Pagina 292 van 300 EersteEerste ... 192242282288289290291292293294295296 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.821 tot 5.840 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #5821

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caske Bekijk Berichten
    All, er is weer een nieuwe update voor de navigatie-kaarten beschikbaar - versie 2018. Zelf nog niet geïnstalleerd dus nog geen idee hoe up-to-date deze versie is met het NL wegennet.
    Ik zit aan mijn maximaal gratis te updaten kaarten, dus ga er ook niet achter komen
    Alhoewel, in januari krijg ik m'n nieuwe geleverd, dus ga er wel vanuit dat daar de 2018 kaarten al standaard op staan.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  2. #5822
    A38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    102
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Even checken bij aflevering. Ik zou er niet te hard vanuit gaan. Mijn A3 kreeg ik 4 jaar geleden in november geleverd en had toen ook nog de oude kaarten van het jaar ervoor gekregen... En er was geen dealtje te sluiten..
    Huidige Audi: A3 Limousine 1.4 tfsi PLS, daytona grijs, alcantara/leer, B&O audio, blanke sierlijsten, schakelflippers, dimmende binnenspiegel, parkeerhulp achter.

  3. #5823

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A38V Bekijk Berichten
    Even checken bij aflevering. Ik zou er niet te hard vanuit gaan. Mijn A3 kreeg ik 4 jaar geleden in november geleverd en had toen ook nog de oude kaarten van het jaar ervoor gekregen... En er was geen dealtje te sluiten..
    Thanks voor de tip, zal het zeker even in de gaten houden! Zou het ronduit belachelijk vinden als het niet zo zou zijn. Aan de andere kant zou het me ook niets verbazen.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  4. #5824

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Het moest gezegd worden (en nu vervloek ik het meteen vrees ik), maar de laatste 4x dat ik de voorklimatisering aanzette via de app, ging het 3x meteen goed! 1x niet; serverfout. Maargoed, dit is al een score waar ik stijl van achterover sla! Zelfs op de drukke tijden was de reactietijd van ketting "app-->server-->auto-->server-->app" best ok; 20-30 seconden. Zouden ze het langzaam aan toch aan het verbeteren zijn? (sssst!)

  5. #5825
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Bij mij werkt het redelijk. Via 4G krijg ik de laatste week alleen steeds de melding van een serverfout. Via Wifi werkt het wel goed. Vreemd.


  6. #5826
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Haha! Gaat inderdaad beter! Stap steeds in een lekkere warme auto.

    De bug met de cruise control is er wel nog altijd :-/ Dus eerst instappen, startknop, startknop, deur open, deur dicht, op slot, open, startknop, wegrijden......Best omslachtig ;-(

  7. #5827

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    37
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Dat is helemaal omslachtig. Ik heb dezelfde bug, maar contact aan, contact uit en daarna gewoon 'starten' volstaat.

  8. Ad
  9. #5828

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    37
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik ben erachter dat het voorverwarmen met de app activeren niet werkt op het moment dat de auto aan de stekker hangt. Ik kan hem dan niet direct activeren ook de wagenstatus bijwerken gaat dan niet.
    Of heeft dit iets te maken met de programmering van het laden icm de geprogrammeerde klimatisering?

  10. #5829

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Dat is volgens mij niet standaard, bij mij hangt de auto "altijd" aan de stekker, en het voorverwarmen werkt soms wel/soms niet.

    Erg jammer dat hij gisteren niet werkte, hoopte dat ik het sneeuw weg kon smelten. Ik gok dat het sneeuw het signaal blokkeerde. Vanochtend deed hij het weer wel

  11. #5830

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    37
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    als ik heb programmeer wanneer de accu smorgens vol moet zijn en daarbij ook het klimatiseren aan zet, is hij eigenlijk elke morgen netjes vol en warm. Maar 1 of 2 keer voorgekomen dat dat niet zo was. Echter met de app de klimatisering aanzetten al de auto aan de stekker hangt, werkt niet. Iemand enig idee hoe dat kan en of dat iets met de geprogrammeerde stand te maken heeft?

  12. #5831
    slk-A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    probeer eens het volgende: alle apps op je telefoon sluiten, dan de MMI connect App opnieuw starten.
    Bij mij gaat het dan altijd goed. Alleen vorige week een keer, toen lag Audi connect er kennelijk helemaal uit.
    Verder nooit problemen
    Tesla Model S 85 Titanium 12-2015 vanaf oktober 2018
    A3 8V Sportback e-tron Sepangblauw Proline Plus S-line 09-2016 tot 10-2018

  13. #5832

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Hallo allemaal,
    Mijn e-tron is inmiddels 3 jaar oud en met 71000 km weinig serieuze problemen gehad. Nu hebben we echter op kantoor laadunits van ICU laten plaatsen, zonder laadpas. En het duurt vaak 6 tot 10 pogingen voordat de laadstekker vergrendelt. Systeem blijft dan aangrijpen een aantal pogingen voor het lampje van oranje naar rood gaat.
    Met het thuisstation van Audi heb ik echt haast nooit dat probleem.
    Unit is voorzien van krachtstroom dus wel lekker snel en bewust met vaste kabel, zodat we niet elke dag hoeven te tobben met een losse kabel.

    Is megafrustrerend dat je 5 minuten verder bent in het slechtste geval voor de aansluiting wel lukt.
    Iemand tips of trucs, want uiteraard herkent de leverancier het probleem niet.
    Ik heb nog een extra laadstation Audi in reserve, zo goed als nieuw, nooit buiten gehangen.
    Mogelijk kan ik de snoer van die unit gebruiken om aan de ICU te koppelen, die grijpt wel beter aan.

  14. #5833
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roland VM Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,
    Mijn e-tron is inmiddels 3 jaar oud en met 71000 km weinig serieuze problemen gehad. Nu hebben we echter op kantoor laadunits van ICU laten plaatsen, zonder laadpas. En het duurt vaak 6 tot 10 pogingen voordat de laadstekker vergrendelt. Systeem blijft dan aangrijpen een aantal pogingen voor het lampje van oranje naar rood gaat.
    Met het thuisstation van Audi heb ik echt haast nooit dat probleem.
    Unit is voorzien van krachtstroom dus wel lekker snel en bewust met vaste kabel, zodat we niet elke dag hoeven te tobben met een losse kabel.

    Is megafrustrerend dat je 5 minuten verder bent in het slechtste geval voor de aansluiting wel lukt.
    Iemand tips of trucs, want uiteraard herkent de leverancier het probleem niet.
    Ik heb nog een extra laadstation Audi in reserve, zo goed als nieuw, nooit buiten gehangen.
    Mogelijk kan ik de snoer van die unit gebruiken om aan de ICU te koppelen, die grijpt wel beter aan.

    Werkt het knopje van de laadunit op je auto wel goed? Bij is deze vervangen, omdat er vocht in kwam. De auto had toen ook moeite met het starten met laden. Alleen op de timer werkte het goed.

    Er zit nu trouwens weer vocht in, dus ben benieuwd hoelang het goed zal gaan :-/

  15. #5834

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    zit inderdaad weer condens achter het lampje nadat die eerder al is vervangen. Maar dan zou de unit op de audi oplader toch ook problemen moeten geven, denk je niet?

    ik krijg wel standaard dagelijks de melding via connect op mijn telefoon:
    Laden: de wagen heeft een fout gemeld. (hij laadt dan wel gewoon op overigens)
    Laatst gewijzigd door Roland VM; 20-01-18 om 13:43.

  16. #5835
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roland VM Bekijk Berichten
    zit inderdaad weer condens achter het lampje nadat die eerder al is vervangen. Maar dan zou de unit op de audi oplader toch ook problemen moeten geven, denk je niet?

    ik krijg wel standaard dagelijks de melding via connect op mijn telefoon:
    Laden: de wagen heeft een fout gemeld. (hij laadt dan wel gewoon op overigens)

    Die melding van de app krijg ik idd ook standaard. Tekst zou moeten zijn ' de auto wordt geladen'...
    Bij mij laad de auto met de Audi unit ook goed, maar aan de openbare hapert hij de laatste tijd. Heeft misschien te maken met de krachtstroom? Thuis laad ik nu met 230V 10A (dus niet via de industriestekker).

  17. #5836
    Nick A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roland VM Bekijk Berichten

    ik krijg wel standaard dagelijks de melding via connect op mijn telefoon:
    Laden: de wagen heeft een fout gemeld. (hij laadt dan wel gewoon op overigens)
    Hier ook dagelijkse, ben er inmiddels aan gewend...

  18. #5837

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Klimatiseren gaat meestal goed, behalve gisterochtend: serverfout. Sta je toch weer te krabben, jammer. Vanochtend ging het weer wel goed. Dit maakt niet uit of de auto aan de kabel staat of niet, dat staat er los van. Wat ik wel nu merk is wel vreemd: als ik op kantoor aan de kabel sta en de accu is vol, ik start klimatiseren, dan gaat deze tóch de benzine gebruiken. En niet alleen de accu. Dit was volgens mij toen ik 'm net had, niet zo. Dan werd er echt op de accu geklimatiseerd. Nu ruik ik de benzinedampen als ik bij de auto kom, ook als deze dus volledig geladen is en op de stekker zit. Niet erg, maar valt me op. Blijkbaar server-side iets gewijzigd, ik heb geen software updates gehad voor zover ik weet. Overigens krijg ik elke keer wel een mailtje dat klimatisering mislukt is en er een fout heeft voorgedaan (ook als deze het wel in 1x goed doet). Audi heeft het nog steeds niet helemaal begrepen of voor elkaar, dat systeem. Als enige merk overigens; Mercedes, Volkswagen, Volvo, Tesla, BMW hebben allemaal goede software, meer functies en voor zover ik hoor van eigenaren weinig tot geen issues daarmee. Jammer. Gaan ze niet meer voor elkaar krijgen ook vrees ik, er zitten gewoon geen goede programmeurs bij Audi vrees ik.

    Lang verhaal kort; klimatiseren werkt meestal goed, behalve als je het écht nodig hebt (dikke vorst 's ochtends). Zal nog steeds wel door de "drukte" op de server komen (kom op zeg, alsof er 100.000 Audi's een verzoek doen aan de server op dat moment...).
    Wel ben ik nu ook geplaagd door het uitvallen van de 4G module. SIM kaart wordt niet meer gezien uberhaupt, geen internet mogelijk. Ben verbannen tot TMC en de GPS is ook echt van het padje af (letterlijk); ik rijd soms op de snelweg en dan is de navi helemaal groen, alsof je in de bossen rijdt ofzo. Pijl zit er ook altijd flink naast. Net een dealerafspraak gemaakt, maar zal ook wel een vervanging van de hele unit worden dan?

  19. #5838
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Wat ik wel nu merk is wel vreemd: als ik op kantoor aan de kabel sta en de accu is vol, ik start klimatiseren, dan gaat deze tóch de benzine gebruiken. En niet alleen de accu. Dit was volgens mij toen ik 'm net had, niet zo. Dan werd er echt op de accu geklimatiseerd. Nu ruik ik de benzinedampen als ik bij de auto kom, ook als deze dus volledig geladen is en op de stekker zit. Niet erg, maar valt me op.
    Viel mij ook op dat de klimatiseren op de 'extra' standkachel werkt en niet op de accu. Sterker nog. Als het brandstofniveau laag is en de auto staat aan de laadpaal werkt de klimatisering niet en krijg ik een foutmelding. Apart omdat de standkachel op brandstof een extra is.

    Gisteren had ik ook een probleem met de handrem. Die wilde in automatische stand niet loskomen. Na het uitzetten van de automatische stand met de knop naast de handremknop kon ik wel wegrijden.

    Ik hoop dat Audi met de introductie van de E-tron Quattro wel dit soort dingen op orde heeft.

    Daarnaast was ik hoogst verbaasd dat bij de laatste update van de navi knooppunt Muiderberg nog niet verwerkt is. Kleinigheidje natuurlijk en niet specifiek van de e-tron maar toch. Het doet afbreuk aan het premium gevoel.

  20. #5839

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Viel mij ook op dat de klimatiseren op de 'extra' standkachel werkt en niet op de accu. Sterker nog. Als het brandstofniveau laag is en de auto staat aan de laadpaal werkt de klimatisering niet en krijg ik een foutmelding. Apart omdat de standkachel op brandstof een extra is.

    Gisteren had ik ook een probleem met de handrem. Die wilde in automatische stand niet loskomen. Na het uitzetten van de automatische stand met de knop naast de handremknop kon ik wel wegrijden.

    Ik hoop dat Audi met de introductie van de E-tron Quattro wel dit soort dingen op orde heeft.

    Daarnaast was ik hoogst verbaasd dat bij de laatste update van de navi knooppunt Muiderberg nog niet verwerkt is. Kleinigheidje natuurlijk en niet specifiek van de e-tron maar toch. Het doet afbreuk aan het premium gevoel.
    Jep, als je op de e-tron de klimatisering hebt én de standkachel, moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen (systemen zijn gekoppeld):
    Je moet én minimaal 2km elektrisch bereik hebben, én minimaal >70km bereik hebben met benzine (betekent: geen melding dat je moet tanken met geel pomp-icoontje).
    Als je aan één van de twee niet voldoet kan je het vergeten. Ik meen me wel te herinneren dat dit voorheen wel werkte als je aan de laadpaal stond met volle accu, maar dat weet ik niet zeker. Flauwe is wel dat 70km bereik op benzine in werkelijkheid nog wel 150km is (>10 liter in de tank) en dat klimatiseren echt amper iets kost. Die veiligheidsmarge is wel HEEL streng ingesteld.

  21. #5840
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Klopt. Voorheen werkte het gewoon als je aan de laadpaal stond of een volle accu had.
    Opwarmen was hooguit 2km van de accu.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •