Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Melding 'niet gereed om te laden'

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    33
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Melding 'niet gereed om te laden'

    Beste,

    Ik heb nu voor de tweede keer deze week dat mijn Audi E-Tron niet wilt opladen.
    Als ik de app open geeft ie aan: Voertuig is niet gereed om te laden.

    Iemand enig idee wat dit kan zijn?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'niet gereed om te laden'

    Nietszeggende topictitel 'Audi e-Tron' aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'niet gereed om te laden'

    Meest voorkomende oorzaak is een niet, of niet goed, aangesloten laadkabel.

  4. #4
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'niet gereed om te laden'

    Dat heb ik ook een een tijdje gehad bij mijn A3 e-tron, soms wel en dan weer niet laden.

    De oorzaak lag bij mij in geoxideerde contacten door regenwater van de PP en CP controle lijnen, welke de communicatie verzorgen tussen de lader en de auto.
    Ter verduidelijking zie het schema, de PP proximity Pilot lijn verteld hoeveel stroom er geladen mag worden en de CP control pin geeft het commando aan de lader dat de spanning erop mag.

    Bij mij waren de PP en CP bussen in de stekker van de laadkabel door regenwater vervuild, waardoor deze of en toe slecht contact maakten met de ontvangende pennen in de kontaktdoos van de auto.
    Er lopen hier namelijk zeer lage stromen, een geringe vervuiling kan al funest zijn.
    Met een klein stukje opgerold schuurpapier de PP en CP bussen in de stekker weer schoongemaakt en zie geen last meer van laadfouten.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'niet gereed om te laden'

    Of misschien contactspray?


  6. #6
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'niet gereed om te laden'

    Ook dat werkt natuurlijk meestal goed, maar uit mijn electronica verleden heb ik persoonlijk slechte ervaringen met dit soort vloeistoffen, vaak krijgen ze bepaalde vervuilingen niet goed opgelost en zijn ze gevoelig voor buitencondities en je moet dan meestal, in de tijd gezien, steeds weer opnieuw gaan inspuiten.

    En daarnaast moet je al een spuitbus goede contactvloeistof zoals contact 60 in huis hebben of een bus voor circa €12,- gaan aanschaffen ( excl. spoelmiddel )
    Maar ja hoe te reinigen, als de storing aan de contacten te wijten is, bepaald uiteraard eenieder voor zich.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    33
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'niet gereed om te laden'

    Bericht verwijderd
    Laatst gewijzigd door NickOud; 25-09-20 om 16:12.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    33
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'niet gereed om te laden'

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pon3 Bekijk Berichten
    Ook dat werkt natuurlijk meestal goed, maar uit mijn electronica verleden heb ik persoonlijk slechte ervaringen met dit soort vloeistoffen, vaak krijgen ze bepaalde vervuilingen niet goed opgelost en zijn ze gevoelig voor buitencondities en je moet dan meestal, in de tijd gezien, steeds weer opnieuw gaan inspuiten.

    En daarnaast moet je al een spuitbus goede contactvloeistof zoals contact 60 in huis hebben of een bus voor circa €12,- gaan aanschaffen ( excl. spoelmiddel )
    Maar ja hoe te reinigen, als de storing aan de contacten te wijten is, bepaald uiteraard eenieder voor zich.
    Dankjewel voor je reactie.

    Hij zit nog in de garantie, dus hij gaat volgende week terug.

    Hoop alleen nog dat iemand wat screenshots van de MyAudi APP kan maken als het voertuig leeg is en niet ingeplugd is. en als hij volledig opgeladen is en niet ingeplugd is.

    Zojuist weer het probleem, ik heb inderdaad het vermoeden dat mijn stekker vervuild is (autozijde).

    Als de auto is opgeladen en uitgeplugd is blijft die namelijk aangeven: "Doellaadtoestand bereikt". alsof die nog denk dat die ingeplugd is.
    Volgens mij hoort de melding in de app te zijn: Voertuig volledig opgeladen. (Als de stekker uit de auto is en hij vol is)

    Kan iemand dit misschien verifieren die een Audi e-Tron heeft?

    Volgende week gaat die naar de garage voor dit probleem, hoop dat ik ze dan een voorbeeld kan laten zien.


    Met vriendelijke groet,

    Nick
    Laatst gewijzigd door NickOud; 25-09-20 om 16:12.

  10. #9
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'niet gereed om te laden'

    Dit is het plaatje als hij volledig is opgeladen met de stekker eruit
    Als de auto werkelijk denkt dat hij ingeplugd is, kun je ook niet weg rijden, dan blokkeert hij, zie ook de pagina`s 132-138 in het handboek
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •