierige en probleemloze km's toegewenst!

  10. #9

    Standaard Re: Motorstoring CNG A3 G-tron

    @klaas: Toch nog een aanvullende vraag, hopelijk lees je hem nog. Weet jij of de ECU en lamdasonde tegelijk zijn vervangen? Of eerst de lambda om die uit te sluiten? Dat lijkt me, maar mocht het niet zo zijn dan zou ik mijn tweede lamdasonde wel willen vervangen om dat uit te sluiten. Het zou wat zijn...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •