Pagina 128 van 134 EersteEerste ... 2878118124125126127128129130131132 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.541 tot 2.560 van de 2664

Onderwerp: VCDS mods voor de 8V

  1. #2541
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    [QUOTE=Remi66;1872445]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xypds Bekijk Berichten
    Wie in de provincie Zuid-Holland kan onderstaande(verlichte interieurlijsten) inbouwen in mijn A3 8V SB FL en het nodige coderen via VCDS. Uiteraard tegen betaling.

    Alvast bedankt voor de reacties

    Bijlage 258107
    Bijlage 258106[/QUOTE @Rainesh

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    Helaas doe ik voorlopig helemaal niks meer vanwege de huidige crisis.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  2. #2542

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Mirrordip moet werken. Spiegelknopje al op rechts gedaan en dan in zn achteruit?

    Zodra dit hele corona crisis voorbij is, dan kan ik je wel helpen met alle aanpassingen.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Heb alles al geprobeerd maar werkt echt niet!

    Ik vind het alleszins heel sympathiek dat je uw hulp aanbied, maar ik vrees dat het een verloren rit zou worden.

    Met long coding krijg ik blijkbaar de melding "no memory seats" (of zoiets). Ik heb dus geen elektrische zetels met geheugen en (jammer genoeg) ook geen inklapbare spiegels. Volgens dat ik al gelezen heb op het internet zou bij gebrek aan elektrische zetels en/of inklapbare spiegels, de mirror dip zijn "nulpunt" niet kennen en dus ook nooit kunnen terugkeren naar de oorspronkelijke positie. Dit zou de reden zijn waarom de mirror dip op mijn S3 niet zou werken.

    Ik wil u zeker niet tegen spreken hoor Rainesh, maar bovenstaande is enkel maar de info waar ik over beschik...

  3. #2543

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xypds Bekijk Berichten
    Wie in de provincie Zuid-Holland kan onderstaande(verlichte interieurlijsten) inbouwen in mijn A3 8V SB FL en het nodige coderen via VCDS. Uiteraard tegen betaling.

    Alvast bedankt voor de reacties

    Bijlage 258107
    Bijlage 258106
    Dat inbouwen houdt niet veel in. Maar ik ben wel benieuwd naar het aansluiten ervan.

    Ben je er zeker van dat er bekabeling voorzien is in uw deuren om daar een "plug&play" van te maken?

  4. #2544

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    42
    Kudos
    0

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    verwijderd.
    Laatst gewijzigd door xypds; 25-03-20 om 20:17.

  5. #2545

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    42
    Kudos
    0

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    verwijderd
    Laatst gewijzigd door xypds; 25-03-20 om 20:17.


  6. #2546

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    42
    Kudos
    0

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Dat inbouwen houdt niet veel in. Maar ik ben wel benieuwd naar het aansluiten ervan.

    Ben je er zeker van dat er bekabeling voorzien is in uw deuren om daar een "plug&play" van te maken?
    Ik heb werkelijk geen idee. Heb er geen kaas van gegeten.

  7. #2547

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    42
    Kudos
    0

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Helaas doe ik voorlopig helemaal niks meer vanwege de huidige crisis.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    @Rainesh, Zodra alles weer is gestabiliseerd, zou het wel kunnen?
    Laatst gewijzigd door xypds; 26-03-20 om 13:52.

  8. Ad
  9. #2548
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Heb alles al geprobeerd maar werkt echt niet!

    Ik vind het alleszins heel sympathiek dat je uw hulp aanbied, maar ik vrees dat het een verloren rit zou worden.

    Met long coding krijg ik blijkbaar de melding "no memory seats" (of zoiets). Ik heb dus geen elektrische zetels met geheugen en (jammer genoeg) ook geen inklapbare spiegels. Volgens dat ik al gelezen heb op het internet zou bij gebrek aan elektrische zetels en/of inklapbare spiegels, de mirror dip zijn "nulpunt" niet kennen en dus ook nooit kunnen terugkeren naar de oorspronkelijke positie. Dit zou de reden zijn waarom de mirror dip op mijn S3 niet zou werken.

    Ik wil u zeker niet tegen spreken hoor Rainesh, maar bovenstaande is enkel maar de info waar ik over beschik...
    Ik weet zeker dat het geen verloren rit zal zijn....heb al heel wat auto's gecodeerd en zowat dagelijks werk voor mij.

    Ik gebruik geen obd11 maar andere tools.

    Op het internet staat ook veel onjuiste informatie.

    Je bent altijd welkom, nemen gewoon alles samen door. 15min werk

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #2549

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    @Rainesh Herkenbaar of niet? Vandaag oa. Mirror dip gedaan maar spiegel keert niet terug

  11. #2550
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kweker Bekijk Berichten
    @Rainesh Herkenbaar of niet? Vandaag oa. Mirror dip gedaan maar spiegel keert niet terug
    Dat kan ja. Ligt soms aan de spiegel maar soms ook aan de deurmodule. 9 van de 10 keer grwoon even opnieuw instellen

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  12. #2551

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Is het mogelijk asr permanent uit te zetten? Ik wil esc wel graag aan houden voor de veiligheid. Maar waarom is asr handig bij een quattro? Ik heb een s3 met 420pk en om launchcontrol uit te voeren moet ik de esc + asr uitschakelen met de button midden op het dashboard.. er is amper sprake van wheelspin (daarom binnen 4 seconde 100 ) maar dat terzijde

    Ik wil dat de asr uit blijft en mocht het fout gaan wil ik dat de esc ingrijpt. Als ik nu de button bedien gaat asr uit en de esc staat dan op minimaal heb ik gelezen(melding: pre sense uit) ik wil dat deze op normaal blijft staan. Is dit mogelijk met longcoden? Het blijft een safety feature dus begrijp het ook wel dat dit mischien niet mogelijk is om aan te passen. Maar zonder asr en minimale esc is gewoon gevaarlijk! Graag hoor ik van jullie

  13. #2552
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard VCDS mods voor de 8V

    Ook als je esc 5sec ingedrukt houdt ? Gewoon 1 x dukken is esc in sport mode, 5 sec ingedrukt houden is echt uit.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  14. #2553

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Ook als je esc 5sec ingedrukt houdt ? Gewoon 1 x dukken is esc in sport mode, 5 sec ingedrukt houden is echt uit.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    Maar wat houd die sportmode bij de esc in? Ik krijg dan een melding dat de pre sense uit is. Dus dan lijkt het me dat bij een geval van dreigend gevaar niet ingegrepen word... wat ik dus wel wil

    Edit: heb onderstaande gevonden.. is nu duidelijk voor me, weer wat geleerd. Gewoon 1 keer snel drukken

    3 modes


    On (default)

    Sport - switches off ASR/TC, and delays intervention of ESP/ESC. Very tail happy in the wet, wheel spin possible powering out of corners, can get the car into severe angles, but ultimately, ESP will save you going into the ditch. Perfect enthusiastic road use (when you want to play without endangering anyone else).

    Off - switches off ASR/TC, and most functions of ESP off too (ABS still remains on). The car is all yours. Only your talent can save you finding the ditch. Also useful for getting out of snowy car parks.
    Laatst gewijzigd door dennisvaassen; 26-03-20 om 18:36.

  15. #2554

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Wie weet wat deze optie voor dient? Dit is 1 van de 4 adapties in de all wheel module

    Gaat om de 2de printscreen , geen idee hoe ik de eerste moet verwijderen met mijn telefoon
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door dennisvaassen; 26-03-20 om 20:37.

  16. #2555
    Audi A3ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Hallo mede forum leden

    Ik heb een vraag over de stoelverwarming en het onthouden van de laatste setting.

    Ik heb een A3 8V facelift MY2017

    Op dit moment als ik de stoelverwarming gebruik en ik verlaat de auto voor langere tijd,en ik ga weer rijden dan staat de stoelverwarming op de laatste setting.
    Dat is wat ik absoluut niet wil, en heb hier en op internet gezocht hoe ik dat aan kan passen met VCDS.

    Maar ik kan in 08-auto HVAC niet vinden wat er overal beschreven staat, “Retention of driver's seat heat level” of iets wat er op lijkt.
    Wat ik wel zie is dat je de tijd kan instellen of aanpassen dat de stoelverwarming naar een lagere stand gaat.

    Zit deze mogelijkheid niet op een facelift???

    Wie kan er duidelijkheid geven hoe en of dit mogelijk is

    Groet Audi A3ke ezgif.com-resize.jpg
    Laatst gewijzigd door Audi A3ke; 06-05-20 om 19:00.
    No pain no game

  17. #2556
    Audi A3ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi A3ke Bekijk Berichten
    Hallo mede forum leden

    Ik heb een vraag over de stoelverwarming en het onthouden van de laatste setting.

    Ik heb een A3 8V facelift MY2017

    Op dit moment als ik de stoelverwarming gebruik en ik verlaat de auto voor langere tijd,en ik ga weer rijden dan staat de stoelverwarming op de laatste setting.
    Dat is wat ik absoluut niet wil, en heb hier en op internet gezocht hoe ik dat aan kan passen met VCDS.

    Maar ik kan in 08-auto HVAC niet vinden wat er overal beschreven staat, “Retention of driver's seat heat level” of iets wat er op lijkt.
    Wat ik wel zie is dat je de tijd kan instellen of aanpassen dat de stoelverwarming naar een lagere stand gaat.

    Zit deze mogelijkheid niet op een facelift???

    Wie kan er duidelijkheid geven hoe en of dit mogelijk is

    Groet Audi A3ke ezgif.com-resize.jpg
    Niemand een idee?? waarom ik de instelling van de stoelverwarming niet heb in 08-auto HVAC
    No pain no game

  18. #2557
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi A3ke Bekijk Berichten
    Niemand een idee?? waarom ik de instelling van de stoelverwarming niet heb in 08-auto HVAC
    Ik kijk morgen even. Stuur me een Pm om te herinneren

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  19. #2558
    Audi A3ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Ik kijk morgen even. Stuur me een Pm om te herinneren

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Helemaal top Rainesh (ik had je toevallig ook al een mail gestuurd met wat vragen over instellingen afgelopen week)

    Groet Audi A3ke
    No pain no game

  20. #2559

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Ik kijk morgen even. Stuur me een Pm om te herinneren

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Ik denk wel dat dat er moet zitten hoor. Ik heb ook een facelift A3 en voor de bestuurdersstoel staat deze herinnering aan en voor de bijrijdersstoel uit (dit is de standaard setting meen ik). Volgens mij onthoud hij het bij de bijrijdersstoel 10 minuutjes en daarna weer op uit meen ik...

  21. #2560
    Audi A3ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Ik denk wel dat dat er moet zitten hoor. Ik heb ook een facelift A3 en voor de bestuurdersstoel staat deze herinnering aan en voor de bijrijdersstoel uit (dit is de standaard setting meen ik). Volgens mij onthoud hij het bij de bijrijdersstoel 10 minuutjes en daarna weer op uit meen ik...
    Bij mij is zoizo dat de bestuurderskant zijn stand onthoudt, dus als ik weer vertrek dan staat die weer aan en ik wil hem juist uit hebben elke keer als ik de auto opnieuw start.

    Hier mijn uitdraai wat ik wel kan instellen, en zover ik kan vinden zit er die instelling niet bij om het aan te passen.

    ;SW:8V0-820-043-Q HW:8V0-820-043-Q --- Auto HVAC
    ;Component:AC Automat H03 0110 Coding:03000114002000011000000000001100
    ;EV_AirCondiFrontVaAU37X 8021 EV_AirCondiFrontVaAU37X.rod


    IDE00001-Production mode Deactivating
    IDE01476-Store recirculation air setting for terminal 15 off Matching coding
    IDE01478-Ignore compressor switch-off by Engine Control Module Do not ignore
    IDE01479-Gear ratio of engine - A/C compressor 0
    IDE01482-After-run of parking heater or parking ventilation not activated
    IDE01483-Blower voltage for voice operation activated
    IDE01488-Retrofitting of parking heater without CAN not installed
    IDE01490-Fresh air blower voltage offset Default
    IDE01491-Temperature offset: summer operation Default
    IDE01492-Temperature offset: winter operation Default
    IDE01493-Air quality sensor sensitivity Little
    IDE01495-After-run time of auxiliary heater with A/C off 120 s
    IDE01500-Window condensation reduction at high humidity Matching coding
    IDE01503-Runtime for compressor run-in basic setting 120 s
    IDE01505-Tolerance range for basic setting of flap end stops 15 °
    IDE01506-Tolerance range for flap end stops 10 °
    IDE01536-Post-heating of parking heater 10 min
    IDE02155-Reset all counters not activated
    IDE02332-Deactivate production mode 0
    IDE02371-Time until heated seat power withdrawal stage 3 to stage 2 2 min
    IDE02372-Time until heated seat power withdrawal stage 2 to stage 1 0 min
    IDE03251-Stop release for start-stop function According to function requirements
    IDE03252-Window condensation parameter for start-stop function 5
    IDE03253-A/C comfort parameter for start-stop function 5
    IDE04074-Driving program Matching coding
    IDE04159-Deactivation of start-stop function not active
    IDE06425-Roller test bench mode: functional not active
    IDE06544-Speed switch-off threshold for compressor run-in (engine speed) 1800 /min
    IDE06545-Blower voltage for production routines 7 V
    IDE06546-Interior target temperature for production routines 22 °C
    IDE06547-Air distribution for production routines Air distribution upper body vents and footwell
    IDE06593-Recirculation air for production routines Recirculating air
    IDE07106-Application characteristic curves Matching coding
    IDE07108-Climate modes Matching coding
    IDE07398-Blower logic for manual adjustment Matching coding
    IDE07951-Time until heated head area power withdrawal stage 3 to stage 2 0 min
    IDE07952-Time until heated head area power withdrawal stage 2 to stage 1 0 min
    IDE10278-Behavior of compressor during moderate outside temperatures not active
    IDE80006-Analysis 6 not activated
    IDE80007-Analysis 7 00 00
    IDE80008-Analysis 8 activated
    IDE80009-Analysis 9 not activated
    IDE80011-Analysis 11 not activated

    Groet Audi A3ke
    No pain no game

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •