Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 42

Onderwerp: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

  1. #1

    Standaard e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Ik heb een a3 etron uit 2015 met een middendemper van magnaflow en ene back box delete. Maar ik heb nu bij 1500 toeren en bij 3500 een harde brom in de auto. Hoe kan ik dit verhelpen?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Einddemper er weer onder.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Is dit echt het enige?

    Misschien een gekke vraag maar valt het beter te isoleren aan de onderkant?
    Laatst gewijzigd door tom; 28-04-20 om 13:27.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Een systeem zonder einddemper is irritant luidruchtig en heeft vaak last van de resonanties zoals beschreven. Nee, isoleren helpt niet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Laatste vraag en als de middendemper er weer uit gaat zou de dreun dan weggaan?


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Als je de einddemper terug zet? Misschien niet, moet je proberen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Ik bedoel of het opgelost kan zijn als ie vanaf de kat gestraightpiped wotd

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Als je met oplossen bedoelt 'nog meer teringherrie': ja.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Tering herrie van binnen of buiten of allebij?

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Allebei. Als je per se meer herrie wilt maken, haal dan de tussendemper eruit en niet de einddemper.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Ook ik denk dat het de missende einddemper is.
    Middendemper weg halen (rechte pijp) kan wel 'ok' klinken. Had ik bij mijn ex-GTI ook gedaan.

    Maar waarom zou je met een e-tron 1.4tfsi überhaupt zulke uitlaat modificaties doen? Past niet echt bij het type auto...

    Enige waarvoor ik wél een andere einddemper zou willen, is als ik dan gelijk een S-line achterbumper er bij kan bemachtigen. Want de e-tron achterbumper vindt ik helaas niet fraai...
    Laatst gewijzigd door allewijn; 30-04-20 om 07:49.

  13. #12

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Zit een s3 achterbumper op met rieger diffuser plus is gechipt en heeft nu circa 300pk de harde dreun kwam deels doordat het bedrijf de uitlaat te dicht langs de balk had gemaakt waardoor die door dreunde.
    Laatst gewijzigd door MichaelRa38p; 01-05-20 om 00:22.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Dus de dreun is nu opgelost voor je? Met Middendemper vervanger en zonder einddemper?
    Dat is fijn. Gelukig.

    En bijna 300pk uit de e-tron? Wat gaaf.
    Ik heb daar al meer over gelezen bij enkele erkende tuners.
    Combinatie van chippen van de 1.4tfsi én verhogen elektrovermogen.

    Kan je me vertellen hoe dat systeem vermogen bevalt?
    Is het vergelijkbaar met zeg 300pk van een volledige brandstof motor?
    Hoe veel vermogen heb je puur op de benzine motor, als de elektro op is?

    Nog nadelen?


    Ik overweeg het ook voor mijn E-tron...

  15. #14

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Rijd heerlijk alleen had de tuner de dsg tune map nog niet beschikbaar zodra deze er is ga ik dit meteen laten doen. Het rijd heerlijk komt goed van zn plek. Alleen bij regen is het wat minder leuk. Vermogen zonder elektro motor heb ik geen idee van hoeveel dit is maar alsnog komt dat heerlijk van zn plek alleen de kick is wat minder omdat je de torque niet hebt van de elektromotor.

    Heb geen ervaring in een andere 300pk auto dus dat kan ik niet confirmen hoe dat is. Ik zou dat wel graag willen om het te vergelijken. Lijkt me wel interressant.

    Er is nog een lichte dreun maar nergens meer in de buurt van waar t was!

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelRa38p Bekijk Berichten
    Rijd heerlijk alleen had de tuner de dsg tune map nog niet beschikbaar zodra deze er is ga ik dit meteen laten doen. Het rijd heerlijk komt goed van zn plek. Alleen bij regen is het wat minder leuk. Vermogen zonder elektro motor heb ik geen idee van hoeveel dit is maar alsnog komt dat heerlijk van zn plek alleen de kick is wat minder omdat je de torque niet hebt van de elektromotor.

    Heb geen ervaring in een andere 300pk auto dus dat kan ik niet confirmen hoe dat is. Ik zou dat wel graag willen om het te vergelijken. Lijkt me wel interressant.

    Er is nog een lichte dreun maar nergens meer in de buurt van waar t was!
    Goed om te horen! Dankjewel voor je reactie.
    Bij welke tuner heb je dit laten doen?

    Waarom zou/wil je ook de DSG tunen? Kan die het gecombineerde vermogen niet aan?
    Hoe veel koppel heb je nu, naast de 300pk?

    Zelf ben ik ook erg benieuwd naar het vermogen (pk en koppel) van enkel de 1.4tfsi na chippen.
    Dit omdat ik zelf ook best vaak zonder ev rijd. Grote afstanden waarbij de elektro op is.
    Dan zou ik het fijn vinden als ik meer dan de standaard over gebleven 150pk uit de brandstofmotor haal (standaard combi vermogen, als er dus wel elektro beschikbaar is, is natuurlijk 204pk).
    150pk is nml redelijk weinig voor de zware E-Tron.

    Toevallig een foto van jouw A3 E-Tron met S3 achterbumper? Ben benieuwd?
    Toevallig ook verlaagd? Daar ben ik zelf mee bezig: recent Eibach Pro veren laten plaatsen. Binnenkort worden top lagers nog vervangen, want helaas een kraakje.
    Ben er redelijk blij mee. Looks zijn fantastisch. Polder-en-snelwegen is 300% kwa weggedrag verbeterd, alleen helaas in woonwijken al best laag. Raak de onderkant wel eens. Ook kuilen in de weg zijn net te veel voor deze setup. Had denk ik liever een a-merk schroefset gewild...

  17. #16

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Heeft u ook fotos van de verlaging? Ik ben daar ook mee bezig. Heb nu de 19 inch 235 35 er onder liggen alleen ik zit te denken om m zo 3cm te laten zakken.

    Koppel zat voor de uitlaat en voordta ik 98 ging tanken op 547 dus dat ligt nu ook al wat hoger natuurlijk. Na de tune uiteraard 98 gaan tanken. Hij is getuned in halsteren.

    En aangezien de dq400 maar 400nm aan kan is dit niet voldoende. Vandaar dat ik m nu zo weinig mogelijk in trap om schade te voorkomen aan de bak.

    Maandag ben ik m even kwijt vanwege een terugroepactie van de accupack

    Linkje naar de foto met s3 achterbumper en rieger diffuser
    https://ibb.co/q1jXdKY
    Laatst gewijzigd door MichaelRa38p; 01-05-20 om 16:40.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Jazekers, hier twee foto's van de verlaging:
    Bijlage 258077

    Bijlage 258078

    Ik ben er qua looks echt ontzettend blij mee. Hij is 3~3.5cm gezakt.
    De E-Tron staat standaard echt belachelijk hoog op zijn poten en helt ontzettend over in bochten.
    Qua rijgedrag ben ik er op vlakke wegen ook enorm blij mee. Zoals ik al zei echt met stappen vooruit gegaan. Voelt sportief, vertrouwendgevend en direct aan.
    Helaas op echt slechte wegen (kuilen in wegdek etc) lijkt hij te hard te klappen. Alsof de dempers dat icm de Eibach Pro veren niet goed aan kunnen.
    Ook vindt ik persoonlijk de bodemvrijheid te weinig geworden.
    Op de laagste punten onder de A3 E-Tron is dat nu nog maar 9.5cm.
    Ik heb de bodem al een paar keer geraakt terwijl ik met nog geen 30km/u over bepaalde drempels reed...

    Op mijn werk rij ik dagelijks een 2016 A4 S-Line (met dus standaard S-line onderstel/rijhoogte).
    Daar is het laagste punt circa 13cm.
    Zou dat zo'n enorm verschil maken?
    Want daar heb ik de bodem nog nooit geraakt. Ik kan met 50km/u plus over allerlei heuvels heen knallen en behalve een beetje 'stug', voelt het fantastisch aan.
    Ik wou dat ik dat 'evenaarde' qua rijgedrag, sportiviteit vs looks, etc.
    Pastte standaard S-line veren maar onder de E-Tron... Dat ik dus nét wat meer bodemvrijheid en comfort bij kuilen in weg terug krijg, maar niet terug hoef naar het belachelijk hoge en slappe standaard onderstel...

    Even naar jouw foto gekeken.
    Staat hem super fraai!
    Sowieso in het zwart de mooiste kleur hè ;-)
    Maar qua looks ook dus wel te hoog op z'n pootjes....

    Woon je toevallig ook in Zuid-Holland?
    Zou ergens érg graag eens ervaren hoe een gechipte E-Tron aan voelt tov mijn standaard versie.

    Over de DQ400: Zou door dsg tuning er méér dan 400Nm koppel op kunnen?
    Merk je nu wel eens nare effecten zoals slip op de bak oid?

    Terugroepactie mbt het accupack heb ik voor de mijne nog niks over gehoord. Denk dat het komt omdat ik een facelift versie heb gekocht...
    Hopen dat niet alleen de bak aangepast wordt voor je (het vocht probleem), maar dat je een nieuw accupack mag krijgen. Dat is altijd welkom :-)

  19. #18

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Had ik ook niets van gehoord ik zou even bellen naar de dealer. Heb ik ook gedaan, bleek dat ik ook een terugroepactie had. Ik kom uit links boven in brabant. Dus vlakbij zuidholland. Mn tuner zegt dat ie 5 a 600nm koppel aan kan met de tune voor maar 250 euro! Plus alle aanpassingen zoals geen kickdown of upshift in manual stand, activering launch control (moet ie nog even uitzoeken of t uberhaupt mogelijk is)
    Etc...

    Slip op de bak: niet zo heel erg maar is wel aanwezig. Ook heel snel slippende banden.

    De verlaging is echt ene stuk beter en ga djt zeker ook doen! Ik ga hem dan wel 3cm laten zakken, voor de sportievere look en betere wegligging. En ach ja nu kan ik vliegen over drempels zonder iets te raken. Erna moet ik remmen voor ene drempel en zachtjes er over heen, je moet iets inleveren
    Laatst gewijzigd door MichaelRa38p; 02-05-20 om 00:54.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Goeie tip, ik ga even bellen naar de dealer mbt de terugroep actie.

    Ik woon op het onderste eiland van Zuid-Holland, dus wonen we niet gek ver van elkaar.
    Misschien eens meeten, zou graag eens mee rijden met je. Welke tuner had je nou gekozen in Halsteren?
    Kan die ook de dsg tune voor je doen/ga je dat zsm doen?
    Goed om te horen dat de bak dan zo veel koppel aan zou kunnen, had ik niet verwacht.

    De extra dsg instellingen zoals geen kick down in manueel, electro boost ook volledig beschikbaar in bijv D stand (dus wel direct de boost zonder kick down, maar niet gelijk remmen/regenereren bij gas los), zijn interessante dingen.

  21. #20

    Standaard Re: e-tron met aftermarket uitlaat: harde dreun bij 1500-3500 tpm

    Zeker weten! Tis powerperformance in halsteren zodra hij weet hoe launch control werkt dan ga ik direct!

    Ik zou best wel een keer willen meeten! Lijkt me wel leuk om te vergelijken!
    Laatst gewijzigd door MichaelRa38p; 02-05-20 om 17:27.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •