Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 87

Onderwerp: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    En de aansluitingen voor de 'spanning/voeding' van alle elektrische delen, zit dat er al? Of hoe aan te leggen denk jij?
    Daar zijn kant en klare kabelsetjes voor te krijgen bij de bekende shops. Zijn uit mn hoofd 5 á 6 tientjes.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Je legt het perfect uit en je foto's zijn erg gewaardeerd!!!

    Dat electrische onderstel gaat denk ik zo passen. Dan zou ik een electrische SuperSport stoel kunnen maken.
    Alleen benieuwd hoe het kapje er uit gaat zien bij de draaiknop die er nu zit voor verstelling rug leuning, zoals jij al aan haalde.

    En de aansluitingen voor de 'spanning/voeding' van alle elektrische delen, zit dat er al? Of hoe aan te leggen denk jij?
    Heel toevallig lees ik net een advertentie op ebay over die supertofstoelen, lees vooral zijn commentaar !

    Die aansluitingen zijn echt peanuts, helemaal als je al elektr. lendesteun hebt, zelfde pins/stekker, zekering met 5 amp. verhogen

    EDIT: de oplossing met zekering verhogen werkt wel om even te testen , maar is zeker geen definitieve oplossing. Je zult een dikkere kabel naar de stoel moeten trekken van de zekering kast en 15A thermische zekering .

    ebay link : https://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-RS3-...-/333738084448
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 11-11-20 om 11:40.

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    GaaaaaaaaaF!
    Tof dat je zo mee kijkt!
    Ik zie daar dus zij kappen zitten die 'over de plek heen' gaan waar nu de draaiknop voor rugleuning zit. Dus dan zie je daar geen lelijk gat oid.
    Van welk model zouden die kappen dan zijn?

    Pffff wat een geld trouwens voor deze stoelen, en mijne zien er nog wel wat mooier uit... Zou het er nooit voor betalen. Zo goed zitten ze nou ook weer niet!
    Zitten gewoon zelfde als originele S stoelen denk ik. Steun aan zijkanten is magertjes. Gti stoelen hebben al fijnere grotere vleugels...
    Maar ze zijn wel mooi...

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Dat zijn volgens mij gewoon dezelfde zijkappen als op de gewone elektrisch variant . Dat klopt ook wel met zijn verhaal dat ie van twee één heeft gemaakt.

    Ja die prijs bizar gewoon, vind het wel mooi maar niet 3500 mooi.
    Zag in de schematische tekeningen dat de sss niet echt veel verschillen met de gewone sline
    Qua steun inderdaad

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 10-11-20 om 19:28.

  5. #65

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michelhendriks Bekijk Berichten
    Die aansluitingen zijn echt peanuts, helemaal als je al elektr. lendesteun hebt, zelfde pins/stekker, zekering met 5 amp. verhogen
    Dat zou ik zeker niet doen !!

    Volledig electrische stoelen, zitten OEM aangesloten op een 15A thermische zekering, per stoel.
    Ook dikkere bedrading, dan de lende verstelling.

    Zie mijn ombouw DIY van gewone stoelen, naar volledig elektrische stoelen van mijn ex A4/8K-B8
    Schema's vindt je ook daar.

    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1116879

    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1109671

    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1121342

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #66
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    990
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Ik heb nog eens naar de onderdeelnummers gekeken en een vergelijk gemaakt met de TT (8J) en A4 (B6/B7):
    Onderdeel ovz.png
    Ik heb de A4 gekozen omdat die besturing los staat van enig MMI systeem en dus autonoom functioneert, Memory heeft en het is ook uitgevoerd voor de cabrio (kantelstoel).
    Er zit sowieso al 1 motor in die hetzelfde is als in de TT (8J), het zou zo maar lukken om de besturingsmodule en kabelboom aan de motoren en knoppen te hangen en gaan met die handel. Maar waarom Audi dat zelf nooit gedaan heeft is me een raadsel. En in de 8S is het dus blijkbaar ook geen optie?
    Ben nu even aan het kijken naar een gebruikte A4 stoel om het te gaan proberen, moet alleen nog wel even de schema's ervoor zoeken.

    En de plaatjes in ETKA van TT en A4 lijken verdacht veel op elkaar:
    Stoel A4 Avant B7.jpgStoel TT 8J.jpg
    Laatst gewijzigd door robby70; 10-11-20 om 23:01.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    [QUOTE=robby70;1888408]Ik heb nog eens naar de onderdeelnummers gekeken en een vergelijk gemaakt met de TT (8J) en A4 (B6/B7):
    Onderdeel ovz.png
    Goed bezig, dit is precies de juiste gedachtegang, vergelijken-bestuderen-concluderen, dit gaat je lukken!(ik ben helemaal enthousiast)
    Ik weet alleen dat op regel 5 "schakelaar" moet je een versie B hebben ipv A . De enkel elektrische stoelen gaat stroom rechtsreeks in die schakelaar en dan weer naar het motortje . Bij memory stoel gaat stroom rechtstreeks naar module en die stuurt het weer door naar de motortjes en werkt de schakelaar dus zeg maar als assistent. Daarom complete stoel kopen, geen gezeik alles klopt met elkaar

    Ik heb de A4 gekozen omdat die besturing los staat van enig MMI systeem en dus autonoom functioneert, Memory heeft en het is ook uitgevoerd voor de cabrio (kantelstoel).

    Volgens mij snap je nu precies wat de bedoeling is!

    Er zit sowieso al 1 motor in die hetzelfde is als in de TT (8J), het zou zo maar lukken om de besturingsmodule en kabelboom aan de motoren en knoppen te hangen en gaan met die handel.
    Heb mijn twijfels,daar kom je maar op een manier achter, maar dat zou helemaal geniaal zijn. Desalniettemin moet nog steeds de rugleuning open om bij het motortje te komen

    Maar waarom Audi dat zelf nooit gedaan heeft is me een raadsel. En in de 8S is het dus blijkbaar ook geen optie?

    Ja dat snap ik ook niet helemaal , denk toch dat dat met marketing te maken heeft, onderscheid maken in mate van exclusiviteit, ergens een grens trekken wat wel wat niet op de auto zit . Sowieso snap ik niet dat automakers niet wat meer bij elkaar afkijken. Het keyless systeem van Renault werkt nog veel prettiger, waarom kan bij Audi niet mirrordip en spiegelverwarming te gelijk, rij zakelijk in een dikke Land Cruiser V8 uit 2015 bij die moet je nog de spiegels handmatig met een knopje inklappen en juist die spiegels zijn enorm ! Maar ik wijk helemaal af, haha frustraties

    Ben nu even aan het kijken naar een gebruikte A4 stoel om het te gaan proberen, moet alleen nog wel even de schema's ervoor zoeken.

    Ja complete stoel dan heb je iig de juiste componenten en ik ben van mening dat dat de hoogste slagingskans heeft en vooral goedkoopste is!


    En de plaatjes in ETKA van TT en A4 lijken verdacht veel op elkaar:

    Ja die plaatjes zeggen veel, ik zie geeneens verschil zo even snel gekeken. Ik heb geen toegang tot Etka of prinses Elsa maar dit zou voor duidelijk bewijs zijn om de boel in gang te zetten

  8. Ad
  9. #68
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    990
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Michel, thanks voor je feedback, dat houdt de moed erin. Met Etka bedoel ik overigens onze 7ZAP vrienden, wat een geweldige site is dat zeg.
    Ik kan daar dus alleen niet de motoren vinden voor de rugleuning/kantel en de lendensteun vinden en die laten zich ook niet op Ebay vinden.
    Alle motoren die ik overigens her en der voorbij zie komen, allemaal met 2 contactpunten.
    Onderstaand ter illustratie de positie van de memory schakelaars in de A4 (B6/B7) .. fraai kleurtje (;>)
    A4 deur.JPG
    Die zullen wel naar de deurmodule bedraad zijn en dan over CAN weer terug naar de stoel, heb jij wellicht schema's van de A4 (B6/B7)?

    En schakelaar zijn in alle gevallen 'contactmakers' volgens mij, dus het zou niet uit moeten maken of die nou de motoren direct sturen, of over een module, toch!?
    Laatst gewijzigd door robby70; 11-11-20 om 09:10.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Michel, thanks voor je feedback, dat houdt de moed erin. Met Etka bedoel ik overigens onze 7ZAP vrienden, wat een geweldige site is dat zeg.
    Ik kan daar dus alleen niet de motoren vinden voor de rugleuning/kantel en de lendensteun vinden en die laten zich ook niet op Ebay vinden.

    Goed gekeken ? Sorry misschien stomme vraag , maar vond de site niet altijd helemaal logisch opgebouwd


    Alle motoren die ik overigens her en der voorbij zie komen, allemaal met 2 contactpunten.

    Tja , ik weet dat sommige printers ook van het zelfde principe gebruik maken, dwz twee draadjes naar de motor die de printerkop heen en weer stuurt, schijnt dat je aan de hand van de weerstand de positie dan kunt bepalen. Maar helemaal duidelijk is deze kwestie mij nog niet. Net wat ik al zei:
    de touareg bij ons op het werk zit hetzelfde twee-pins motortje in (hoogteverstelling voorkant stoel) als in mijn niet-memory Audi stoelen! En die Touareg heeft wel memory!

    Onderstaand ter illustratie de positie van de memory schakelaars in de A4 (B6/B7) .. fraai kleurtje (;>)
    A4 deur.JPG
    Die zullen wel naar de deurmodule bedraad zijn en dan over CAN weer terug naar de stoel, heb jij wellicht schema's van de A4 (B6/B7)?[/QUOTE]

    Zal eens even bij onze Duitse vrienden kijken voor die schema's die zijn wat scheutiger daarmee , wordt vervolgd
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 11-11-20 om 09:11.

  11. #70

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    [QUOTE=Peeet;1888404]Dat zou ik zeker niet doen !!

    Volledig electrische stoelen, zitten OEM aangesloten op een 15A thermische zekering, per stoel.
    Ook dikkere bedrading, dan de lende verstelling.

    Peeet,

    Je hebt helemaal gelijk, heb het even aangepast. Ik had het even doorgemeten maar stoelmotortjes trekken praktisch niks meer stroom dan de lendesteunmotortjes, alleen als je van de ene memory stand naar de andere gaat is het waarschijnlijk dat meerdere motors tegelijk draaien en dat is natuurlijk wel flink meer. Sowieso zit het nog niet helemaal tof onder de stoel want de canbus is ook nog niet geregeld. Wordt aan gewerkt, maar goede opmerking dus!
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 11-11-20 om 10:54.

  12. #71
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    990
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Leute .. ik begin er steeds dieper in te komen, op Motortalk de volgende (A4) ervaring, volledig bericht : https://www.motor-talk.de/forum/elek...-t3639255.html
    kort samengevat (motoren hebben toch 4 kabels) :

    "Man braucht also tatsächlich zum Umbau eines elektrisch verstellbaren Sitzes zum Memory Sitz folgende Teile:
    Kabelsatz für Memory-Sitz
    Memory Steuergerät
    Kabelstrang von Anschluß unter Sitz bis zu den Stellmotoren in der Lehne
    Stellmotor für Neigungsverstellung der Sitzlehne
    Stellmotor für Sitzlängsverstellung (evtl wird dieser direkt mit Traverse geliefert)
    Stellmotor für Sitzhöhenverstellung vorne
    Stellmotor für Sitzhöhenverstellung hinten

    Bei Nachrüstung von Memory, wenn ab Werk noch nicht vorhanden, kommen da noch die Schaltereinheit in der Türablage dazu und diverse Kabel.
    Das Türsteuergerät u.U. auch, das entzieht sich aber meiner Kenntnis."

    Toch een hele klus dus, ik kan nu in Duitsland een set voorstoelen met memory uit een A4 Avant compleet kopen met deurblad voor 200,- .. nog even nachtje over slapen!

    Ook voor de volledigheid het stroomschema bijgesloten van de stoel A4 (B7) met memory.
    memory.pdf
    Laatst gewijzigd door robby70; 11-11-20 om 12:06.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  13. #72
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    990
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Even een aanvulling : Waar je ziet dat er bij de A4 dus blijkbaar iets van encoders in zitten, zie je bij de A6 4G dat er maar 2 draden naar de motoren lopen.
    Erg verwarrend allemaal, worden die motoren van de A6 op een of andere manier met frequentie over de voedingsdraden teruggekoppeld?
    Dat wordt dan weer onderdelen vergelijken, evt de A6 4G module nemen en dan 'Trial on error'?
    A6 4G stoelmotoren.pdf

    @michel, hoe heb jij nou die memory schakelaars met de memory module in de stoel gelinkt, die lopen normaliter bij Audi via de deurmodule en dan over CAN naar de stoelmodule? Volgens mij is dat bij Skoda een stuk makkelijker omdat de knoppen op de stoel zelf zitten! Skoda stoelmodule is zeker de 3C8959760, die van de A6 is 4G8959760, zijn vlgs mij identiek!
    Laatst gewijzigd door robby70; 11-11-20 om 18:38.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  14. #73

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Mailtje gestuurd


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  15. #74
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    990
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Thx, voor de volledigheid ook nog bijgesloten het Skoda Superb stroomschema voor de liefhebber cq volledigheid.
    Dan zie je ook dat de Skode oplossing met knoppen op de stoel (direct bedraad naar de stoelmodule) beter is dan een Audi oplossing via de deurmodule over CAN naar de stoelmodule. Dat laatste gaat gewoon niet met modellen waarbij over de deurmodule een aansluiting van memory knoppen niet bekend is.
    Ook zie je in bijgaand schema dat de motoren met 'Gevers' zijn uitgerust, dus 4 draden per motor.
    Skoda Superb 2013 schema stoel.pdf
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  16. #75
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    990
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michelhendriks Bekijk Berichten
    Mailtje gestuurd


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    .. ontvangen!
    Laatst gewijzigd door robby70; 11-11-20 om 18:38.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  17. #76

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Thx, voor de volledigheid ook nog bijgesloten het Skoda Superb stroomschema voor de liefhebber cq volledigheid.
    Dan zie je ook dat de Skode oplossing met knoppen op de stoel (direct bedraad naar de stoelmodule) beter is dan een Audi oplossing via de deurmodule over CAN naar de stoelmodule. Dat laatste gaat gewoon niet met modellen waarbij over de deurmodule een aansluiting van memory knoppen niet bekend is.
    Ook zie je in bijgaand schema dat de motoren met 'Gevers' zijn uitgerust, dus 4 draden per motor.
    Skoda Superb 2013 schema stoel.pdf
    Robby ik heb je nog gemaild

    Ja ik ben voor makkelijk en safe gegaan, bij Skoda en Vw zitten ze vaak in de zijkant van de stoel. Had ik dat probleem met knoppen in de deur in ieder geval getackeld! (Ben nog wel van plan om echte Audi knoppen te gaan installeren in deur , via de deurmodule zonder dat daar een schema voor is....maar zo ver ben ik nog niet)

    En om gezeik met 2/4 pins motortjes te voorkomen ook voor een hele werkende stoel gekozen.

    ik vond het te link om een losse bedrading en losse module te moeten kopen terwijl ik niet zeker weet hoe met die motortjes zit

    Heb je gezien dat vanaf september 2013 die draden van de "gevers" vervallen bij de Skoda ? staat sterretje*bij . Mijn stoel kwam van een auto van 2017 misschien stond die stoel eerst lang op de plank want mijn memory stoel heeft dus wel 4 draden

    Die modules eindigen bijna allemaal op 959760 heb intussen wel geleerd dat er wat verschillen zijn hoor,
    met ventilatie , pneumatiek bijvoorbeeld of de coupe modellen voor het instappen achterpassagiers
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 11-11-20 om 17:53.

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Even voor de supersportstoel eigenaren, ik heb vandaag zo’n extra snelle stoel in real life gezien en weet voor 99 procent zeker dat ze nog sneller kunnen (dwz elektrische en of memory upgrade)

    Ter info


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 12-11-20 om 15:04.

  19. #78
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    990
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Tijd voor een update, Michel en ik hebben het er aardig druk mee gehad (:>)!
    Mijn doelstelling is om de bestuurdersstoel (ongewijzigd) in m'n TTS (8J) te behouden en daar modules voor te vinden in combinatie met een memory schakelaar.
    Dat wil zeggen er moet een oplossing gevonden met memory op basis van 2 draden per motor (ipv de 'normale' oplossing waarbij nog 2 extra draden nodig zijn van een 'Gever').
    En omdat ik ergens nog een setje in een A7 (4G) wist te zitten heb ik dat eerst geprobeerd, maar het probleem is dat de CAN bus van de TT deze module niet kan integreren.
    Daarna ben ik op advies van Michel de VW en Skoda kant uitgegaan, waarbij de E stoelen vanaf eind 2013 met de 2 draden besturing zijn geleverd. Zo'n stoel heb zojuist op de kop getikt (module 3C8959760E of 5Q0959760B) en die wordt door de besturing van de TT geaccepteerd (foto). De module moet uiteraard vooraf in de CAN module lijst aangevinkt worden. De volgende stap is nu de stoel van de TT aan de nieuwe module te hangen en kijken of dat qua memory goed gaat .. word vervolgd.
    stoel mod 36.jpg20201120_124510_resized.jpg20201122_163204_resized.jpg
    Ik heb ondertussen de VW/Skoda module in de auto getest en het werkt zoals ik het bedacht (en gehoopt) had. Je hoeft dus niet de motoren te vervangen, althans in mijn geval bij een TT (8J) uit 2013 en module met memory (3C8959760E) uit 2014, waarbij het memory systeem dus op basis van 2 draden werkt! Maar feitelijk zou dus elke Audi met elektrische stoelen (zonder memory) op deze wijze met memory geupgrade kunnen worden. Nu nog een goede plaats voor de memory schakelaar zoeken.
    Laatst gewijzigd door robby70; 23-11-20 om 13:46.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  20. #79

    Standaard Re: Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Hoi @michelhendriks

    Ik heb een off topic vraag m.b.t. de stoelen echter wil ik niet je topic kapen. Ik ben nieuw op dit forum en heb net een half uur zitten zoeken maar kon niet achterhalen hoe ik je een persoonlijke berichtje kon sturen. Kun je mij misschien een berichtje sturen dan kan ik er op reageren.

    Nogmaals excuses. groet Tasin

  21. #80

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Stoelen van “memory” voorzien- gelukt!

    Hoi , @Tasin

    En wekom, je zult hier veel info vinden,vaak vind je het wel als even wat meer tijd erin steekt met meerdere zoekacties.

    Helaas (maar kan het ook wel begrijpen!) wat ik begrepen heb is dat je pas PB’s kunt versturen als je eerst honderd posts hebt geplaats, ik kan dat ook (nog) niet.

    Verder is het beetje gebruikelijk in deze situatie dat jij wat van mij wilt , en dus jij je email adres post waarop ik kan reageren. Dat dus.

    Je email adres plaats je een beetje verkapt zodat chat/spam robots hem niet oppikken, bijvoorbeeld

    Mark punt rutte apestaart corona punt nl

    Groetjes


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 29-12-20 om 07:47.

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •