Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 87

Onderwerp: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

  1. #21
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Wow
    Elektrische stoelen is enige optie die de A3 van mijn mrs. niet heeft, anders was ik meteen bij je langs gekomen voor 'copy-paste knutselarij'. Helaas was elektrische verstelling eind 2017 niet leverbaar in combinatie met de supersportstoelen die er wel in zitten.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Tja ,

    Is TT Mqb? Dacht meer pq35. Dat wordt weer een nieuwe studie.
    In essentie is het simpel. Wat ik heb gedaan: pak een werkende memory stoel van mqb en om probleem te voorkomen ging ik vooral voor in de stoel gebouwde knoppen. Eigenlijk ook de enige keus. Zet hem naast je auto en maak alleen stroom en canbus vast. Alsof er een derde voorstoel is. Zo heb je geen airbag of gordel fouten ga nu testen of alles werkt. Dit werkte dus volgende fase

    Ik heb de Skoda stoel en de Audi stoel naast elkaar op de kop neergelegd en ben half uur gaan vergelijken, kom tot conclusie dat alle onderdelen eigenlijk gewoon uitwisselbaar zijn . Mocht het hier stranden kon ik nog altijd de stoel terugbrengen en streep door het project halen. Toen van twee stoelen één perfecte gemaakt, wat overigens een behoorlijke klus is. Die geplaatst en presto.

    Waarom zo? Op deze manier wist ik in ieder geval zeker dat de motors, knoppen ,bedrading en modules in ieder geval met elkaar werken. Just to be sure. Zie onderstaand. En ik had in één slag alle onderdelen. De aanschaf van de superb stoel was eigenlijk de enige uitgave en dat bleef zelfs onder de drie cijfers

    Het verhaal met de motortjes en ingebouwde sensoren is mij nog steeds niet duidelijk, de Skoda stoel heeft toch echt vier draden per motor dus sensoren. Heb echter ook wel verhalen gelezen dat het met twee draden dus zonder sensoren ook kan. Russische Tiguans Bij ons op de zaak hebben we een dikke Abt touareg rijden die heeft memory seats met nb dezelfde motortjes uit mijn niet-memory stoelen, en twee draden per motor. ik snap dat ook niet

    Niet elektrische stoelen ombouwen kan wel lijkt mij, eigenlijk is het gewoon hartstikke modulair die stoelen !

    vraagt alleen wel wat studie volgens mij


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 09-11-20 om 10:05.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Even over die modules onder de stoel, die zijn al jaren in gebruik, denk al wel sinds 2000. Ze worden idoor het hele vag concern gebruikt. Er zitten natuurlijk kleine verschillen in, daarom heb ik een werkende stoel gezocht. Geheugen standen worden ook daar in opgeslagen, met alleen stroom kon ik al de oude standen van vorige eigenaar op vragen en ook nieuwe opslaan. ben ook van mening dat de communicatie via canbus echt minimaal is : enkel open deur signaal en welke sleutel maakt de auto open

    Daarom denk ik eigenlijk dat het met een TT ook moet kunnen .

    Alles op eigen risico uiteraard
    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 09-11-20 om 10:38.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Keurig gedaan! Petje af

    Als ik je goed begrijp heb je de module + knoppen van een Superb afgehaald en deze onder en in je eigen bestaande stoel geplaatst?
    Moesten daar nog connectoren voor omgezet of omgepind worden?

    Gr.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  5. #25
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Michel, thx voor je advies, mijn A6 stoelen hadden toevallig wel die Memory, dus daar hoefde ik me niet druk over te maken. En omdat ik de Memory van de passagiersstoel in de A6 niet gebruik is het nog een idee om die module evt te gebruiken voor de proef van de TT, mits de aansluiting er een beetje hetzelfde uitziet? En een stoelmodule voor de TT (8E0 959 747) is op Ebay ook maar 20,- dus dat zijn de kosten niet. In de A4(B6/B7) zijn ook memory stoelen verwerkt geweest, dus daar liggen wel mogelijkheden/raakvakken en jouw case laat wel zien dat als Audi het niet standaard in een model toepast het wel gewoon mogelijk is en met die knoppen in de stoel nog profi ook. Ik snap alleen je opmerking van Mqb en pq35 niet, daar heb ik nog geen wetenschap van, wat is het en waar kun je dat zien? M'n handen jeuken, dus ik ga d'r eens een lekker projectje van maken denk ik ..
    Audi TTS.jpg
    .. hoewel die zijpanelen iets minder vlak zijn dan in de A3, maar ik vind wel een plekkie!
    Laatst gewijzigd door robby70; 09-11-20 om 10:58.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Keurig gedaan! Petje af

    Als ik je goed begrijp heb je de module + knoppen van een Superb afgehaald en deze onder en in je eigen bestaande stoel geplaatst?
    Moesten daar nog connectoren voor omgezet of omgepind worden?

    Gr.
    Ja plus bedrading en het onderste gedeelte met motortjes en van de rugsteun het motortje en het lendesteun gedeelte (gewoon voor de zekerheid, want volgens mij zijn die wel gelijk, wat weer raar is want dan missen ze volgens mij de sensoren in de motor...)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 09-11-20 om 11:07.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Dit heb ik nu dus over:


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Hier kan ik dus weer de Skoda stoel mee in elkaar zetten zonder memory. Maar met zijpaneel van een A3. En verkopen

    Moest wel wat aan stekkers doen, maar das peanuts in vergelijking met de rest

    Stoelverwarming hoefde ik niks aan te doen want die heeft eigen draadboom (gelukkig) met de groene stekker. Zit alleen met tape vast dus gewoon lossnijden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 09-11-20 om 11:04.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Wat jij nu over hebt, is dat niet volledig wat nodig om om bijv mijn SuperSport stoel volledig elektrisch te maken (zonder memory dan uiteraard?). Mijn fraaie stoelen hebben nu alleen de lendesteun elektrisch, maar voor en achter, zitdeel schuin te kantelen, zitdeel omhoog en rugleuning zijn nu vier handmatige vertellingen.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Ja in theorie wel ja


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Als die vier hetzelfde zijn....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Plaatje van sss? Ivm met zijpaneeltje en rugverstelling



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 09-11-20 om 12:36.

  14. #33
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michelhendriks Bekijk Berichten
    Hier kan ik dus weer de Skoda stoel mee in elkaar zetten zonder memory. Maar met zijpaneel van een A3. En verkopen

    Moest wel wat aan stekkers doen, maar das peanuts in vergelijking met de rest

    Stoelverwarming hoefde ik niks aan te doen want die heeft eigen draadboom (gelukkig) met de groene stekker. Zit alleen met tape vast dus gewoon lossnijden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Zitten die lendensteunen ook in de Memory dan? Lastige bij een TT is wel dat het coupe/cabrio stoelen zijn en die zitten net weer iets anders in elkaar dan die van de andere modellen (oa kantelfunctie bovenin en wellicht wat smaller frame). Ik had al gedacht om R8 of S5 Cabrio voorstoelen aan te schaffen, maar ik vind m'n eigen stoelen eigenlijk net even iets mooier. Zal eerst eens uitzoeken hoe het met die besturingsmodule zit, of die memory geschikt is en/of daar een andere voor moet komen. Gelijk ook even checken hoeveel draden er aan de stoelmotoren in de A6 zitten.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Zitten die lendensteunen ook in de Memory dan? Lastige bij een TT is wel dat het coupe/cabrio stoelen zijn en die zitten net weer iets anders in elkaar dan die van de andere modellen (oa kantelfunctie bovenin en wellicht wat smaller frame). Ik had al gedacht om R8 of S5 Cabrio voorstoelen aan te schaffen, maar ik vind m'n eigen stoelen eigenlijk net even iets mooier. Zal eerst eens uitzoeken hoe het met die besturingsmodule zit, of die memory geschikt is en/of daar een andere voor moet komen. Gelijk ook even checken hoeveel draden er aan de stoelmotoren in de A6 zitten.
    Ja memory ook in de lende . In jouw geval zou ik de a6 bijrijders stoel naast de tt zetten , alleen zit je dan natuurlijk met de knoppen te kutten (dat probleem had ik niet) moet je die ook “even” aan de deurmodule van de tt maken. Hmmm dat ga ik dus nog proberen om het wat minder Volkswagen en meer Audi te maken Weet niet zeker dus of dat gaat werken.
    Kantelfunctie? Oh voor de achter passagiers natuurlijk ! Poeh dat kan nog wel eens roet in het eten gooien
    Edit tt is tweezitter zeker , en die stoelen zijn veel lager natuurlijk...

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 09-11-20 om 12:53.

  16. #35
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Hoi @michelhendriks
    Zou je mij aub willen mailen op ketelapper apenstaartje zonnet punt nl Ik kom graag in contact over wat je voor elkaar hebt gekregen!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  17. #36
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michelhendriks Bekijk Berichten
    Ja memory ook in de lende . In jouw geval zou ik de a6 bijrijders stoel naast de tt zetten , alleen zit je dan natuurlijk met de knoppen te kutten (dat probleem had ik niet) moet je die ook “even” aan de deurmodule van de tt maken. Hmmm dat ga ik dus nog proberen om het wat minder Volkswagen en meer Audi te maken Weet niet zeker dus of dat gaat werken.
    Kantelfunctie? Oh voor de achter passagiers natuurlijk ! Poeh dat kan nog wel eens roet in het eten gooien
    Edit tt is tweezitter zeker , en die stoelen zijn veel lager natuurlijk...

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik ga d'r wel even mee klooien .. terugkoppeling op de CAN bus is waarschijnlijk hoofdzakelijk voor storingsmeldingen en visualisatie in het MMI en dat laatste is sowieso niet mogelijk, dus dat vervalt al in principe. Het valt of staat met de terugkoppeling vanuit de motoren tav de gememoriseerde stand, als dat niet lukt dan andere motoren .. of stoelen (R8 of A4/A5 Cabrio).
    Laatst gewijzigd door robby70; 09-11-20 om 14:23.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    IMG_20201109_141543.jpgIMG_20201109_141642.jpgIMG_20201109_141856.jpg

    Zo zien de SuperSport stoelen er bij mij uit. Heb je daar wat aan?

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Als ik het zo zie denk ik dat het wel te doen is, mits die grote achterkant eraf is Ben alleen beetje bang voor rode gemarkeerde stukje, maar aan de andere kant vervalt de draaiknop gewoon voor de motor die erin zit. Volgens mij kan het

    Maar zou je dan niet meteen voor memory gaan? Of gaat het gewoon om de heb? (Snap ik ook wel) t


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 09-11-20 om 15:17.

  20. #39
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Michel, ik ben al weer een stukje verder. Na het uitlezen van de auto met VCDS onderstaand resultaat, ik kan dus een memory ondersteunde stoel aanvinken!
    Ik moet de stoel nog even goed aan de onderzijde bekijken, maar is het mogelijk dat alles vanuit de deurmodule wordt ondersteund, dan zou het toch appeltje eitje zijn, mits ik iets van schema's heb.

    Door uni TTS.jpgDoor uni TTS2.jpgDoor uni TTS3.jpg

    Het is inderdaad BCM pq35, maar wat zegt me dat?
    En op die motoren van de A6 4G stoelen zitten ook maar 2 draden!
    Laatst gewijzigd door robby70; 09-11-20 om 17:50.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Hoi @michelhendriks
    Zou je mij aub willen mailen op ketelapper apenstaartje zonnet punt nl Ik kom graag in contact over wat je voor elkaar hebt gekregen!
    gedaan

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •