Pagina 3 van 44 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 861

Onderwerp: A3 8V Problemen / kritiekpunten

  1. #41

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    @remi
    Dit is uitgebreide info, toch?

    @Tyl
    Hmm dacht dat ik dat gebeurd had maar misschien viel me niet op dat er een streepje kwam en heb ik niet gedraaid. Thanks! Zal nog eens proberen. Dan ben ik vooral benieuwd of dit ook werkt in films want met een nummer van 3 minuten is dit niet een hele nuttige functie, in een film van 2 uur wel. Heb ook iets vreemds ontdekt, ben benieuwd of anderen dit ook hebben. Bij doorspoelen heb ik paar keer gehad dat het beeld bevriest en dat ik dus 2 minuten voor niks aan het doorspoelen was. Lijkt op een bug
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  2. #42
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    @remi
    Dit is uitgebreide info, toch?
    Dacht het eerst ook, maar audi niet.
    Probeer maar.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #43
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    De vouwen zijn de mensen zelf schuld. Als je met een been buiten de auto in de stoel zit dan druk je de wang in. Als je zo vaker zit krijg je vouwen. Je kunt denk ik beter het grovere leer hebben dat Volvo gebruikt. Dat is volgens mij steviger/minder gevoelig.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3L Bekijk Berichten
    Vind persoonlijk het leer van de stoelen, en dan wel de wangen, van erge slechte kwaliteit. Op motortalk praten ze er ook over,...

    Daarnaast vind ik de mmi+ helemaal niet uitgebreid. Je kan vrij weinig met het touchpad, ook muziek is niet door te spoelen(je moet continue een knop vasthouden), radioscherm is vrij saai, etc.
    Laatst gewijzigd door Mausie; 24-06-14 om 23:53.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  4. #44
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk Berichten
    als je daar gewoon drukt op de grote ronde knop. Dan krijgt de voortgangsindicator een streepje en die kan je verplaatsen met de grote ronde knop. Zet hem op bv 2 minuten en druk weer op de knop.. tadaaaa
    Dat doe ik ook altijd en het werkt altijd tadaaa!!!
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  5. #45

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Dat doorspoelen is zeker alleen bij een SD of CD?
    Via bluetooth (spotify), doet die draaiknop het namelijk niet. Hierbij moet ik met de volumeknop doorspoelen

    @Mausie, klopt helemaal wat je zegt. Maar het gebeurd wel erg vroeg al, wat wilt duiden dat de kwaliteit of duurzaamheid niet echt hoog is.


  6. #46
    Tyl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    45
    Posts
    207
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3L Bekijk Berichten
    Dat doorspoelen is zeker alleen bij een SD of CD?
    Via bluetooth (spotify), doet die draaiknop het namelijk niet. Hierbij moet ik met de volumeknop doorspoelen

    @Mausie, klopt helemaal wat je zegt. Maar het gebeurd wel erg vroeg al, wat wilt duiden dat de kwaliteit of duurzaamheid niet echt hoog is.
    Bluetooth streaming is ook iets anders. Dat heeft zo zijn beperkingen
    Audi A3 Sedan Pro Line S - 1.4 TFSI CoD - S-Tronic - Daytona Grijs - 2014
    Audi A4 Avant Pro Line S - 2.0 TDI - Manual - Lavagrijs - 2012

  7. #47
    sniperelite0052's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    21
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Mijn MMI scherm tikt constant als ik rij bij warm weer, waarschijnlijk door het uitzetten van de plastic. Dit zelf op vlakke banen, redelijk irritant. Ook durft mijn scherm af en toe eens niet uitklappen, maar druk op de mmi toets en ie verschijnt weer.
    Ik heb de standaard MMI, wat zwakjes, het uitklapbaar scherm is wel goed, maar je kunt er helemaal niets met aanvangen, voor het geld van de mmi had mijn vader bij skoda een navigatiesysteem met touch en dergelijke. Ook als een bestand een lange naam heeft kun je het niet helemaal zien, bij een 'normale' radio zou deze scrollen zeg maar, de mmi doet dit niet, vind ik vrij irritant. Achteraf liever de MMI+ gezien, maar te laat
    Laatst gewijzigd door sniperelite0052; 04-07-14 om 12:45.
    A cow has four sides, top, left, right and bottom.

  8. Ad
  9. #48
    kemp159's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Helaas kan het geluid van mijn Audi Sound Sytem niet lekker hard! Zodra er een zware bas bijkomt schiet het volume een eind omlaag
    Balen!!!

  10. #49

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Gala uit zetten. Het kan harder dan mijn oren leuk vinden.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  11. #50
    kemp159's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Gala uit zetten. Het kan harder dan mijn oren leuk vinden.
    Maakt helaas niets uit ;-(

  12. #51
    Blurk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    280
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kemp159 Bekijk Berichten
    Maakt helaas niets uit ;-(
    Wat noem jij lekker hard? Met het volume nog niet eens op maximum stap ik na een ritje al met bloedende oren uit

    Bij welke (subwoofer, bas, volume) instellingen gaat het bij jou mis? Heb je een voorbeeld nummer om te vergelijken/testen?

    Er is ooit eens langsgekomen in een topic dat het volume niet hoger kan dan 25 als je vanaf een iPod of zoiets afspeelt. Vanaf een SD kaart is dat in ieder geval geen probleem.
    A3 SB Ambition PL plus - 1.4 TFSI CoD - S tronic - Belugabruin - o.a. Assistentiepakket, ASS, Comfortsleutel - Dakreling - Zwarte hemel

  13. #52

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Dat is ook waar inderdaad. Via Bluetooth gaat het ook lang zo hard niet volgens mij. Ik speel ook vanaf SD en het kan in mijn optiek echt HEEL hard! Ook de bas kan het makkelijk aan bij bijna vol volume.
    Laatst gewijzigd door peternorth; 06-07-14 om 15:05.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    54
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ja hier precies hetzelfde. Heel irritant

  15. #54

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Niet zozeer een probleem, maar eerder een klein minpuntje: In de vorige A3 had ik nog een 'groot' gaspedaal dat scharnierde op de bodem. In de nieuwe A3 is dit zo'n ielig pedaal geworden die van boven komt.. Vind ik zelf minder prettig. Iemand anders zelfde ervaring?
    Laatst gewijzigd door Janjanjan; 07-07-14 om 11:27.

  16. #55
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janjanjan Bekijk Berichten
    Niet zozeer een probleem, maar eerder een klein minpuntje: In de vorige A3 had ik nog een 'groot' gaspedaal dat scharnierde op de bodem. In de nieuwe A3 is dit zo'n ielig pedaal geworden die van boven komt.. Vind ik zelf minder prettig. Iemand anders zelfde ervaring?
    Belangrijkste is dat je gas kan geven.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  17. #56

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janjanjan Bekijk Berichten
    Niet zozeer een probleem, maar eerder een klein minpuntje: In de vorige A3 had ik nog een 'groot' gaspedaal dat scharnierde op de bodem. In de nieuwe A3 is dit zo'n ielig pedaal geworden die van boven komt.. Vind ik zelf minder prettig. Iemand anders zelfde ervaring?
    Ik vind het ook minder prettig. Snap het ook niet want in m'n vorige A3 had ik wel zo'n mooi groot pedaal waar je voet lekker op kon "rusten". Soms lig je er net met je teen op en moet je voet weer even omhoog.

    Zo zat het in m'n 8P:


    En nu dit:
    Laatst gewijzigd door peternorth; 07-07-14 om 11:45.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  18. #57
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Ik vind het ook minder prettig. Snap het ook niet want in m'n vorige A3 had ik wel zo'n mooi groot pedaal waar je voet lekker op kon "rusten". Soms lig je er net met je teen op en moet je voet weer even omhoog.

    Zo zat het in m'n 8P:


    En nu dit:
    Geen last van, rij veel met cc.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  19. #58

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik heb er ook niet zozeer last van maar vind het wel een ergernisje. Want iets was goed en waarom verander je het dan? Dat vind ik ook nog altijd van de sleutel. Dat had een moderne sleutel moeten zijn zonder zo'n klap sleutel erop.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  20. #59
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    wat er nu weer inzit is het zelfde als bij de eerste type A3.
    De vorige heb ik dus niet meegemaakt.
    Lijkt me wel handiger.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  21. #60

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    On topic:

    In het geheel heeft volgens mij een beknibbel / bezuinigingsronde de A3 8V getroffen, ik heb al meer details gezien waarvan ik denk, in het kader van de "kosten"..... Dit A3 8V gaspedaal komt van origine uit de Polo, kost minder, weegt fractioneel minder, ziet er weer fractioneel minder premium uit. In ieder opzicht is de A3 ten deel gevallen aan de grote bezuinigingsronde, qua materiaalgebruik, standaard "kit" en afwerking.

    Minpunten:

    Goedkoop aanvoelende bekleding op de stoffen stoelen (Ambition) die niet mooi gemonteerd zit (rimpels).
    Slecht oprollende achterbank gordels (inmiddels 1x tussen de deur gezeten).
    Ventilatieopeningen voelen goedkoop aan (op het dashboard) en laten zich slecht instellen.

    Off topic:

    Ik vond de voorganger van onze A3 8V (een Golf 6 highline) beduidend meer premium aanvoelen al was het maar omdat daar af fabriek enkele basale zaken gewoon standaard was (alcantara bekleding op de highline, opbergzakken aan de voorstoelen, 12V in de kofferbak, middenarmsteun achter met doorlaadopening, DSG flippers op het stuur,lendesteun op de voorstoelen, licht en regensensor, olietemp-meter via MFA, alu finish op de knoppen, verlichte make-up spiegels, enz.) opties daar betaald je op de A3 dik voor bij. Bovendien is interieurruimte voor mij iets, dat daar aan kan bijdragen.

    Overigens valt de interieurruimte me tegen, bij een proefrit valt dat toch minder op maar nu enkele weken in gebruik, merk ik het des te meer, alles past er net niet in. Soms denk ik wel eens, wat een klein autootje is zo'n A3 8V sportback eigenlijk t.o.v. de voorganger Golf 6 (5 deurs hatchback). Ik begrijp niet helemaal dat de overige MQB auto's wel groot mogen zijn, Seat Leon, Skoda Octavia, Golf 7 als je deze afzet tegen de A3 dan komt de laatste er erg bekaaid vanaf (de A4 loopt toch op z'n einde dus daar zal hij weinig "meer" vanaf snoepen). Ik heb het idee dat de nieuwe Clio (5 drs hatchback, huidige model) qua interieurruimte overeenkomt, ik heb er laatst op vakantie een gehuurd.

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg VAG minded geweest al jaren maar denk dat de volgende niet perse meer een VAG product wordt. Was destijds erg gecharmeerd van de value for money bij de VAG producten vanaf zeg '98 maar heb het gevoel dat de neerwaardse spiraal is ingezet met de komst van de Polo 9N (vanaf 2002-) en deze langzaam ten deel begint te vallen aan alle VAG producten. Het is overigens niet zo dat het bij andere Duitse merken veel beter is, ik hoor uit de BMW hoek ook erg veel negatieve kwaliteits issues. Mercedes (had veel roest / electronica problemen) lijkt wel qua kwaliteit iets op te krabbelen, maar ook daar is de afwerking niet meer dat wat hij geweest is....

    Tel daarbij op een dealer / importeur die weinig doet met negatieve ervaringen (met een kluitje in het riet) en de klantbeleving van een merk wordt in enkele jaren ten gronde gericht....
    Laatst gewijzigd door JINXED; 07-07-14 om 12:43.

Pagina 3 van 44 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •