Pagina 297 van 300 EersteEerste ... 197247287293294295296297298299300 LaatsteLaatste
Resultaten 5.921 tot 5.940 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #5921

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik rij bijna 60.000 km per jaar. Elk kwartaal motorolie verversen en 1x per jaar de versnellingsbakolie. Ja, gruwelijk veel en overdreven voor een motor die ook nog eens de helft van de tijd niet meedraait. Echter, na 235.000 km alleen 1x een wiellager moeten vervangen. Verder niets kapot of versleten. nog geen remblok. Intervallen heeft de auto altijd vast aangegeven. Niets variabel.

  2. #5922

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Heb het altijd jammer gevonden dat de E-Tron geen 'one pedal driving' stand heeft in de volledige EV-mode.
    Dus als je volledig elektrisch rijdt en je je gaspedaal los laat, dat hij dan afremt op de elektro motor om zo bij te laden / EV-range te vergroten en om amper/nooit met de schijfremmen te hoeven remmen.
    Dat doet de E-Tron dus helaas alleen in de S-mode (met verbrandingsmotor dus ook aan) en/of manual mode.

    Stomme is dat de Golf GTE deze modus WEL heeft.
    Dat noemen ze de B-mode, die je in kan schakelen door een tikje aan de pook te geven (bij ons is dat het tikje naar 'S'. Als je bij een GTE de 'S' mode wil activeren, moet je op een apart knopje drukken waar GTE-mode op staat).

    Jammer. Gemiste kans van Audi en een raar verschil.

    Las echter dat het MET EEN TRUCJE TOCH INGESCHAKELD KAN WORDEN:
    https://www.speakev.com/threads/audi...dition.138964/

    Op mijn facelift model likt het helaas niet...
    Anderen die dit eens willen testen / wat vinden jullie van het gemist van de B-mode?
    Zou je echt extra EV-range creëren als je deze optie had?

  3. #5923
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik ga dit straks wel even proberen :-) Ik laat je weten of het is gelukt. In EV 'rem' ik nu altijd door de pook in manual te zetten...

  4. #5924
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik de elektrische modus remt hij toch ook af op de elektromotor als je de rem intrapt? Pas als de naald door de maximale oplaad gaat gaat het de remmen gebruiken dacht ik.
    Het is weliswaar niet dat je alles met één pedaal kan doen maar je laad wel gewoon op bij het afremmen.

  5. #5925
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Zojuist geprobeerd en het werkt bij mij! Bouwjaar 2015.

    Voordeel is dat de auto veel meer remt en dus meer genereert dan normaal in elektrische modus @A3165
    Laatst gewijzigd door AudiFranc72; 17-06-19 om 14:29.


  6. #5926
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    Zojuist geprobeerd en het werkt bij mij! Bouwjaar 2015.

    Voordeel is dat de auto veel meer remt en dus meer genereert dan normaal in elektrische modus @A3165
    Ik ga het straks ook proberen. De 'zeilfunctie' schakel je dan weer uit waardoor je aan de andere kant ook weer meer verbruikt als je uitrolt.

    Ik ben ook heel benieuwd hoe het werkt met de ACC.

  7. #5927
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Net een kleine 18 kilometer gereden in S met EV en ik moet zeggen dat ik wel wat verbaasd ben. Er zaten stukken 80 weg in de rit en snelweg met een 'volgas' van verkeerslicht naar 110 km/u/ Toch een verbruik van 16,3 kWh/100 km. En van de 35 kilometer die in de accu zat waren er nog 17 over. Meestal zit ik met normale ritten in EV met een normale voet tussen de 19 en 21 kWh/100 km. Dit scheelt dus wel heel veel!!
    Laatst gewijzigd door A3165; 17-06-19 om 22:29.

  8. Ad
  9. #5928
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Vandaag een rit gemaakt van in totaal 44 kilometer. Hiervan waren er 40 elektrisch! Gemiddeld 13,3 kWh per 100 kilometer. Route bestond uit 50, 70 en de helft 80 weg. Display gaf 36 kilometer actieradius aan bij wegrijden. De route was een retour. Op de heenweg reed de auto soms wel 1,7 kilometer op 1 kilometer lading verlies. De laatste 12 kilometer was het ongeveer 1 op 1. Geen idee waar dit verschil vandaan komt want de omstandigheden waren nagenoeg gelijk.

  10. #5929

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    @A3165 dat komt omdat die EV range die je ziet bij een volle lading/wegrijden (in jouw geval dit keer 36km) puur gebaseerd / door de E-tron berekend is op basis van jouw vorige rit. Stel dat je je vorige rit echt vol-electrisch gas had gegeven, continue 130km had gereden, airco vol aan, etc. dan had die indicatie misschien wel bijv 25km EV range geweest. Óf de andere kant op, als je als een bejaarde had gereden, nooit harder dan 80 én je ventilatie etc. volledig uit zet voordat je hem opnieuw op laadt, dan had je voor de volgende rit een indicatie kunnen halen van 47 tot 50km (48km is max wat ik zelf heb gezien).

    En als je dan gaat rijden, past hij zich vlot aan aan die rit. In het begin gaat het vaak wat sneller, omdat airco je E-tron op temp moet krijgen of in de winter juist verwarmen en daarna, als je constant en zuinig rijdt, komt het steeds dichter in de buurt van 1 op 1...

    Dus die indicatie zegt eigenlijk alleen wat als je altijd dezelfde route rijdt, met dezelfde interne en externe factoren (buitentemp, tegenwind, je eigen lichte voet, etc)...
    In praktijk komt het er gewoon op neer dat je met de GTE / E-tron, als je ook een stukje snelweg moet (met max 110km/u), een 30 tot 38 realistische ev kilometers haalt op een lading.
    En als je wel aan 'hypermiling' doet kan je 40+ halen.
    Zelf heb ik max 44 ev kilometers gehaald op een woon-werk rit.

  11. #5930
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Allewijn, realistisch op een volle accu is helaas 26-28 kilometer in D. Bij het opladen geeft het display tussen de 34 en 36 kilometer aan maar dit haalde ik bij lange na niet.

  12. #5931

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    OK, dan doet mijn facelift (of ik met mij rijstijl) het een stukje beter. Want ik rij elke dag naar werk een enkele rit 52km. Eerst mijn dorp uit, dan 10km 80km/u en dan snelweg 100km/u.
    Ik doe dan dus altijd zoals genoemd totaal 30 tot 38 km/ev. Meestal haal ik 34 kilometer.
    .. Daarna zie ik altijd de benzine motor aanspringen en moet ik de laatste 16 kilometer op benzine door rijden.

    En wat ander: ik gaf dus de tip over de S stand in Ev modus, die bij mijn facelift dus helaas niet werkt. Maar bij jouw E-tron wel? En maakt dit dus verschil? Lees: kom je verder qua ev range op eenzelfde traject nu met extra regenereren. Of wordt het teniet gedaan doordat je ook niet vrij uitrolt...?

    En nog een vraag:
    Houdt de A3 E-tron (facelift) nou rekening qua ev gebruik met de navigatie? Dus als je op Navi rijdt, dat hij het ev gebruik het meest handig inzet, dus bewaard tot je bebouwde kom in gaat, etc?
    Laatst gewijzigd door allewijn; 30-06-19 om 11:49.

  13. #5932

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Bij mij/ons werkt dit ook. Toen straks even getest, en zag bij het stoplicht de S1 staan op het dashboard.
    Verder nog niet kunnen rijden, want ik reed niet zelf .

    Audi A3 E-tron met bj 15-12-2014

  14. #5933

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Mooi dat mijn geposte tip mbt de S stand / regenereren in de EV modus bij sommigen werkt (oa @A3165 en @CaVeY )
    Ik denk dat het bij alle pre facelifts wel en bij alle facelifts niet werkt...
    Maar los van "dat het werkt": haal je ook meer EV kilometers?
    Voegt deze ‘verstopte’ modus (eigenlijk dus de B-modus in de Golf GTE) wat toe?

  15. #5934

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    En ik heb zelf nog een vraag: Mijn E-Tron lijkt, als ik heel langzaam rij en erg scherp/richting maximaal stuur, een gek geluid uit de banden te maken. Soort wringen/over eigen wang heen rollen oid. Je hoort dit natuurlijk extra goed omdat hij in EV zo stil is...
    Scherpe rondjes rijden op bijv een ruime parkeerplaats, laten dit geluid extra goed horen.
    Bandenspanning is goed. Banden zijn uit 2017. Originele 18"/maten.
    Ervaren anderen dit ook?

  16. #5935
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ja, die geluiden zijn er vanaf het begin. Bij maximaal insturen geeft het een soort ratelend geluid. Geen idee waar het van komt. Aan de binnenzijde van de banden zie ik in ieder geval niets

  17. #5936
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Het heeft bij mij wel een paar kilometer toegevoegd. Zonder reed is nooit boven de 30 kilometer op een accu en nu wel.

  18. #5937

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Het heeft bij mij wel een paar kilometer toegevoegd. Zonder reed is nooit boven de 30 kilometer op een accu en nu wel.
    Las net nog een toevoeging op het 'regenereer trucje': https://www.speakev.com/threads/audi...dition.138964/
    https://youtu.be/K-2US-lspZs

    Helaas werkt het bij mijn/de facelift versies dus niet.
    Maar misschien is er sowieso wel wat 'anders' aan de facelift versies mbt de range.?!
    Want ik haal eigenlijk altijd wel boven de 30km EV range.
    Als ik mijn woon/werk ritten door rij (dus redelijk vlot optrekken, 110-120km/u etc. dan haal ik 32km EV.
    Als ik mijn best doe (rustig op trekken, eerste stuk polderweg 80km/u en daarna 90-95 km/u rechterbaan, dan haal ik 40km EV (laatste rit dat gedaan, haalde ik 39,9km EV, 6.9km/kWh met een gemiddelde snelheid van 77km/h over 31 minuten).

  19. #5938

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Exclamation Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    En ik heb zelf nog een vraag: Mijn E-Tron lijkt, als ik heel langzaam rij en erg scherp/richting maximaal stuur, een gek geluid uit de banden te maken. Soort wringen/over eigen wang heen rollen oid. Je hoort dit natuurlijk extra goed omdat hij in EV zo stil is...
    Scherpe rondjes rijden op bijv een ruime parkeerplaats, laten dit geluid extra goed horen.
    Bandenspanning is goed. Banden zijn uit 2017. Originele 18"/maten.
    Ervaren anderen dit ook?
    En zojuist ook mijn 'euvel' van het wringende geluid van de voorbanden gevonden bij scherp sturen:
    Ik kwam er achter dat mijn bandenspanning totaal niet klopte (eigen metertje wijkt erg af).
    Vanochtend naar een pomp gereden met een ultra-moderne bandenpomp. Die vroeg op het display mijn kenteken en op basis daarvan vroeg hij of ik langer/korter dan een kwartier gereden had en of ik brandstof besparend de banden wilde oppompen.
    Nou dat wil ik wel, dus ingevoerd, waarna hij de banden op (ik meen) 2.8 bar zette.
    De voorband (vooral l.v.) bleek een bar te laag te staan!
    Dus het wringen was echt rollen over de eigen wang... Nu volledig stil.
    Ik zal de druk even in de gaten houden komende dagen.

    En omdat ik dus 'brandstof besparend' de banden gevuld had (gewoon 0.2 bar meer denk ik zo), zojuist naar mijn werk gereden met mijn mindset op 'ZUINIG'.
    HYPER-MILING, airco uit, licht voetje en achter vrachtwagens aan met 80 en 90km/u mijn rit gemaakt.
    (normaal rij ik gewoon door, maar je snapt het, ik wilde gewoon eens het max er uit persen)

    RECORD GEHAALD: 48,2 kilometer volledig op EV gereden!!!
    Zie:

    Bij 48,0 km was de elektriciteit op (ik had de snelweg toen al weer verlaten en was al bijna op mijn werk):
    111.jpg

    Bij 48,2 km sprong de verbrandingsmotor er bij aan:
    1111.jpg

    Volgens mij is dit wel héééééél netjes.
    #blijmee

  20. #5939

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Hi all,

    Misschien een beetje off-topic maar hopelijk kunnen jullie mij helpen/adviseren:

    Sinds kort ben ik dus de trotse eigenaar van een Audi A3 Etron (bj 2015).
    Hierin zit een MMI plus in, nu probeer ik een data verbinding tot stand te brengen dmv een simkaart.
    Het systeem 'ziet' de simkaart niet, het systeem blijft de melding "Dienst niet mogelijk. Plaats een simkaart, aub"

    Huidie software versie is:
    MHIG_EU_AU_P1544

    Telefoon-driver
    3.73.0

    Hopelijk kan iemand mij helpen.

    Hartelijke groet,

    Romeo

  21. #5940
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RomeoM Bekijk Berichten
    Hi all,

    Misschien een beetje off-topic maar hopelijk kunnen jullie mij helpen/adviseren:

    Sinds kort ben ik dus de trotse eigenaar van een Audi A3 Etron (bj 2015).
    Hierin zit een MMI plus in, nu probeer ik een data verbinding tot stand te brengen dmv een simkaart.
    Het systeem 'ziet' de simkaart niet, het systeem blijft de melding "Dienst niet mogelijk. Plaats een simkaart, aub"

    Huidie software versie is:
    MHIG_EU_AU_P1544

    Telefoon-driver
    3.73.0

    Hopelijk kan iemand mij helpen.

    Hartelijke groet,

    Romeo
    Kans is groot dat je datamodule/simslot stuk is. Komt vaak voor bij de prefacelift modellen met connect (sim)
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •