Pagina 132 van 134 EersteEerste ... 3282122128129130131132133134 LaatsteLaatste
Resultaten 2.621 tot 2.640 van de 2664

Onderwerp: VCDS mods voor de 8V

  1. #2621
    Audi A3ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Uhm... ik begrijp de vraag misschien niet helemaal

    Nu kun je toch zien aan de spiegels of de auto op slot is?
    - spiegels ingeklapt = auto vergrendeld
    - spiegels uitgeklapt = auto niet vergrendeld

    Tussen wal en schip valt dan alleen de situatie dat je de auto hebt vergrendeld (spiegels klappen in), dan ontgrendelt om er iets uit te pakken (wel deur open, maar niet op contact), en dan vergeet weer te vergrendelen.
    Als je ontgrendelt maar niets opent, gaat de auto na ongeveer 30 seconden vanzelf weer op slot.

    Spiegels met afstandsbediening kunnen uitklappen, vertroebelt dan toch alleen de duidelijkheid die er nu juist wel is?
    Ik ben het eens met Srengelink.

    Ik zou ook liever hebben dat de spiegels uitklappen als ik de auto al open maak met de afstandbediening.

    Dat is pas duidelijk, spiegels dicht is auto dicht spiegels open is auto open.
    Duidelijker kan het volgens mij niet.

    Maar volgems mij kun je dat nergens instellen inderdaad.

    Kan iemand bevestigen dat het wel of niet mogelijk is, dan kan iedereen de keuze maken wat zijn voorkeur zou zijn.

    Groet AUDI A3ke

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
    No pain no game

  2. #2622
    eippahc's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    140
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Uhm... ik begrijp de vraag misschien niet helemaal

    Nu kun je toch zien aan de spiegels of de auto op slot is?
    - spiegels ingeklapt = auto vergrendeld
    - spiegels uitgeklapt = auto niet vergrendeld

    Tussen wal en schip valt dan alleen de situatie dat je de auto hebt vergrendeld (spiegels klappen in), dan ontgrendelt om er iets uit te pakken (wel deur open, maar niet op contact), en dan vergeet weer te vergrendelen.
    Als je ontgrendelt maar niets opent, gaat de auto na ongeveer 30 seconden vanzelf weer op slot.

    Spiegels met afstandsbediening kunnen uitklappen, vertroebelt dan toch alleen de duidelijkheid die er nu juist wel is?
    Hi Ketellapper,

    Hiervoor voornamelijk in een Volvo v40 (hopelijk niet vloeken in de kerk :P) gereden en daar is het heel simpel, auto open = spiegels uitgeklapt, auto dicht = spiegels ingeklapt. Ongeacht of je contact maakt, af en toe naar je auto loopt om wat eruit te pakken, automatische vergrendeling, enzovoorts.

    Ik weet niet of dit aanwezig is bij mijn A3; "Als je ontgrendelt maar niets opent, gaat de auto na ongeveer 30 seconden vanzelf weer op slot". Ik had er in ieder geval nog niet van gehoord volgende keer eens even controleren.

    Bedankt!

  3. #2623

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Ik had met mijn vorige auto (Leon 5F). Wanneer ik op een muurtje of ander obstakel kwam afrijden automatisch de voorste parkeersensoren activeerden. Mijn Audi doet dit pas als ik of hem in de achteruit heb gezet, of wanneer ik het knopje in druk van de parkeersensoren. Is het via VCDS in te schakelen dat de parkeersensoren automatisch activeren?

  4. #2624
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richard55 Bekijk Berichten
    Ik had met mijn vorige auto (Leon 5F). Wanneer ik op een muurtje of ander obstakel kwam afrijden automatisch de voorste parkeersensoren activeerden. Mijn Audi doet dit pas als ik of hem in de achteruit heb gezet, of wanneer ik het knopje in druk van de parkeersensoren. Is het via VCDS in te schakelen dat de parkeersensoren automatisch activeren?
    Ja dat is mogelijk om het te coderen.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #2625

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Ja dat is mogelijk om het te coderen.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Hoe dan? Zou dit ook graag willen voor mijn Audi. Kan je hier info over verschaffen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  6. #2626

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    34
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Hi Dennis, weet jij al waar de fout code voor stond? Ik heb een Golf 7 2.0TDI en heb het probleem dat de dsg zich ontkoppelt een half seconden na herstart van de start/stop systeem bij koude motor. Normaal weg rijden geen probleem, enkel als de auto aanslaat na start/stop en wanneer de rem wordt los gelaten zonder gas geven. Mijn auto geeft namelijk dezelfde fout code (p173400) als jou aan. Hoor graag van je!

  7. #2627

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    34
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennisvaassen Bekijk Berichten
    System description: DQ250-6A MQB
    *** Software number: 0D9300012L
    *** Software version: 4932
    *** Hardware number: 02E927770AQ
    *** Hardware version: H52
    *** Serial number: TFK01310140270
    *** ODX name: EV_TCMDQ250021
    *** ODX version: 001001
    *** Long coding: 0014

    Kan je hier wat mee?
    Heb de auto zelf pas een maand in bezit.. volgens mij is het 'probleem' van laat aangrijpen van de laatste week. Hij is 8000 km geleden wel stage 2 + gechipt bij jd.. de dsg is ook stage 2 gechipt.

    Heb ook een foutmelding de laatste 3 dagen in de transmissie controle module die na een stukje rijden weer terugkomt:
    Fault Code P173400*Status:Intermittent.
    Starter*release from*the*selector level sensor system.
    Hi Dennis, weet jij al waar de fout code voor stond? Ik heb een Golf 7 2.0TDI en heb het probleem dat de dsg zich ontkoppelt een half seconden na herstart van de start/stop systeem bij koude motor. Normaal weg rijden geen probleem, enkel als de auto aanslaat na start/stop en wanneer de rem wordt los gelaten zonder gas geven. Mijn auto geeft namelijk dezelfde fout code (p173400) als jou aan. Hoor graag van je!

  8. Ad
  9. #2628

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    27
    Posts
    59
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Er staat mij wat van bij dat het al eerder is gevraagd, maar ik kan het nergens snel terugvinden. Volgens mij is het in dit topic wel behandeld, maar er zijn inmiddels 132 pagina's dus makkelijker zoeken is het niet geworden.

    In mijn A3 E-tron schakelt de auto zichzelf volledig uit wanneer ik de bestuurdersdeur open maak. Iets wat ik persoonlijk echt ontzettend irritant vind.

    Is er iemand in omgeving Den Haag die weet of dit via VCDS anders te programmeren is zodat de auto gewoon ingeschakeld blijft? En dit eventueel voor mij zou willen doen?

  10. #2629
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexsis Bekijk Berichten
    Er staat mij wat van bij dat het al eerder is gevraagd, maar ik kan het nergens snel terugvinden. Volgens mij is het in dit topic wel behandeld, maar er zijn inmiddels 132 pagina's dus makkelijker zoeken is het niet geworden.

    In mijn A3 E-tron schakelt de auto zichzelf volledig uit wanneer ik de bestuurdersdeur open maak. Iets wat ik persoonlijk echt ontzettend irritant vind.

    Is er iemand in omgeving Den Haag die weet of dit via VCDS anders te programmeren is zodat de auto gewoon ingeschakeld blijft? En dit eventueel voor mij zou willen doen?
    Helaas niet mogelijk zover ik weet

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  11. #2630

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    27
    Posts
    59
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Jammer maar helaas!

    Ik zag dat je wel de olietemperatuur, laptimer en needle sweep kon programmeren, enige interesse om dit wel eventueel voor mij te doen?
    Stuur me eventueel maar een PB als dat je makkelijker lijkt :-)
    Laatst gewijzigd door Lexsis; 10-11-20 om 19:48.

  12. #2631

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexsis Bekijk Berichten
    Er staat mij wat van bij dat het al eerder is gevraagd, maar ik kan het nergens snel terugvinden. Volgens mij is het in dit topic wel behandeld, maar er zijn inmiddels 132 pagina's dus makkelijker zoeken is het niet geworden.

    In mijn A3 E-tron schakelt de auto zichzelf volledig uit wanneer ik de bestuurdersdeur open maak. Iets wat ik persoonlijk echt ontzettend irritant vind.

    Is er iemand in omgeving Den Haag die weet of dit via VCDS anders te programmeren is zodat de auto gewoon ingeschakeld blijft? En dit eventueel voor mij zou willen doen?
    Even uit mijn hoofd, maar als het goed is, als je je voet op de rem houdt en dan de bestuurders deur opent, blijft alles wél aan. Dan daarna kan je je voet van de rem halen.
    Zo werkt het bij mijn E-Tron als het goed is.

  13. #2632
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexsis Bekijk Berichten
    Jammer maar helaas!

    Ik zag dat je wel de olietemperatuur, laptimer en needle sweep kon programmeren, enige interesse om dit wel eventueel voor mij te doen?
    Stuur me eventueel maar een PB als dat je makkelijker lijkt :-)
    Stuur me een mail als je wilt. Adres staat in onderschrift

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #2633

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Is er misschien iemand in de buurt van Leeuwarden die me (ev. tegen kleine vergoeding) uit de brand kan helpen bij het actief maken van de AUX poort op mijn A3? Is voor gebruik met het Andream systeem:

    https://integratedautomotive.co.uk/a...-and-mmi-mib1/

  15. #2634

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Ik heb een MY2017 A3 e-tron; sinds een recall (battery compartiment seal) heb ik problemen met het 80% electrisch rijden en het niet meer "opladen/bijladen" van de 12V accu (de DC/DC converter staat nu onder een ander regime) De auto is compleet afgeladen, all options. (alleen geen open dak), kan ik ergens in het virtual display of in de MMI de boordspanning van het laagvoltage netwerk laten zien? Daar zou onder 'bepaalde condities' weer iets van 14,4 Volt moeten komen om de 12V accu op te laden. Ik lees nergens hoe ik me moet gedragen om bij 80% EV mode (woon-werk) de 12V accu toch netjes te kunnen opladen; kan de VCDS ook iets veranderen aan de DC/DC converter ? Van mij mag die 12V accu ook gewoon worden opgeladen als de auto (elke nacht) aan de stekker ~220V hangt,.... Waarom dit soort zaken niet bij de Engineers in Ingolstadt worden ontdekt en opgelost is eigenlijk mijn grootste vraagteken.

  16. #2635

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Wat bedoel je hier precies mee, vooral met het deel '80 procent laden' :
    "heb een MY2017 A3 e-tron; sinds een recall (battery compartiment seal) heb ik problemen met het 80% electrisch rijden en het niet meer "opladen/bijladen" van de 12V accu (de DC/DC converter staat nu onder een ander regime) "

    Ik heb ook een 2017 A3 E-Tron en recall gehad, maar echt nergens last van.

  17. #2636

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Wat bedoel je hier precies mee, vooral met het deel '80 procent laden' :
    "heb een MY2017 A3 e-tron; sinds een recall (battery compartiment seal) heb ik problemen met het 80% electrisch rijden en het niet meer "opladen/bijladen" van de 12V accu (de DC/DC converter staat nu onder een ander regime) "

    Ik heb ook een 2017 A3 E-Tron en recall gehad, maar echt nergens last van.

    ----------------

    80% electrisch rijden,... niet 80% laden
    de 12V accu lijkt niet te worden opgeladen bij EV-ritten
    of, er zijn omstandigheden waardoor de 12V accu alleem maar leeg-loopt, en niet meer wordt opgeladen door de auto zelf (in EV mode)

    eerder geen last van gehad. vandaar de vraag

  18. #2637
    kndmrm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Hallo allemaal,

    Ik ben sinds kort in bezit van een A3 2016 SB FL. Vorige week langs Rene in Apeldoorn geweest voor de volgende opties/mods:

    - Start/Stop uitgeschakeld
    - Pano dakje sluit bij regen (regenschliessen)
    - Gasresponse aangepast (rijd veeeel beter!)
    - Zijspiegel kantelen bij achteruit
    - Needle Sweep (werkt de ene keer wel de ander keer niet)
    - Geluid uit bij openen deur met sleutel nog in contact
    - ACC afstand in MMI + standje onthouden
    - ACC rechts inhalen
    - Ruitenwisser in servicestand via MMI
    - FIS startup logo veranderd
    - Olietemp

    Hebben meerdere last van de Needle sweep functie? Werkt bij mij de ene keer wel en de ander keer niet.

    Ps. Rene neemt echt alle tijd en weet wat hij doet!
    20201206_150553.jpg

  19. #2638
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Needle sweep werkt pas als de sleutel uit het contact is, niet als je hem uit draait en weer op contact zet.


    Graag gedaan en nog veel plezier met de aanpassingen.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  20. #2639
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Ik wist niet dat panorama dakje sluiten bij regen mogelijk was bij onze Audi’s ?
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  21. #2640
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kndmrm Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Ik ben sinds kort in bezit van een A3 2016 SB FL. Vorige week langs Rene in Apeldoorn geweest voor de volgende opties/mods:

    - Start/Stop uitgeschakeld
    - Pano dakje sluit bij regen (regenschliessen)
    - Gasresponse aangepast (rijd veeeel beter!)
    - Zijspiegel kantelen bij achteruit
    - Needle Sweep (werkt de ene keer wel de ander keer niet)
    - Geluid uit bij openen deur met sleutel nog in contact
    - ACC afstand in MMI + standje onthouden
    - ACC rechts inhalen
    - Ruitenwisser in servicestand via MMI
    - FIS startup logo veranderd
    - Olietemp

    Hebben meerdere last van de Needle sweep functie? Werkt bij mij de ene keer wel en de ander keer niet.

    Ps. Rene neemt echt alle tijd en weet wat hij doet!
    20201206_150553.jpg
    Rene is een topper. Heb je acc in stapjes van 1 ipv 10 ook laten doen? Echt een aanrader!

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •