Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 167

Onderwerp: Trekhaak monteren

  1. #41

    Standaard trekhaak monteren onder A3 sportback proline-s

    Snap ik allemaal maar waar hebben we het over? Ik begrijp dat de auto privé aanschaf is? Die besparing van 200,- ben je alweer kwijt aan afschrijving op het moment dat je de zaag in die bumper zet. Bovendien, wat vind je nou voor 200,- op de optielijst? En ik blijf erbij dat het er niet uitziet.

    Succes met je keuze
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  2. #42
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cOOlrUnnIngs Bekijk Berichten
    Toch wel fijn dat iemand zelf mag bepalen hoe hij zijn of haar auto wil samenstellen.
    De één vindt dit belangrijk, de ander vindt dat belangrijk.
    Zoals ikzelf al eerder op een soortgelijke reactie heb geantwoord, ik heb liever wat extra luxe aan de binnenkant van de auto waar ik de hele dag tegenaan zit te kijken of mee kan spelen, dan dat ik voor €200,- extra een afneembare trekhaak neem.

    Dus blijft de vraag van mijzelf en carbike@zonnet.nl: hoe ziet de bumper eruit met een vaste trekhaak?
    Ik denk niet dat iemand die al heeft als je af-fabriek alleen een afneembare kan krijgen. Maar ieder zijn keuze. Moet je eens op Motor-Talk zoeken.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  3. #43
    carbike@zonnet.nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    46
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat iemand die al heeft als je af-fabriek alleen een afneembare kan krijgen. Maar ieder zijn keuze. Moet je eens op Motor-Talk zoeken.
    volgens mij ,is een vaste trekhaak wel een z.g. "bolt on " trekhaak.
    dus in het ergste geval is volgens mij, de trekhaak kogel gewoon los te halen door de 2 grote bouten los te halen. en hem dan gewoon achter in de kofferbak te leggen.

    en vervolgens het bumper klepje weer terug plaatsen.
    is idd. wel wat omslachtig !!
    maar ik gebruik de trekhaak op zich niet zo heel vaak.

  4. #44
    Giesso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    519
    Kudos
    34
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Wat ik mij afvraag is, als ik voor 13 polige stekker kies, kan ik dan zonder probleem een omvormer naar 7 polig er op zetten of gaat dit niet passen?

    Ik bestel hem btw ook bij Westfalia, scheelt me te veel en kan hem zelf wel plaatsen. Heb sporadisch een trekhaak nodig dus toch makkelijk. En als ik hem geplaatst heb rijd ik wel ff langs de dealer, en moet hij mij de trekhaak optie even aanzetten.
    A3 8V Sportback 1.6 TDI S-Tronic Ambition Pro Line S [2013-20**]
    A3 8P Sportback 1.4 TFSI S-Edition [2010-2013]
    In het bezit van VAG-COM kabel (regio Achterhoek)

  5. #45

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giesso Bekijk Berichten
    Wat ik mij afvraag is, als ik voor 13 polige stekker kies, kan ik dan zonder probleem een omvormer naar 7 polig er op zetten of gaat dit niet passen?.
    Ja, zijn adapters voor - een euro of 10 IIRC.


  6. #46
    Giesso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    519
    Kudos
    34
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Ja, zijn adapters voor - een euro of 10 IIRC.
    Die adapters ken ik, maar kom je dan zonder probleem weg met de ruimte?
    A3 8V Sportback 1.6 TDI S-Tronic Ambition Pro Line S [2013-20**]
    A3 8P Sportback 1.4 TFSI S-Edition [2010-2013]
    In het bezit van VAG-COM kabel (regio Achterhoek)

  7. #47

    Standaard trekhaak monteren onder A3 sportback proline-s

    Mijn trekhaak zit er inmiddels onder. Je ziet er helemaal niks van en de bevestiging zag er erg eenvoudig uit. Zal nog even foto's maken. Blij mee!

    Mooi detail ook dat er twee handschoentjes bij zitten :-)
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  8. Ad
  9. #48

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Mijn trekhaak zit er inmiddels onder. Je ziet er helemaal niks van en de bevestiging zag er erg eenvoudig uit. Zal nog even foto's maken. Blij mee!

    Mooi detail ook dat er twee handschoentjes bij zitten :-)

    En heb jij een originele trekhaak laten monteren ? De trekhaak monteren is de achterbumper eraf en een frame weg halen en daar moet de trekhaak komen denk ik zo? Daarna zal het stukje kabel er nog aanmoeten. Heb jij ook trekhaak voorbereiding al in je auto zitten? Blijkt niet bij iedereen te zijn namelijk !

  10. #49

    Standaard trekhaak monteren onder A3 sportback proline-s

    Ja er zit een Audi accessoire trekhaak onder. Maak ik op uit het feit dat er een Audi handleiding boekje bij zit en uit wat de dealer belooft had. Enige wat ik nu nog zie is. Een opening waar je de haak in klikt en je trekt de aansluiting van de kabel omlaag. Schuift mooi omhoog waardoor er geen vuil in komt. Er zat al een voorbereiding op. De sline diffusor bevat een klepje wat je met twee knoppen draaien er zo af klikt. De haak moet ik kwijt in een uitsparing maar ik zie geen speciaal punt waar hij in past. Heb je dat misschien als je de trekhaak af fabriek besteld?
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  11. #50

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Ja er zit een Audi accessoire trekhaak onder....Heb je dat misschien als je de trekhaak af fabriek besteld?
    Kan dat dan ?
    MY 2014 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S Nachtblauw

  12. #51

    Standaard trekhaak monteren onder A3 sportback proline-s

    Dat weet ik dus niet. Ik dacht op motor-talk forum een foto te zien waar de haak in een uitsparing zat. Ik heb dat niet dus vroeg me af hoe dat kan.

    Exit:
    Dit bedoel ik.



    Of ik heb niet goed gekeken. Heb wel dezelfde trekhaak, zie het boekje ook liggen wat ik heb.

    Misschien aparte unit die erbij moet:
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  13. #52

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Dat weet ik dus niet. Ik dacht op motor-talk forum een foto te zien waar de haak in een uitsparing zat. Ik heb dat niet dus vroeg me af hoe dat kan.

    Exit:
    Dit bedoel ik.



    Of ik heb niet goed gekeken. Heb wel dezelfde trekhaak, zie het boekje ook liggen wat ik heb.

    Misschien aparte unit die erbij moet:
    Kijk maar eens in de Duitse config: http://www.audi.de/de/brand/de/neuwa...transport.html
    MY 2014 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S Nachtblauw

  14. #53

    Standaard trekhaak monteren onder A3 sportback proline-s

    Ok ik zie hem nog niet zo snel maar hij is vast verkrijgbaar. Alleen denk ik dat de bodem dan alleen in de hoogste stand kan en dat vind ik minder handig. Vanmiddag de haak even geprobeerd maar zelfs ik heb dat in een paar minuten klaar. Mooi systeem Paar foto's:
    ImageUploadedByTapatalk1376760113.881885.jpgImageUploadedByTapatalk1376760127.445022.jpgImageUploadedByTapatalk1376760138.637523.jpgImageUploadedByTapatalk1376760149.231493.jpg
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  15. #54
    bumwuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    115
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    wat ik uit bovenstaande nog niet begrijp (ondanks de perfecte fotoserie van Motor Talk) is het volgende: een NL A3 is voorbereid, maar betekent dat:
    a. dat de daadwerkelijke "dwarsbalk" en metaalconstructie er al standaard in zit, en dus alléén de haak zelf en een stukje bekabeling+stekkerdoos gekocht moet worden?
    of
    b. de "dwarsbalk"/metaal constructie óók gekocht moet worden? (en dus voor de eerste montage de bumper eraf moet?)
    gezien de opmerkingen over de korte montagetiijd vermoed ik a.
    Wie weet het zeker?
    Laatst gewijzigd door bumwuh; 18-08-13 om 22:20.

  16. #55
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.290
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bumwuh Bekijk Berichten
    wat ik uit bovenstaande nog niet begrijp (ondanks de perfecte fotoserie van Motor Talk) is het volgende: een NL A3 is voorbereid, maar betekent dat:
    a. dat de daadwerkelijke "dwarsbalk" en metaalconstructie er al standaard in zit, en dus alléén de haak zelf en een stukje bekabeling+stekkerdoos gekocht moet worden?
    of
    b. de "dwarsbalk"/metaal constructie óók gekocht moet worden? (en dus voor de eerste montage de bumper eraf moet?)
    gezien de opmerkingen over de korte montagetiijd vermoed ik a.
    Wie weet het zeker?
    Gewoon onder de A3 kijken die geen trekhaak hebben genomen.
    En vermelden (+ foto's) erbij.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  17. #56

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Ja er zit een Audi accessoire trekhaak onder.
    En die trekhaak heb je erbij onderhandeld?

  18. #57

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Klopt.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  19. #58
    bumwuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    115
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Gewoon onder de A3 kijken die geen trekhaak hebben genomen.
    En vermelden (+ foto's) erbij.
    haha Remi66! Natuurlijk kan ik in een showroom onder de bumper kruipen en het luikje er af halen, maar ik hoopte dat iemand (uit ervaring) zo kan zeggen of de versteviging standaard al achter de bumper zit en je dus alleen de haak+contactslot erin hoeft te sleutelen. niemand? Peter North? (of is het Pjedro?)

  20. #59

    Standaard trekhaak monteren onder A3 sportback proline-s

    Dat weet ik niet precies. Naast het sleutelwerk moet de trekhaak ook ingeleerd worden via de computer. Ben namelijk al m'n vagcom settings weer kwijt.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  21. #60

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bumwuh Bekijk Berichten
    wat ik uit bovenstaande nog niet begrijp (ondanks de perfecte fotoserie van Motor Talk) is het volgende: een NL A3 is voorbereid, maar betekent dat:
    a. dat de daadwerkelijke "dwarsbalk" en metaalconstructie er al standaard in zit, en dus alléén de haak zelf en een stukje bekabeling+stekkerdoos gekocht moet worden?
    of
    b. de "dwarsbalk"/metaal constructie óók gekocht moet worden? (en dus voor de eerste montage de bumper eraf moet?)
    gezien de opmerkingen over de korte montagetiijd vermoed ik a.
    Wie weet het zeker?
    Als je auto beschikt over trekhaak voorbereiding dan ligt er aan de linkerkant achter het wegneembare stukje bekleding een rode 12 polige stekker met een grijs schuimpje erom heen voor beschadigen.

    Bij montage van de trekhaak moet je de achterbumper demonteren,dan het stukje frame weg halen doormiddel van 4 bouten te demonteren. Dan kan je het frame van de trekhaak zo in het chassis schuiven en met 4 bouten vast schroeven. Daarna of daarvoor wat je wil moet je stukje kabel ( speciaal voor auto,s met trekhaakvoorbereiding) aansluiten op een bijgeleverd kastje wat bij je kabelset hoort waar ook de rode 12 polige stekker in komt en de stekker van je kabelsetje die vandaar uit door een gat in je bodem naar de onderkant loopt van de auto. Bij de 13 polige uitvoering zit de stekker er al aan en kan je zo monteren op het frame van je trekhaak.

    Als je op de duitse site kijkt van westfalia en je selecteer je type auto en de daarbij horende trekhaak krijg je een pdf bestand te zien voor montage van de trekhaak met tekeningen enzo erbij. Ook het aansluitschema voor de kabelset staat in een pdf erbij.

    En de montage tijd die hun vermelden zal voor ons niet haalbaar zijn maar ik denk dat hij er wel binnen 3 uurtjes onder moet zitten compleet. Over 2 weken weet ik het want dan krijg ik mijn auto en zal ik het hier melden met type nummers van trekhaak en kabelset en een fotoreportage van de montage ervan!

Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •