Pagina 1 van 35 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 696

Onderwerp: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

  1. #1

    Standaard De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Het valt me op dat nu de navigatie beter is beveiligd de nieuwe trend is diefstal van stuurwielen met airbags (dat dit niks nieuws is, daar ben ik van op de hoogte). Vandaag bij mij in de buurt een A3 Sportback S-line ruit in geslagen (achter) deur open achter en S-line stuur (althans dat denk ik gezien S-line exterieur) er uit. Volgens mij is dit de zoveelste in Utrecht, ik vraag me af hoeveel mensen inmiddels gedupeerd zijn? Ik ben achteraf extra blij dat we voor meer extra's zijn gegaan in de vorm van comfort verhogende zaken en geen ProLine S hebben besteld, maar een Ambition ProLine Plus met allerhande extra's.

    A3 stuur 2.jpgA3 stuur 1.jpg
    Laatst gewijzigd door JINXED; 03-06-14 om 11:06.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    269
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Tja, er is helaas al meer over geschreven.
    http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1564128

  3. #3
    snowdude
    Guest

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    @Chris47...en dan nog is dat geen garantie dat ze niets uit je auto zullen stelen. Ze kunnen ook je bumper stelen of je spiegels....moet ik nog even doorgaan??
    Als je nou helemaal geen Audi rijdt dan weet je bijna zeker dat ze niets stelen....maar dan kunnen ze je ook weer zakkenrollen.

    Gasten moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven. En die gasten die het kopen moeten ze ook vierendelen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude Bekijk Berichten
    @Chris47...en dan nog is dat geen garantie dat ze niets uit je auto zullen stelen. Ze kunnen ook je bumper stelen of je spiegels....moet ik nog even doorgaan??
    Als je nou helemaal geen Audi rijdt dan weet je bijna zeker dat ze niets stelen....maar dan kunnen ze je ook weer zakkenrollen.

    Gasten moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven. En die gasten die het kopen moeten ze ook vierendelen.
    Ach het is niet alleen bij Audi, bij BMW idem dito. Mijn zusje heeft ook een keer zonder haar M-stuur gestaan. En dan sta je toch even raar te kijken. Ook bij andere merken gebeurt het, al zijn het wel vaker de luxe merken die slachtoffer zijn. Mercedes ontspringt wel vaak de dans als je naar inbraak/diefstal cijfers kijkt. Dus allemaal in een CLA/a-Klasse :P
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Ik was gisteren ook aan de beurt in Utrecht. A3 Limo PLS.. rechtervoorruit eruit en stuur weg


  6. #6

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Er staan er al minimaal 5 op marktplaats allemaal met airbag iets zegt mij zoiets stinkt want uit de demontage ex fabrieks demo's worden de airbags niet mee verkocht. Jammer dat ons politie apparaat totaal incapabel is om hier iets mee te beginnen, dweilen met de kraan open alleen een heterdaadje wordt misschien iets mee gedaan.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smeo Bekijk Berichten
    Ik was gisteren ook aan de beurt in Utrecht. A3 Limo PLS.. rechtervoorruit eruit en stuur weg
    Ja hoor bij mij ook in Utrecht. 2de keer in 2,5 weken. Heb je auto zien staan bij het bergingsbedrijf ;-) Volgens mij woon je 2 straten verder
    Laatst gewijzigd door Alsof dat wat uitmaakt; 10-06-14 om 21:50.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Ik denk dat het tijd wordt om je kenteken met de toevoeiging (NL) met slagletters in het alluminium gedeelte (achter de airbag) van het stuur te slaan (daar zie je normaliter niks van) zodat bij eventuele onderzoeken zo'n stuur getraceerd kan worden naar de rechtmatige eigenaar. Bij verkoop weet een koper die ter goeder trouw is ook direct dat er iets aan de hand is (in gedemonteerde toestand zie je dat namelijk wel staan). Auto DNA is misschien ook weer een aardige....maar daar wordt al zo lang over gesproken.

    Andere opties zijn het uitboren van de tanden van de veeltand bout waar het stuur mee vast zit (immers wanneer moet hij nou los en dan heb je gewoon wat meer tijd nodig om hem te verwijderen) en misschien het verlijmen van doppen in de openingen waarmee de stuur airbag ontgrendelingsveren vast zitten (allemaal tijd vertragend en daar houden die jongens met lange vingers niet zo van).

    Ik vraag me overigens wel af of er iemand van de gedupeerden interieur detectie heeft want zo'n loeiend alarm daar zijn dit soort figuren vaak ook niet zo happig op.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 11-06-14 om 08:15.

  10. #9

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    En vanmorgen weer een S-line stuur onvrijwillig in Utrecht van eigenaar gewisseld..IMG_5229.jpg
    Laatst gewijzigd door JINXED; 23-06-14 om 08:34.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    61
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Hebben jullie auto's zonder alarm of hebben ze dat systeem gebypassed?
    Audi S3 Sportback (2014) - S-tronic - Pro Line Plus - Phantomzwart

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    213
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Ik begrijp niet hoe ze via het kleine achterraampje de deuren kunnen openen. Als je de wagen afsluit van buitenaf is er toch de safelock die verhindert dat de deuren van binnenuit kunnen geopend worden. Of mis ik iets?
    2017 S5 Navarra

  13. #12

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Blijkbaar dus geen safelock op de achterportieren, check het zelf eens (Audi A3 8V) door in de auto te gaan zitten auto op slot en aan de handel van het achterportier trekken.

  14. #13
    BenJoep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    216
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Anders gewoon het kinderslot 'actief' zetten?
    | Audi A3 Sportback 8V Ambition Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD |

  15. #14
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Lijkt me ook een idee om de bout van het stuur te vervangen door eenzelfde maat maar met andere kop. geloof nooit dat ze een hele gereedsschapsset bij hebben met alle maten

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    En vanmorgen weer een S-line stuur onvrijwillig in Utrecht van eigenaar gewisseld..IMG_5229.jpg
    Deze foto is van mijn geliefde A3, die gisteren slachtoffer is geworden van een stuurdiefstal. Deze auto heeft geen alarm, maar volgens het schadebedrijf en de dealer is de beste oplossing toch een Disklok.
    Overigens vond ik op Markplaats een vandaag geplaatste advertentie van een stuur en airbag die qua omschrijving perfect matcht met mijn stuur...

  17. #16
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Is er een bepaalde voorliefde voor S-Line stuurwielen of is elke uitvoering populair? Ik heb gelukkig een uitgebreid klasse 4/5 alarm op mijn auto, maar ben regelmatig in de omgeving Utrecht te vinden waar zich dit nu lijkt te concentreren. Misschien is onzichtbaar merken ook een optie zodat bij verkoop via marktplaats je je eigen stuur kunt herkennen? Ik ga in ieder geval geen lock of iets dergelijks zetten want daar doe ik de comfortsleutel mee teniet.

    @Joost67: actie ondernomen op die advertentie?
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Ik heb na de tweede keer diefstal maar een disklock aangeschaft. Het is wel weer extra gedoe omdat er enkele paupers niet van andermans spullen af kunnen blijven maar tot nu toe zit m'n stuur er toch alweer enkele weken in :-)

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    en vandaag was het weer raak..
    Laatst gewijzigd door smeo; 26-06-14 om 10:55.

  20. #19

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Weer in Utrecht, dit is de jouw 2e stuur dat je kwijt bent? Ik vraag me echt af waarom de politie geen lok auto neer zet, volgens mij is het nu een bijna dagelijks terugkerend fenomeen aan het worden?
    Laatst gewijzigd door JINXED; 26-06-14 om 11:06.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    ja, #2 , utrecht.

Pagina 1 van 35 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •