Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 167

Onderwerp: Trekhaak monteren

  1. #1

    Standaard Trekhaak monteren

    Is er al iemand die een afneembare trekhaak heeft onder zijn A3 sportback proline-s ? Mijn auto komt over 4 weken en wil dan een trekhaak monteren maar ik kan alleen origineel vinden voor +/- € 1000,-- inclusief montage.

    Diverse trekhaak leveranciers gebeld maar die kunnen me geen bruikbare informatie leveren. Van Westfalia is er een trekhaak met afneembare kogel maar ze kunnen niet zeggen of deze ook op een proline-s past omdat hij lager op zijn pootjes staat en met andere achterbumper enzo.

    Ik hoor graag of iemand al ervaring hier mee heeft.

  2. #2
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Ik heb er wel naar gekeken en de Audi afneembare trekhaak kost inderdaad €1000. De haak kun je opbergen bij het reservewiel. Je zou eens in DE bij een dealer kunnen informeren. Weet niet of dat veel uitmaakt. Of in de Duitse accesoireslijst.

    Volgens mij kun je veel geld sparen:
    https://shops.audi.com/de_DE/web/zub...ansportsysteme

    Even checken bij de dealer naar het artikelnummer.
    Laatst gewijzigd door Mausie; 08-08-13 om 10:07.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  3. #3

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Bedankt voor je snelle reactie. Er zijn nog weinig of geen alternatieve voor de originele trekhaak ben ik bang. Aangezien ik hem zelf moet betalen zoek ik de goedkoopste oplossing haha. Liefst koop ik een trekhaak en monteer ik hem wel zelf.

    Ik zal eens zoeken in DE !

  4. #4
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard trekhaak monteren onder A3 sportback proline-s

    Dit is een originele, voor veel minder:

    http://bit.ly/16BJsC5

    Er staan er nu 2 op ebay.de
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  5. #5
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Monteren kan niet veel werk zijn aangezien de bekabeling er al zit. De dealer deed er ook vaag over. Volgens mij is dat iets van 15 min. werk. Weet niet of er nog iets gecodeerd moet worden i.v.m. de verlichting.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey


  6. #6
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carpediem Bekijk Berichten
    Dit is een originele, voor veel minder:

    http://bit.ly/16BJsC5

    Er staan er nu 2 op ebay.de
    Is wel een ander typenummer.


    Hier staat ook dat typenummer van eBay. Goede prijs.
    http://www.nnp.be/nl/bmw/mechanisch/...-495-5q0907383
    Laatst gewijzigd door Mausie; 08-08-13 om 10:18.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  7. #7

    Standaard re: Trekhaak monteren

    monteren is niet veel werk nee, ik schroef ze er altijd zelf onder. Er zit trekhaak voorbereiding in dat ligt bij je reservewiel. Plug en play is het verder.

    Moet alleen volgens mij langs de dealer om iets om te laten zetten voor je verlichting in verband met mistachterlicht dacht ik.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Ik heb er wel naar gekeken...
    Trekhaak op de S3 ?
    MY 2014 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S Nachtblauw

  10. #9

    Standaard re: Trekhaak monteren

    ik vind een trekhaak op wat voor een type auto dan ook een afstotelijk ding, maar ik heb hem nodig voor mijn fietsdrager anders kan ik lastiger met mijn mtb op pad in het weekeind.

    Bedankt voor de tips.

  11. #10
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk Berichten
    Trekhaak op de S3 ?
    Kannie op de grijze S3. Had hem graag gehad voor de fiets.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    64
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Is de diffusor al trekhaak proef dan of moet dat als nog gebeuren ?

  13. #12
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bief Bekijk Berichten
    Is de diffusor al trekhaak proef dan of moet dat als nog gebeuren ?
    Die is trekhaakproof. Het middelste stuk kun je eruit halen en vervolgens de haak inhaken.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  14. #13

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Die is trekhaakproof. Het middelste stuk kun je eruit halen en vervolgens de haak inhaken.
    Dat vroeg ik mij ook al af. De Sportbacks met S line exterieur die ik heb gezien hebben allemaal een klep in de diffusor maar de Limousine met S line exterieur bij Pon had het niet
    MY 2014 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S Nachtblauw

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    64
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    ja las net in de brochure dat in nederland standaard trekhaakvoorbereiding op alle modellen zit behalve op S3
    waarschijnlijk was die s line bij pon dan een echt duits model, daar is dat namelijk niet standaard.
    daar moet je 150 voor de voorbereiding betalen en 700 voor afneembare trekhaak.
    Laatst gewijzigd door Bief; 08-08-13 om 23:19.

  16. #15

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bateleon Bekijk Berichten
    Is er al iemand die een afneembare trekhaak heeft onder zijn A3 sportback proline-s ? Mijn auto komt over 4 weken en wil dan een trekhaak monteren maar ik kan alleen origineel vinden voor +/- € 1000,-- inclusief montage.

    Diverse trekhaak leveranciers gebeld maar die kunnen me geen bruikbare informatie leveren. Van Westfalia is er een trekhaak met afneembare kogel maar ze kunnen niet zeggen of deze ook op een proline-s past omdat hij lager op zijn pootjes staat en met andere achterbumper enzo.

    Ik hoor graag of iemand al ervaring hier mee heeft.
    Die van mij komt er volgende week woensdag op. Afneembaar en origineel Audi. Zal het resultaat posten. Dealer zei ook dat je niet aan andere alternatieven moet beginnen omdat het vaak nogal nauw komt. Maar ja, dat is natuurlijk de beroemde "wij van WC eend..".
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  17. #16
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Heb je de prijs gezien wat de trekhaak in DE bij de dealer kost?
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    213
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Mijn originele Audi af-fabriek trekhaak is van Westfalia. Dus zij hebben zeker een 100% passend model in hun gamma.
    2017 S5 Navarra

  19. #18

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beekske Bekijk Berichten
    Mijn originele Audi af-fabriek trekhaak is van Westfalia. Dus zij hebben zeker een 100% passend model in hun gamma.
    oke staat er toevallig geen type aanduiding op ?

  20. #19

    Standaard re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Heb je de prijs gezien wat de trekhaak in DE bij de dealer kost?
    de prijs in DE is € 560,-- als je auto trekhaakvoorbereiding heeft, bij mijn dealer kost hij € 680,-- als je trekhaakvoorbereiding hebt en anders € 200,-- meer ! in DE maar € 30,-- meer als ik het goed lees.
    Laatst gewijzigd door bateleon; 09-08-13 om 11:46.

  21. #20

    Talking re: Trekhaak monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beekske Bekijk Berichten
    Mijn originele Audi af-fabriek trekhaak is van Westfalia. Dus zij hebben zeker een 100% passend model in hun gamma.
    Bij Westfalia kunnen ze het niet zeggen, hebben gebeld naar westfalia DE en die zeggen nog geen ervaringen ermee te hebben of de trekhaak ook op een PLS past.

    Best raar als ze ook de originele leveren dan haha. Dealer weet het ook niet echt en adviseert een originele...dat snap ik dan wel weer wel

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •