Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Auto hobbelt tijdens rijden sinds vervangen banden en voorste wiellagers

  1. #1

    Post Auto hobbelt tijdens rijden sinds vervangen banden en voorste wiellagers

    Hee vraagje aan de echte techneuten onder ons.


    Ik heb 3 weken terug mijn auto naar de garage gebracht omdat deze niet meer lekker reed. Bleek dat een wiellager slecht (bestuurderskant) was en de autobanden waren gaan cuppen.


    Dus nieuwe banden erop laten leggen en 2 wiellagers laten vervangen (allebei voor). Nu heb ik Continental Premium 6 autobanden op de auto liggen op advies van de garage.


    Maar sinds deze aanpassingen is mijn auto net een trilplaat tijdens het rijden, zeker bij 120 km/u. Daarop ben ik terug naar de garage gegaan en hebben ze de autobanden al 2x opnieuw gebalanceerd. Alleen blijft het probleem zich voordoen.

    Vandaag hebben ze de nieuwe banden opnieuw gebalanceerd en gecontroleerd op de banden rond zijn. Ook heeft de garage een testrit gemaakt met 80 km/u. Hun zeggen dat de auto perfect rijdt. Nu heb ik net zelf een testrit gemaakt met 120 en 130 en je voelt de hele auto stevig trillen (hobbelen). Het voelt als snel hobbelen , van het gaspedaal, stuur tot de stoel voel je het.


    Na een stukje rijden voel je nog steeds het hobbelen in je lichaam. De garage blijft erbij dat de auto prima rijdt.



    Weet iemand wat dit kan zijn?
    Ik heb nu geen idee meer....

  2. #2
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    826
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Auto hobbelt tijdens rijden sinds vervangen banden en voorste wiellagers

    Hebben ze ook iets met de banden achter gedaan? Zijn de wielnaven schoon gemaakt? Is de auto uitgelijnd?

    Gaat het hobbelen weg als de banden warm zijn?
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  3. #3

    Standaard Re: Auto hobbelt tijdens rijden sinds vervangen banden en voorste wiellagers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Markehv Bekijk Berichten
    Ook heeft de garage een testrit gemaakt met 80 km/u. Hun zeggen dat de auto perfect rijdt. Nu heb ik net zelf een testrit gemaakt met 120 en 130 en je voelt de hele auto stevig trillen (hobbelen).
    .......

    De garage blijft erbij dat de auto prima rijdt.
    Laat ze met 130 (mee)rijden en herbeoordelen. Hoogteslag, kromme velg, remschijven, etc...
    Laatst gewijzigd door Bastet; 03-09-20 om 17:56.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4
    eippahc's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    140
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto hobbelt tijdens rijden sinds vervangen banden en voorste wiellagers

    Beste markehv,

    Ik had dit issue ook na een winter / zomer wissel. onder de 100km/u niet zoveel aan dee hand, daar boven na 19u op de snelweg trillingen. Ik ben daarom terug gegaan naar de banden boer. Deze heeft de banden gratis opnieuw gebalanceerd en het probleem was verholpen!

    Als ik moet terug redeneren wat er gebeurd is, dan heb ik het gevoel dat kort nadat de banden met beetje vet om velgen zijn gelegd dat hij bij hard optrekken minimaal is verschoven waardoor er toch onbalans is ontstaan dat alleen bij hoge snelheden merkbaar is.

    hopelijk is je probleem snel opgelost

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •