Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 42

Onderwerp: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Leuk! Kan jij even zien/voelen hoe sportiever mijne stuurt door verlaging en ik de vermogenstoename bij jou ervaren.
    Ff na de 'corona gekte' er op terug komen?
    24e moet ik nog even naar Dongen, bedrijf 'Lowering' om de toplagers te laten vervangen ivm een kraakje na de Eibach Pro verlaging.

  2. #22

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Uitstekend plan! Mits ik de verlaging dan al niet hebt doorgevoerd anders kunnen we alsnog even meeten kijken hoe t niet getuned rijd. Na 6 maanden weet ik niet meer hoe het voelt 😂

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Welke verlaging (coilovers of enkel veren, merk, type) denk je zelf aan voor jouw E-tron?

  4. #24

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Zat te denken aan verlagings veren van eibach of autostyle
    Laatst gewijzigd door MichaelRa38p; 05-05-20 om 10:19.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Autostyle krijg ik een beetje de kriebels van... Klinkt niet echt als kwaliteitsspul...
    Weet niet of er een groot prijs verschil tussen zit?

    Verder, onthoud: zoals ik al aan gaaf heb ik zelf dus Eibach Pro.
    Ben erg tevreden over de looks. Ook over de prestaties op land- en snelwegen. Daar ie de auto echt 300 procent beter sturende geworden.
    Alleen de bodemvrijheid is in woonwijken net wat (te) laag en diepe kuilen kan hij echt niet aan. Je krijgt dan een klap waarvan je schrikt en gaat denken dat je er een velg aan de voorkant mee krom hebt gereden...
    Ik vraag me af een een kwaliteit schroefset dat beter voor elkaar zou krijgen.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Alleen de bodemvrijheid is in woonwijken net wat (te) laag en diepe kuilen kan hij echt niet aan.
    De ingenieurs van Audi hebben de e-tron natuurlijk niet voor niets wat hoger op zijn poten gezet. Door het hogere gewicht van de auto heb je meer massa traagheid met inveren. Tevens de nachtmerrie van elke autofabrikant van EV's, scherpe voorwerpen (zoals een steen of ijzeren voorwerp) die de accu's onderlangs doorboren met brand tot gevolg. Verlagen verhoogd ook dat risico. Ik vind de auto ook absoluut te hoog op de poten staan en kijk telkens jaloers naar een verlaagde e-tron, maar ik blijf er toch vanaf en vertrouw op de keuze van de ingenieurs van Audi.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    @jbr610, je uitleg klopt. Ze hebben de GTE en A3 E-tron niet voor niets zo hoog op hun poten gezet.
    Helaas is de rijbeleving/sportiviteit daardoor wel echt beroerd.
    Ze hadden hem gewoon 1.5 tot 2 cm lager moeten zetten, dan nog steeds genoeg bodem vrijheid om gevaarlijke objecten mbt het raken van de accu bak, te mijden, maar een stukje meer sportiviteit en ook betere looks (net als alle andere standaard S-line rij hoogtes...
    Of eventueel ook nog adaptieve dempers er op, maar dat was helaas ook helemaal geen optie voor de E-tron...

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Tjah ik twijfel erover. Met de 19 inch velgen valt de rijhoogte ook nog wel mee.

  10. #29
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    De hoogte is misschien ook een keuze tussen kosten van een goede set en comform en algemeen gebruik vannde auto.

    Ik heb de auto verlaagd met veren van Eibach en dempers van Bilstein.
    Met heuvels in woonwijken geen problemen en ook diepe kuilen vangt de auto prima op.

    Ik heb met een up! gehad dat ik na een verlaging met alleen veren wat moeite had met drempels maar toen de dempers beschikbaar waren en eronder zaten dit probleem voorbij was.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    @A3165 ook ik had vanaf moment één voor die combinatie moeten kiezen, dus Bilstein B8 dempers + Eibach Pro veren = B12 kit, ipv enkel de veren op ee originele dempers...
    Had het me denk ik wel 100 procent bevallen...

    Ik kan nu nog wel kijken om alsnog B8 dempers er bij te laten zetten, want het moet er over 2 weken toch even onder uit omdat de toplagers vervangen worden ivm het kraakje.
    Laatst gewijzigd door allewijn; 12-05-20 om 22:26.

  12. #31
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    @A3165 ook ik had vanaf moment één voor die combinatie moeten kiezen, dus Bilstein B8 dempers + Eibach Pro veren = B12 kit, ipv enkel de veren op ee originele dempers...
    Had het me denk ik wel 100 procent bevallen...

    Ik kan nu nog wel kijken om alsnog B8 dempers er bij te laten zetten, want het moet er over 2 weken toch even onder uit omdat de toplagers vervangen worden ivm het kraakje.
    Als het kan zou ik het doen. Uitveren wordt beter opgevangen en dat verbetert het comfort en bochtengedrag.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Raak jij wel eens je bodem @A3165?
    Ik heb op bepaalde drempels al eens net wat geschampt... Laagste delen onder de E-tron lijken op circa 9.5cm bodemvrijheid te staan. Best weinig...

  14. #33
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Raak jij wel eens je bodem @A3165?
    Ik heb op bepaalde drempels al eens net wat geschampt... Laagste delen onder de E-tron lijken op circa 9.5cm bodemvrijheid te staan. Best weinig...
    Bij de eerste verlagingsveren wel maar daar klopte niet zoveel van. Met de huidige veren (begreep dat de specificaties dezelfde zijn als een Passat Variant V6) heb ik geen problemen.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    @MichaelRa38p nog even een vraag over jouw 'chiptuning':
    Blijft de brandstofmotor bij jou nu ook, in de S-mode, ALTIJD lopen?

    Probleem is dat standaard de brandstofmotor natuurlijk vlot uit valt als je van het gas gaat.
    In de S-mode blijft hij al iets langer aan, maar nog steeds valt hij te snel uit.
    Fijner zou zijn als hij bij gas los gewoon altijd aan blijft, dus de toeren ook op ~900rpm blijven ipv 0.
    Beter voor het oppakken (als je bijv in een snelweg oprit bocht zit met gas los, dan heb je nu soms heel irritant dat de motor dus uit valt en weer snel bij/aan moet springen als je op het gas gaat) én vooral denk ik véél beter voor het behoud van de motor/turbo (uitdraaien, warmte afvoer, etc.)

    Ik heb op het SpeakEV forum een Nederlander gevonden die een GTE heeft (Zelfde als E-Tron) en deze heeft laten chippen, maar dan vooral er voor het laten kiezen om de EV motor te chippen en amper de 1.4tfsi (die qua veiligheid/turbo beter niet hoger dan +35pk kan). En naast de vermogenstoename, vooral door het bereik van de EV op te krikken, komt hij op een nette 285pk en 480nm én blijft de brandstofmotor altijd lopen in de GTE modus (zelfde als onze S-modus).

  16. #35

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Bij mij is het zo dat als ie in s staat en de ev leeg is valt ie nooit uit, zodra deze vol is valt hij wel uit. Dit moet nog aangepast worden met de dsg tune alleen deze was nog nie beschikbaar voor mijn auto. Kortom is het dezelfde tune, enkel door nog extra aanpassingen zoals uitlaat (betere flow) kom ik wat hoger uit, plus had ik standaard al 216 pk. En is de 285 op euro 95 of euro 98 gemeten? Mijne kwam op eu 95 zonder nieuwe uitlaat uit op 290 en met 98 zo rond de 298. Na de uitlaat kwam hij 1x uit op 305pk en 1x op 304pk. Het enige jammere is nog het aggresief wegtrekken, snel slippende bandjes.

  17. #36

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    En nog ene vraagje over de verlaging. Is het overhangen in bochten ook een stuk minder? En nog een vraagje, heb net gemeten mn voorkant staat 21 cm vanaf de grond hoe hoog is dat bij die van jou? En je zei eerder 9.5cm is laagste punt welk punt was dit?
    Laatst gewijzigd door MichaelRa38p; 19-05-20 om 00:51.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    De getunede Golf GTE waar ik over sprak is getuned op ron95.
    Dat is wat ik zelf ook zou willen/preferen, daar ik dagelijks dat gewoon tank.
    Ik ben me er van bewust dat op ron98 hogere waardes te halen zijn, ron98 (oa BP ultimate) 'beter' kunnen zijn voor de motor, etc., maar ik zoek zelf dus gewoon een veilige tune op ron95. En het extra vermogen moet bij onze specifieke hybrides, vooral uit de elektro motor gehaald worden. Want de 1.4tfsi (en dan vooral de standaard turbo daarvan) kunnen maar max ~+35pk extra aan.

    Ik ben zelf ook érg geïnteresseerd in die tune, dus heb de betreffende tuner even aangeschreven met wat aanvullende vragen.
    Het feit dat hij nml inprogrammeerd dat de brandstofmotor in de S-stand altijd aan moet blijven is geniaal en super gewenst (rijdt fijner, valt niet weg net voordat je besluit om bijv. op het gas te gaan, olie blijft continue rond gepompt, etc)... Als ik jou was, zou ik alsnog vragen of jouw tuner dat ook nog kan?
    Ook heb ik gevraagd of het mogelijk is om in bijv de 1e en 2e versnelling het iets 'tammer' in te stellen, want slippende bandjes/moeilijk te doseren, heb ik minder behoefte aan.

    Hier trouwens een filmpje van de GTE:
    https://youtu.be/gu4LAxw5-KI

    Aan het eind zie je een overzicht van het verschil in stock en getunede tijden van 0-100, 80-120, 100-160 en 100-200.
    Bizarre verschillen.
    (en dat zal bij jouw A3 E-Tron waarschijnlijk minstens net zo/nog bruter zijn, aangezien jouw nog iets verder/heftiger getuned is)

    Over de verlaging: Ik zal het morgen even opmeten en fotos van maken voor je. Die 9.5cm is inderdaad echt onder de auto bij bepaalde delen. De lip van de voorbumper hangt hoger.

    Overhangen in bochten minder? Zeg maar gerust WEG!
    Het is zo'n bizarrrr verschil. De auto kan je nu echt smijten en gooien. De neus gaat naar de plek waar jij hem naar toe wil en hij lijkt bochten niet uit te willen.
    Bepaalde snelweg opritten/flyovers etc kan je letterlijk met de dubbele snelheid tov de toegestane snelheid nemen zonder een centje pijn.
    Voorheen liep hen dan dun door m'n broek.... Of was het überhaupt niet mogelijk omdat de A3 zo ver overhelde /onderstuur op trad....

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelRa38p Bekijk Berichten
    En nog ene vraagje over de verlaging. Is het overhangen in bochten ook een stuk minder? En nog een vraagje, heb net gemeten mn voorkant staat 21 cm vanaf de grond hoe hoog is dat bij die van jou? En je zei eerder 9.5cm is laagste punt welk punt was dit?
    Vandaag ben ik (op afspraak) naar Lowering Breda geweest om de toplagers te laten vervangen ivm een kraakje wat ik had sinds de verlaging.
    Last minute heb ik besloten dat ik, omdat alles er daar voor toch even onderuit moest, toch maar de originele veren terug te laten zetten!

    Zoals ik nml al eerder had aangegeven had, was het sturen/sportiviteit nml waanzinnig verbeterd met de Eibach Pro veren en de looks werkelijk fantastisch (zo hoort die te zijn), máár:
    voor mij was hij gewoon net te laag. Ik raakte net te vaak de bodem en merkte dat ik in woonwijken met geknepen billen in de auto zat.
    Ik had gewoon in één keer een dure schroefset moeten kopen, dan had ik hem qua rijhoogte net ff een centimeter hoger gezet en dan was het denk ik wel acceptabel voor mij...

    Dus nu weer een A3 E-Tron op stelten.
    Ik ben bezig met het aanschrijven van de grote merken (KW, Eibach, Bilstein) of er een midden-segment-schroefset samen gesteld kan worden voor de zware A3 E-Tron, want die is er helaas standaard niet...

    Tot die tijd dus helaas weer even terug op hoge poten, maar dat voelt voor mij meer relaxt dan de verlaging.
    Helaas, want het stond zóóóó goed en reed op vlakke wegen fantastisch. Bij Lowering zei hij overigens dat hij al vele tientallen GTE's/E-Trons met Eibach Pro had verlaagd en dat niemand ervaarde hoe ik het heb ervaren. Dus de rijhoogte/bodem raken zal wel iets zijn wat ik als vervelend ervaar, maar anderen niet/of toch gewoon zachter over drempels moeten....

    @MichaleRa38p: Mijn Eibach Pro veren, in doos, met bumpstops en factuur/garantie kan je eventueel over kopen?

  20. #39

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Oh oke bedankt voor de info! Jammer dat je er niet tevreden over was. Hoeveel zou je er voor willen?

  21. #40
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Bij mij waren de veren van de 1e Eibach Pro kit ook te laag om verkeersdrempels mee te nemen. Er zijn vervolgens andere veren onder gekomen.
    De typenummers van die veren vond ik terug op de webaite van Eibach als veren voor de Passat R36 Variant.
    Laatst gewijzigd door A3165; 24-05-20 om 23:15.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •