Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 44

Onderwerp: S3 uitlaat op A3 Limousine

  1. #21
    audia3ruud's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 uitlaat op A3 Limousine

    Is incl. Btw. Uitlaat kost bij EPS : einddemper plus l en r een enkele uitlaatpijp 100 mm eindstuk 950 a 1000 euro.

  2. #22
    inter61's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S3 uitlaat op A3 Limousine

    Nee bij deze heb je echt een s-line nodig omdat de abt diffuser alleen op de s-line bumper past.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Vind het niks, dan maar de originele S3 set..

    En ABT is meestal gemaakt voor niet S-line bumpers..

  3. #23
    inter61's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S3 uitlaat op A3 Limousine

    Ik heb ook bij de dealer de originele s3 diffuser na gevraagd en deze koste ongeveer 430 euro. Dan moet je ook nog de originele uitlaat nemen en die koste ook al ongeveer 1300 euro. Mijn keuze is toch gevallen voor de ABT diffuser en uitlaat systeem omdat ik dit toch een stuk mooier vind. De diffuser van ABT kan je gewoon mee spuiten in elk kleur en ik heb de kleur van de auto gekozen. Ook een erg leuk detail is dat er op elk pijp ABT staat gegraveerd. De auto ziet er nu erg dik uit van achteren en vind dit gewoon mooier dan hoe hij eerst was.

    Mijn vorig auto was een GTI met DSG bak. Ieder keer als de automaat schakelde hoorde je een brom. Dit doet deze uitlaat ook op hoge toeren en het geluid is gewoon prachtig.

    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.


    IMG_1182.jpg
    Laatst gewijzigd door inter61; 11-01-15 om 21:02.

  4. #24
    audia3ruud's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 uitlaat op A3 Limousine

    Geluid filmpje? Wat heeft jouw dit nu totaal gekost ? Ik zou totaal met een enkele l + r EPS uitlaat plus diffusor op 1400,- euro komen.

  5. #25
    inter61's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S3 uitlaat op A3 Limousine

    Ik zal is kijken of ik een filmpje kan maken. Dit heeft mij 1800 euro gekost inclusief korting. Geluid is erg goed vooral als je optrekt. Het is wel allemaal origineel ABT en de diffuser wordt ook mee gespoten.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia3ruud Bekijk Berichten
    Geluid filmpje? Wat heeft jouw dit nu totaal gekost ? Ik zou totaal met een enkele l + r EPS uitlaat plus diffusor op 1400,- euro komen.


  6. #26
    snowdude
    Guest

    Standaard Re: S3 uitlaat op A3 Limousine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia3ruud Bekijk Berichten
    Geluid filmpje? Wat heeft jouw dit nu totaal gekost ? Ik zou totaal met een enkele l + r EPS uitlaat plus diffusor op 1400,- euro komen.
    even een topic afstoffen....

    Is het nog gelukt met de diffuser en uitlaat?

  7. #27
    Masterminded's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Welke aanpassingen nodig van standaard uitlaat A3 Limousine naar S3 uitlaat?

    Beste Forum leden,

    Ik ben in het bezit van een A3 Limousine 1.4 COD 2014 Ambition Proline. Nu wil ik mijn standaard uitlaat(2pijp links) gaan vervangen door een S3 uitlaat ( 2pijp links en rechts). Ik heb reeds een S3 achterbumper inclusief s3 diffusor in bezit(nog niet gemonteerd).

    Nu luidt mijn vraag:
    Wat voor aanpassingen zijn er allemaal nodig om deze S3 uitlaat te monteren op mijn a3 limousine. Past deze fysiek? Moet ik ergens nog mee rekening houden?

    Ik lees graag jullie reacties,

    Mvgr,
    Laatst gewijzigd door Masterminded; 19-12-15 om 09:04.

  8. Ad
  9. #28
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Welke aanpassingen nodig van standaard uitlaat A3 Limousine naar S3 uitlaat?

    Volgens mij alleen een andere diffuser lip en een andere uitlaat.

    Bijv zoiets als dit
    http://www.fox-sportauspuff.de/index...6_23_2950_3064
    Of deze
    https://www.remus.eu/car.html?vehicleId=1-3-17-1414
    Of deze
    http://shop.friedrich-motorsport.de/...sCategory=1131
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Welke aanpassingen nodig van standaard uitlaat A3 Limousine naar S3 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Masterminded Bekijk Berichten
    Beste Forum leden,

    Ik ben in het bezit van een A3 Limousine 1.4 COD 2014 Ambition Proline. Nu wil ik mijn standaard uitlaat(2pijp links) gaan vervangen door een S3 uitlaat ( 2pijp links en rechts). Ik heb reeds een S3 achterbumper inclusief s3 diffusor in bezit(nog niet gemonteerd).

    Nu luidt mijn vraag:
    Wat voor aanpassingen zijn er allemaal nodig om deze S3 uitlaat te monteren op mijn a3 limousine. Past deze fysiek? Moet ik ergens nog mee rekening houden?

    Ik lees graag jullie reacties,

    Mvgr,
    Wat is het werkelijke verschil met de a3 achterbumper en de s3 versie? Alleen de Diffusor lijkt een gat extra te hebben.
    Laatst gewijzigd door Tunestwo; 21-12-15 om 16:07.

  11. #30
    Masterminded's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Beste Forumleden,

    Helaas is het niet gelukt en technisch/fysiek niet mogelijk om deze S3 uitlaat te monteren. Het probleem zit hem in de type limousine versie. Alleen de quattro modellen hebben meer diepte waar de uitlaat moet komen. Mijn huidge einddemper is veel platter dan de S3 einddemper. Hierdoor is het niet mogelijk om deze te monteren. Hij komt dan veelste ver onder de achter bumper.

    De quattro modellen en S3 modellen hebben een minder diepe reserve wielbak waardoor de S3 einddemper beter op ze plek zit.

    Ik heb een ander oplossing gevonden door een ABT einddemper te monteren met Part nummer 8V020110.

    Mvgr,

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunestwo Bekijk Berichten
    Wat is het werkelijke verschil met de a3 achterbumper en de s3 versie? Alleen de Diffusor lijkt een gat extra te hebben.

    Het verschil tussen deze 2 achterbumpers zijn is niet direct te zien. De S line bumper en S3 Bumper zijn hetzelfde alleen zit er een andere diffusor onder.
    Laatst gewijzigd door tom; 23-12-15 om 18:25.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Welke aanpassingen nodig van standaard uitlaat A3 Limousine naar S3 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Masterminded Bekijk Berichten
    Beste Forumleden,

    Helaas is het niet gelukt en technisch/fysiek niet mogelijk om deze S3 uitlaat te monteren. Het probleem zit hem in de type limousine versie. Alleen de quattro modellen hebben meer diepte waar de uitlaat moet komen. Mijn huidge einddemper is veel platter dan de S3 einddemper. Hierdoor is het niet mogelijk om deze te monteren. Hij komt dan veelste ver onder de achter bumper.

    De quattro modellen en S3 modellen hebben een minder diepe reserve wielbak waardoor de S3 einddemper beter op ze plek zit.

    Ik heb een ander oplossing gevonden door een ABT einddemper te monteren met Part nummer 8V020110.

    Mvgr,
    Dankje voor de bevindingen, ga dan maar ook eens kijken voor die abt einddemper. Daarnaast tegen die tijd ook een diffusor kopen en dan ziet de achterkant ook weer wat dikker er uit. Heb je foto van het eind resultaat?

    Mvg,
    Mark

  13. #32
    Masterminded's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke aanpassingen nodig van standaard uitlaat A3 Limousine naar S3 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunestwo Bekijk Berichten
    Dankje voor de bevindingen, ga dan maar ook eens kijken voor die abt einddemper. Daarnaast tegen die tijd ook een diffusor kopen en dan ziet de achterkant ook weer wat dikker er uit. Heb je foto van het eind resultaat?

    Mvg,
    Mark
    Hoi Mark,

    hierbij:

    FullSizeRender.jpgIMG_2715.jpgIMG_2557.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Masterminded; 08-01-16 om 20:43.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Welke aanpassingen nodig van standaard uitlaat A3 Limousine naar S3 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Masterminded Bekijk Berichten
    Wat ziet het er bruut uit! mag de 15de me nieuwe audi a3 ophalen! Maar ga toch maar even wachten tot de fabrieks garantie voorbij is.. Dus 4 jaar nog.. Maar ziet er erg netjes uit!

  15. #34
    Masterminded's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke aanpassingen nodig van standaard uitlaat A3 Limousine naar S3 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunestwo Bekijk Berichten
    Wat ziet het er bruut uit! mag de 15de me nieuwe audi a3 ophalen! Maar ga toch maar even wachten tot de fabrieks garantie voorbij is.. Dus 4 jaar nog.. Maar ziet er erg netjes uit!

    Wat ik weet staat dit los van de fabrieks garantie? ik heb ook nog garantie tot 2019.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Welke aanpassingen nodig van standaard uitlaat A3 Limousine naar S3 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Masterminded Bekijk Berichten
    Wat ik weet staat dit los van de fabrieks garantie? ik heb ook nog garantie tot 2019.
    Dan ga ik toch maar eerst even goed navragen..moet mezelf nog goed verdiepen in de auto wereld..
    Heb wel een bedrijf gevonden in Den haag die het wilt doen voor 1400 euro, maar moet ik zelf nog wel komen met de diffuser dus 1600 intotaal.
    Laatst gewijzigd door Tunestwo; 10-01-16 om 16:49.

  17. #36
    Audiracing's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    82
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke aanpassingen nodig van standaard uitlaat A3 Limousine naar S3 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Masterminded Bekijk Berichten
    supervet! Hoe is het geluid? Ik neem aan dat dit (qua passen originele S3 einddemper) bij de Sportback hetzelfde probleem geeft? Dan is ABT denk ik een mooie vervanger. Is de diameter van de sierstukjes hetzelfde als die van de originele S3 einddemper?

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    30
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Welke aanpassingen nodig van standaard uitlaat A3 Limousine naar S3 uitlaat?

    Heeft iemand van jullie ervaring met een catback uitlaat van Eisenmann (*edit: Supersprint) onder een 1.5 tfsi? Ik kan op hun site wel de onderdelen terugvinden, maar vind nergens een geluidsfragment of video. Wil wel eens horen hoe het klinkt.
    Laatst gewijzigd door SpeedyFred; 16-07-18 om 07:34.

  19. #38
    Nik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    307
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 uitlaat op A3 Limousine

    Laatst bij Coen Donkers nog navraag gedaan voor een uitlaat(systeem) voor mijn nog te leveren 1.5 CoD. Hij gaf aan dat er nog niets passend is voor de 2018/19 modellen. Past dit wel dan?

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    30
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: S3 uitlaat op A3 Limousine

    eisenmann heeft idd geen uitlaat voor de 1.5. Ik kom alleen supersprint tegen die een kant-en-klare oplossing heeft.

    https://www.supersprint.com/ww-en/sp...0-ps-2017.aspx

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Welke aanpassingen nodig van standaard uitlaat A3 Limousine naar S3 uitlaat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Masterminded Bekijk Berichten
    wat was de prijs en waar heb je dit laten doen?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •