Pagina 2 van 44 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 861

Onderwerp: A3 8V Problemen / kritiekpunten

  1. #21

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Die 2.0 TDI uit 2006 was dan ook de slechte OOIT gemaakt door VAG volgens mij
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Dat rattelen van de 1.4 TFSI (122pk) komt mij bekend voor van mijn vorige A3. Die begon daar al heel vroeg mee, en nooit echt goed opgelost door de dealer. Nu was het niet mega storend, maar als je het weet let je erop.

    De 1.4 COD die ik nu heb is fluister stil, nog geen issues met deze motor ondervonden. Uberhaupt met de A3 nog geen vreemde dingen ondervonden met de A3. Enige wat mij opviel is dat wanneer je de radio aan hebt gezet (zonder sleutel in contactslot) en je stopt hem weer. Dan gaat het scherm meestal na het starten niet omhoog. Alsof die nog onthouden heeft dat die uit is, terwijl die dat niet meer is. Nu is het een kwestie van knopje drukken voor het scherm en hij is er weer.
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  3. #23
    Giesso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    519
    Kudos
    34
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caggie Bekijk Berichten
    Giesso geloof me na zoveel ellende met een 2.0 TDI (2006) zie ik dit kleine geratel als een mierenprobleem )))
    Ben ik met u eens, echter was het ratelende bij mij maar 1 van de dingen, was het daar maar bij gebleven ;-) Ik hoop dat u meer geluk hebt.
    A3 8V Sportback 1.6 TDI S-Tronic Ambition Pro Line S [2013-20**]
    A3 8P Sportback 1.4 TFSI S-Edition [2010-2013]
    In het bezit van VAG-COM kabel (regio Achterhoek)

  4. #24
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Na al 3 x bij de dealert te zijn geweest voor de rammel de deur, is de Adrie gisteren opgehaald en zou het probleem voorgoed worden verholpen. Bovendien heb ik gevraagd of het panodak wat vet kon krijgen (gaf een piepend geluid bij het openen) en bovengenoemde rateltje had ik ook en er is inderdaad een klemmetje geplaatst op de wastegate. Ik heb nog niet kunnen testen of het weg is.

    Tijdens het wachten op de chauffeur, aan het eind van de middag, telefoon.......hallo met de dealer. Het schaamrood staat mij op de kaken, meld de man van de service afdeling. Nadat er de eerste keer een paneel zonder B&O setup is besteld, daarna een deurpaneel van een Sedan, hebben we nu een driedeurs paneel ontvangen! Huh..dit wordt een drama.

    Aangezien ik de 18de op vakantie ga en de auto meeneem, is dat wel een deadline geworden na 3 maanden geneuzel. Laten we maar hopen dat het goed gaat komen ;-)
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

  5. #25
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Mijn god. Elk onderdeel heeft toch een eigen artikelnummer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalleman Bekijk Berichten
    Na al 3 x bij de dealert te zijn geweest voor de rammel de deur, is de Adrie gisteren opgehaald en zou het probleem voorgoed worden verholpen. Bovendien heb ik gevraagd of het panodak wat vet kon krijgen (gaf een piepend geluid bij het openen) en bovengenoemde rateltje had ik ook en er is inderdaad een klemmetje geplaatst op de wastegate. Ik heb nog niet kunnen testen of het weg is.

    Tijdens het wachten op de chauffeur, aan het eind van de middag, telefoon.......hallo met de dealer. Het schaamrood staat mij op de kaken, meld de man van de service afdeling. Nadat er de eerste keer een paneel zonder B&O setup is besteld, daarna een deurpaneel van een Sedan, hebben we nu een driedeurs paneel ontvangen! Huh..dit wordt een drama.

    Aangezien ik de 18de op vakantie ga en de auto meeneem, is dat wel een deadline geworden na 3 maanden geneuzel. Laten we maar hopen dat het goed gaat komen ;-)
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey


  6. #26
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik snap er ook nix van. Heb als compensatie al een mooie Audi thermomok gehad, straks maar eens even in de webshop kijken ;-)
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    120
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVA Bekijk Berichten
    Even langs de dealer rijden en een speciaal klemmetje op de wastegate van de turbo laten monteren. Probleem is bij Audi bekend en is simpel te verhelpen.
    Hebben die van modelbouwjaar 2014 dit ook nog?

    Het enige dat mij stoort is dat ik bij vertrek vaak precies schurende remmen hoor. Na een rembeweging is het dan weer weg ....

    Vind ook dat de motor in 'stilstand' maar heel zwak draait ..

    Heb de 1.4 140 pk

  8. Ad
  9. #28

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Dat schuren van de remmen is heel normaal dat is gewoon een beetje vliegroest op de remschijf die er doordat de remblokken altijd heel lichtjes de remschijf raken af wordt geschuurd, na de eerste keer remmen is dit er af en is de schijf weer vrij van de (roest)vervuiling. Waarschijnlijk heb je dat alleen nadat je lang geparkeerd hebt gestaan of wanneer je auto op natte vochtige plaatsen staat waar snel corrosie op zal treden (langs de zee in de zoute lucht / vochtige parkeerkelder / etc. ).

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    120
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    Dat schuren van de remmen is heel normaal dat is gewoon een beetje vliegroest op de remschijf die er doordat de remblokken altijd heel lichtjes de remschijf raken af wordt geschuurd, na de eerste keer remmen is dit er af en is de schijf weer vrij van de (roest)vervuiling. Waarschijnlijk heb je dat alleen nadat je lang geparkeerd hebt gestaan of wanneer je auto op natte vochtige plaatsen staat waar snel corrosie op zal treden (langs de zee in de zoute lucht / vochtige parkeerkelder / etc. ).
    Ah ok leuk om te weten. Heb het wel nog nooit gehoord bij een andere auto :-)

  11. #30

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Vind persoonlijk het leer van de stoelen, en dan wel de wangen, van erge slechte kwaliteit. Op motortalk praten ze er ook over,...

    Daarnaast vind ik de mmi+ helemaal niet uitgebreid. Je kan vrij weinig met het touchpad, ook muziek is niet door te spoelen(je moet continue een knop vasthouden), radioscherm is vrij saai, etc.

  12. #31
    Blurk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    280
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3L Bekijk Berichten
    Daarnaast vind ik de mmi+ helemaal niet uitgebreid. Je kan vrij weinig met het touchpad, ook muziek is niet door te spoelen(je moet continue een knop vasthouden), radioscherm is vrij saai, etc.
    Mijn buurman kreeg vrijdag zijn nieuwe Octavia Combi met een 8 inch navigatie systeem. Touchscreen, 3D, zenderlogo's, speelt alles af inclusief DVD's. Zo hoort het!
    A3 SB Ambition PL plus - 1.4 TFSI CoD - S tronic - Belugabruin - o.a. Assistentiepakket, ASS, Comfortsleutel - Dakreling - Zwarte hemel

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    269
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blurk Bekijk Berichten
    Mijn buurman kreeg vrijdag zijn nieuwe Octavia Combi met een 8 inch navigatie systeem. Touchscreen, 3D, zenderlogo's, speelt alles af inclusief DVD's. Zo hoort het!
    Misschien dat er weer een handigert komt die de firmware op de MMI kan zetten. Het zijn per slot van rekening identieke toestellen.

  14. #33
    BobSline's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    33
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Donderdag heeft mijn airco het begeven, zodra je hem wilt inschakelen gaat hij direct weer uit. Tevens heb ik een vibratie in de rechter voorportier bij hoge toeren. Dinsdag gaan ze beide hopelijk verhelpen... (Eerste wereld problemen 😉 )
    Laatst gewijzigd door BobSline; 23-06-14 om 00:10.
    A3 SB 2.0TDI 184pk Pro Line S Dakota grijs extra opties: 18 inch rotor zomervelgen, 18 inch Avus wintervelgen, zwart optiek, PDC, elec. inkl. spiegels,

  15. #34
    Tyl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    45
    Posts
    207
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Kan het dit misschien zijn? De A3 en Golf delen hetzelfde platform en in dit geval multi link as.



    http://www.autoweek.nl/nieuws/28302/...nt-bijgeluiden

    Het gaat dan wel over de Golf maar wie zegt dat de A3 dit niet kan hebben? Op Autoweek forum wordt er ook over geklaagd.
    Nee dat is het niet. Afgelopen weekend met 4 volwassenen in de auto. Als je over een drempel gaat over een heuveltje, zitten de mannen achterin nog net niet te kotsen. Hij stuitert enorm.
    Audi A3 Sedan Pro Line S - 1.4 TFSI CoD - S-Tronic - Daytona Grijs - 2014
    Audi A4 Avant Pro Line S - 2.0 TDI - Manual - Lavagrijs - 2012

  16. #35
    ryboxem87's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3L Bekijk Berichten
    ... ook muziek is niet door te spoelen(je moet continue een knop vasthouden), ...
    kies voor functie(?) linksonder, en dan helemaal links, heet geloof ik afspeellocatie, daarna kun je met de grote draaiknop doorspoelen

  17. #36

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
    Hebben die van modelbouwjaar 2014 dit ook nog?

    Het enige dat mij stoort is dat ik bij vertrek vaak precies schurende remmen hoor. Na een rembeweging is het dan weer weg ....

    Vind ook dat de motor in 'stilstand' maar heel zwak draait ..

    Heb de 1.4 140 pk

    Die van mij is een vroege mj 2014. Ik weet niet hoe het is met de auto's die later geproduceerd zijn.

  18. #37
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Gelukkig heb ik na een jaar (1 juli 2013) helemaal geen problemen met mijn A3 SB 1.4 TFSI gehad.

    Ik ben zeer tevreden over (bijna) alles en stap nog steeds met een grote smile in. Ik vind de ruimte achterin matig, maar niet storend, daarnaast heb ik behoorlijk moeten wennen aan de zitpositie en in de vijfde en zesde versnelling mis soms wat kracht in de motor.
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  19. #38

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryboxem87 Bekijk Berichten
    kies voor functie(?) linksonder, en dan helemaal links, heet geloof ik afspeellocatie, daarna kun je met de grote draaiknop doorspoelen
    Waar vind jij dit? Ik zie het niet
    ImageUploadedByTapatalk1403619879.285932.jpg
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  20. #39
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Waar vind jij dit? Ik zie het niet
    ImageUploadedByTapatalk1403619879.285932.jpg
    vink je weg halen of plaatsen bij uitgebreide info.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  21. #40
    Tyl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    45
    Posts
    207
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Waar vind jij dit? Ik zie het niet
    ImageUploadedByTapatalk1403619879.285932.jpg
    als je daar gewoon drukt op de grote ronde knop. Dan krijgt de voortgangsindicator een streepje en die kan je verplaatsen met de grote ronde knop. Zet hem op bv 2 minuten en druk weer op de knop.. tadaaaa
    Audi A3 Sedan Pro Line S - 1.4 TFSI CoD - S-Tronic - Daytona Grijs - 2014
    Audi A4 Avant Pro Line S - 2.0 TDI - Manual - Lavagrijs - 2012

Pagina 2 van 44 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •