Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: S-Tronic E-Tron kapot?

  1. #1

    Standaard S-Tronic E-Tron kapot?

    Goedenavond,

    Ik heb vandaag een nogal vervelende ervaring gehad, de S-Tronic van mijn Audi A3 E-Tron van een maand oud met 4.000km op de teller begaf het in België op de snelweg spontaan. Tijdens het rijden met de adaptieve cruisecontrole kwam er plotseling de waarschuwing op het dashboard dat ik de auto direct stil moest zetten en de P stand moest selecteren. De automaat schakelde zichzelf ook direct helemaal uit en er was dus geen versnelling meer beschikbaar ( het was dus net of hij in zijn neutraal stond ). Gelukkig reed ik van een berg af waardoor ik nog een parkeerplaats in het dal kon bereiken. Inmiddels is de auto opgehaald in België bij de Belgische Audi dealer waar ik heen ben gesleept, en hij word hij naar mijn eigen dealer gebracht in Nederland gebracht.

    In België constateerde ze dat de S-Tronic kapot was en er een nieuwe bak onder zou moeten, mijn dealer in Nederland gaat controleren of dit ook echt het geval is en daar zal ik maandag wel meer uitsluitsel over krijgen.

    Nu is mijn vraag eigelijk; heeft iemand dit ook al eens gehad of ervaring mee? Iemand nog tips hoe ik dit het best kan aanpakken? Mijn vertrouwen in de auto is na dit vooral behoorlijk beschadigd.
    Laatst gewijzigd door Frk010; 05-02-16 om 21:23.

  2. #2

    Standaard Re: S-Tronic E-Tron kapot?

    Het best kan aanpakken?? Er valt niet veel aan te pakken denk ik, de dealer moet kosteloos een nieuwe bak plaatsen en een leenauto beschikbaar stellen....Daarmee is het verhaal wel af denk ik....Erg vervelend, heb hetzelfde meegemaakt met een defect regelapparaat...Shit happens

  3. #3
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: S-Tronic E-Tron kapot?

    Heb eens een nieuwe BMW 520i gehad waarbij in de eerste 2.000 km. 2x de bak is vervangen. Denk dat zo iets erger is als de auto 5 jaar oud is, nu gewoon garantie.

  4. #4

    Standaard Re: S-Tronic E-Tron kapot?

    Uiteraard, gelukkig is dat allemaal geregeld nu. Dat was overigens ook nog een verhaal apart met de Audi mobiliteitservice en de dealer in België. Het heeft met heel wat telefoontjes gekost om zelf weer in Nederland te komen ( Auto's van de dealer in België mochten grens niet over, auto kan niet zomaar naar Nederland getakeld worden, Audi Nederland moet betalen, Audi België moet betalen voor het slepen naar Nederland enz enz. )

    Maar mijn vraag met aanpakken was meer bedoeld op; komt dit vaker voor? Een terugkerend probleem? Sta niet graag weer stil langs de snelweg :-)

  5. #5
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: S-Tronic E-Tron kapot?

    Mijn koppeling is pas vervangen met 25k km
    De bakken van Audi zijn gewoon nog niet top helaas
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    142
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S-Tronic E-Tron kapot?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mspeed Bekijk Berichten
    Mijn koppeling is pas vervangen met 25k km
    De bakken van Audi zijn gewoon nog niet top helaas
    Ga ik eroverheen mijn s-tronic (hele regelunit + onderbak) en koppeling zijn bij 30K vervangen. En de bak is nu nog niet goed.

  7. #7

    Standaard Re: S-Tronic E-Tron kapot?

    Beste

    Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem toen ik van mijn oprit vertrok. Gelukkig kon ik hem nog op "R" zetten en achteruitrijden.

    Heeft iemand een goedkopere oplossing dan een nieuwe bak? Kan dat opgelost worden met een revisie?

    Foutcodes die ik heb:

    P07A3 - Transmissie Frictie Element 'A', vastgelopen
    P0607 - Control Module Performance



    Bedankt

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •