Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: MMI geen geluid meer

  1. #1

    Standaard MMI geen geluid meer

    Hallo iedereen,

    Ik ben sinds Januari 2020 in het bezit van een Audi A3 SB 1.4 TFSI, bouwjaar 2014 (ex-lease ). Sinds een week of zo heb ik geen audio meer (noch radio, noch navigatie , noch media). MMI display werkt prima, alle software functies doen t. Naar een bezoekje aan een Broekhuis zaak hier in Amsterdam ( de auto zelf heb ik bij Broekhuis Heemskerk gekocht ) voor een check, komt men met het slechte nieuws dat het "regelapparaat infotainment" vervangen moet worden en de "centrale computer" stuk is, met een prijsopgave van maar liefst 4300 euro (??) . Ik heb vervolgens de zaak van Heemskerk gebeld ( waar ik de auto heb aangeschaft) en die zeggen niks te kunnen doen omdat ik geen garantie heb. Mijn kennis van zaken (autos) laat te wensen over.
    Mijn vraag is of het normaal is dat zon onderdeel snel stukgaat bij zo'n jonge auto? en die prijzen? en hoe zit t met coulance? Zijn er nog andere opties?

    Graag jullie input, ben nogal gefrustreerd hierover, vooral omdat ik de auto nog maar een paar maanden in bezit heb ( voor corona 2 maanden heb kunnen gebruiken en met lockdown maar korte ritjes binnen de stad.)

    Alvast bedankt,

    Met vriendelijke groet

    Omar

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: MMI geen geluid meer

    Op coulance hoef je niet te rekenen, zeker niet met zo'n bedrag voor een 6 jaar oude auto. Maar laat hem eens uitlezen door iemand die vcds heeft. Zullen er genoeg zijn in A'dam.
    De stealer staat er om bekend soms ruim in de reparatie onderdelen te willen zitten om zeker te zijn dat het weer werkt.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI geen geluid meer

    Kijk eens onder "www.mijnautocoach.nl". Zij stellen dat je wettelijk 6mnd recht hebt op garantie bij een 2e hands aangeschafte auto.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI geen geluid meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Kijk eens onder "www.mijnautocoach.nl". Zij stellen dat je wettelijk 6mnd recht hebt op garantie bij een 2e hands aangeschafte auto.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Die 6 maanden zijn voorbij.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI geen geluid meer

    Vervelend, is zeker niet normaal maar kan dus gebeuren. Er zijn wel meer mogelijkheden dan een vervanging van de complete unit, alleen niet bij de Audi dealer. Is de auto al wel uitgelezen? Mss is het zoiets simpels als een los stekkertje.....

    Via de zoekfunctie op dit forum kun je meer te weten komen, zoals bv dit topic:
    https://www.audiforum.nl/forum/model...f5-module.html
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6

    Standaard Re: MMI geen geluid meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5R8 Bekijk Berichten
    Op coulance hoef je niet te rekenen, zeker niet met zo'n bedrag voor een 6 jaar oude auto. Maar laat hem eens uitlezen door iemand die vcds heeft. Zullen er genoeg zijn in A'dam.
    De stealer staat er om bekend soms ruim in de reparatie onderdelen te willen zitten om zeker te zijn dat het weer werkt.
    Ik heb 'm gisteren laten uitlezen door iemand met vcds. Heeft weinig a geen relevante foutcodes opgeleverd. Stekertjes/kabeltjes nog nagekeken van de unit maar niks los kunnen vinden. Wel heeft hij iets gezegd over de subwoofer wat niet verscheen in het lijstje. Ik heb van hem een kaart gekregen van iemand met iets meer skills op units. Daar neem ik maar ff contact mee op.

    PS: Gisteren toen ik de auto aanzette, toen deed het geluid weer (radio, nav) , maar vervolgens na het uit en aanzetten weer niet. (bizzar)

  7. #7
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    826
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI geen geluid meer

    Als je geen geluid hoort hoor je dat wel een zachte ruis of kraak?
    Mmi staat bekent om het probleem dat het soms geluid uitvalt. Reparatie is waarschijnlijk wel mogelijk.
    Zelf ook al 2 keer moeten laten repareren, eerste keer hebben ze wat onderdelen vervangen zeggen ze (of alleen even gesoldeerd) 2 weken buiten de garantie weer stuk maar geen coulance. Tweede keer zijn de onderdelen echt vervangen en is er een extra koeling aangebracht
    (bij een ander bedrijf).
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: MMI geen geluid meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daniela4 Bekijk Berichten
    Als je geen geluid hoort hoor je dat wel een zachte ruis of kraak?
    Mmi staat bekent om het probleem dat het soms geluid uitvalt. Reparatie is waarschijnlijk wel mogelijk.
    Zelf ook al 2 keer moeten laten repareren, eerste keer hebben ze wat onderdelen vervangen zeggen ze (of alleen even gesoldeerd) 2 weken buiten de garantie weer stuk maar geen coulance. Tweede keer zijn de onderdelen echt vervangen en is er een extra koeling aangebracht
    (bij een ander bedrijf).
    Helemaal geen ruis of kraak, gewoon stil. Tot nu toe 2x voorgekomen dat het geluid bij het opstarten weer (goed) hoorbaar was, en na het uitzetten weer weg. De unit werd gisteren ff snel nagechecked voor losse kabeltjes/stekkertjes, maar verder niks , en ook de versterker achterin.

    Inmiddels een tweedehands unit besteld uit Duitsland, omdat ik niet zo snel eentje kon vinden met de exacte code. Ben benieuwd
    Laatst gewijzigd door raptivist; 13-08-20 om 07:41.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Thumbs up Re: MMI geen geluid meer

    Ik heb hetzelfde bij mijn A3 uit 2015 voorzien van MMI High (Audi sound systeem geen B&O). Links voor ruis en af en toe plof en kraak. Bij harder zetten gaat het naar de achtergrond. Dus speakers zijn OK.
    @daniela4 :Mag ik vragen bij wie je de unit hebt laten repareren en wat de kosten waren? Thx! En nu nog steeds top? thx!
    Laatst gewijzigd door Audi8e4ever; 11-11-20 om 16:17.

  11. #10
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    826
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI geen geluid meer

    De 1e keer in denhaag, 2e keer bij car care woensel. €283,60 inc retour zending.
    Geluid klinkt nog steeds top.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI geen geluid meer

    @daniela4: top dankjewel!!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •