Pagina 19 van 21 EersteEerste ... 915161718192021 LaatsteLaatste
Resultaten 361 tot 380 van de 415

Onderwerp: Backup camera achteraf inbouwen

  1. #361

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    64
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Beste Forum leden,

    Sinds vandaag rij ik een Audi A3 E Tron uit 2015.

    De auto heeft een MMI navigation plus weergave en parkeer sensoren achter met akoestische weergave, geen parkeer camera.

    Mijn vraag is of het mogelijk is om de weergave van de parkeersensoren ook visueel te maken, eventueel uit te breiden met sensoren aan de voorzijde en de uitbreiding met een parkeercamera achter.
    En daarnaast eventueel een paar kleine coderings aanpassingen.

    Ik woon in Roermond en zoek iemand die dat kan en een indicatie kan geven wat dat gaat kosten.

    Ik lees graag jullie reacties.

    Vriendelijke groet,
    Jacques.

  2. #362
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WackoJacko Bekijk Berichten
    Beste Forum leden,

    Sinds vandaag rij ik een Audi A3 E Tron uit 2015.

    De auto heeft een MMI navigation plus weergave en parkeer sensoren achter met akoestische weergave, geen parkeer camera.

    Mijn vraag is of het mogelijk is om de weergave van de parkeersensoren ook visueel te maken, eventueel uit te breiden met sensoren aan de voorzijde en de uitbreiding met een parkeercamera achter.
    En daarnaast eventueel een paar kleine coderings aanpassingen.

    Ik woon in Roermond en zoek iemand die dat kan en een indicatie kan geven wat dat gaat kosten.

    Ik lees graag jullie reacties.

    Vriendelijke groet,
    Jacques.
    Ja hoor is geen probleem. Kijk in het vcds locatie topic wie bij jou in de buurt zit. Anders mag je een ritje Den Haag maken als je dat wilt

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #363
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WackoJacko Bekijk Berichten
    Beste Forum leden,

    Sinds vandaag rij ik een Audi A3 E Tron uit 2015.

    De auto heeft een MMI navigation plus weergave en parkeer sensoren achter met akoestische weergave, geen parkeer camera.

    Mijn vraag is of het mogelijk is om de weergave van de parkeersensoren ook visueel te maken, eventueel uit te breiden met sensoren aan de voorzijde en de uitbreiding met een parkeercamera achter.
    En daarnaast eventueel een paar kleine coderings aanpassingen.

    Ik woon in Roermond en zoek iemand die dat kan en een indicatie kan geven wat dat gaat kosten.

    Ik lees graag jullie reacties.

    Vriendelijke groet,
    Jacques.
    Stuur maar een mail, kan je helpen, ook met de retrofits
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  4. #364

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    64
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Hoi Rainesh,

    Kun jij mij helpen aan informatie.
    De coderingen is duidelijk, ik ben mijn lijstje aan het maken.

    Wat betreft de achteruitrij camera, wat heb ik daar voor nodig?
    Ik lees dingen over wel of niet een interface adapter nodig hebben, maar als ik die interface adapter bekijk zitten daar RCA aansluitingen op.
    Zit de 'originele' camera van Audi niet rechtstreeks op de kabelboom aangesloten?
    Weet jij wat ik allemaal nodig heb?

    Groet,
    Jacques.

  5. #365
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WackoJacko Bekijk Berichten
    Hoi Rainesh,

    Kun jij mij helpen aan informatie.
    De coderingen is duidelijk, ik ben mijn lijstje aan het maken.

    Wat betreft de achteruitrij camera, wat heb ik daar voor nodig?
    Ik lees dingen over wel of niet een interface adapter nodig hebben, maar als ik die interface adapter bekijk zitten daar RCA aansluitingen op.
    Zit de 'originele' camera van Audi niet rechtstreeks op de kabelboom aangesloten?
    Weet jij wat ik allemaal nodig heb?

    Groet,
    Jacques.
    Prefacelift heeft nog een module tussenin. Facelift heeft de module ingebouwd in camera.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #366

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    64
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Dankje dat helpt mij deels, als ik weet of ik een pre facelift versie heb, daar ga ik maar even van uit.
    Dus heb ik die interface adapter nodig.
    In dat geval kan ik ook een frontcamera aansluiten denk ik aangezien die interface 2 aansluitingen heeft.
    Nu wordt ik gewezen op een set bij Aliexpress, compleet met bedrading, interface, camera in de greep. Prijs incl verzenden 160 euro, zou dat iets zijn?

  7. #367
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WackoJacko Bekijk Berichten
    Dankje dat helpt mij deels, als ik weet of ik een pre facelift versie heb, daar ga ik maar even van uit.
    Dus heb ik die interface adapter nodig.
    In dat geval kan ik ook een frontcamera aansluiten denk ik aangezien die interface 2 aansluitingen heeft.
    Nu wordt ik gewezen op een set bij Aliexpress, compleet met bedrading, interface, camera in de greep. Prijs incl verzenden 160 euro, zou dat iets zijn?
    Ik zou een set door Carpediem laten plaatsen, die kalibreert het ook gelijk met Odis

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #368
    Moirten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WackoJacko Bekijk Berichten
    Dankje dat helpt mij deels, als ik weet of ik een pre facelift versie heb, daar ga ik maar even van uit.
    Dus heb ik die interface adapter nodig.
    In dat geval kan ik ook een frontcamera aansluiten denk ik aangezien die interface 2 aansluitingen heeft.
    Nu wordt ik gewezen op een set bij Aliexpress, compleet met bedrading, interface, camera in de greep. Prijs incl verzenden 160 euro, zou dat iets zijn?
    Ik heb vorig weekend een Aliexpress set ingebouwd voor mijn A3 Limo(pre-facelift) en deze werkt perfect!
    https://nl.aliexpress.com/item/32961...24774c4dajmlva

    €120 euro incl verzenden, geen gedoe met douane gehad.

    Ook de trajectory (dynamische lijnen van stuur) werken hier perfect op.
    Dit is allemaal plug en play, alleen 1 draadje solderen van de camera naar de achteruit (deze draad steekt gewoon uit de kabelboom, dus je hoeft niet te zoeken).
    Het beeld is perfect, zelfs in het donker.

    Deze set werkt met achteruitrij camera maar ook met front camera.
    Parkeersensoren blijven werken, deze zijn dus ook nog zichtbaar visueel op het scherm tijdens het beeld van de camera.
    Laatst gewijzigd door Moirten; 03-03-20 om 08:31.

  10. #369

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    64
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Dankje Moirten,
    Ik had ook al contact gehad met die aanbieder, waarbij mijn vraag ging of de camera unit ook de switch heeft om de achterklep te openen.
    Ik heb hem besteld, ik krijg wel de mededeling dat levering wat langer kan duren wegens het Corona virus.
    Verkoper vertelde mij dat ze berichten ontvangen hadden dat zendingen 2 a 3 weken blijven liggen als een soort van Quarantaine.??
    Als ik de set heb, en vragen heb, kan ik jou dan contacten ?
    Groet,
    Jacques.

  11. #370
    Moirten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WackoJacko Bekijk Berichten
    Dankje Moirten,
    Ik had ook al contact gehad met die aanbieder, waarbij mijn vraag ging of de camera unit ook de switch heeft om de achterklep te openen.
    Ik heb hem besteld, ik krijg wel de mededeling dat levering wat langer kan duren wegens het Corona virus.
    Verkoper vertelde mij dat ze berichten ontvangen hadden dat zendingen 2 a 3 weken blijven liggen als een soort van Quarantaine.??
    Als ik de set heb, en vragen heb, kan ik jou dan contacten ?
    Groet,
    Jacques.
    Hi Jacques,

    Er wordt een handgreep bijgeleverd waar de camera in zit.
    In deze handgreep zit ook de schakelaar om de achterklep te openen, de handgreep vervangt de originele.

    Ik heb de set vorige week ontvangen, blijkbaar vlak voordat ze pakketjes in quarantaine doen, had het binnen een week binnen.

    Je moet even bij bestellingsopmerkingen zeggen: I need the rear/back camera, please include de-instalation tools.
    Dan doen ze er plastic spatels bij om je bekleding los te halen, en de tool om je MMI er uit te halen.
    Anders doen ze er voor in de plaats een front camera bij volgens mij.

    Als je vragen hebt, help ik je graag

  12. #371

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moirten Bekijk Berichten
    Hi Jacques,

    Er wordt een handgreep bijgeleverd waar de camera in zit.
    In deze handgreep zit ook de schakelaar om de achterklep te openen, de handgreep vervangt de originele.

    Ik heb de set vorige week ontvangen, blijkbaar vlak voordat ze pakketjes in quarantaine doen, had het binnen een week binnen.

    Je moet even bij bestellingsopmerkingen zeggen: I need the rear/back camera, please include de-instalation tools.
    Dan doen ze er plastic spatels bij om je bekleding los te halen, en de tool om je MMI er uit te halen.
    Anders doen ze er voor in de plaats een front camera bij volgens mij.

    Als je vragen hebt, help ik je graag
    Hallo Moirten,

    Waar haal je het 'achteruit' signaal vandaan? Ik lees in de reactie's in de verkoop advertentie dat het signaal bij het achteruitrijlicht te zwak is...

    Weet je toevallig ook of het mogelijk is om de optische weergaven uit te zetten van de PDC? Mijn A3 heeft namelijk geen PDC.

    Zit er een duidelijke installatie instructie bij?

  13. #372
    Moirten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jordyvl Bekijk Berichten
    Hallo Moirten,

    Waar haal je het 'achteruit' signaal vandaan? Ik lees in de reactie's in de verkoop advertentie dat het signaal bij het achteruitrijlicht te zwak is...

    Weet je toevallig ook of het mogelijk is om de optische weergaven uit te zetten van de PDC? Mijn A3 heeft namelijk geen PDC.

    Zit er een duidelijke installatie instructie bij?
    Hi Jordy,

    Het achteruit signaal haal je uit de meegeleverde stekker.
    Er zit een stekker bij met contrastekker die achterin de MMI gaat, hieruit steekt de "reverse" draad.
    Deze soldeer je aan de + voedingsdraad van de camera.
    Verder is alles plug en play.

    Optische weergave ben ik vergeten uit te zetten(heb ook geen PDC) maar stoort niet echt..
    Kan je wel uitzetten dmv dipswitch in meegeleverde camera module(die achter dashboardkastje komt) maar ik heb geen zin om alles weer open te halen

    De handleiding die er bij zit is ruk en klopt van geen kant.
    Het spreekt echter voor zich, zolang je de achteruit(reverse) draad zo aansluit als hierboven omschreven lukt het wel.
    Verder moet je voorzichtig zijn met bekleding/panelen demonteren zodat er geen clipjes wegspringen of verbuigen.

    En je hebt een hele lange dopsleutel nodig om het dashboardkastje los te halen, er zit namelijk nog een bout achter de MMI unit (heel diep).

    Ik ben in totaal ongeveer 3 uur bezig geweest.

  14. #373

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Hallo Moirten,

    Ik ben benieuwd of er wel duidelijk beschreven staat welke dipswitsch er om gezet moet worden om de optische weergaven weg te halen...

    Dank voor je snelle en uitgebreide reactie!

  15. #374

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    64
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Hoi Moirten,
    Ik heb de set ontvangen, echter.....
    Ondanks duidelijk aangeven vooraf aan de bestelling en als opmerking bij de bestelling hebben ze de de-installatie tools niet meegestuurd.
    Nu kan ik wel gaan wachten tot ze die na sturen maar dat gaat misschien ook wel weer 2 a 3 weken duren.
    Is het een mogelijkheid dat ik de set van jou kan lenen?
    Groet,
    Jacques.

  16. #375

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    64
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Hoi Moirten,
    Ik heb de set ontvangen, camera geplaatst.
    Uit de Camera komt zwarte kabel met een micro connector en een rode en zwarte draad.
    Zwarte draad aan de massa, rode kabel heb ik verlengd naar het dashboard, nu twijfel ik of dat had gemoeten.
    Ik heb de reverse module geplaatst en aangesloten en de roze draad waar op staat power rear camera aangesloten op die verlengde rode draad.
    Een 'reverse' draad heb ik niet, ik neem aan dat je daarmee die power rear camera bedoeld?
    Alles aangesloten maar ik krijg geen beeld van de achteruitrij camera.
    Kunnen wij even contacten?
    Groet,
    Jacques.

  17. #376
    Audi A3ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Hallo

    Ik ben sinds kort eigenaar van een A3 Limousine facelift model 2017

    En ik heb heel dit forum doorgelezen (ja alle 19 pagina's) maar er is me nog een ding niet duidelijk geworden:

    Ik wil graag een achteruitrijcamera inbouwen maar wat ik dus wel tegen kom is dat bij een facelift en een originele camera je niet full screen beeld hebt maar split screen,ik heb wel voor en achter parkeersensoren dus dat werkt wel, maar ik vind full screen met auto overlay veel mooier.

    En nu zijn er vele die dus een alie camera ingebouwd hebben en schijnt toch wel goed te werken, maar nu wil ik graag weten als je een alie camera in een facelift bouwt of je dan wel full screen hebt of gaat het dan nog steeds split screen zijn omdat het aangesloten wordt op MIB2

    Of werkt het wel omdat je geen coding aan hoeft te passen in VCDS bij een alie setje?

    Audi A3keezgif.com-resize.jpg
    No pain no game

  18. #377

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi A3ke Bekijk Berichten
    Hallo

    Ik ben sinds kort eigenaar van een A3 Limousine facelift model 2017

    En ik heb heel dit forum doorgelezen (ja alle 19 pagina's) maar er is me nog een ding niet duidelijk geworden:

    Ik wil graag een achteruitrijcamera inbouwen maar wat ik dus wel tegen kom is dat bij een facelift en een originele camera je niet full screen beeld hebt maar split screen,ik heb wel voor en achter parkeersensoren dus dat werkt wel, maar ik vind full screen met auto overlay veel mooier.

    En nu zijn er vele die dus een alie camera ingebouwd hebben en schijnt toch wel goed te werken, maar nu wil ik graag weten als je een alie camera in een facelift bouwt of je dan wel full screen hebt of gaat het dan nog steeds split screen zijn omdat het aangesloten wordt op MIB2

    Of werkt het wel omdat je geen coding aan hoeft te passen in VCDS bij een alie setje?

    Audi A3keezgif.com-resize.jpg
    Splitscreen klinkt een beetje 50:50, dat is niet het geval.
    Ik heb in mijn FL ook een originele camera ingebouwd, het groote voordeel in combinatie met parkeersensoren voor/achter is dat je deze juist heel goed ziet in plaats van over je camerabeeld heen krijgt.

    Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik ben er wel echt heel blij mee.

    Om terug te komen op je vraag, geen idee :X
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  19. #378
    Audi A3ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Splitscreen klinkt een beetje 50:50, dat is niet het geval.
    Ik heb in mijn FL ook een originele camera ingebouwd, het groote voordeel in combinatie met parkeersensoren voor/achter is dat je deze juist heel goed ziet in plaats van over je camerabeeld heen krijgt.

    Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik ben er wel echt heel blij mee.

    Om terug te komen op je vraag, geen idee :X

    Daar heb je inderdaad ook wel een punt mee, dat het duidelijker is.

    Misschien een keer bekijken bij iemand hoe het origeneel is inderdaad.

    Audi A3ke
    Laatst gewijzigd door Audi A3ke; 04-05-20 om 08:36.
    No pain no game

  20. #379

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Iemand ervaring met inbouwen van achteruitrijcamera icm Andream? Is dit plug en play (geen coding), en welke camera wordt hiervoor aangeraden?

  21. #380

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    49
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Backup camera achteraf inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moirten Bekijk Berichten
    Ik heb vorig weekend een Aliexpress set ingebouwd voor mijn A3 Limo(pre-facelift) en deze werkt perfect!
    https://nl.aliexpress.com/item/32961...24774c4dajmlva

    €120 euro incl verzenden, geen gedoe met douane gehad.

    Ook de trajectory (dynamische lijnen van stuur) werken hier perfect op.
    Dit is allemaal plug en play, alleen 1 draadje solderen van de camera naar de achteruit (deze draad steekt gewoon uit de kabelboom, dus je hoeft niet te zoeken).
    Het beeld is perfect, zelfs in het donker.

    Deze set werkt met achteruitrij camera maar ook met front camera.
    Parkeersensoren blijven werken, deze zijn dus ook nog zichtbaar visueel op het scherm tijdens het beeld van de camera.
    Hoi Moirten,

    Ik zag dat jij een backup camera systeem via aliexpress had besteld. Deze wil ik ook bestellen, alleen weet jij ook of die plug & play voor Audi A3 8V limousine uit 2016 is? ik lees nl dat bij bepaald jaar nog wat aangepast moet worden met codering . Klopt dit?

    Groeten Aygan
    Laatst gewijzigd door Mad; 30-12-20 om 22:45.
    Audi a3 8v limousine

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •