Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.8 TFSI S-tronic slaat niet aan maar OBDeleven geeft geen storing

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    47
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard 1.8 TFSI S-tronic slaat niet aan maar OBDeleven geeft geen storing

    Help! Auto start niet meer! Hopelijk kan iemand helpen! Auto staat in Venlo.

    Betreft een Audi A3 8v 2013 1.8 TFSI met s-tronic.

    Probleem: Bij het proberen te starten draait de startmotor, maar het lijkt of hij niet vonkt. Na paar keer starten ruik je de benzine en met OBDeleven zie je bij de meter Fuel Rail Pressure de waarde toenemen bij starten. Dus het ligt waarschijnlijk niet aan de benzinepomp. Verder geeft OBDeleven geen storingen aan. Bij het starten gaat de toerenteller ook niet omhoog.

    Even wat historie vooraf, misschien staat het er los van, misschien bevat het wel een aanwijzing voor de oplossing...

    9-10: auto start 's morgens niet. Er zit nog voor 40km in de tank. Maar omdat de auto bij ons op de oprit op een lichte helling staat, krijgt hij waarschijnlijk niet de benzine in de motor. Na een jerrycan te hebben gehaald en bijgetankt, start hij na een beetje sputteren.
    Dan gaat het even goed.

    14-10: auto start 's morgens weer niet nadat ik de standkachel had laten voorverwarmen. Accu was leeg. Met hulpstarter op accu auto weer gestart en kunnen rijden, ook na het werk gewoon kunnen starten.

    15-10: auto start en ik rij naar het werk. Na 1 km schokt de auto beetje met schakelen naar 4 en naar 5, als hij in de 6 zit heb ik ineens geen drive meer, staat alleen de D in display, zie een melding over start-stop en kan de auto gelukkig nog aan de kant zetten. Dan is na paar keer proberen te starten de accu leeg. Met hulpstarter op accu auto weer gestart, naar garage gereden en accu vervangen. Daarna gaat alles weer prima en 2 dagen zonder problemen gereden.

    18-10: 's middags start ik de auto voor het eerst die dag, hij lijkt bijna aan te slaan maar dan toch niet. Daarna start hij niet meer. Startmotor draait, genoeg acculading en genoeg benzine maar hij springt niet aan.

    19-10: nog eens geprobeerd maar geen succes. Bij het proberen te starten draait de startmotor, maar het lijkt of hij niet vonkt. Na paar keer starten ruik je de benzine en met OBDeleven zie je bij de meter Fuel Rail Pressure de waarde toenemen bij starten. Dus het ligt waarschijnlijk niet aan de benzinepomp. Verder geeft OBDeleven geen storingen aan. Bij het starten gaat de toerenteller ook niet omhoog.

    Hopelijk kan iemand hier helpen!

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8 TFSI S-tronic slaat niet aan maar OBDeleven geeft geen storing

    Heb je er een alarm op.
    Zekeringen goed.
    Bougie er uit halen , of een losse.
    En dan aansluiten op een bougie kabel, en controleren of deze vonkt.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8 TFSI S-tronic slaat niet aan maar OBDeleven geeft geen storing

    Benzinefilter verstopt, tgv starten op 9-10 met praktisch lege tank misschien. Maar ja, als je benzine ruikt.....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •