Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Voorkoelen en verwarmen e-tron?

  1. #1

    Standaard Voorkoelen en verwarmen e-tron?

    Allereerst zal ik me even voorstellen!
    ik ben angelo 48 jaartjes jong uit Culemborg.
    Heb sinds zaterdag een Audi Etron uit eind 2015 die deze week wordt afgeleverd door de dealer.
    accupakket is vervangen voor een nieuwe, dus dat was mooi meegenomen!
    Mijn vraag is, is het nou mogelijk in de winter de auto te laten ontdooien, en met de hitte voor te laten koelen?
    Of was dat een optie op de Etron?
    Heb een simkaart met data voor de Audi, ook wordt de Audi connect erop gezet.
    moet alles nog uitzoeken hoe alles gaat werken, vandaar m’n vraag.


    angelo

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.126
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorkoelen en verwarmen e-tron?

    Helemaal zeker ben ik niet, maar ik meen dat deze functie in NL standaard was op de e-tron. Na aflevering gewoon even kijken in MMI of in de connect-app. EVen geduld
    Weet wel dat de functie alleen werkt wanneer de auto 'aan de stekker' hangt.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Voorkoelen en verwarmen e-tron?

    Gefeliciteerd met je A3 e-tron. Bij mij werkt het zowel voorverwarmen als koelen. Voorwaarde is wel, dat ie voldoende opgeladen is (dus ook unplugged). Laatst kreeg ik de melding in de app dat ie onvoldoende opgeladen was (leeg). Tja, dan maar de raampjes en de dak ff met de sleutel openen ;-)

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.126
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorkoelen en verwarmen e-tron?

    Ah, heb ik ook weer wat geleerd. Wist al wel dat de standverwarming / -ventilatie van de A3 op accu draait. Bij mijn A6 op brandstof dus die doet het altijd... behalve wanneer tank-lampje brandt.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #5

    Standaard Re: Voorkoelen en verwarmen e-tron?

    Oh OK fijn!!! Lijkt me iig fijn dat je in de winter niet hoeft te krabben, je moet wel audi connect en my audi hebben,? Of werkt dat niet meer?


  6. #6
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Voorkoelen en verwarmen e-tron?

    De Audi heeft een ingebouwde module die contact maakt met de servers van Audi. Daar heb je de simkaart niet voor nodig en ook geen abonnement o.i.d. Als je je via de MyAudi-site registreert en je hebt de Audi A3 gekoppeld aan je account (VIN nummer en KM-stand verificatie), dan kan je de Audi via de MyAudi app bedienen. D.w.z. Standkachel-koeling activeren, controleren of de Audi is afgesloten en de ramen dicht zijn, KM-stand, accu-percentage, locatie van de Audi en nog een paar functies. Met de simkaart heb je toegang tot Google-maps en nog wat functies waarvoor je een abonnement (Audi-connect?) voor nodig hebt. Dat heb ik niet gedaan.

  7. #7
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Voorkoelen en verwarmen e-tron?

    Ps. Als je zoekt in dit forum op MMI en E-tron, dan vind je een hoop info. Ook over het niet kunnen verbinden met de Audi wat een veel voorkomend geval is. Volgens mij is het meer geduld hebben, want die interne module (lees net E-SIM) heeft een trage verbinding. Dat merk je ook bij het verversen, dat duurt soms even.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Voorkoelen en verwarmen e-tron?

    Thnx voor de info!!! Heb een sim kaartje met data erin voor die kleine, kan hij op de iPad met langere reizen (WiFi) hoop dat ik alles an de praat krijg, want wil alles eruit halen wat erin zit lol!! 😋

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorkoelen en verwarmen e-tron?

    Elke A3 e-tron kan dat idd.
    Mijn e-tron heeft als optie ook nog de ECHTE STANDKACHEL, die op benzine werkt. Dat was wel een extra optie. Dan kan hij ook verwarmen als de EV accu's op zijn/niet voldoende geladen...
    Ik maak er in de winter érg vaak gebruik van.

  11. #10
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Voorkoelen en verwarmen e-tron?

    Nice! Moet je geen lege tank hebben

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •