Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 71

Onderwerp: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

  1. #41
    neliz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Stempelveren gemonteerd op een Audi A3 Sportback!
    Zie het eindresultaat maar;-)

    Laatst gewijzigd door neliz; 02-12-15 om 10:14.
    Audi A3 Sportback Proline G-tron, S-tronic, volledig S3 uitgevoerd, S3 look Lederen interieur, S3 Diffusor, S3 look uitlaatsysteem, 19 inch RS6 velgen, alcantara hemel, Pipercross inlegfilter, Externe Tuning, Remap DSG tuning!

  2. #42
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Heel netjes, gaat ook smooth open 👍
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #43
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Dat is Nice 😁
    Hoe heb je dat voor elkaar gekregen??
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  4. #44
    neliz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Heel simpel! Twee stempelveren type R204-407 bij Amatec besteld en deze tussen mijn gasveren gemonteerd!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mspeed Bekijk Berichten
    Dat is Nice 😁
    Hoe heb je dat voor elkaar gekregen??
    Audi A3 Sportback Proline G-tron, S-tronic, volledig S3 uitgevoerd, S3 look Lederen interieur, S3 Diffusor, S3 look uitlaatsysteem, 19 inch RS6 velgen, alcantara hemel, Pipercross inlegfilter, Externe Tuning, Remap DSG tuning!

  5. #45
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Oke thanks.
    Dit is wel een leuke mod om te gaan aanbrengen
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel


  6. #46

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    gaaf! ik heb gelijk de veren besteld
    Laatst gewijzigd door tom; 02-12-15 om 19:15. Reden: Hier wordt niet gehandeld

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neliz Bekijk Berichten
    Stempelveren gemonteerd op een Audi A3 Sportback!
    Zie het eindresultaat maar;-)
    Dat ziet er gaaf uit! Heb je ook foto's van hoe de gasveren er uit zien met de stempelveren er tussen? Is het makkelijk om ze er tussen te monteren?

  8. Ad
  9. #48
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Ik heb dit topic met belangstelling gevolgd, maar vraag mij nog steeds af wat het nut is van dat automatisch openen.

    Op mijn sleutel zit ook een kofferbakknopje en dat wordt nogal eens per ongeluk ingedrukt. Dat zie ik op mijn display dat de bak ontgrendeld is, maar gelukkig blijft het dan omlaag staan. Kan ik doorrijden of rustig een plekje zoeken om de bak weer dicht te drukken.

    Om het te openen heb ik slechts 1 vinger nodig en daarvoor hoef ik echt niet elke dag naar de sportschool te gaan. Dus waar draait het dan wel om, is het alleen voor de buren?

  10. #49
    neliz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erdeke Bekijk Berichten
    Dat ziet er gaaf uit! Heb je ook foto's van hoe de gasveren er uit zien met de stempelveren er tussen? Is het makkelijk om ze er tussen te monteren?
    Ben er ongeveer 20 min. mee bezig geweest! Er staan een paar topics hier in het forum hoe je het moet doen!
    http://www.audiforum.nl/forum/techni...mpelveren.html
    Laatst gewijzigd door neliz; 02-12-15 om 19:53.
    Audi A3 Sportback Proline G-tron, S-tronic, volledig S3 uitgevoerd, S3 look Lederen interieur, S3 Diffusor, S3 look uitlaatsysteem, 19 inch RS6 velgen, alcantara hemel, Pipercross inlegfilter, Externe Tuning, Remap DSG tuning!

  11. #50
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Ik heb dit topic met belangstelling gevolgd, maar vraag mij nog steeds af wat het nut is van dat automatisch openen.

    Op mijn sleutel zit ook een kofferbakknopje en dat wordt nogal eens per ongeluk ingedrukt. Dat zie ik op mijn display dat de bak ontgrendeld is, maar gelukkig blijft het dan omlaag staan. Kan ik doorrijden of rustig een plekje zoeken om de bak weer dicht te drukken.

    Om het te openen heb ik slechts 1 vinger nodig en daarvoor hoef ik echt niet elke dag naar de sportschool te gaan. Dus waar draait het dan wel om, is het alleen voor de buren?
    Dat wil ik ook wel eens weten! Het nut van met je handen vol naar de auto lopen ontgaat me: hoe druk je met je handenvol op je sleutel? Met een comfortsleutel ontgaat me het gemak volledig. Ik had graag de automatische functie gehad zoals ook op de duurdere modellen wordt geleverd, maar helaas Net zo'n misser als het niet leverbaar zijn van de geheugenfunctie voor de elektrisch instelbare sportstoelen, belachelijk eigenlijk.
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  12. #51

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Voor mij (A3 limo): als ik een volle boodschappenkrat draag/til met twee handen dan kan ik nog net in één hand ook mijn autosleutel vasthouden en het knopje indrukken (moet ik natuurlijk wel eerst mijn autosleutel pakken voordat ik de krat op til).
    En ook handig voor als mijn vriendin met volle handen staat om iets in de kofferbak te gooien en ik te lam ben om naar de achterkant van de auto te lopen

  13. #52
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Jongens, het is gewoon een leuke mod.. Elektrisch verstelbare stoelen slaan ook nergens op als je zo redeneert.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  14. #53
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Inderdaad. Mooie mod, goed werk @neliz. Daarnaast zie ik het praktisch voordeel wel:

    1) ik gooi de klep open voordat ik met handen vol spullen naar de auto loop.
    2) de klep valt niet meer vanzelf dicht. Dit voordeel vind ik misschien nog wel groter: risico op vingers tussen de klep als je met één hand de klep een jens naar beneden geeft. Je eigen vingers of die van anderen. Been there...

    Mocht nu de klep ongewild open gaan of zijn de nadelen groter dan de voordelen, is de mod in 5min weer ongedaan gemaakt.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  15. #54
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Jongens, het is gewoon een leuke mod.. Elektrisch verstelbare stoelen slaan ook nergens op als je zo redeneert.
    Elektrisch verstelbare stoelen zijn vooral handig als er meerdere personen in de auto rijden. Ik heb het nu niet, maar in mijn vorige auto('s) wel. Mis het inderdaad ook niet.

    Maar zo zijn er meer dingetjes die je in de praktijk bijna nooit gebruikt. Ik kan met mijn sleutel op afstand (beperkt tot enkele meters) mijn cabriokap openen en sluiten, evenals de ramen. Heb het één keer gedaan, om te kijken of het werkt. Heb trouwens niets tegen (leuke) mods. Zo vind ik de projectie van Audi- of Quattrologo bij het openen van de portieren best leuk. Waarom niet, als je het geld ervoor over hebt?

  16. #55
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Elektrisch verstelbare stoelen zijn vooral handig als er meerdere personen in de auto rijden.
    Mits er een geheugen functie op zit
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  17. #56

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xecto Bekijk Berichten
    Dat wil ik ook wel eens weten! Het nut van met je handen vol naar de auto lopen ontgaat me: hoe druk je met je handenvol op je sleutel? Met een comfortsleutel ontgaat me het gemak volledig. Ik had graag de automatische functie gehad zoals ook op de duurdere modellen wordt geleverd, maar helaas Net zo'n misser als het niet leverbaar zijn van de geheugenfunctie voor de elektrisch instelbare sportstoelen, belachelijk eigenlijk.
    Sleutelbos met de ring om je vinger, dan kan je precies met je duim de knop indrukken. Met een krat zware boodschappen of spullen moet je je hand anders in een bepaalde hoek wringen, en dat is echt lastiger dan even met je vinger op een knopje drukken.

    Mijn klep is nog nooit per ongeluk open gegaan. Nooit.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #57
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Sleutelbos met de ring om je vinger, dan kan je precies met je duim de knop indrukken. Met een krat zware boodschappen of spullen moet je je hand anders in een bepaalde hoek wringen, en dat is echt lastiger dan even met je vinger op een knopje drukken.

    Mijn klep is nog nooit per ongeluk open gegaan. Nooit.
    Bij mijn vorige auto (A4 cabrio) gebeurde het regelmatig. Waarschijnlijk per ongeluk knopje ingedrukt bij het starten van de auto.

  19. #58
    Rick1855's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    276
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neliz Bekijk Berichten
    Heel simpel! Twee stempelveren type R204-407 bij Amatec besteld en deze tussen mijn gasveren gemonteerd!
    Ik heb ook even bij Amatec gekeken, maar volgens mij moet je er minstens 8 bestellen om geen toelage voor het minimale bestelbedrag te betalen. Is dat nieuw op hun site?
    Voorheen: Volkswagen Passat Bleumotion DSG 7 Highline sedan|exec. plus|dynamic|park-assist|black/black|debadged|full led inside
    A3 e-tron Ambition/S-line Daytona grijs

  20. #59
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Nee, dat is het niet. Maar als je bestelt en daarna een advertentie op dit forum plaatst (niet in dit topic) kun je ongetwijfeld van de extra veren af komen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #60
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische kofferklep door vervangen dempers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Mits er een geheugen functie op zit
    Nee hoor, ook omdat je dan niet met je handen steeds ergens tussen deurstijl en stoel moet wurmen om je rugleuning te verstellen en daarbij met je ring fijn een paar scratchmarks achter kan laten

    Is het ook niet zo dat de zitting van de elektrisch verstelbare stoel beter instelbaar is, maw voorzijde en achterzijde onafhankelijk?
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •