Hey iedereen,

Sinds een paar maanden ben ik eigenaar van een audi A3 (bj 2018). Ik heb deze 2de hands gekocht.
De laatste weken valt het me op dat wanneer ik bij lage snelheid het stuur ver overdraai ik links vooraan in de wagen doffe krakjes hoor tijdens het draaien.
Ik ben hiervoor al eens bij de garagist geweest die me zei dat het blijkbaar met een onderdeel te maken zou hebben die zich op die plaats bevindt namelijk links wanneer ik in de auto zit of rechtsbovenaan in de motorkap wanneer je ervoor staat. Hij zei me dat dit soms nog voorkomt bij de audi A3 en dat dit vuil kan zijn die dit veroorzaakt. Wanneer dit geluid erger zou worden, zou ik moeten teruggaan voor een uitgebreider onderzoek naar de oorzaak van dit geluid.

Het heeft alvast geen impact op de vlotheid van het stuur maar het geluid irriteert me wel soms, ik kan dit geluid best omschrijven als opeenvolgende doffe krakjes bij het draaien van het stuur en dit geluid komt voor links in de motorkap wanneer ik in de auto zit. Het doet zich zowel voor bij draaien naar links als naar rechts.

Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt en eventuele oplossing hiervoor heeft?

Alvast bedankt!