Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910
Resultaten 181 tot 186 van de 186

Onderwerp: E-Tron problemen met aanmelden op app

  1. #181
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: E-Tron problemen met aanmelden op app

    Ik heb geen idee. De app werkt bij mijn e-tron (10-2015) niet feilloos. Verwarming aanzetten heeft vaak een paar pogingen nodig helaas en soms is de auto niet geladen via de timer ‘s morgens.

  2. #182
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: E-Tron problemen met aanmelden op app

    @smijas67 Ook sinds 2 maanden in het bezit van een bijna volle ( exclusief assistpakketten, verder alles wat mogelijk was ) parallel import E-tron van 01-2015 met momenteel 80K op de teller, inclusief destijds bijgekochte verlengde fabriek garantie tot eind jan 2010 of tot 100.000KM.
    Audi connect met diensten als Google Maps, etc volledig operationeel; met eerst uiteraard aanmelding met de Audi pin code verkregen via de myAudi website en de data SIM kaart in het dashboard kastje en invullen van alle voorwaarden door de dealer, zodat feitelijk alles op groen staat.
    Echter; Audi connect is blijkbaar een op zich staand systeem en het staat los van de module in de auto welke via GPRS -internet toegang tot de laadstatus en de timers geeft.
    Hiervoor al bij de dealer geweest, deze komt er niet uit, dus momenteel in behandeling bij Audi.nl welke per 16-11 contact heeft genomen met Audi Duitsland.
    Men "ziet" in de Audi server systemen blijkbaar dat mijn auto module geen contact maakt (via GPRS) met de server in Duitsland. Hiervoor moet dan eventueel een module in de auto hardware matig gereset worden. Instructies hiervoor moeten komen uit Duitsland, uitvoering door de dealer. We gaan het horen en hopen dat de myAudi app ook voor die toepassing dan functioneel wordt. Want inderdaad zicht op de laadtoestand en het willekeurig van huis uit kunnen starten van de voorverwarming / koel timers lijkt zeer handig.

  3. #183

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: E-Tron problemen met aanmelden op app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pon3 Bekijk Berichten
    @smijas67 Ook sinds 2 maanden in het bezit van een bijna volle ( exclusief assistpakketten, verder alles wat mogelijk was ) parallel import E-tron van 01-2015 met momenteel 80K op de teller, inclusief destijds bijgekochte verlengde fabriek garantie tot eind jan 2010 of tot 100.000KM.
    Audi connect met diensten als Google Maps, etc volledig operationeel; met eerst uiteraard aanmelding met de Audi pin code verkregen via de myAudi website en de data SIM kaart in het dashboard kastje en invullen van alle voorwaarden door de dealer, zodat feitelijk alles op groen staat.
    Echter; Audi connect is blijkbaar een op zich staand systeem en het staat los van de module in de auto welke via GPRS -internet toegang tot de laadstatus en de timers geeft.
    Hiervoor al bij de dealer geweest, deze komt er niet uit, dus momenteel in behandeling bij Audi.nl welke per 16-11 contact heeft genomen met Audi Duitsland.
    Men "ziet" in de Audi server systemen blijkbaar dat mijn auto module geen contact maakt (via GPRS) met de server in Duitsland. Hiervoor moet dan eventueel een module in de auto hardware matig gereset worden. Instructies hiervoor moeten komen uit Duitsland, uitvoering door de dealer. We gaan het horen en hopen dat de myAudi app ook voor die toepassing dan functioneel wordt. Want inderdaad zicht op de laadtoestand en het willekeurig van huis uit kunnen starten van de voorverwarming / koel timers lijkt zeer handig.

    Ik heb direct (zonder PON en zonder Audi-NL) contact opgenomen met Audi DLD (email: digitalsupport@audi.de)
    Daar heb ik na een aantal keren email contact een FALLNUMMER gekregen
    Op dat FALLNUMMER heb ik een medewerker een akkoord moeten geven (een geschreven verklaring dat een technicus op afstand inlogt in de Audi) met daarin met personalia en het VIN nummer van de auto.
    De auto zelf MOET op dat moment een werkende DATA verbinding hebben vie de eSIM of een ingestoken datacard.
    Op het moment dat een techneut mijn auto en mijn myAudi profiel controleerde kreeg ik een mail met het verzoek om de exacte KM-stand in te voeren in een tijdelijk aan mij beschikbaar gestelde URL (in het internet, op een site in DLD, en na inloggen met mijn myAudi profiel)
    NA deze controle (en de juiste kilometerstand (met een voorloop 0 'nul' bij een stand kleiner dan 100.000) was mijn myAudi profiel gekoppeld als de geverifieerde gebruiker van mijn VIN.

    Daarna werkten alle beveiligde diensten ook.
    JE auto MOET een werkende data-abonnement hebben.
    Het communiceren met de website kost data, en daarvoor moet iemand betalen.

    Overigens is het nog steeds regelmatig zo dat de servers niet lekker reageren. De diensten in de auto zijn dan tijdelijk niet bereikbaar.
    Dit lijkt vaker dan gemiddeld voor te komen midden op de dag (NL- GMT+1). Dezelfde diensten zijn dan 's avonds laat weer normaal beschikbaar (gemiddeld)

    Mijn e-tron kwam uit Duitsland. Het VIN-nummer was bekend bij de Duitse supportmedewerkers.

    Ik hoop dat mijn verhaal helpt!
    Succes


  4. #184
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: E-Tron problemen met aanmelden op app

    Bedankt voor de tip, want ik zal deze route dan ook eens gaan proberen omdat de huidige route via dealer naar Audi NL en via hun naar Audi AG tot nu geen oplossing geeft.

    Man, man want wat een lijdensweg is dit, diverse mails met steeds weer opnieuw verse screenshots naar Audi NL voor doorsturing naar Audi AG, diverse malen gebeld door Audi NL, Audi NL dame ziet mijn auto data dan weer wel in haar systeem, bij non functie van mijn myAudi app, weer niet. Dan krijg je de opdracht myAudi app verwijderen en weer opnieuw installeren, auto opnieuw af- aanmelden, dan moet het werken ( zegt Audi AG !) wat een gepruts allemaal, zonder oplossing en juiste diagnose.

    Momenteel al weer meer dan een week radio stilte, zonder communicatie op mijn wederom gestelde vraag voor overleg c.q. plan van aanpak.
    Wat een klant onvriendelijk bedrijf en wat een slechte transparantie heeft die Audi keten.

    Ik wacht nog even op een mogelijke diagnose- oplossing van Audi.NL ( heb per slot van rekening nog tot 18-01-2020 fabrieksgarantie ) anders ga ik jouw route eens proberen.

    Aanvulling:
    Door de eerder beschreven Duitse route werd ik helaas gewoon terugverwezen naar de Nederlandse tak van Audi, ik werd gebeld door Audi.nl maar daar had ik contact mee zonder resultaat
    .

    In februari 2020 is het eindelijk voor 100% opgelost en de myAudi app is nu volledig werkend, door toedoen van een lokale chef werkplaats van een Audi dealer.
    Via zijn interne technische circuit bleek dat de af fabriek ingebouwde simkaart in de auto voor het myCarmanager deel niet geactiveerd was in de server software van Audi waardoor communicatie niet mogelijk was, hun servers herkenden wel mijn VIN van de auto maar dus niet de simkaart voor het gratis myCarmanager gedeelte.

    Zo simpel kan het zijn als je begrijpt hoe alles werkt.

    Het is namelijk zo:
    In deze A3 etrons VFL van 2015 zit een af fabriek ingebouwde Sim kaart welke het myCarmanager gedeelte ( accu status, elektra bereik, timers klimaat , gps locatie na beëindigen rit en afsluiten auto, etc, etc, ) gratis mogelijk maakt i.c.m. de myAudi app.
    Daarnaast heb je de mogelijkheid om een externe data-Sim in te pluggen om het Audi connect te activeren met Google maps, verkeersinfo, weer, tankprijzen, parkeerinfo en toeristische info, etc maar dan moet je een Audi abonnement afsluiten en activeren met de MyAudi code van de myAudi site als sleutel )
    Laatst gewijzigd door pon3; 23-03-20 om 12:18.

  5. #185

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: E-Tron problemen met aanmelden op app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pon3 Bekijk Berichten

    Aanvulling:
    Door de eerder beschreven Duitse route werd ik helaas gewoon terugverwezen naar de Nederlandse tak van Audi, ik werd gebeld door Audi.nl maar daar had ik contact mee zonder resultaat
    .

    In februari 2020 is het eindelijk voor 100% opgelost en de myAudi app is nu volledig werkend, door toedoen van een lokale chef werkplaats van een Audi dealer.
    Via zijn interne technische circuit bleek dat de af fabriek ingebouwde simkaart in de auto voor het myCarmanager deel niet geactiveerd was in de server software van Audi waardoor communicatie niet mogelijk was, hun servers herkenden wel mijn VIN van de auto maar dus niet de simkaart voor het gratis myCarmanager gedeelte.

    Zo simpel kan het zijn als je begrijpt hoe alles werkt.

    Het is namelijk zo:
    In deze A3 etrons VFL van 2015 zit een af fabriek ingebouwde Sim kaart welke het myCarmanager gedeelte ( accu status, elektra bereik, timers klimaat , gps locatie na beëindigen rit en afsluiten auto, etc, etc, ) gratis mogelijk maakt i.c.m. de myAudi app.
    Daarnaast heb je de mogelijkheid om een externe data-Sim in te pluggen om het Audi connect te activeren met Google maps, verkeersinfo, weer, tankprijzen, parkeerinfo en toeristische info, etc maar dan moet je een Audi abonnement afsluiten en activeren met de MyAudi code van de myAudi site als sleutel )
    @pon3 welke dealer was dit, ik krijg het zelfde bericht van mijn Audi dealer in de buurt. "je hebt geen connect" terwijl ik een e-tron heb waar het pro line plus pakket op zit. de functie zit hier wel op. Maar ik wil graag het Mycarmanager gedeelte gebruiken. De dealer reageert niet op de mail waar uw tekst in staat.


  6. #186
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: E-Tron problemen met aanmelden op app

    Audi dealer Wealer Heerlen (045 5280055 ) is de dealer met verstand van zaken, betreffende de communicatie van de A3 etron versie 2015.
    Meer specifiek chef werkplaats Steven Rodeleers.

Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •