Pagina 295 van 300 EersteEerste ... 195245285291292293294295296297298299 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.881 tot 5.900 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #5881
    slk-A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Dit was waarschijnlijk mijn laatste berichtje hier. Ik heb de A3 ingeruild voor een Tesla Model S. Dus vanaf nu ga ik volledig elektrisch.
    Laatst gewijzigd door tom; 09-11-18 om 12:51.
    Tesla Model S 85 Titanium 12-2015 vanaf oktober 2018
    A3 8V Sportback e-tron Sepangblauw Proline Plus S-line 09-2016 tot 10-2018

  2. #5882

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    E-Tronners,

    volgende week ga ik mijn (import) A3-Tron op halen. Kijk er ééérg naar uit.
    Nu alvast aan het bekijken welke 'thuislader' ik ga gebruiken/aanschaffen.
    Daar een aantal vragen over, die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:

    Als ik de meegeleverde 220v thuislader wil gaan gebruiken, zou ik daar graag een wandmontage van willen maken.
    Ik heb deze 'charging dock' van audi gezien, waar die lader dus in gezet kan worden:
    https://www.netcarshow.com/Audi-A3_e...13-1600-35.jpg

    Waar is dit te koop?

    En over de snelheid van het laden: Als ik kies voor een laadpaal (of zo'n model maar dan wandmontage) van een ander merk (bijv. 2e hands via marktplaats misschien kopen?), dan heb ik de keuze voor een type 2 1-fase of een 3-fase model, maar levert een 3-fase model mij wel voordeel?
    Ik begrijp dat de A3 E-Tron sowieso maar max met 3.6kw kan laden. Dit geeft de meegeleverde thuislader meen ik ook. Klopt het dat het dus nooit sneller zal gaan met een andere lader?

    En nog even over de grootte van de meegeleverde E-Tron lader: Waarom is dat blok (met lcd scherm) zo bizar groot!?!?! Volgens mij is hij bij de Golf GTE véél kleiner, en die doet volgens mij precies hetzelfde?

    E-Tron lader:
    https://fznparts.nl/wp-content/uploa...09/105986a.jpg

    Golf GTE lader:
    https://www.picclickimg.com/d/l400/p...-6m-Schuko.jpg
    Laatst gewijzigd door allewijn; 04-11-18 om 20:42.

  3. #5883

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Het klopt dat een 3-fase lader geen voordeel oplevert omdat de Audi maar met 3.7kw kan laden. De meegeleverde thuislader levert volgens mij iets minder dan dat, maar in de praktijk scheelt het vrij weinig verwacht ik. Geen idee waarom die thuislader zo groot is, Volvo levert ook zo'n bizar groot ding mee met z'n hybrides.

  4. #5884

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    @xiz, bedankt voor je antwoord.
    Volgens mij zag ik op een fotootje van een Golf GTE lader, dat die 10Ah laadt. De E-Tron lader doet 16Ah.
    Dus vandaar dat die denk ik flink groter is.
    Overigens dat de E-Tron lader die 16aH volgens mij alleen als je de rode stekker (krachtstroom) gebruikt. Dus zal die die 10Ah ook wel als max doen met de standaard en de blauwe (camping) stekker....

    En als ik dan even een formule los laat op basis van 230volt x 10ah=2300watt = 2,3kw 8,8kw(volle lading E-Tron) / 2,3kw= 3,8 uur (tijdsduur tot vol)

    Zelfde op basis van 16Ah geeft 2,4 uur.

  5. #5885

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik ben heel blij met mijn e-tron en ben de auto nog steeds niet beu na 210.000 km maar wat is de auto duur in onderhoud zeg!
    ik heb nu 14 motorolie wissels, 3 versnellingsbakolie wissels en 1 wiellager als onderhoud gehad.
    Nu kom ik er achter dat het motorblok geen ketting heeft maar een distributieriem. Deze moet bij 210.000 km vervangen worden. + 800 euro!
    Ik blijf erbij, net als bij die vele motorolie wissels: onzin. Het blok staat de helft van de km's uit dankzij veel laden en uitrollen. Waarom kijkt Audi niet naar de draai uren bij een hybride?
    Pluspuntje qua onderhoud dankzij regeneratief remmen: nog steeds geen remblokken / schijven hoeven vervangen.


  6. #5886

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbr610 Bekijk Berichten
    Ik ben heel blij met mijn e-tron en ben de auto nog steeds niet beu na 210.000 km maar wat is de auto duur in onderhoud zeg!
    ik heb nu 14 motorolie wissels, 3 versnellingsbakolie wissels en 1 wiellager als onderhoud gehad.
    Elke 15k km oliewisselen? Heeft e-tron geen longlife?

  7. #5887
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik ga elke 30k voor onderhoud...

  8. Ad
  9. #5888

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Oh een een 'tipje; voor mensen die problemen hebben met de E-Tron app (geen verbinding krijgen, etc).
    Ik heb (android) de 'myAudi' app geprobeerd en de 'Audi Connect' app.
    De myAudi app lijkt helemaal kak. Krijg erg vaak de melding 'serviceherinnering kon niet worden uitgevoerd. De server heeft een ongeldig antwoord verstuurd).
    Geeft dan ook geen actuele info weer, dus kan niet zien hoe vol de accu geladen is, timers niet instelllen, etc.
    De Audi Connect app doet het (tot nu toe) echter wel altijd!
    En de laatste ziet er optisch/qua bediening ook nog eens fraai uit.

  10. #5889

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Is de originele meegeleverde Audi lader trouwens volledig WATERBESTENDIG?
    Kan niks over IP waarden oid in de handleiding/op het apparaat vinden.

  11. #5890
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Is de originele meegeleverde Audi lader trouwens volledig WATERBESTENDIG?
    Kan niks over IP waarden oid in de handleiding/op het apparaat vinden.
    @allewijn De lader an sich wel, maar de connectie van de stekkers aan de lader niet! Mijn snoer met industriële stekker is hierdoor overleden. Mijn lader stond buiten in de regen (aan een paal gemonteerd) waardoor er water van boven in de stekker aansluiting liep. Nu heb ik er zelf een dock omheen gebouwd.

  12. #5891

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    @AudiFranc72 Dankjewel voor de tip. Ik zal het geheel dan ook zo gaan maken dat het waterbestendig zit bij de stekker (door een dock er om heen te kopen of zelf te maken).

    Gelijk volgende vraag:
    Op mijn E-Tron staan nu de 2017 kaarten (navi) zie ik.
    Ik myAudi omgeving kan ik gratis de Geheel Europa 2018/2019 kaarten downloaden (via SD installeren).
    Máááááááárrrrrr: ->

    Ik lees in dit topic (https://www.audiforum.nl/forum/techn...-2017-a-2.html) dat bij deze nieuwe kaarten GOOGLE STREETVIEW NIET MEER ONDERSTEUNT wordt.
    Die look (ik heb virtual cockpit) is juist een van de meest waanzinnige opties die er voor mij is.
    Dit wil ik persé houden.

    Als dat zo is, zal ik de update (nog) niet installeren.
    Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

    Edit: En ik bedoel zelf de SATELLIET FOTO LOOK (dus fotoweergave van bovenaf).
    Want volgens mij had je ook ergens de mogelijkheid voor echte streetview (oranje poppetje), maar dat heb ik sowieso niet gevonden in mijn 2017 A3 E-Tron....
    Laatst gewijzigd door allewijn; 12-11-18 om 10:22.

  13. #5892

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    @AudiFranc72 Dankjewel voor de tip. Ik zal het geheel dan ook zo gaan maken dat het waterbestendig zit bij de stekker (door een dock er om heen te kopen of zelf te maken).

    Gelijk volgende vraag:
    Op mijn E-Tron staan nu de 2017 kaarten (navi) zie ik.
    Ik myAudi omgeving kan ik gratis de Geheel Europa 2018/2019 kaarten downloaden (via SD installeren).
    Máááááááárrrrrr: ->

    Ik lees in dit topic (https://www.audiforum.nl/forum/techn...-2017-a-2.html) dat bij deze nieuwe kaarten GOOGLE STREETVIEW NIET MEER ONDERSTEUNT wordt.
    Die look (ik heb virtual cockpit) is juist een van de meest waanzinnige opties die er voor mij is.
    Dit wil ik persé houden.

    Als dat zo is, zal ik de update (nog) niet installeren.
    Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

    Edit: En ik bedoel zelf de SATELLIET FOTO LOOK (dus fotoweergave van bovenaf).
    Want volgens mij had je ook ergens de mogelijkheid voor echte streetview (oranje poppetje), maar dat heb ik sowieso niet gevonden in mijn 2017 A3 E-Tron....
    Hier de nieuwste kaarten (2018/2019) maar de "google earth" overlay is gewoon een Audi Connect feature. Blijft werken.
    Streetview is er inmiddels al een paar updates uitgehaald
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  14. #5893

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    @base86 Dankjewel! Gelukkig blijft de google earth look dus wel werken.
    Ik ga 'm updaten.

  15. #5894

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    @base86: Zojuist geupdate. Werkt perfect. Kaartmateriaal 2018/2019 mét google earth look. Bedankt.

    Dan nu 'DE ECO HYBRIDE VRAAG':

    Vandaag voor het eerst een goede rit met mijn geïmporteerde A3 E-Tron gemaakt, nml de rit naar de RDW om hem te laten 'keuren'.
    Nu dat gebeurd is en bpm aangifte gedaan, wachten op de kentekendelen. Daarna NL platen en dan ga ik rijden.
    Dit was mijn eerste rit met het oog op 'zuinig rijden' (de rit van Duitsland naar Nederland, na aankoop, was flink 650km lang lekker hard door rijden).

    Jullie E-Tronners begrijpen dit vast als geen ander, en hebben ongetwijfeld al de nodige praktijk ervaring, dus hier de vraag:
    Hoe rij ik, zonder als een bejaarde te rijden, zo zuinig mogelijk?

    Mijn traject:
    Ik rij 5x per week woon-werk. Dat is een traject van 53km enkele rit.
    Thuis altijd opgeladen. Dorp uit rijden, direct 80km/u weg op. Circa 10km lang deze weg. Daarna snelweg op. Circa 35km op deze weg. Daarna snelweg af en laatste kilometers bebouwde kom door naar werk.
    Op werk kan ik hem opladen en kan ik opgeladen dezelfde route weer terug naar huis.
    Ik wil/hoef op de snelweg niet harder te rijden dan zeg 110km/u...

    Wat is nu 'wijsheid' qua EV standen?
    Eerst (waar hij altijd standaard op begint) volledig electrisch rijden tot dat op is en dan rest va de rit door laten gaan in 'hybrid hold' (waar hij dan automatisch naar springt)?
    Óf bij start gelijk kiezen voor 'Hybride'?
    Óf....

    En de 'S' stand? Die gebruiken of beter in 'D' stand 'zeilen'?
    Want die 'S' stand voelt, zeker in bebouwde kom, wel erg fijn met dat harde remmen/regenereren.

    De rit die ik nu naar de RDW gemaakt had (en retour naar huis) heb ik met één acculading gedaan (thuis opgeladen voor vertrek, waarbij hij bij start 42km bereik aan gaf).
    Ik zie op de boordcomputer nu dat ik over de 123 afgelegde kilometers een gemiddeld verbruik had van 27,5 km/l.
    Is dat 'netjes'?!?!?!
    En een elektrisch verbruik van 11,6 km/kWh.
    Die elektrische waarde zegt mij echt niks... Iemand die dat kan uitleggen?

    Jullie snappen het al -> Dit 'eco-lulletje' wil natuurlijk ook eventjes zo zuinig mogelijk rijden met zijn nieuwe E-Tron en de EV modussen volledig meester worden ;-)
    Ik hoop op jullie ervaring.
    Bedankt.

  16. #5895

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    @base86: Zojuist geupdate. Werkt perfect. Kaartmateriaal 2018/2019 mét google earth look. Bedankt.
    Graag gedaan, hier ook naar volle tevredenheid!
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  17. #5896
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    @base86: Zojuist geupdate. Werkt perfect. Kaartmateriaal 2018/2019 mét google earth look. Bedankt.

    Dan nu 'DE ECO HYBRIDE VRAAG':

    Vandaag voor het eerst een goede rit met mijn geïmporteerde A3 E-Tron gemaakt, nml de rit naar de RDW om hem te laten 'keuren'.
    Nu dat gebeurd is en bpm aangifte gedaan, wachten op de kentekendelen. Daarna NL platen en dan ga ik rijden.
    Dit was mijn eerste rit met het oog op 'zuinig rijden' (de rit van Duitsland naar Nederland, na aankoop, was flink 650km lang lekker hard door rijden).

    Jullie E-Tronners begrijpen dit vast als geen ander, en hebben ongetwijfeld al de nodige praktijk ervaring, dus hier de vraag:
    Hoe rij ik, zonder als een bejaarde te rijden, zo zuinig mogelijk?

    Mijn traject:
    Ik rij 5x per week woon-werk. Dat is een traject van 53km enkele rit.
    Thuis altijd opgeladen. Dorp uit rijden, direct 80km/u weg op. Circa 10km lang deze weg. Daarna snelweg op. Circa 35km op deze weg. Daarna snelweg af en laatste kilometers bebouwde kom door naar werk.
    Op werk kan ik hem opladen en kan ik opgeladen dezelfde route weer terug naar huis.
    Ik wil/hoef op de snelweg niet harder te rijden dan zeg 110km/u...

    Wat is nu 'wijsheid' qua EV standen?
    Eerst (waar hij altijd standaard op begint) volledig electrisch rijden tot dat op is en dan rest va de rit door laten gaan in 'hybrid hold' (waar hij dan automatisch naar springt)?
    Óf bij start gelijk kiezen voor 'Hybride'?
    Óf....

    En de 'S' stand? Die gebruiken of beter in 'D' stand 'zeilen'?
    Want die 'S' stand voelt, zeker in bebouwde kom, wel erg fijn met dat harde remmen/regenereren.

    De rit die ik nu naar de RDW gemaakt had (en retour naar huis) heb ik met één acculading gedaan (thuis opgeladen voor vertrek, waarbij hij bij start 42km bereik aan gaf).
    Ik zie op de boordcomputer nu dat ik over de 123 afgelegde kilometers een gemiddeld verbruik had van 27,5 km/l.
    Is dat 'netjes'?!?!?!
    En een elektrisch verbruik van 11,6 km/kWh.
    Die elektrische waarde zegt mij echt niks... Iemand die dat kan uitleggen?

    Jullie snappen het al -> Dit 'eco-lulletje' wil natuurlijk ook eventjes zo zuinig mogelijk rijden met zijn nieuwe E-Tron en de EV modussen volledig meester worden ;-)
    Ik hoop op jullie ervaring.
    Bedankt.
    @allewijn Ik heb er een draadje voor gemaakt ;-) Eens kijken hoe andere E-tronners dat doen.

  18. #5897

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik gebruik de laadtimer altijd, zodat er tegen daltarief 's nachts thuis geladen wordt.
    Nu zie ik dat als ik de stekker in plug, hij altijd toch eerst tot 30% laadt en dan pas stopt, om dan te wachten tot de ingestelde laadtijd (tussen 00:00 en 06:00 ingesteld).
    Waarom laadt hij toch altijd eerst tot die 30%?????

  19. #5898

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Vandaag had ik op mijn werk de E-Tron niet opgeladen.
    Terugweg naar huis (52km) dus op brandstof.
    Na circa 35km rijden (In D - Hybrid Hold) viel mij op dat er nog 0km EV range bij was gekomen...
    Wel merendeel snelweg, maar toch ook aantal keer flink geremd en ook paar keer met flippers terug geschakeld om extra te 'regenereren' (metertje op virtual cockpit loopt dan ook het charge gebied in).
    Omdat ik dat vreemd vond, toen naar de S stand geschakeld (Hybrid Hold) en toen kwamen de kilometers er vlot bij. Bij thuiskomst stond de EV al weer op 7km.

    Hoe kan dit? Klopt dit wel???

  20. #5899

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    LAADPALEN SLURPEN ACCU'S LEEG:
    https://www.ad.nl/auto/foutje-laadpa...leeg~a8cec297/

    Iemand hier al last van gehad mijn zijn E-Tron?

  21. #5900

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Jazeker. Kon mijn auto niet in. Stond gewoon aan de paal. Spartacus was leeg. Andere accu’s gewoon helemaal vol

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •